[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:24

:(:) sneu vind ik het Mo maar heel erg verstandig. Succes met alles meid. Ik vind het heel heel erg sneu en ik had je zo anders gegund.

JudithO

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:41

Lijkt me voor nu inderdaad een verstandige keuze. Dapper hoor Monique!
Heel veel succes met de verhuizing en de voorbereidingen die eraan vooraf gaan.
En wie weet, misschien knapt Callas wel helemaal op op jullie nieuwe stek straks. Wie weet, de tijd zal het leren.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:46

Ik vind het een hele verstandige beslissing Mo. Ik had je ook graag anders gegund. En ik hoop in de toekomst weer positieve paarden verhalen te lezen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:46

Verdrietig maar verstandig Mo! :j
Nu prioriteiten stellen en straks komt er weer ruimte en rust en dan kun je dan de balans opmaken en kijken hoe nu verder..

Je moet er toch niet aan denken dat er nu iets zou gebeuren en je vriend staat er qua verhuizing, zorg voor de dieren en zorg voor een kreupele Mo helemaal alleen voor..

Heel veel succes met jullie verhuizing en alle voorbereidingen! +:)+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:15

Best wel even verdrietig natuurlijk, maar wel heel verstandig hoor. Bovendien komt er nu zoveel op je af, dat je daar je handen al vol aan hebt. Dan is het ook al weer lastiger om zo'n moeilijkerd als Callas te rijden. Eerst nu alles maar eens klaarmaken en als alles straks achter de rug is hopen dat Callas zich daar beter gaat voelen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:06

Verstandig, maar niet leuk. Besef wel dat je voor de verhuizing zelf druk bent en dus ook wat extra prikkels meeneemt naar de paarden. Callas pikt dat op en reageert.
Dus heel goed om nu eerst te richten op verhuizen en op de nieuwe plek je inrichten zodat je daar veilig met de paarden aan de gang kunt. Dan kun je altijd nog kijken of je weer aan rijden van Callas toekomt of niet.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:17

Moeilijke beslissing, maar wel begrijpelijk. Ook van je vriend.. Die houdt jou ook liever heel ;-)
Sterkte met de verhuizing!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:51

Geen makkelijk besluit , maar heel begrijpelijk.
Ik hoop zo dat ze eenmaal gewent straks op de nieuwe plek met minder schrikhoekjes dat ze dan minder snel het rode panieklevel in schiet.

Veel succes de komende tijd met de verhuizing van alles en iedereen.

En op naar een rustige Callas. Ook voor haar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:08

Dabo schreef:
Moeilijke beslissing, maar wel begrijpelijk. Ook van je vriend.. Die houdt jou ook liever heel ;-)
Sterkte met de verhuizing!

Hier ben ik het mee eens!Anders zit hij straks met een zwaar gewonde vrouw en moet dan ook nog verhuizen!Je kunt toch ook wel plezier hebben met paarden zonder erop te rijden.Op een hond kun je ook niet rijden en die is toch ook leuk om te hebben.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:54

Heel veel succes met de verhuizing. ben benieuwd naar jullie plekje.
Hoop voor jou dat Callas daar weer tot rust kan komen en er weer ritjes in het verschiet liggen.
Maar eerst maar eens verhuizen.

Tot gauw

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 11:22

Hi allemaal, even een korte reactie, dank allemaal voor jullie lieve harten onder de riem. Er gebeurt op dit moment heel veel hier. Dus ik concentreer me nu echt even op alles hier. Tot weers, Mo

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:29

Heel veel sterkte en succes met alles!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:58

Heel veel sterkte! Moeilijke beslissing, maar ik denk wel het verstandigste. Blijft balen. Maar inderdaad eerst de focus op de verhuizing en alles. En dan later maar eens kijken hoe en wat met Callas. Heel veel succes met alles en ik wacht weer op een update, ook al zal het langer gaan duren!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:41

Fijn weer even wat van je te horen, hopelijk wordt het snel weer wat rustiger bij jullie!

