Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:24

Vientje het was ook echt hondenweer bah bah syd had er ook een puinbende van gemaakt ...

Babootje fijn dat mexx het zo goed deed op ander terrein! Dat is toch ook altijd wel een dingetje maar dan alleen super dat ze het zo goed oppakken!

Sizzle brrrrr je mag het van mij houden hoor! Kerst is voor ik dus kom maar op met het voorjaar! Vandaag was het ook zow koud...

Miranda aaaah das zielughhh ponypletter hahaha beter als mijn merrie die is nu terminator 2.0 tegenover mijn shet terwijl ze heel lang samen gestaan hebben.

Berdien wat fijn dat je zo ook lekker in je uppie kan wandelen! Die kerstmuts staat geweldig!! Bij beide hoor :))

Nou syd en ik hebben ons eerste ritjes er weer op zitten ... ze moest een paar dagen bijkomen van de behandeling en zo gister opgestapt pfff ze was super braaf maar zo sterk ze wilde ook echt niet loslaten. Na veel moeite kreeg ik dr iets wat ingebogen maar er is veel werk aan de winkel.
Vind onze set wel erg stoer jammer dat ik zn moeite heb met opstappen nog met dit zadel.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag even met het zadel van noisy gereden om toch de western voor ons beide weer erin te houden. Ik hoop deze week terug te kunnen om de mijne om te ruilen. Het ging eigenlijk wel redelijk... toch wilt ze hieronder wel wat meer verzet laten zien ze komt erg terug en gaat dan behoorlijk boos doen op been dus in plaats daarvan een zweepje erbij zodat ik iets beter kan blijven zitten en toen kon ze het wel. Dit zadel ligt prima maar ze heeft voor zichzelf bedacht dat het niet goed ligt. We hadden wel even een klein (bijna groot) meningsverschil ... er lag een plas midden in de bak en ik meende er rechtsomheen te gaan en syd links en toen wilde syd er bijna overheen gelukkig toch mijn balans kunnen houden en meteen weer door gereden dus voor mij wel een kleine overwinning ...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:08

Wel fijn om op den duur mee te werken Jodym, een slomerd die je steeds aan moet duwen is ook niet wat...zolang het maar wel rijdbare frisheid is en geen bommiebommie natuurlijk.

Fijn weer aan het rijden Candalisa, mooie set samen zo! :j Na niet-passend tuig duurt het altijd wel even voordat de knop weer omgaat dat het aangepaste tuig geen pijn meer doet, hopelijk valt dat kwartje snel en kunnen jullie steeds meer de spanning af gaan bouwen :) Is het opstappen probleem met dit zadel fysiek of mentaal trouwens?
Goed bezig met die plas! +:)+

Gisteravond in de modder, regen en rondknallend vuurwerk even met Pinda gewerkt, de dappere dodo was zo stoer <3 Ging toen ik er net op zat verderop ineens een dikke cobra oid af (zo'n ding wat geluid maakt alsof er een flat opgeblazen wordt }:0 ), ze schrok wel even en verstijfde wat maar ik vroeg net na dat moment een pasje wijken op de volte dus ipv wegrennen was het "Oh dat kan ik!" :)* en was ze te druk met de opdracht (en haar evenwicht bewaren in de modder daarbij :+ ) om echt te reageren :)) Braaf beest! We worden langzaamaan steeds beter in samen bezig zijn in onze bubbel :)

Ze begint wel wat te reageren op haar singel sinds vorige week, bij eerste keer aansingelen schopt ze er nu naar. Zadel past goed, het gedrag lijkt erg op wat ze bij de beleerstal deed toen ze plekken kreeg van haar singel daar. Ik heb voor de zekerheid maar een fluffy nieuwe bontsingel die net iets langer is besteld, eens zien of het helpt (kan ik iig afwisselen wanneer hij nat/vies is, heb er nl maar 1 nu). Anders verder kijken naar een oorzaak weer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:30

Malik is een terrorist! :D Als hij kan pesten kan hij vast ook wat licht werken!

Vientje, leuke filmpjes :j Fijn dat jullie steeds meer op elkaar ingespeeld raken ook met modder en vuurwerk!
Andere zachte singel helpt hopelijk. Pinda verteld in ieder geval wel dat er iets niet oké is, dat is fijn.

S1993, mooi zadel! Hopelijk heb je er veel plezier mee!

