Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Gelukkig is Zilver een sterk paard en geen slappe slungel

Zo ontzettend trots op haar!! 1 bokje gaf ze haha

jacqii schreef:@kabayo: Wat fijn allemaal! Ik kan niet wachten tot ik eindelijk op die van mij zit!! Echter hebben wij eerst nog 100 andere stappen te doorlopen.
Ik ben niet heel actief maar lees wel mee. Vraagje: Hebben jullie al een tandarts laten komen?? Die van mij is nu bijna 3 jaar oud. We doen er eigenlijk nog niks mee maar willen wel langzaam aan wat gaan doen. Ze moet in juli naar de keuring toe![]()
Mijn to do list voor de komende 6 maanden:
- Langzaam toewerken naar een beetje longeren
- Tandarts laten komen
- Chiropractor even alles laten checken
- Voorbereiden keuring
Wat is jullie to do list??
, braaf paard!
ik pak haar nu 1 x per week/2 weken eens aan de longeer lijn, in juni wil ik er eens op gaan zitten en dan rustig aan beleren. 

En.. hoe zit jij een fries zo goed uit..

Maar zoveel mensen zoveel meningen toch haha.
Jullie laten wel de tandarts allemaal al komen dus? Aurelia schreef:Oh is ze al 3? Ik had nog teruggezocht en dacht aan een berichtje gezien te hebben dat ze in juni 2017 2 is geworden. Zeker weer niet goed gekeken![]()
Iedereen mag het zelf weten natuurlijk haha. Dan nog vind ik zonder zadel draven wel wat, ondanks je goede zit en 1xpw. Ze ziet er inderdaad erg volwassen al uit. Maar ik heb geen röntgen ogen![]()
Wilde er verder ook niet echt een discussie over starten hoor, dit is gewoon mijn gedachtegangMaar zoveel mensen zoveel meningen toch haha.
Wow wat een volle staart heeft ze! Haha kan me voorstellen dat je spierpijn hebt!
Noor, nee daar ben ik ook een beetje bang voor idd. Stel dat het zeer doet in zijn mond dan heb ik het straks gelijk verpestJullie laten wel de tandarts allemaal al komen dus?
Ik vroeg het nog aan mijn DA, omdat die ook tanden doen, dacht kan ik gelijk een afspraak maken, en die zei ja het is nu nog niet echt nodig, vanaf 3 jaar is het belangrijk. Vond het wel eigenaardig eigenlijk.
dat vind ik fijn aan deze topics. Mijn pony was pas beleerd met 4.5 jaar. Die was zon puppy. Zilver het tegenovergestelde.
Vooral met zo'n jong paard. Stel dat je er een hebt die in september pas verjaart, dan scheelt het zo maar even heel erg veel. Goed dat ze zo braaf is! Ik had het zelf ook niet zonder zadel gedaan, maar dat is eigen keus. 

lekkere teddybeer zo!

Overigens moet ie achter nog wat worden bijgesteld, maar ik vind het een ellendig ding want hij trekt altijd scheef en ik krijg hem nooit fatsoenlijk. Heb hem al jaren en elke keer ben ik er weer mee aan het hannessen.

En als het alternatief een verrot niet passend zadel is dan moet je er sowieso niet op gaan natuurlijk. Sowieso kun je commentaar verwachten, want je weet gewoon dat de algemeen geaccepteerde leeftijd 3 is (en dan zijn er nog een hoop mensen die zelfs dat te vroeg vinden) en dan als excuus gebruiken dat ze per 1 januari 2018 allemaal 3 worden dat werkt natuurlijk niet hè
Maar nogmaals, je moet het zelf weten, jouw paard en jij moet er een leven lang plezier van hebben. De ruggen van Friezen staan nu eenmaal niet bekend als heel erg sterk en de meeste mensen hebben het gewoon goed met je paard voor. En dan kun je zeggen dat ze geen slappe slungel is, maar het skelet telt natuurlijk ook mee. Je kunt er niet in kijken... 
Daarom zeg ik ook dat ik haar echt knap vind hoe ze het doet, en dat meen ik ook. Maar de andere helft van mijn mening heb ik dus ook gezegd

Kan nu de modder van haar benen spuiten zo de sneller,en schoon, opdrogen op stal.