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:05

Wat een rottig bericht. Verstandelijk heel goed! Maar emotioneel zo rot!
Wat kan je dan als meelezer erbij betrokken zijn zeg.
Verhuis, de focus ligt heel terecht ergens anders, maar ik vermoed dat de rouw niet makkelijker is.
Wat een K. beslissing. Maar alles lezend, wel een juiste beslissing.

Nienke

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 21:29

Hai allemaal, even een snelle update. Ik heb wel al jullie reacties gelezen en wil jullie danken voor jullie lieve woorden en begrip.

We gaan hier door een rollercoaster. Lieve poes heeft 2 dagen epilepsie gehad, 11 aanvallen. Net op het punt haar dan maar te laten inslapen, op ander voer gezet, nog maar 1 aanval gehad, nu is ze weer helemaal ok. Pff, wat een drama en spanning en verdriet.

Daarnaast, de kopers van ons huis, hebben pech, door corona trekt hun koper zich terug. Ze hebben wel hun huis opnieuw op de markt gezet, dus ze willen echt ons huis wel kopen, maar zullen dan een overbruggingskrediet moeten nemen. Of ze dat krijgen is een tweede. Erg spannende tijden voor ons. Wij zullen wat er ook gebeurt toch gaan verhuizen naar het nieuwe huis.

En dan Callasje. Ik heb maar funpillen gehaald want ik trek het op het moment niet. Callas is écht mijn allessie, dat merk ik nu ik probeer afstand te nemen. En nu ik al vanaf het moment dat mijn vriend zei dat het genoeg was geweest met haar, niets meer met haar gedaan heb, denk ik bij haar een emotionele shutdown te merken. Ze hinnikt wel, maar ze is niet knuffelig.

Neem haar dan gewoon mee als weide paard. Ja dat kan. Maar vriendlief is bang dat ik toch weer ga opstappen. Dat het in het nieuwe huis toch geen koek en ei zal zijn. En eerlijk gezegd denk ik ook dat haar angst niet zomaar weg is, zeker niet in het onbekende.

Ben veel aan het nadenken wat nu mijn probleem is. Waarom doe ik haar niet gewoon weg. Ik heb beloofd van niet. Aan wie? Aan een dood paard lang geleden. Wat een onzin? Mijn vriend zegt bij iedere huilbui, je doet haar toch niet naar de slacht? Je zoekt een ander baasje voor haar. Ja. Verstand zegt ja. Hart zegt nee.

Waarom laat ik haar niet gewoon in het land lopen voor de rest van haar leven en geniet en lach met haar met grondwerk zoals ik op zoveel filmpjes terugzie. Ik heb lol met haar. Ik lach.
Geld. Mijn vriend vindt haar erg duur als zomaar huisdier zonder dat er wat voor terugkomt. Maar ik krijg er veel voor terug, alleen niet rijden. En dat gaat hem te ver.

Ik kan gaan werken erbij, mijn bedrijfje levert niet genoeg op om mijn dieren te betalen helaas, dus ik kan een vakkenvuljob nemen, of koerier, of zoiets, maar ja, het is wel allemaal in het Frans en ik ben bijna 60 dus dat wordt dan plees schoonmaken, niet dat ik nu daar mijn neus voor ophaal, of nou ja, voor de plees wel, maar dat gaat mijn rug niet trekken en mijn heup ook niet.

Ik heb gekeken bij een manege in de buurt van het nieuwe huis kan ik voor 1000 euro per jaar iedere week een buitenrit maken. Dat zou ik bij moeten verdienen, dan zou Callas gewoon kunnen blijven, Callas kost ongeveer ook 1000 per jaar (incl verzekering). Maar vriendlief, vreest dat we met het nieuwe huis nog krapper komen te zitten dan hier.

Ik heb daarom de fokker weer gecontact. Of die haar niet wilden terugkopen (voor minder dan de aankoopprijs) als fokmerrie. Dat wil ze niet. Maar ze zou wel rondvragen of er iemand nog een fokmerrie wil. Ik hoop dat ze niemand vindt.