Jodym, lekker dat je het weer op kunt pakken.
Uit zichzelf voorwaarts is ook wel fijn als ze maar bij je blijven.

Feyre in kerststemming :D

Mooi hoor met die sneeuw, Sizzle!

Wat fijn dat hij de eerste keer mee naar les meteen zo goed deed, Babootje. Zijn toch dingen die je alleen kunt leren door gewoon te doen.
Is ook heel fijn als ze braaf zijn op de trailer.

Er is nog het een en ander te puzzelen met Syd, Candalisa. Je kleine overwinningen moet je wel onthouden, ook als het soms minder gaat!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:43

Ik heb nu vrij dus Joya kan lekker aan het werk. Voordeel van veel regen is dat het duin veel minder zwaar is! Samen met een stalgenoot dus lekker op pad geweest van de week.
Wel door de polder terug omdat we voor het ruiterpad naar stal een snorkel nodig hebben..

Afbeelding

Ze is wel erg smoezelig, een schimmel zonder deken in een modderig weiland die ook nog eens graag languit slaapt in haar stal is best uitdagend. :=

Gisteren lekker gewandeld voor wat extra beweging. Nu het weiland vrij modderig is en ze korter buiten staan is even een uur stappen wel fijn.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:47

Vientje apart dat ze nu reageert zou het ook mss gewoon een merrie dingetje kunnen zijn? Syd deed het eerst ook niet en nu wel ze kan zelfs gaan liggen soms tuttebel...

Het opstappen is voornamelijk fysiek een probleem mijn knie zit voor het grootste gedeelte met staal aan elkaar nadat die achter een bakrand spijl terecht kwam toen een manege paard te dicht langs de rand als een gek er vandoor ging...
En door een bindweefsel aandoening slaan mijn knieën opslot ook tijdens het lopen dus als ik opstap moet ik eerst even hangen om de andere been erover te kunnen gooien. Een western zadel blijft gewoon liggen ondanks de druk aan de beugel maar mijn dressuurzadel schuift. Bij sal kon ik gewoon over haar rug liggen en dan omzwaaien maar syd kan nog aan de wandel gaan als er niemand bij staat dus alleen met dressuurzadel lukt niet.

Fransje is ook ik moet gewoon blij zijn met elke kleine stap die we maken maar soms liggen mijn eigen verwachtingen te hoog ...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:35

Babootje dat kopzwaaien komt me bekend voor. :')
Wel braaf zo goed op de trailer en vreemd terrein.
Een snel paard is wel heerlijk als ze goed op de zithulpen zijn, komt vast goed.
Grappig dat ze zo'n zin in trailerritjes heeft!

Jodym heeft een turbotinker! :))

Candalisa je moet die knol gewoon leren in te parkeren, kun je bij het hek ook opstappen.
Zo'n plas kan nog bijna ruzie veroorzaken! :D
Maar als ze zo lastig doet bij het zadel en gaat liggen bij aansingelen zou ik me zorgen maken.

Vientje ik denk dat ze controleert of je haar bed wel goed in orde maakt!
Goed dat ze bij de les bleef tijdens het vuurwerk.
Hopelijk krijgt ze verder geen last dan van haar singel en is het makkelijk opgelost.

Fransje ja zo'n schimmel in wintervacht dat hou je niet wit.. :')
Hier dezelfde 'problemen' een languit slapende schimmel en het is in tijden niet zo nat geweest!
Maar we kunnen gelukkig alles nog doen, dat wordt wel anders als het gaat vriezen.

Malik gaat weer helemaal goed, vandaag lekker gelongeerd.

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:31

Ik vind Malik zo knap he <3

Zo te lezen gaat het over het algemeen lekker bij de meesten! Zo leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn, en hoe verschillend iedereen bezig is.

Wij hadden vandaag onze eerste les :D We hebben... gestapt :)) Figuren gereden, gewerkt aan voorwaarts denken maar vooral het leuk en overzichtelijk houden. Tussendoor ook een paar keer halt gehouden om Feyre een momentje te geven om op te laden en te verwerken. Zó blij met mijn instructrice!

