Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:31

Gelukkig dat zijn been weer dun is, en dat je het er wel goed met haar over hebt kunnen hebben. Drie uur is inderdaad veel te lang, die van mij zijn maximaal een uurtje nog aan het bijkomen en zijn er dan weer helemaal. Zweten doen ze wel allemaal, ondanks dat ze niet teveel krijgen.

Op zich hoort het er bij s1993, maar ik heb natuurlijk niet voor niets geïnvesteerd in een boomloos zadel met bijbehorend pasconsult :)) Hoewel toen ook wel gezegd werd dat de kans groot was dat ze eruit zou kunnen groeien. Nou ja, het is wat het is.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:57

Spannend Jolynne, voor het eerst op pension! Hopelijk wennen jullie gauw :) Spring vooral bij hier hoor!

Ben benieuwd wat er uit de scopie komt Mrs Midnight. Wel balen dat wanneer je in de aanslag zit voor beeldmateriaal ze het vertikken te doen altijd :))

Oei, idd spannende situatie Fransje. Maar goed dat ze zodra je afstapt de spanning kwijt kan :j Knap paard!

Gave pad PL, fijn om te lezen dat jullie weer de goede kant op gaan!

Toffe fotoshoot Anouk, Mac trekt ook aardig bij zo :)

Ohhh stukke dekens is zo irritant altijd!

Knappe dappere Feyre, wat doet ze het goed! Wel vet balen van je zadel, hij is zo gaaf :(:)

Balen van Malik's been zeg....maar fijn dat het minder lijkt te worden. En dat de DA zo meewerkt, maakt ze toch nog wat goed :j

s1993 weer voorzien van een passend nieuw zadel, top!

Da Peanut deed het dit weekend zo goed :+: Instructrice zit sinds vrijdag in quarantaine, dus we moesten onverwacht ons zelf zien te redden. En dat duwtje had ik blijkbaar toch echt even nodig, we hebben vrijdag en gisteren samen erg goed gewerkt en de problemen die we tegenkwamen opgelost, Pinda en ik hebben de juiste flow tussen de oortjes te pakken :)
Vandaag hebben we knuffel-avond, ik sta standby als informatievoorziening voor evt vragen bij een operatie in Italië (waar ik zonder Corona nu gewoon live bij was geweest -O- zucht, baal baal) en dat ga ik niet kunnen vanaf Pinda's rug want dan raken we de weg kwijt in de bak of vliegen we rond omdat mijn telefoondeuntje boven haar rug eng is :') := en artsen staan niet bekend om hun geduld dus als ik niet meteen opneem zullen ze blijven bellen, met alle gevolgen van dien _O-

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:46

Vientje wat fijn dat het met jullie goed gaat! Wat jammer dat je daar nu niet bij kan zijn was wel een hele bijzondere ervaring geweest!

Berdien balen van het zadel! Ik zit in hetzelfde schuitje syd heeft al 2 zadels gehad en de nieuwe past dus ook niet als het goed is volgende week voor een pasafspraak...

Jolynne zal straks wel wat rust geven dat je gewoon kan genieten en niet zoveel werk meer hebt!

S1993 fijn wat heb je nu voor merk zadel?

PL fijn dat wendy jullie weer dat steuntje in de rug kan geven. Ph at een gave pad zeg!!! I love purple!!

Oei arme malik hopelijk blijft het nu lekker dun en loopt het allemaal met een sisser af!! Vond best wel eng om te zien zo ...

Fransje jee wat een boeren* ik snap niet dat mensen daar niet meer rekening mee houden ... wel knap dat je daarna gewoon op kan stappen!
Ik vind de manen trouwens echt “verschrikkelijk” niks aan (ik probeer mezelf dat wijs te maken omdat ik gewoon erg jaloers ben erop) hahah

Ik heb afgelopen week niet meer gereden ben wel al 1 keer opgestapt met de dressuur zadel en heeft mn oude instructrice geholpen die komt ook binnnekort weer les geven als ik me weer wat beter voel.
Ik heb syd wel even goed aan het werk gezet het lijkt wel of de behandeling haar geholpen heeft maar komende woensdag heeft ze iig een vervolg afspraak dus kijken wat er dan uitkomt.
Ik heb sal ook weer opgepakt sinds een paar dagen... ik merk dat ze behoorlijk wat krachtsverlies heeft en ik wil haar voor haar eigen bestwil wat rustig aan laten bewegen en ik merk nu al dat ze het beter doet.

