Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

uryanne schreef:Is het trouwens ook niet zo dat veel mensen te snel een klik willen hebben?

uryanne schreef:Pion schreef:Bij aankoop van een paard, koop je geen fiets die je weer ruilt als hij toch niet bevalt.
Logisch dat je dan gaan proberen, twijfelen, kijken, totdat je zeker weet dat je de juiste klik hebt.
Althans, je gaat uiteindelijk voor het paard wat goed voelt, waar denkt mee vooruit te kunnen.
Natuurlijk hebben sommige meer lol aan, kopen, verkopen en weer kopen. Gewoon omdat ze willen kopen en rondkijken.
Maar merendeel van dit topic zoekt toch naar een 'maatje voor het leven'.
Maar die zoektocht, moet die in deze tijden waar je volgens zeggen goede paarden voor een schijntje nog niet kwijt kunt, maanden duren?
Ik ben van mening dat vele mensen teveel op zoek zijn naar het perfecte paard. En dat bestaat nu eenmaal niet.
Verder denk ik dat vele mensen op zoek zijn naar een paard als Totilas, Parzival enz. enz. terwijl ze
rijden als een krant. Ze gaan proberen en twijfelen. Het paard denkt vervolgens; hé, met deze ruiter heb ik het lekker makkelijk! Geeft eens een bokje, schud eens met het hoofd en prompt krijgt het fijne paard ineens het stempel 'te ondeugend' terwijl de ruiter niet geschikt is.
En tja, de instructrice of ander 'wijs' persoon vindt het allemaal wel gezellig, dat paarden kijken
ik vind er werkelijk niks leuks en gezelligs aan. Er zullen vast mensen zijn die dat wel vinden, maar geloof me, ik haat het. Het reizen van hot naar her, overal leuren en vragen. Overal achterdochtig, teleurstellingen en ga zo nog maar even door. Ik heb tot nu toe nooit getwijfeld als ik een paard kocht, hadik dat wat vaker gedaan, dan had ik waarschijnlijk niet zo veel paarden versleten. Ik heb eindelijk geleerd van mijn fout. Al met al heb ik nog maar 4 paarden gezien in de dikke 2 maanden dat ik op zoek ben. Ik doe rustig aan en probeer goede keuzes te maken. Is het zo raar om soms te twijfelen. Ik denk dat het realistisch is. Ik kan nl niet met elk paard en elk karakter overweg, ik ben geen sterruiter. Ik zoek een paard wat hier oud kan worden, incl evt langdurige blessures mocht het paard die krijgen, maar koop er wel het liefst 1 die helemaal goed is.

Gewoon volhouden!
Maar mijn paardje dat ik zelf ingereden heb heeft met de eerste paar keer longeren me ook echt door de bak gesleept, zelfs met mijn instructrice erbij.
Arabiertje* schreef:Wat ik me afvraag, en ergens vind ik dat ook wel mooi... Iemand die een lijstje opmaakt, van een braaf leerpaard bijvoorbeeld met niveau Z, maar thuis komt met een heel ander paard, een paard met geen niveau helemaal geen braaf karakter bijvoorbeeld. Ik hoor het vaak eigenlijk, dat iemand opzoek was naar een paard, maar het tegenovergestelde koopt...
Lekker hoor helemaal opgeknapt!
Echt super tevreden en ze liep mooie stukken aan de teugel, dus zou goed paardje kunnen zijn voor me.

) is dat natuurlijk niet gemakkelijk. Ik oefen dan tegenwoordig ook met 1 van hun paarden aan de longe. Picassox schreef:Arabiertje* schreef:Wat ik me afvraag, en ergens vind ik dat ook wel mooi... Iemand die een lijstje opmaakt, van een braaf leerpaard bijvoorbeeld met niveau Z, maar thuis komt met een heel ander paard, een paard met geen niveau helemaal geen braaf karakter bijvoorbeeld. Ik hoor het vaak eigenlijk, dat iemand opzoek was naar een paard, maar het tegenovergestelde koopt...
Ja, en dan ergens verlies je je hart aan zo'n dier. Of dat altijd een goede en rationele keus is, is een tweede.
nathe schreef:wel adin misschien is dit gewoon ff wennen voor hem
ik heb rumba ook 2 keer gelongeerd in het begin en toen was ze super braaf.
De 3de keer was ze aan het rennen, bokken, steigeren,...
Nu gaat alles weer goedGewoon volhouden!
gr_roos schreef:Arabiertje, als je naar de zwarte Ronaldo gaat kijken dan zou ik even hier op bokt zoeken naar de oude (?) eigenaresse. Ik ben er vrij zeker van dat ik dit paard ken, dat ze L of M sgw gelopen heeft en dat het een enorme heethoofd is als ze aan het werk moet. (het lijkt mij namelijk sterk dat er 2 paarden met dezelfde naam en kleur rond lopen). Als het het paard is waarvan ik denk dat het het is dan is dat paard een heleboel maatjes te groot voor iemand die een braaf leerpaard zoekt.