Afbeelding

Afbeelding
<3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:01

Wat super Berdien, op een relaxte manier bezig!
Fijn zo'n instructrice.
Mooie combi zijn jullie! :))
Enneh ja ik vind Malik ook knap.. _O-

Vandaag gaat hij niet op de wei, vind dat toch een beetje eng met vuurwerk.
Dus hij is nu bezig met snoeien, er zijn wel wat takjes langs de paddock waar hij bij kan.
Er wordt al lekker carbid geknald, de ramen staan te trillen maar de paarden zijn daar nooit bang voor hier, gelukkig.
Hopelijk ook een rustige jaarwisseling, scheelt een hoop stress voor de dieren, onze geitjes vinden het ook vreselijk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:24

Klinkt als een erg fijne les, Berdien :j

Hier gelukkig erg weinig vuurwerk! Een enorm verschil met andere jaren, heerlijk!
Vanmorgen op tijd getraind in de binnenbak zodat ik onderweg geen jongeren met vuurwerk tegen zou kunnen komen.
Joya zelf was wel explosief.. Gelukkig met het werk aan de lijn waarbij ik veilig op de grond sta en niet onder het zadel :D

Beste wensen voor het nieuwe jaar!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:38

Leuk Berdien! Lekker aan de slag. En een prachtig uitzicht op de mooie blonde manen van Feyre,
Fransje verblijdt ons ook iedere x weer met prachtige foto's; die ritjes zijn geen straf!
Vientje: modder en vuurwerk.. ik vind het knap van jullie!
Candalisa: dan heb je in het verleden een flinke klapper gemaakt.. Respect dat je nog rijdt en dan met zo'n jonkie.
Malik ziet er heel goed uit!.

En voor iedereen hier natuurlijk een veilig oud en nieuw en een gezond en voorspoedig 2021! *\o/*

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:36

Voor iedereen de beste wensen voor 2021! *\o/* ik vind dit beleer-jaar aardig goed gelukt! Had niet durven hopen dat we al zo ver alles bevestigd zouden krijgen :) Hebben jullie ook een beetje je doelen behaald?

Onze paarden staan gewoon buiten vannacht, net als alle andere jaren. De straat waar ze staan word niet echt vuurwerk afgestoken en zijn allemaal paardenmensen dus het word wel door elkaar goed in de gaten gehouden onderling. Heel fijn! Ik maak me dan dus ook eigenlijk geen zorgen over dat ze buiten blijven staan.
Laatst bijgewerkt door Anouk_H op 31-12-20 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:37

Een heel goed 2021 gewenst voor iedereen!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 01:00

Iedereen de beste wensen voor 2021 en op naar een hoop fijne, gezonde en veilige kilometers met onze kleuters **\O/**

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:49

Gelukkig Nieuwjaar! *\o/*

Afbeelding

Hier was nog genoeg vuurwerk maar wel een stuk minder, we zijn maar een uur bij de paarden geweest, toen was het heftigste wel voorbij.
Af en toe nog een flinke bom dus een rustige nacht is het niet geweest helaas.
Afgelopen jaar is voor mij persoonlijk geen slechte geweest, met Malik heerlijk bezig geweest en ik ben me er nog meer bewust van geweest dan anders dat ik niks te klagen heb. :)

Joya deed zelf het explosieve werk. :D
Fijn dat het rustiger was met het vuurwerk!

Anouk fijn dat ze zo rustig staan, mijn paarden zijn eigenlijk helemaal niet zo bang, als het niet zo heel dichtbij zou zijn was het ook niet zo'n probleem.
Zelf heb ik niet perse mijn doelen vastgesteld, ik kijk gewoon stap voor stap hoe het gaat.
Wel vind ik dat we veel bereikt hebben, met zadel zo relaxed erop vind ik al heel wat!
En aankomend jaar zal er wel weer veel meer zijn wat we kunnen.

Babootje, Malik ziet er iets te goed uit, maar we kunnen natuurlijk steeds wat meer gaan werken aan de spekkies. :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:50

Happy new year allemaal! *\o/* Dat het maar een mooi jaar mag worden met vele stappen vooruit :)

Schimmels horen groezelig te zijn Fransje :))

Ah dat is inderdaad erg lastig Candalisa, vervelend zeg! Krukje helpt ook niet?

Knappe Malik hard gewerkt 8-) Fijn dat hij weer helemaal oke is!

Super tof Berdien, wat zijn jullie goed bezig! *\o/* Jullie instructrice klinkt heel fijn.