Ondertussen heb ik van mijn liefste vriendin in NL wel het aanbod gehad Callas daar voor een paar jaar neer te zetten. Wie weet kan zij wel wat in de opvoeding doen. Vreselijk lief. Ik ga er serieus over nadenken. Neemt niet weg dat het financieel nog steeds belastend is en dat ik haar dan ook kwijt ben.

Op dit moment is mijn oplossing, Callas gaat mee naar het nieuwe huis. En ik zal mijn stinkende best moeten doen om met mijn bedrijfje meer geld te verdienen. Van dat geld ga ik buitenritten op manegepaarden maken. En mogelijk kan ik zelfs hulp inschakelen om daar thuis les te krijgen. Callas oefen ik niets mee op dit moment, kan me er niet toe zetten.

Maar goed, eerst maar eens zien hoe het met de kopers van ons huis gaat.

Ik ga weer een weekje ontbokken. Ik lees jullie wel, maar reageer pas over een tijdje weer. Hugs, Mo

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:36

Hi Mo, wat een stress!
Heel veel sterkte, ook met de poes.. Maar ik wil je wel waarschuwen. Je zit mentaal niet op een goede plek, je slikt er zelfs pillen voor. Dat is geen moment om knopen door te hakken met Callas. Ga door je verhuizing, vind rust en zoek dan uit wat je wilt. Dat zou ik je aanraden :(:)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:40

Heel veel sterkte met alles Mo het is een heel moeilijk maar ook verstandig besluit als ik alles zo lees.
Ik denk aan je *hug*
Rustig aan en zet het allemaal voor jezelf op een rijtje
Je doet Callas echt niet te min door tijd voor jezelf te nemen en dit uit te zoeken

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:49

Jeetje Mo, het blijft een enorme rollercoaster bij jou! Ik duim heel erg hard voor je dat de kopers het voor elkaar krijgen dat ze op tijd jullie huis kunnen betalen, op wat voor manier dan ook, zodat jullie niet met dubbele lasten komen te zitten. En dan je lieve poes, wel fijn dat het voor nu opgelost lijkt te zijn met andere voeding!

En wat een emoties rond Callas. Ik snap je zo, maar ik snap je vriend ook heel goed. Het vervelende van verkopen is, dat je er totaal geen zeggenschap meer over hebt wat er met haar gebeurt, dat is denk ik wat je tegenhoudt. Voor een paar jaar naar die vriendin in Nederland lijkt me wel een mooie oplossing, dan heb je inderdaad wel kosten ( meer dan nu?) en je ziet haar vrijwel niet die periode, maar je bent haar niet echt kwijt en je zal vast veel updates over Callas krijgen. Fokmerrie of draagmerrie zou ook een goede oplossing zijn, maar of ze daar mooi genoeg en stabiel genoeg voor is durf ik ook niet zo te zeggen. Wel jammer dat de fokker haar niet terug wil nemen trouwens, hebben ze daar nog een ( goede) reden voor gegeven? Die hoef je niet heer neer te zetten hoor, maar wel fijn om voor jezelf even te bedenken...
Oeh, ik snap zo goed hoe je erin staat, ik zou ook koste wat het kost verkopen willen voorkomen ( van Elvee dan).

Heel veel sterkte met alles, weet dat ik veel aan je denk hoor!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:55

Monique1963 schreef:
Ondertussen heb ik van mijn liefste vriendin in NL wel het aanbod gehad Callas daar voor een paar jaar neer te zetten. Wie weet kan zij wel wat in de opvoeding doen. Vreselijk lief. Ik ga er serieus over nadenken. Neemt niet weg dat het financieel nog steeds belastend is en dat ik haar dan ook kwijt ben.