Afbeelding

En de jonkies hadden overleg vanmiddag

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:20

Even kort want ben te moe om uitgebreid te typen. Heb wel bijgelezen!

Ben na het rondje kerstverlichting kijken op Joya wel in kerststemming!
{:)

Afbeelding
Fijne dagen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:25

Vientje wat goed dat het alleen is gelukt.
Jammer dat je geen reisje naar Italië had, dat zou wel supertof geweest zijn.

Candalisa heeft de paarden weer aan het werk, ben benieuwd of ze de verbetering merken bij de volgende behandeling!

Fransje wat gaaf, ziet er erg gezellig uit!

Maliks been was gister toch weer wat dikker dus ik vertrouwde het niet en heb vanmorgen een echo laten maken. (door een andere)
Gelukkig goed nieuws, de pezen zijn goed, er zit een kneuzing onder dus dat is ook niet goed natuurlijk maar nog een weekje rustig aan en dan moet het beter zijn.
Dus ik ben wel opgelucht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:30

Anouk_h, wat fijn dat hij nu weer lekker bijtrekt na de wormenkuur! Mooie foto's!
Heb je al weer gereden?

Fijn dat hij weer goed loopt, Jodym!

Balen dat ze nu al uit het zadel is gegroeid, Berdien. Ze is prachtig maar wel model tank :D

Hoe is het nu met Timmie en zijn slokdarmverstoppingen ,Mrs_M?

S1993, fijn weer een passend zadel om mee verder te werken. Wat voor zadel is het geworden? Ook fijn als ze zich keurig gedragen :j

Vientje, jullie gaan volgens mij echt goed toch? Af en toe een duwtje en door! :D

Hoe is de behandeling gegaan, Candalisa?

Gelukkig MirandaMalik! Snap dat je het hebt laten checken, ook voor je gemoedsrust.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:41

s1993 schreef:
Hoe doe je dat trainen via skype? Ben je niet te ver weg om haar te verstaan?

Bluetooth oortje in helpt om het goed te verstaan ;)
Stalgenoot helpt om de camera,mobiel op statief, mij te volgen. Werkt echt best goed, beter dan ik had verwacht. :j

Heb vandaag weer een mooie rit gemaakt. We zijn twee dorpen verder afgezet met de trailer en vervolgens door de duinen en over het strand naar stal gereden. Paar buien gehad onderweg naar weer viel, zeker vergeleken met gisteren, erg mee.
Ook vandaag voor het eerst in galop geweest op het strand *\o/* Er waren veel golven dus het water durfde ze niet in, dat is voor een volgende keer.

Afbeelding

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:28

Ow Fransje wow geen andere woorden voor!!

De behandeling van syd ging eigenlijk super... waar ze de vorige keer heel tegendraads was liet ze nu alles over zich heen komen. En dat terwijl ze al bokkend de stal binnenkwam. Het was best apart om te zien ik had eigen een foto willen maken maar wilde de rust niet verstoren. Op een plek toonde ze heel even wat verzet maar het leek of ze ineens wat los liet want ze begon ineens te gapen en ineens liet ze haar hoofd zakken. Ze heeft nu een paar dagen vrij want dan zou ik echt wat gaan merken van de behandeling maar ze zou dan pas over een half jaar of zo weer een keer aan de beurt zijn mits er geen gekke dingen gebeuren. Ik ga morgen mits het weer het toe laat even wandelen met dr voor ons is het wel even goed om aan onze band te werken.

Verder wens ik iedereen een hele fijne kerst!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:22

Heerlijk Fransje! <3
Ja ik ben gerustgesteld want een peesblessure houdt nogal wat in.
En omdat we toch regelmatig longeren wilde ik wel weten wat er gaande was, want anders kun je zoiets behoorlijk verergeren.

Syd weer heerlijk gemasseerd, wil ik ook wel! :D

Malik begint behoorlijk vervelend te worden, dus ik kijk morgen even of we rustig aan wat kunnen gaan doen.
Zijn been is mooi dun gebleven. +:)+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:31

Sal heeft een tevreden snuitje zo Candalisa :j Goed teken dat Syd baat lijkt te hebben bij de behandeling! Lekker op het gemak weer samen verder sleutelen dan straks :)

Ohhh wat een tof kerstrondje zo Fransje! :wow: En ook nog op het strand en in galop daar :wow: Goede en fijne week hebben jullie zo :))

Gelukkig goed nieuws van Malik's been MM, stress hoor! Hopelijk met een weekje dan weer helemaal de oude :)