Hier is een compleet pandemonium uitgebroken vannacht, mafkezen in dit dorp }:0 Gelukkig viel het bij stal wel mee en is alles goed gegaan met de beestjes :) En wij zijn het nieuwe jaar super stoer en dapper begonnen vanmiddag 8-) *\o/*
Afbeelding

En voorzichtig positief over de nieuwe singel, vandaag voor de 2e keer gebruikt en nu al schopte ze niet meer bij eerste keer aansingelen. So far so good! :)

Mieperd heeft zelfs een nieuwjaarsbuitenritje gemaakt :D (kijk, deze witje is ook smoezelig :)) ) Met Pinda durfde ik dat nog niet ivm alle knallen nog steeds, doel voor volgend jaar :P

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:18

Vientje, Miep is nog groezelig light :D

Jullie jaar in ieder geval goed begonnen!

Joya mag morgen weer aan het werk. We gaan met de trailer op pad en een buitenrit maken.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:23

Haha dit is stiekem de schone helft...er was een bonte mee, die had nog minder overtuigende vlekken dan Miep zeg maar _O-

Lekker, have fun morgen!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:49

Ik zeg regelmatig dat Joya mestbont is.. :=

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:25

Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Op naar een jaar vol paarden plezier :)

Hier woensdag mega lekker gereden met Gentle en morgen nog n keertje rijden bij trainster en daarna... komt hij weer lekker mee naar huis *\o/*

Stills uit video maar man wat ben ik toch trots op ons <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn er nog niet helemaal maar ik kan er nu zo snel doorheen komen dat t eigenlijk geen issue meer is :D

Ondertussen heb ik n ontstoken kaakholte dus paar dagen minder vrolijk geweest maar ook die is op aan het lossen dus mijn nieuwjaar is eigenlijk ook wel goed begonnen :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:24

Beste wensen allemaal! Op naar vele veilige ritjes in 2021!

PL wat een fijne update! Jammer dat je dan al naar huis gaat anders had ik nog wel willen komen spieken samen met syd :) maar snap dat je erg blij bent om hem weer thuis te hebben. Hoop wel dat je je snel beter voelt!

Vientje wat een heerlijke oortjes foto’s erg stoer hoor!
Krukje gebruik ik maar tis net nog te laag stal houder zou even regelen dat er een klosje onder komt dat ik alleen maar mijn been over hoef te zwaaien dat zal al schelen.

Babootje thanks maakt het soms niet altijd even makkelijk maar wordt er ook vaak aan herinnert wat ik al heb bereikt met syd en dan ben ik wel even trots :)

Berdien op de valreep nog even gelest! Super leuk! Knapperds!

Miranda knappe malik! Dat haar vorige zadel niet lekker zat ben ik van overtuigd daar zal ze ook wel wat onzeker van geworden zijn. De fysio voelde wel wat spanning bij de singel maar niets zorgelijks... syd heeft een beetje dezelfde trekken als dr moeder (die echt kan flauwvallen) ik singel nooit meteen strak aan maar beetje bij beetje al lopend naar de bak eerst lopen dan weer aansingelen en onder het rijden weer. Ik merk dat ze het druk van een westernzadel anders ervaart als de dressuur en ik heb afgelopen week met een ander zadel gereden en die ligt niet te strak maar op dat moment denkt ze van wel en wilt ze gaan liggen. 2 tellen later is het over en kan je hem bijna zo strak als het kan aansingelen. Met afspoelen kan ze ook ineens zo reageren als ze in een plas water staat dan vind ze echt dat ze er niet in kan staan en ze gaat smelten en als ik dan uiteindelijk zeg nu is het klaar dan kan het wel ...

Gister hebben we weer gereden heel even twijfelde ik aangezien ze in de verte aan het kabidschieten waren maar toch maar doorgezet. Wel met dressuur zadel zodat noisy en ik tegelijk konden rijden (ik heb nog steeds niks gehoord wanneer ik mijn zadel kan ruilen morgen nog maar weer bellen)
Ik heb er wel flink aan moeten rijden maar ze deed het wel super braaf. Ze heeft nu even een moment dat ze terugkomt op het been als ze het moeilijk vind dus even het zweepje erbij en dan loopt ze netjes door. Veel gewerkt aan buigingen en overgangen. Het knallen reageerde ze helemaal niet op! Morgen maar weer verder waar we gebleven waren!

