Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
danneke80 schreef:waar ik trouwens best benieuwd naar ben: (vraag voor zowel paard-eters als niet paard-eters hier) zouden jullie je paard evt wel naar de slager brengen?
Ik (vega) twijfel. Ik vind eigenlijk dat ik het wel zou moeten doen omdat ik dan met mijn paard weer een gezond paard uitspaar. Toch zou ik het hier gevoelsmatig best moeilijk mee hebben. hoe denken jullie hierover en waarom?
danneke80 schreef:waar ik trouwens best benieuwd naar ben: (vraag voor zowel paard-eters als niet paard-eters hier) zouden jullie je paard evt wel naar de slager brengen?
Ik (vega) twijfel. Ik vind eigenlijk dat ik het wel zou moeten doen omdat ik dan met mijn paard weer een gezond paard uitspaar. Toch zou ik het hier gevoelsmatig best moeilijk mee hebben. hoe denken jullie hierover en waarom?
x_Mliss schreef:Vlees is vlees
Of er nu paard in zit of niet.
Dood is het toch al.
Fellor schreef:Ik eet helemaal geen vlees omdat ik geen enkel dier de behandeling gun die de meeste consumptie dieren krijgen. Mijn paard wordt lekker ingeslapen op stal, dit meer omdat ik het geen prettig idee vind dat zijn keel opengesneden wordt terwijl het hart nog klopt. Ik ben bij twee paarden geweest die ingeslapen werden en dat ging heel rustig.
Ninx schreef:NU een programma over o.a. paardenvlees in Frikandellen... Op Ned. 3
[ENT] 22u keuringsdienst van waarde, oa over paardenvlees in frika
Ninx schreef:Mmm, uitzending ging ineens over het feit of er wel of geen kip zat in Lays chips....
Enfin, hopelijk zenden ze die frikandellen uitzending nog wel uit.
Alet74 schreef:Ik was toch wel erg verbaasd dat er in chips vleessubstanties zitten (noem me naief...), als vegetarier moet je (als je streng in de leer bent) ook nog eens op de etiketten van o.a. chips letten ( Moslims idem dito.) Had spontaan geen zin meer in chips na het zien van die kippevleesdrap, gatsie!
Altijd een interessant programma, de Keuringsdienst van Waarde!