Wat doen jullie dan in die trainingsweek? Is het soms niet wat te zwaar voor jong paard? Afhankelijk van de moeilijkheidsgraad is mijn 4 jarige na 30-40min volledig op.
Mijn baby springer heeft in anderhalve week echt al wel wat geleerd! Voltes gaat nu prima en het racen in draf is ook al veel minder. Rij nu vooral nog 'gewoon' puur de basis dingetjes. Willen volgende week weer een sprongetje mee pakken en hij moet binnenkort ook aan het bos geloven. Al denk ik dat dat wel goed komt. Hij is ontzettend koel in z'n koppie
Gisteren naar mijn instructeur geweest voor les. 2e keer voor Guus op vreemd terrein, vind ik altijd even spannend. Het is een grote stal met 70 paarden dus een hoop te zien. Maar ze deed het super braaf! ! Het rijden zelf viel en beetje tegen, hoe geconcentreerd en goed aan het been ze thuis is, had ze het nu veel te druk met zichzelf. Maar goed dat is een kwestie van vaker doen. Dus over 2 weken ga ik weer!
Heb vandaag voor het eerst thuis gesprongen met Gismo. Langs de hoefslag met instructeur erbij en ging super braaf! Voltes en remmen gaat ook steeds makkelijker dus in twee weken tijd hebben we al progressie geboekt!
Ik wil eigenlijk ook het springen wat meer oppakken. Heb eigenlijk nu wel altijd een stuur en ze heeft echt zoveel meer balans en kracht gekregen de afgelopen weken. Volgend jaar wil ik nog wel wat crosstrainingen meepakken maar uitbrengen in springen of crossen daar hang ik nog even geen tijd aan. Misschien een oefenparcoursje als het goed gaat met springen en een mini oefencross maar dan is het wel echt een droom die uitkomt.
Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie zo'n jonkie trainen voor een cross, vind het best veel vragen voor zo'n jong dier.
Eef_Bam
Geplaatst: 15-11-15 00:00
Ik ben met mijn guppie in de zomer begonnen met springen echt trainen na in het voorjaar af en toe wat sprongetjes. Heb in 2 maanden bijna elke week een springles of crossles gereden, 2 springwedstrijden en een oefencross. Dit op aanraden van mijn instructrice, die vind dat je met een jonkie beter regelmatig licht kan trainen dan minder vaak maar zwaarder. Daarna wel even 2 maanden nauwelijks gesprongen en gecrosst om het even te laten bezinken en weer wat meer aan de dressuur te werken.
Nu ben ik weer langzaam het springen aan het oppakken naast de dressuur. Maar train toch voornamelijk dressuur, springen/crossen is meestal 1 keer in de 2 weken in de winter, en in het crosseizoen bijna wekelijks. Omdat ik goede begeleiding erg belangrijk vind spring/cross ik bijna altijd onder begeleiding van een instructeur. Daarnaast wil ik in de toekomst ook regelmatig buiten te rijden op mooie rechte gallopeerpaden, om de galop te trainen voor de crossen.
Golden Girl liep vrijdagavond haar eerste selectie, in de L2 haalde ze gelijk bijna 67% dus heb me gelijk kunnen plaatsen voor het kampioenschap. TWeede proef deed ze er nog een schepje bovenop en liep ze boven de 67, was echt heel blij met dr!!
Eef_Bam
Geplaatst: 15-11-15 12:47
Goede score's Peetje!
Ik ben net terug van springconcours. Vandaag met mijn guppie haar derde springwedstrijd ooit en eerste indoor gereden. Was nog wat rommelig maar toch foutloos rond in de B. Mocht dus ook barrage rijden, maar ik was startnummer 10 en er waren 122 deelnemers in de B met barrage achteraf. Guppie was moe zat dus ook vond het wel prima, heb me afgemeld en ze loopt nu weer lekker in de wei.
IwanLuver
Geplaatst: 15-11-15 13:06
Knap hoor Eef! En Peetje van harte gefeliciteerd met de mooie resultaten!
Mbt de vraag hierboven, Lingehoeve zoals meerdere al zeggen idd die zitten best in de buurt van Heteren! Ga ik zelf ook naartoe als er iets is. Voor entingen komt er altijd andere, maar dat zal nu ook voorbij zijn nu ze verhuizen gaat.. Woensdag al.. Toch wel spannend! Ze zal woensdag iig binnen blijven als ze aankomt. Kan ze even wennen en dan donderdag mee naar buiten.. Even alles goed doorspreken want ik ben gewoon naar t werk donderdag... spanningen komen toch wel.. Maar heb er echt zoveel zin in
Het was gister echt baggerweer. Gelukkig staat Gideon op een stal met een binnenbak dus ik heb nog even droog kunnen trainen al ging dat laatste niet helemaal zoals het moest. Ik wilde het schakelen oefenen maar bij het terugrijden kwam hij van de hand en bij het gas geven viel hij uit elkaar.. (iets overdreven gezegd ). Gelukkig morgen weer les, dan lukt het altijd een stuk beter
Hier ook pokkeweer, blegh!! Baal daar zo van. De bak is een zwembad. En dan loop ik ook al 3 dagen met af en toe koorts, niet helemaal fit. Geef mij de zomer maar, hier kan ik niks mee. Zó ff zeuren hoor
ik heb ook liever zomer hoor, heerlijk. Al was met het weer van afgelopen niks mis want heb alles nog op de wei gehad tot zondag... Nu gaan ze er dagelijks een poos uit in de paddock. Zware kleigrond hier dus ze trappen alle ijzers af enz.
Abercrombie
Geplaatst: 17-11-15 13:15
Volgende week woensdag komt het nieuwe zadel Yes!
Ik heb een topic gemaakt voor mensen met Glasgow nakomelingen en er is gewoon in al die tijd nog niet 1 reactie op gekomen. Is die hengst zo weinig gebruikt nog? Of gewoon niet populair?
Oh dit weer kan mij ook gestolen worden, vreselijk!
Wat fijn Abercrombie! Ik ken de hengst ook niet, ben op Bokt ook nog geen andere Hos d'O nakomeling tegengekomen, maar de hengst staat in België dus misschien daarom..