Ik denk dat men denkt het toekomstige Olympische paard te fokken en dat brengt meer op dan een boscross paard. Dus blijven ze de Ferraris fokken.
Als we voor de recreatiepaarden net zoveel gaan betalen zal het vast anders worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gini schreef:Elisa2 schreef:Hoezo? er zijn toch genoeg andere rassen te koop?
Fokkers die een warmbloedmerrie hebben staan en ermee willen fokken doen dat zelden met de recreant in het achterhoofd. Als er al een recreatiepaard uit komt dan is dat toevallig wegens gebrek aan talent of blessure.
Elisa2 schreef:Ik bedoel natuurlijk..hoezo koopt de recreant dan dat sportpaard ipv een ander ras wat beter bij het doel past? Het is niet of er alleen maar KWPNers gefokt worden.
Padoertje schreef:Gini schreef:
Fokkers die een warmbloedmerrie hebben staan en ermee willen fokken doen dat zelden met de recreant in het achterhoofd. Als er al een recreatiepaard uit komt dan is dat toevallig wegens gebrek aan talent of blessure.
Toen er pakweg 15 jaar geleden onwijs geïnvesteerd werd in het fokken van ‘brave allround’ paarden door bv Groninger merries te gebruiken met een kwpn hengst, kreeg je ze aan de straatstenen niet verkocht. Want niet luxe genoeg. De bereden politie was er blij mee, maar de gemiddelde amateur haalde z’n neus er voor op. Dus tja, dan stop je als fokker en fok je op wat je wel verkocht krijgt.
We kunnen ons ook afvragen of het niveau van het gemiddelde paard niet gewoon hoger ligt dan de gemiddelde ruiter en wat de ruiter in zichzelf wil investeren? Aantal mensen wat gedegen en met regelmaat lest is ook steeds dunner gezaaid. Want alle kosten lopen op, dus investeren in les gaat er als eerste af. Buiten het instructie niveau wat gedaald is. Al zijn er nog genoeg goede te vinden, maar vinden mensen 40/50,- of meer al te veel voor een les.
vera_pino schreef:Ik heb er straks ook een te koop, heel lief en knap super braaf in de omgang maar heeft wel iemand met ruitergevoel nodig. Niet eens een professional maar gewoon iemand die kan aanvoelen wanneer het spannend is en er afgevloeid moet worden en wanneer er leiding nodig is. Vind dat wel een beetje een lastige want meestal weet ik zeker dat ik er na een poos training zo iedereen op weg kan laten rijden. Bij dit paard weet ik niet wat er gebeurd met een andere ruiter. Bij mij is het een lief dier en vind het werken echt leuk maar kan soms wel ineens spanning opbouwen.
MarjanB schreef:Maar goed hoeveel mensen zoeken zo’n sportpaard? Denk dat 80% van de mensen recreatief rijd in Nederland? En als je ziet hoeveel er mee gedekt is.
Gini schreef:Jij bent het soort recreant dat ik voor ogen had inderdaad. Het is die doelgroep die tussen de Ferrari's op zoek moet gaan naar iets wat meer op een Audi lijkt.
MyWishMax schreef:Gini schreef:Jij bent het soort recreant dat ik voor ogen had inderdaad. Het is die doelgroep die tussen de Ferrari's op zoek moet gaan naar iets wat meer op een Audi lijkt.
Maar die zijn er bij de kwpners ook altijd gewoon geweest. Ik heb ze elke zoektocht kunnen vinden en niet alleen degene die wij kochten. Altijd meerdere die om andere redenen afvielen, ook gewoon niet bij elkaar passen en niet alleen maar omdat ze te heet waren. De zoektocht is er bij elk type paard, ook degene die wel een Ferrari willen en kunnen rijden moeten zoeken. Maar doen alsof er geen kwpners of andere vergelijkbare warmbloeden zijn die dat kunnen is ook niet terecht. Het is ook een deel opvoeding, maar ook een deel karakter. Langs de weg lopen zal bij de ene werken en de ander zal de rest van zijn of haar leven denken dat ze dood gaat.
Het wordt wel een probleem als men zichzelf overschat en dan is het ineens de schuld van het paard of überhaupt de warmbloeden. Of hebben ze ineens zogenaamd een trauma, terwijl er nooit iets mee gebeurd is.
MyWishMax schreef:Gini schreef:Jij bent het soort recreant dat ik voor ogen had inderdaad. Het is die doelgroep die tussen de Ferrari's op zoek moet gaan naar iets wat meer op een Audi lijkt.
Maar die zijn er bij de kwpners ook altijd gewoon geweest. Ik heb ze elke zoektocht kunnen vinden en niet alleen degene die wij kochten. Altijd meerdere die om andere redenen afvielen, ook gewoon niet bij elkaar passen en niet alleen maar omdat ze te heet waren. De zoektocht is er bij elk type paard, ook degene die wel een Ferrari willen en kunnen rijden moeten zoeken. Maar doen alsof er geen kwpners of andere vergelijkbare warmbloeden zijn die dat kunnen is ook niet terecht. Het is ook een deel opvoeding, maar ook een deel karakter. Langs de weg lopen zal bij de ene werken en de ander zal de rest van zijn of haar leven denken dat ze dood gaat.
Het wordt wel een probleem als men zichzelf overschat en dan is het ineens de schuld van het paard of überhaupt de warmbloeden. Of hebben ze ineens zogenaamd een trauma, terwijl er nooit iets mee gebeurd is.
Cioccolato schreef:Omdat zo'n paard ook niet goedkoop is. De echte Ferraris gaan voor honderdduizenden, zij het geen miljoenen euro's. Dus we zitten qua prijs nog steeds zoals t moet.
Eigenlijk zitten we allemaal op audi niveau ala je t zo gaat bekijken
De koekblik auto's zijn de afgekeurde paarden in het verhaal; lopen wel maar er is een maar.
Elisa2 schreef:Ik bedoel natuurlijk..hoezo koopt de recreant dan dat sportpaard ipv een ander ras wat beter bij het doel past? Het is niet of er alleen maar KWPNers gefokt worden.