Onze merries waren dit jaar voor het eerst buiten met oud en nieuw en ze deden het super! Stalhouder had ze in de bak gezet met de lampen aan en ze reageerden amper. Sterre mocht bij de andere zolang in de stalgang slapen die heeft zich heerlijk vermaakt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:30

Ik ben het jaar ook goed begonnen <3 2 maanden niet gereden en zo opstappen en we zijn gelijk op buitenrit gegaan <3 Heerlijk vertrouwd gevoel weer! Hij was zo braaf en heeft geen stap verkeerd gezet. Ik heb hem van te voren even rondgeslingerd 3 rondjes per gang beide kanten zeg maar, om zijn bui te checken maar daarna ben ik gelijk opgestapt. Vanaf het eerste drafje realiseerde ik mij hoeveel ik het rijden eigenlijk gemist heb, ookal waren het maar 2 maanden het voelde heeeeel lang :') Ik heb nu extra veel zin om weer serieuzer aan de slag te gaan haha :D
Afbeelding
Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:42

Wow, wat gaan jullie vooruit zeg. Ik heb een tijdje geprobeerd om mee te lezen maar zit nu zo erg achter dat het me niet meer lukt om op iedereen te reageren. Excuses! Wel een heleboel knappe paarden hier <3 En uiteraard beste wensen aan iedereen, ik hoop dat jullie een fijne (en veilige) jaarwisseling gehad hebben.

Hier is het dus een hele tijd stil geweest. Ik en ook mijn instructrice zijn goed ziek geweest waardoor Marie weer een paar weken stil gestaan heeft, maar laten we even eerlijk zijn, eigenlijk hebben we al maanden niet meer goed doorgedaan. Ik heb besloten om daarom Marie te laten doorrijden voor een maand door mijn instructrice. Dat hebben we nu een week gedaan en 2 van de 3 keren is begonnen met een val. Marie is weer enorm gaan testen en hangt het een beetje uit. Door haar flexibiliteit is het echt een klus om haar evenwicht te vinden en haar te gaan recht richten. Maar halleluja, als ze eenmaal recht aan de teugel loopt verschiet ik nog steeds van wat een getalenteerd paard het is. Het is geen makkelijke en ik denk dat ze ook meer tijd gaat nodig hebben dan andere paarden maar ik vertrouw er wel op dat het goed komt.

Ondertussen ook de zoektocht begonnen naar een nieuw zadel want mijn zadel gaat echt nooit passen. Weer een zadelmaker laten komen en intussen staat mijn zadel te koop. Op hoop van zegen dat die snel verkocht is!
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:51

Ook allemaal een voorspoedig 2021 gewenst.
Voor PL is het in ieder geval al goed begonnen zie ik. Behalve de kaakontsteking. Beterschap!

CL; een pauze is voor je Puppenpaard ook helemaal niet erg. Belangrijk is dat je straks een goed passend zadel hebt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:51

Candalisa, hopelijk kun je snel je zadel omruilen.
Wel super dat het rijden goed ging!

Wat een goed begin, Anouk_h! Heerlijk als je gewoon meteen naar buiten kunt na twee maanden niet rijden!

CL, Marie is nog erg keurig dus wat rust kan geen kwaad.
Wel lastig dat ze zo de grens aan het opzoeken is. Hangt misschien ook samen met het zadel?
Las in de topic dat je een breder zadel zocht? Misschien een Saldi, Massimo of Kent and Master?

Wij hebben de eerste rit van dit jaar gemaakt! Ontzettend mooi weer gehad, echt winters met de rijp op de bodem. Stuk waar we reden is echt duin dus totaal geen modder! *\o/*
Het ruiterpad stond wel twee keer onder water.. We moesten er echt door waden..
Gelukkig was er een crosspaard mee en die draait zijn hoef niet om voor een waterpartij. Goed leermoment voor Joya :j

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 21:18

Ik ben wat naar de achtergrond verdwenen, kan moeilijk volgen en lig toch stil hier. Modder en geen piste, door corona mag ik ook niet meer met vriendinnen gaan buitenrijden én dan weer wat blessurepech bij Duke dus wederom verplicht vakantie hier.

Ik volg nog wel elke dag mee maar het gaat zo hard soms _O-
ben wel stuk voor stuk trots op iedereen en wil sterkte & succes wensen aan zij die het nodig hadden (maar ik zie dat het grotendeels al stilaan goed komt!) Ben wel erg jaloers op die regenboog foto! Is me nog nooit gelukt helaas