Afstand nemen letterlijk tussen jou en Callas vind ik een heel strak plan. Dan kun jij gaan verhuizen, alles eens laten bezinken, kijken wat Callas bij je vriendin doet etc.
Hercule is ook ooit 2 jaar bij mij weg geweest en heeft bij een goede vriendin gewoond want ik had een bedrijf en geen tijd voor hem. We zochten hem regelmatig op (Zuid Frankrijk) en na 2 jaar kwam hij met Polie bij me terug. Onze band werd er alleen maar hechter door. In Frankrijk werd er gewoon op hem gereden, iets dat hij geweldig toen vond.
IK neem aan dat als Callas naar je vriendin gaat dat jij eigenares blijft. Dan kun je gaan uitzoeken hoe Callas het op een ander doet. Is het iets tussen jou en Callas, of is het gedrag iets van Callas. Je vriendin weet waar ze aan begint. Een grote P in lassen van PAUZE vind ik een heel goed idee. Geen overhaaste dingen doen→ dus voor als nog even eigenares blijven→ en een time out nemen.

Enne huilen is geen ramp hé. Ik heb ook besloten dat Polie de groep in gaat en ondanks dat ik hier hele badkuipen vol jank (jaja nog steeds) gaat ze morgen toch echt naar de groep. Want voor haar is het heel erg leuk en ik blijf haar opzoeken. Dit is een keuze uit liefde voor het paard.
Dus draai het eens om. Waarom moet jij alles met Callas blijven doen. Wellicht dat Callas op een ander bloeit en groeit. Geef haar eens een kans om los van jou zich te gaan ontwikkelen. En kijk eens wat dat doet met haar. Je brengt haar niet naar de slacht, je zegt eigenlijk tegen haar→ lieverd je bent een grote meid, ik weet het even niet meer, en daarom ga je tijdelijk naar een lieve vriendin die met je gaat werken. Misschien vindt Callas het wel fantastisch....

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 22:01

Even heel snel, houden van is loslaten... I know.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:06

Pien, je verwoordt het mooi, dat zou dus mijn optie ook zijn.

En Mo, helemaal loslaten doe je niet als je haar tijdelijk naar je vriendin laat gaan. Dat is juist naar mijn idee de mooiste oplossing. Financieel misschien niet, maar goed, voor de rest wel.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:35

Ik denk ook dat Pien het heel goed verwoord en dat een jaartje of 2 pauze voor jullie beiden heel goed zou kunnen zijn. Als je vriendin er echt ruimte voor Callas heeft, denk ik zomaar dat het een heel goed plan is.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:49

Callas weg doen maakt jou doodongelukkig. Het haalt de glans weg van de verhuizing en alles er omheen. Laat het even rusten voor nu en maak nu geen beslissing. Dat paard zit zo diep bij jou, ik herken het in alles. Geef het tijd en er komt een weg. Misschien niet met rijden maar dan met iets anders.

Ik begrijp je vriend echt wel maar ik krijg het gevoel dat jij hier totaal niet achter staat. En als jij er niet achter staat ga je dat vroeg of laat je partner kwalijk nemen. Dan zijn jullie nog verder van huis.

Laat het even voor wat het is, het emotioneel afstand nemen wat je doet is een copingmechanisme. Pas op dat je jezelf niet verliest. Komt tijd, komt raad.

Dikke knuffel.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:32

maikeltje schreef:
Callas weg doen maakt jou doodongelukkig. Het haalt de glans weg van de verhuizing en alles er omheen. Laat het even rusten voor nu en maak nu geen beslissing. Dat paard zit zo diep bij jou, ik herken het in alles. Geef het tijd en er komt een weg. Misschien niet met rijden maar dan met iets anders.

Ik begrijp je vriend echt wel maar ik krijg het gevoel dat jij hier totaal niet achter staat. En als jij er niet achter staat ga je dat vroeg of laat je partner kwalijk nemen. Dan zijn jullie nog verder van huis.

Laat het even voor wat het is, het emotioneel afstand nemen wat je doet is een copingmechanisme. Pas op dat je jezelf niet verliest. Komt tijd, komt raad.

Dikke knuffel.

Lieve Mo, ik sluit me hier volledig bij aan,ook bij wat Pien schreef, heel veel sterkte met je beslissingen, en luister naar je gevoel.