de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:30

Nee helaas niet. -O-
Werd 's ochtends wakker, heb boven de wc gehangen en zag het toen niet zitten om nog te gaan starten daarna. :n

Hoe is het bij jou gegaan?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:38

Wat naar van jouw ziek zijn! Hoe is het nu?

Nou, behoorlijk drama-weekend met George. George lijkt soms een dwarse kleuter die de hele truccendoos opentrekt als hij z'n zin niet krijgt.

Daarom stonden we 5 keer omgekeerd, kwam hij 12 keer omhoog, is hij hem 2 keer gepeerd en sloeg naar m'n been in de overgangen. Dit alles omdat meneer de hoek van de bak spannend vond, en niet echt van plan was erdoor heen te gaan.

Mijn protocollen bestonden uit 8'en maar vooral uit 2'en (niet getoond, verzet). Ik heb er maar hard om gelachen tijdens de proef en de jury vriendelijk bedankt. Overigens nog wel winst gereden, maar het sloeg niet echt ergens op.

:')

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:09

Wat balen Kaitlyn!
Picassox: wat een draak, wel knap om dan alsnog winst te rijden!

In het sgw-gedeelte blikken we altijd vooruit op het komende jaar met doelen die je wilt behalen, misschien leuk om dat hier ook te doen? Ben wel benieuwd wat jullie doelen voor 2016 zijn met de dan 5 jarigen.

Laat ik zelf beginnen:
Eef_Bam schreef:
Allereerst wil ik komend jaar zowel mijn paard als mezelf heel houden, dat laatste is dit jaar niet helemaal gelukt :Y) .

Mijn concrete doelen zijn:
- L1+10 geklasseerd
- L springen geklasseerd
- B sgw geklasseerd

Ik leg de lat graag hoog en heb veel vertrouwen in mijn guppie :D .

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:10

Wow, ambitieus Eef_Bam! Maar wel heel mooi en gaaf als het gaat lukken!

Bij mij is L2 met minimaal 10 winstpunten zodat we eind 2016 overstap naar het M1 kunnen maken! M1 met een winstpunt zou ik gaaf vinden! :)

Maar er is ook nog wat werk aan de winkel gedrag-technisch; trailerladen wat constanter krijgen, minder spannen op vreemde locaties, alleen het bos in kunnen, met de menwagen mee het bos in kunnen, zijn soms wat angstige reactie op het zadel weghalen... Kortom, ook veel werk náást m'n paard te doen!

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:01

Ik maak met paardrijden nooit doelen, die zijn al zo vaak onderuit gehaald door wat voor omstandigheden dan ook. Ik rij per dag met als doel mezelf en mijn paard verbeteren en ik hoop daarmee zo ver mogelijk te komen. We zien wel.

@Piccasox: je had je handen er vol aan! Boefje die George.

@Kaitlyn: beterschap!

@Anonymous: ik snap je klaagzang ;-) wel hoor. Tis ook bar en boos.. nu ook dikke wind hier om het huis.. brrr... Gelukkig staat Gideon op een stal met binnenbak maar mijn andere paard staat ergens anders en daar kan ik op dit moment ook niet zoveel, is alleen een buitenbak.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:23

Wat balen Kaitlyn, jammer.
Picassox: stout paard!

Ook hier niet echt concrete doelen. Plezier hebben, gezond sterk paard. Trailer en op vreemd terrein rijden wat meer ons eigen maken, en misschien rondje L1 starten.

@anneruth, zo fijn een binnenbak. Ik zit er aan te twijfelen om guus 3 maanden bij mijn instructeur te stallen. 2 binnenbakken. Maar dat zou toch te zot voor woorden zijn. Heb ik mijn paarden aan huis ga ik ze nog ergens anders zetten. Maar stel dat het straks gaat vriezen en sneeuwen kan ik niks in mijn natte/harde bak. Maar goed, ik ga daar even over denken.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:37

Ik snap je twijfel en kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou het doen. Dan kan je gewoon even lekker doortrainen en een basis leggen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 01:06

mijn doel is om goed de L1 door te komen en misschien eind van het jaar in de L2.
Maar heb mijn doelen ook al zo vaak bij moeten stellen, dus ik pin me nergens op vast.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:56

Mijn doel voor 2016 is elk weekend naar het bos kunnen als het goed weer is en een springles gereden hebben.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:27

Leuk die doelen zo van iedereen! Mijn doel is gewoon normaal rond kunnen rijden, op L niveau, maar dan thuis..
(eerst maar eens goed zadelmak maken :') )
En goed trainen voor de keuringen die eraan komen dan weer :))

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:46

Picassox schreef:
Wat naar van jouw ziek zijn! Hoe is het nu?