Nou, Pinda en ik zijn er officieel weer, en tussen de oortjes beter dan ooit :D *\o/* We hebben vanmorgen in de les heel fijn kunnen werken weer, geen gekke dingen maar lekker gesleuteld aan afspraken op scherp stellen en weer meer lichaamsgebruik gaan vragen zonder weer in spanning te belanden. Pupje vond het heel moeilijk maar deed zó haar best om te zoeken naar wat we nou precies van haar wilden :+:

Hebben ook beeldmateriaal, rijtechnisch geen super stukje (ze was al wat moe hier, dan trekt ze er achter niet meer zo aan) maar we gaan gewoon links- en rechtsom geconcentreerd aan het werk zonder te blokkeren dus ik ben er blij mee en neem er mijn huiswerk maar gewoon uit mee :P

We hadden ook nog een blooper :') Ruinen langs de bak gingen idioot tekeer dus Pinda ging aan de hobbel, had net mijn rem weer gevonden en toen vloog haar eigen springschoen opeens voorbij :wow: Attack of the flying springschoen _O- (een maand geleden was ik hiervan in de stress geraakt, nu zeek ik bijna in mijn broek van het lachen en ben maar gewoon weer verder gereden :Y) :D )

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:13

Ja snap ik wel Berdien. Voor mij was het toen ik vorige zadel kocht wel duidelijk dat hij daar weer uit zou groeien dus ik was voorbereid :) Mijn zadelmaker had ook niet anders verwacht dan dat hij behoorlijk zou veranderen qua lichaam. Wel positief ook want nu die van mij niet meer zo rond is blijft een zadel sowieso makkelijker stil liggen.

Fijn dat DA wel mee werkt Miranda, snap wel dat Malik wat gefrustreerd is als hij rustig aan moet doen.

Fransje gaaf die foto met kerstverlichting! En die foto op het strand is denk ik de eerste die ik van haar zie met de oortjes niet strak naar voren :') Creatieve oplossing met je lessen, fijn dat het zo lukt!

Fijn dat de behandeling van Syd zo goed ging en ze het echt liet gebeuren.

Jeej goed bezig met de Pinda *\o/* Fijn dat het goed gaat met haar en dat jij weer meer vertrouwen krijgt!

Ik wilde gister gaan rijden met mijn nieuwe zadel maar er was een riem afgevallen in mijn zadel kast en daardoor kon ik de singel niet vastmaken. Koda was giga druk, er werd vuurwerk afgestoken en de kudde was ook onrustig dus zonder zadel rijden leek me geen goed idee. Vandaag nieuwe poging om te rijden, gister lekker gespeeld en daarna nog wel twee rondjes gestapt zonder zadel :)

Op de foto lijkt het zadel wat groot maar het kan precies, we hebben echt uitgebreid gecheckt :)
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:22

Vientje dat gaat lekker zo!
Jullie bak blijft ook wel goed te doen ook al is het nat.
Die springschoen.. _O-
Ze reageerde wel braaf en gelukkig jij ook. :))

S1993 irri he nu het vuurwerk, bij mij blijven ze wel rustig als het niet al te dichtbij is maar dan erop is wel lastiger.
Mooi hoor je zadel, ik vind het ook erg lang lijken maar als Koda het goed vindt zal het niet verkeerd liggen neem ik aan.

Malik staat lekker in het zonnetje te genieten.
Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:46

Wauw een strandrit, wat heerlijk!
Nog een gaaf zadel voorbij zien komen.
Pinda zag wat vliegen :')

Voor de rest volg ik t niet :o

Hier eindelijk weer gereden! Was niemand dus de buitenbak in gegaan.
Ging best goed! <3
Alleen zodra ik ging stappen zag hij spoken, dus t bleef bij draf/ galop.
Helaas is instappen hierdoor wel weer lastig

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:30

Wat fijn Vientje! Het is jullie ook zó gegund, jullie werken er zo hard aan!

Vandaag is Feyre voor het eerst in haar eentje mee gegaan op een wandeling. Ging echt super! Niet anders dan dat ze met een ander paard op pad is :D En Kerst duuusss ze moest haar mutsje weer op :))

Afbeelding

Afbeelding

Arme Feyre _O-

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:04

Fransje; ik krijg het momenteel niet gesimuleerd, zul je altijd zien _-:(
Knappe paardenkinders weer!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:15

Jodym, je kan toch eerst aan de hand stappen voordat je erop gaat? :D
Fijn dat het goed ging.

