Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:32

die link doet het niet.

Er hebben helaas al meer foto's staan van grote gedode kudde bewakingshonden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:02

Rick van Mallsen van groep wolf is ook een clown.

Vanmiddag hat hij een reactie onder het filmpje vn het gezin met de wolf op de hoge veluwe gezet dat het geen wolf was.
Die reactie is inmiddels niet terug te vinden. Nu schrijft hij dat het er niet goed uit ziet en dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen en zelfs dat onteigening van het park niet zou misstaan.

Maar is het nu dan opeens toch wel eem wolf volgens de Heer Melssen???

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:04

En onteigening van het park is de oplossing? Volgens mij had het park zelf al helemaal geen trek in de wolf.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 24-10-22 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:04

Ik denk eerder dat hij bang was dat men zei dat het een hybride is en zodoende geen bescherming geniet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:05

Pardon, onteigening van het park?
Een prive-grondstuk 8)7

Ohja, nu begrijp ik de kapot geknipte draad van de hekken ook weer wat beter :(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:49

Babootje schreef:
En onteigening van het park is de oplossing? Volgens mij had het park zelf al helemaal geen trek in de wolf.

Hun zijn het er niet mee eens hoe dat park beheert wordt. Dus alles wat dat park doet of wat er daarbinnen gebeurt daar slaan ze op aan. Ze dromen er van om van dat part net zo'n puinhoop te maken als in andere natuurgebieden.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:51

JewEmm schreef:
Ik heb stap 3-6 er even bij gepakt.
Citaat:
3) The wolves appear in daylight and at some distance observe people doing their daily chores. Wolves excel at learning by close, steady observation. They approach buildings during daylight.

4) Small bodied livestock and pets are attacked close to buildings even during the day. The wolves act distinctly bolder in their actions. They preferentially pick on dogs and follow these right up to the verandas. People out with dogs find themselves defending their dogs against a wolf or several wolves. Such attacks are still hesitant and people save some dogs. At this stage wolves do not focus on humans, but attack pets and some livestock with determination. However, they may threaten humans with teethe exposed and growling when these are defending dogs, or show up close to a female dog in heat, or close to a kill or carryon defended by wolves. The wolves are still establishing territory.

5) The wolves explore large livestock, leading to docked tails, slit ears and hocks. Livestock may bolt through fences running for the safety of barns. The first seriously wounded cattle are found; they tend to have sever injuries to the udders, groin and sexual organs and need to be put down. The actions of wolves become more brazen and cattle or horses may be killed close to houses and barns where the cattle or horses were trying to find refuge. Wolves may follow riders and surround them. They may mount verandas and look into windows.

6) Wolves turn their attention to people and approach such closely, initially merely examining them closely for several minutes on end. This is a switch from establishing territory to targeting people as prey. The wolves may make hesitant, almost playful attacks biting and tearing clothing, nipping at limbs and torso. They withdraw when confronted. They defend kills by moving towards people and growling and barking at them from 10-20 paces away.

In stap 6 gaat om het gericht opzoeken van mensen. Wat er nu in Nederland gebeurd is dat de mens de wolf opzoekt, niet andersom. Als ik de stappen lees (en in mijn achterhoofd hou dat we in Nederland vee anders/intensiever/dichter op elkaar houden dan de gebieden waar hij vooral over schrijft(Noord Amerika, Rusland, Finland en dergelijken) dan zitten we eerder tussen 3 en 5 in. Wolven zoeken nog niet bewust overdag gebouwen op (stap 3), maar vallen wel al groot wild aan (stap 5), ondertussen vallen ze nog geen honden aan, maar hebben ze wel al territoria en eten ze klein vee, ook dichterbij gebouwen (allemaal stap 4).
Nu al zeggen dat we in stap 6 zitten lijkt mij overdreven.

Hier word ook groter vee al aangevallen hoor, dus stap 4/5 zitten we zeker wel.
Er zijn al diverse koeien gepakt , paarden met schade en ook een hond is al een poging tot aanval op gewaagd.

mysa schreef:
Ik heb wel meerdere filmpjes van springende en klauterende wolven gezien maar voor zover ik weet niet in nl

Paar weken geleden zijn hier vlakbij negen schapen gedood die volgens de eigenaar achter een deugdelijke wolf-proof afrastering stonden. Ik weet alleen niet of ze daar overheen zijn gesprongen of onderdoor zijn gekropen. In beide gevallen niet fijn.

Aanvallen met wolf werende rasters zijn hier in de omgeving ook al meerdere malen geweest.
Zonder ook maar schade te zien aan de omheining.