Nou, behoorlijk drama-weekend met George. George lijkt soms een dwarse kleuter die de hele truccendoos opentrekt als hij z'n zin niet krijgt.

Daarom stonden we 5 keer omgekeerd, kwam hij 12 keer omhoog, is hij hem 2 keer gepeerd en sloeg naar m'n been in de overgangen. Dit alles omdat meneer de hoek van de bak spannend vond, en niet echt van plan was erdoor heen te gaan.

Mijn protocollen bestonden uit 8'en maar vooral uit 2'en (niet getoond, verzet). Ik heb er maar hard om gelachen tijdens de proef en de jury vriendelijk bedankt. Overigens nog wel winst gereden, maar het sloeg niet echt ergens op.

:')

Heb daarna gelukkig niet meer boven de pot gehangen, wel nog moe en draaierig die dag. Heb in de middag nog wel even gereden, frisse lucht was fijn!

Ohh wat een spook! Knap dat je nog winst kon rijden!

Anonymous, als het kan zou ik het gewoon doen. Wij hebben het met Lorna en Velvet ook 2 jaar gedaan zodat ik de wintermaanden gewoon door kon rijden en die stonden ook bij de eigenaar aan huis. :j

Wat leuk al die doelen! Ik wil de lat niet te hoog leggen dus wij gaan voor:
Meer springen en officieel in het springen starten (wil het indoorseizoen een keer BB springen om te zien hoe dat gaat).
Meer rust en vertrouwen (en dat ligt ook bij mijzelf :o ) krijgen als we op wedstrijd gaan want we kunnen het echt wel!
Het zou leuk zijn als we de L1 met winst afsluiten.
Alleen trailerladen zodat ik ook alleen met haar weg kan. Nu doet ze het wel braaf, maar zodra ik wegloop om de stang erachter te doen denkt ze dat ze mee moet naar achteren.

En ik zou graag met haar naar de keuringen gaan, maar omdat ze register A is in het KWPN moet ik ook een PROK onderzoek doen, cornage onderzoek en een IBOP laten lopen. Allemaal best wel prijzig. :o
Maar hoe ouder ze worden hoe meer ze verwachten van ze.. Lastig!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:01

Wat leuk om al jullie verhalen te lezen!!

Met Gaudi gaat het goed. Hij is goed gewend op zijn nieuwe stal. Ondanks de storm en regen is hij best heel braaf in de buitenbak.

Ik rij hem nu 3-4x per week ongeveer 30 minuutjes en doe veel overgangen en voltes.
volgend weekend mag hij mee naar een springles van Lucinda Fredericks! Wordt ons eerste uitstapje naar vreemd terrein. Heb gisteren even geoefend met trailerladen, hij liep zo naar binnen... (had ik me daar druk om gemaakt ;-))

Plan is om deze winter te gaan starten met springles 1x/2 weken en dressuurles 1x/week. Ik wil graag alles onder begeleiding doen zodat ik het ook goed doe. heb nog nooit eerder een 4-jarige opgeleid.
In februari ga in eens een indoor cross les proberen.

@Eef-Bam, misschien samen eens puppy cross les doen?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:04

Leuk om het over doelen te hebben!

Doel 1: Gaudi heel houden en Quick, mijn andere paard weer optrainen na peesblessure zodat hij van de zomer weer mee kan met dressuur ( ZZ-licht) en crossen.

Doel 2: Met Gaudi
- L2 (misschien wel M1) dressuur,
- B springen geklaseerd zijn,
- B SGW en stiekem droom ik van deelname aan het 5 jarigen kampioenschap voor KWPN paarden voor Gaudi(dan vraag ik wel een ervaren eventing amazone om hem uit te brengen, ik durf dat niet....)

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:26

Ik lees nog steeds mee hoor, maar heb nooit zoveel te vertellen.
Leuk die doelen. Voor ons starten met springen en rond april/mei starten in het M1. Hij is er nu al zo goed als klaar voor, nu nog vier maanden om de puntjes op de i te zetten.
Stoer dat sommige ook SGW gaan doen. Lijkt mij zo stoer, maar laten we eerst maar met springen gaan beginnen.

Wat een wind zeg. Gisteravond nog gereden. Ging prima, behalve toen de wind onder zijn staart sloeg, toen trok hij even een klein sprintje. Was gelukkig weer prima terug te rijden.

Op dit moment wordt hij 2 x 3 keer per week 45 minuten gereden en dan nog 1 of 2 keer gelongeerd. Verder loopt hij gewoon fijn in de wei paard te zijn.
Mijn voorlopige update weer, ik ga weer fijn meelezen ;)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:22

Leuke doelen!