Berdien wat goed dat Feyre alleen ook rustig blijft.
Malik moet juist altijd alleen, geen idee hoe hij reageert als er anderen mee gaan. :=

Mrs_Midnight nou ja misschien is het over, ik hoop het!

Malik was de ponnies zo aan het terroriseren dat ik hem gister maar even aan de longe heb gezet.
Hij had al drie dagen sowieso geen last meer en uit zichzelf doet hij niet veel behalve ponnies pesten.
Natuurlijk werd hij wakker toen hij aan de longe was en hij ging plat door de bocht maar zijn been is mooi dun gebleven. +:)+
Dus als het weer iets beter weer is als vandaag mag hij weer wat meer doen.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:19

Feyre blijft knap!

Ponnies pesten, leuke hobby :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:32

Jodym schreef:
Ponnies pesten, leuke hobby :')

Ja het is een soort ponniepletter. }>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:50

Ik loop iets van 2 weken achter met lezen zie ik. Zal er even voor gaan zitten.
Ondertussen nog een verlate kerstgroet {:)
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:54

Ooh heerlijk die sneeuw, hier alleen modder! :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:54

Morgen is dit ook weer modder ben ik bang :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:05

Ja haha als het smelt is de modder weer zichtbaar. :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:21

Gezellige plaatjes allemaal. :D
@Fransje, prachtige plaatjes heerlijk genieten zo.
@Berdien, wat een lieve zachte uitstraling heeft Feyre toch!
@Vientje de bak ziet er wel heel blub uit zo maar is toch nog verbazend goed te rijden zo te zien.
@MirandaMalik Wat een terrorist die Malik :+

Hier is niet veel te vertellen. Mexx is in zn stoute fase. Vooral heel speels, met zn voorbenen uitslaan, beetje bokken en met zn kop zwaaien zijn zoal de dingen die hij leuk vind om te doen vooral als er andere paarden langs komen. Gewoon stoïcijns doorrijden, hem bezighouden en blijven zitten :+ is het beste nu te doen.
Kenzo doet alles braaf. Is wel heel heet en dat is best moeilijk te rijden omdat ze ook het been moet leren accepteren zonder daar harder van te gaan lopen. Is wat puzzelen nog. Morgen heeft mn dochter weer les met haar. Zal kijken of ik wat kan filmen. Mexx was vorige week mee op les. Voor het eerst op ander terrein, andere paarden, ook weer voor het eerst sinds hij kwam op de trailer. En hij heeft alles superbraaf gedaan. Zo in 1 x de trailer op, rustig geweest onderweg, daar braaf er weer af. Een half uurtje les inclusief stappauzes was zat voor hem. Ging een beetje voor de ervaring, die bijzonder geslaagd was mag ik wel zeggen.
Onze merrie die eerder best lastig was op de trailer en tijdens de rit de trailer bijna afbrak is nu dol op trailerrijden. Ze gaat er bijna in galop op en staat ook de hele weg superbraaf. Niks aan gedaan aan trailerlaad sessies maar ze had het ineens door en vind t blijkbaar leuk. Zo grappig.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:46

Oehh mooi zadel s1993!

Jodym, wordt de frissigheid alweer minder? Tof dat jullie weer aan het rijden zijn!

Knappe stoere Feyre met muts op :D Leuke foto's!

Ohh wat is Malik een dikke terrorist zo :)) Ponniepletter :')

Mooi plaatje zo met die sneeuw Sizzle! Veel beter dan onze blubber :))

Fijn hoe Mexx was met les, is toch een hele ervaring! Goede oefening inderdaad zo. Hopelijk gaan zijn andere streken gauw weer weg en is de stoutfase kort :))

Mevrouw Pinda heeft een rustige week gehad, eerst vrij ivm de enting en van het weekend was ik weg en daarna storm :+ Vandaag heeft ze los de bak onveilig gemaakt (hij is nu nog veeeeeel natter dan op de filmpjes van laatst :)) ) en buiten gewandeld, morgen weer aan het werk :)

Gisteren veel binnen gestaan ivm de storm dus ik was haar stal even op aan het kalefateren gisteravond (zwijn }:0 ), had publiek voor de deur <3
Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:59

Dat filmpje van malik
Arme pony _O-

En pinda schattig!

Toch handig als ze de trailer leuk vinden!

Mijn pony is onder t zadel wel goed wakker helaas. Toch geen slome tinker