Babootje schreef:

ik dacht meer aan aftikken van wolven die op prive terrein komen i.p.v. onteigenen van grondeigenaren :+

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:53

Loretta schreef:
Rick van Mallsen van groep wolf is ook een clown.

Vanmiddag hat hij een reactie onder het filmpje vn het gezin met de wolf op de hoge veluwe gezet dat het geen wolf was.
Die reactie is inmiddels niet terug te vinden. Nu schrijft hij dat het er niet goed uit ziet en dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen en zelfs dat onteigening van het park niet zou misstaan.

Maar is het nu dan opeens toch wel eem wolf volgens de Heer Melssen???

De Hoge Veluwe wilde helemaal geen wolf. Er zijn gaten in het hek geknipt? Wolfjes er door heen geduwd of stuk vlees aan de andere kant van het hek? Ik sta nergens meer verbaasd van. Deze wolven kruipen nog net niet op schoot. Er zijn ineens heel veel wolvendeskundigen in ons land. En alles wat ze inmiddels gezegd hebben is door de wolf zelf al onderuitgehaald en was ook al bekend dat het niet klopte want dat was te zien aan de ervaringen met de wolf in het buitenland.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:56

12 koeien zijn er inmiddels gedood in Drenthe, Happinez. En ze lopen overdag overal ook in Drenthe door de tuin en op de camping, door de straat..... Heel veel zichtmeldingen overdag.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:59

Rizette schreef:
De Hoge Veluwe wilde helemaal geen wolf. Er zijn gaten in het hek geknipt? Wolfjes er door heen geduwd of stuk vlees aan de andere kant van het hek? Ik sta nergens meer verbaasd van. Deze wolven kruipen nog net niet op schoot. Er zijn ineens heel veel wolvendeskundigen in ons land. En alles wat ze inmiddels gezegd hebben is door de wolf zelf al onderuitgehaald en was ook al bekend dat het niet klopte want dat was te zien aan de ervaringen met de wolf in het buitenland.

Dat hekken doorknippen is naar alle waarschijnlijkheid door wolvenliefhebbers gebeurt. Nu komt dat als een boomerang bij ze terug. Nu speculeren ze in groep wolf erover dat het park de hoge veluwe hun bezoekers opzettelijk in geevaar brengt om van de wolf af te komen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 23:17

Rizette schreef:
12 koeien zijn er inmiddels gedood in Drenthe, Happinez. En ze lopen overdag overal ook in Drenthe door de tuin en op de camping, door de straat..... Heel veel zichtmeldingen overdag.

dat weet ik , ik woon in het gebied.
en diverse kennissen van mij hebben al aanvallen gehad.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:32

Loretta schreef:
Dat hekken doorknippen is naar alle waarschijnlijkheid door wolvenliefhebbers gebeurt. Nu komt dat als een boomerang bij ze terug. Nu speculeren ze in groep wolf erover dat het park de hoge veluwe hun bezoekers opzettelijk in geevaar brengt om van de wolf af te komen.

Gaslighting. Heel moeilijk mee om te gaan, ook juridisch. Maar Park HV is de eerste de beste niet dus laten we hopen dat dat met een sisser afloopt. Elders is de trend immers hetzelfde met de wolven.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:49

Hier vanochtend onze paarden en paarden tegenover erg onrustig. Nergens in de omgeving schade of wat dan ook te zien, maar je bent wel meteen extra alert en denkt meteen aan de wolf..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:31

Josien_ schreef:
Hier vanochtend onze paarden en paarden tegenover erg onrustig. Nergens in de omgeving schade of wat dan ook te zien, maar je bent wel meteen extra alert en denkt meteen aan de wolf..

Dat is dus precies wat ik en de meesten met mij hier bedoelen. Je zit geen moment rustig meer in huis. Je hwbt constant zorgen over je paarden. En voor de paarden zelf is het ook alles behalve prettig. En wat als de paarden met dank aan de wolf uitbreken? Met alle mogelijke gevolgen van dien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:07

Gisteren melde ik in het andere topic al over dat Rick van Mallsen van groep wolf een aangifte tegen het park HV wilde gaan doen.

Rick werkt zo te zien en zoals ook wel te verwachten was niet alleen. De faunabescherming heeft een aangifte gedaan van bijvoeren. Over bewijsstukken rept het artikel niet.

https://www.ad.nl/binnenland/faunabesch ... ~af92df3d/

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:20

Loretta schreef:
Josien_ schreef:

Dat is dus precies wat ik en de meesten met mij hier bedoelen. Je zit geen moment rustig meer in huis. Je hwbt constant zorgen over je paarden. En voor de paarden zelf is het ook alles behalve prettig. En wat als de paarden met dank aan de wolf uitbreken? Met alle mogelijke gevolgen van dien.