Ik ben nooit zo van de doelen om dezelfde reden als Anneruth maar toch 1 doel: niet te vaak onvrijwillig afstappen :o

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:56

Echt leuk al die doelen om dat zo te lezen.

Kayenne is vandaag verhuist! Super braaf de trailer op!ik was alleen en ze deed t zo goed! Ze is in haar hele leven pas 2x op een vrachtwagen en 5x op de trailer geweest. Zo knap van haar!

Op nieuwe stal ook zo braaf. In haar stal wel wat hinniken tussen het eten door. De rest van de paarden stonden nog buiten.

Morgen gaat ze mee de wei op.. spannend! Maar stalbaas gaat t in de gaten houden en vriendin rijd er overdag even langs voor me. Ik ga in de avond weer kijken.

Ze heeft stal met raam gekregen! Zo tof! :D
Al met al heel trots op mijn pupje hoe ze t weer deed vandaag! :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:16

knappe Haf!!

Allemaal Doelen, wat leuk om te lezen.

Ik heb eigenlijk maar een doel en daardoor gaat de rest vanzelf;

Genieten van mijn fijne paarden. En dat doe ik samen met mijn man.
Doordat we puur voor onszelf bezig zijn en niet voor wat een ander doet of van je denkt, legt dat de lat al lager :o
Gewoon lekker trainen en jezelf willen verbeteren, daar wordt je paard ook beter van.

Op klasseringsgebied heb ik geen wensen, ze loopt nu al L2 met 20 punten en dat ging gewoon vanzelf!

Gistermorgen voor t pokkeweer weer begon heerlijk 3 paarden kunnen rijden, ze gingen allemaal goed gelukkig!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:02

Annikavolder: lijkt me leuk om een keer samen een crossles je te doen!
Wendy: Fijn dat de verhuizing goed is gegaan.
Peetje: met een paard dat het zo goed doet blijft er ook weinig te wensen over :D !
Leuk om alle doelen en niet-doelen te lezen.

Gister weer dressuur les gehad. Vorige week was ze met opzadelen al erg gespannen en begon met les ook zo gespannen. Maar gister was ze echt de rust zelf, heel fijn kunnen rijden. Nu nog op zoek naar een springinstructeur. Het zit hier zo vol met goede springruiters dat ik niet zo goed weet wie te kiezen :Y) .

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:21

Zou willen dat wij dat hadden, hier zitten ze niet echt in de buurt helaas.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:07

Leuke doelen allemaal! Altijd leuk om te lezen wat iedereen met zijn paard doet.
Leuk een haf pup!
Crossen staat uiteindelijk ook op de to do list van Gismo.

Vandaag weer les gehad. Hij had nogal de race-knop aan aan het begin. Dus toch maar wel weer even aan de longe vooraf want dat hoeft ie nou niet persee met mij erop te doen :+
En nog spelenderwijs een kruisje gesprongen, trots!
Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:16

knap werk hoor!!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:10

Ik longeer nog heerlijk voordat ik er op stap. Van de 3x dat ik dat niet heb gedaan lag ik er 2x meteen naast :D gister springlesje meegedaan. Ze moet nog heeeeel veel leren. Klein kruisje was al te veel en zelf over een balk niet heen te krijgen. Waar ik al angstige gezichten kreeg van de kant ging ze er uiteindelijk wel overheen. Vosje is alleen zo ontzettend lenig wat ze tegen me gebruikt. Slingerd en zwaait alle kanten op. Deze week maar een paar keer met balkjes weer oefenen en volgende week weer in de les.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:25

Oei nee dan is longeren wel handig ja! Die van mij zal niet zo snel bokken oid dus alleen hard gaan kan ik wel handelen. Alleen hoeft t opzich nog steeds niet van mij haha.
Wel goed dat t balkje lukte uiteindelijk. Je moet ergens beginnen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:42

Wij hoeven niet te longeren. Alleen bijrijder was opgestapt met zweepje gisteren en paard was ineens helemaal over de flos. Ik dacht dat ze er naast zou liggen. Bleek als de dood te zijn voor t zweepje?

Ze is soms heel slecht voor je been. Heb dus ook 1x met zweep gereden (en gebruikt) niets aan het handje maar gisteren :?

Zweepje weg gegooid en toen was het oke. Meteen kalm.

Met longeren kan ze ook zo rennen voor de zweep.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:53

Ze rent en neemt een sprong, komt omhoog, draait om en bokt. Ik kan inmiddels best wat hebben maar dit lukt me niet :') het is een koel dier tot je er op zit, dan is het een driftkikker. Pikt wel snel alles op. Was begonnen om wat te wijken. Dat resulteert alleen dat als ze de bedoeling doorheeft dat ze overal gaat wijken. Een beetje overenthousiast :')