Oh ik begrijp jullie helemaal hoor!

Dat van die aangifte vind ik erg vreemd moet ik zeggen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:15

Nee, die aangifte vind ik niet zo vreemd.
Paar feiten op een rij:

-HV sluit de hekken omdat ze de wolf niet in hun park wenst ivm veiligheid van o.a.de Moefflons.
-Dan is er opeens draad doorgeknipt van de omheining van HV.
-Wie verwondert het, dan lopen er wolven in het park, en de Moefflon gaat eraan.
-Wolven blijken opeens niet zo schuw voor mensen.
-Aangifte tegen het park, denkelijk uiteindelijk om het park voor bezoekers te laten sluiten.

Ben je een goeie als je daar geen boze opzet in herkent.

Wat Loretta eerder ook al schreef, op kosten van de belastingbetaler "natuurbeschermer" spelen op terreinen die niet van jou zijn ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:36

Sansevieria schreef:
Nee, die aangifte vind ik niet zo vreemd.
Paar feiten op een rij:

-HV sluit de hekken omdat ze de wolf niet in hun park wenst ivm veiligheid van o.a.de Moefflons.
-Dan is er opeens draad doorgeknipt van de omheining van HV.
-Wie verwondert het, dan lopen er wolven in het park, en de Moefflon gaat eraan.
-Wolven blijken opeens niet zo schuw voor mensen.
-Aangifte tegen het park, denkelijk uiteindelijk om het park voor bezoekers te laten sluiten.

Ben je een goeie als je daar geen boze opzet in herkent.

Wat Loretta eerder ook al schreef, op kosten van de belastingbetaler "natuurbeschermer" spelen op terreinen die niet van jou zijn ;)

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het HV daadwerkelijk illegale activiteiten heeft uitgevoerd. Omdat er allerlei mensen die zich "natuurliefhebber" continu bezig zijn met detectiefje spelen. Het park kan zich domweg geen onregelmatigheden permiteren. Daarom kan ik me niet voorstellen dat het park verantwoordelijk is voor het voeren van de wolven.

Ondertussen zien de wolvenliefhebbers ook dat de strijd verhevigt. De politieke druk om naar mogelijkheden te zoeken die het beheer van wolven mogelijk maakt neemt toe. Laten we wel wezen, in Landen om ons heen wordt dit oom gedaan. Dus ondanks dat de mogelijkheden beperkt zijn. Bestaan ze wel degelijk.

Er wordt een heel smerig spel gespeelt door clubs zoals de Faunabescherming. Ik ben wel blij dat ze de HV als doelwit hebben uitgekozen en niet een willikeurige boer of veehouder. Aangezien het HV beter weet hoe ze zich moeten verdedigen. De wolvenliefhebbers houden niet alleen van wolven. Ze gedragen zich ook meer en meer als wolven.

Wat hier precies gaande is moet nog blijken. Maar het zet het hekken knippen nu wel in een ander licht.

Laten we hopen dat er de komende tijd meer filmpjes van wolven die niet schuw zijn in Drenthe opduiken. Dat kan het verhaal van de Faunabescherming en consorten enorm onderuit halen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:03

sinds wanneer lopen er wolven in Nederland rond ? de eersten bedoel ik

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:25

Josien_ schreef:

Gisteren zag ik hier in de verte drie beesten lopen. Snel de verrekijker gepakt. Ben nog nooit zo blij geweest om hertjes te zien.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:36

jolandje schreef:

Ging 1 van die eerste (gezenderde) wolven niet spontaan door de straat van die Glenn Lelieveld?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:44

Rocamor schreef:
Ging 1 van die eerste (gezenderde) wolven niet spontaan door de straat van die Glenn Lelieveld?

Over verdachte situaties gesproken. Is dat misschien de reden dat nu anderen dan Glenn Lelieveld het werk van het beschuldigen op zich genomen hebben?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:50

Geen idee, maar verdacht was het wel, want die wolven kwamen toch niet uit het bos?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:54

Is ook zoiets wat heel meoilijk te bewijzen valt dat de wolven uitgezet zijn. Stichting Annemieke beweert heel ver te zijn met het kunnen bewijzen dat de wolven zijn uitgezet. Verder wil ze daar op dit moment niets over kwijt. De beloning voor een tip die het bewijs kunnen leveren dat wolven zijn uitgezet staat al op 50,000.

Het blijft afnwachten of we het ooit zullen weten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:57

jolandje schreef:

2011 eentje, geloof ik.
Eerste welpen in 2019