Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:30

mijn paard is mijn trouwste luistermaatje! Als dat beest kon praten...... Vertel haar alles! Als ik vrolijk ben, als ik verdrietig ben. Ook tijdens het rijden veel stem gebruik en daar reageerd ze super op! Het is toch altijd leuk als je paard met zijn oortjes beweegd als je iets verteld!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:38

ojaaa,... HEEELLEEE verhalen!! my paardje weet alles van me.. en als er iemand de stal binnenkomt lopen denken ze altijd dat er iemand bij is.. haha .. tis net offie me ook echt verstaat:P is wel lief(L).. en in de wei: roep ik altijd : PRINSEEESSS!!! en dan komt ie deraan maar als iemand anders dat roept wordt ie boos en staat ie aan het hout de knagen!! haha..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:39

X_Linz_X schreef:
ojaaa,... HEEELLEEE verhalen!! my paardje weet alles van me.. en als er iemand de stal binnenkomt lopen denken ze altijd dat er iemand bij is.. haha .. tis net offie me ook echt verstaat:P is wel lief(L).. en in de wei: roep ik altijd : PRINSEEESSS!!! en dan komt ie deraan maar als iemand anders dat roept wordt ie boos en staat ie aan het hout de knagen!! haha..

Jullie zijn echte vrienden zo te horen Lovers
Kijk maar uit, dat ze je verhalen niet door gaat vertellen!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:42

Whis_Serada schreef:
Ik loop altijd tegen mijn meiden te kletsen hihih .
Als ik rij, poets of in het land bezig ben en op stal.

Ik ook.
Ik vertel haar wat we gaan doen,over wat me dwars zit ofzo.
Zij kan teminse rustig luisteren.
Met rijden praat ik de hele tijd tegen haar&Met poetsen.

Vind 't heerlijk. Bloos

orion92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:45

Heerlijk zo'n paard dat je nooit vind zeuren en op de een of andere manier vrolijkt hij me altijd op. Dan ben ik niet zo vrolijk en is hij echt super vrolijk! En dan kijkt hij zo lief!
Lekker je verhaal bij kwijt! Helemaal top!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:46

orion92 schreef:
Heerlijk zo'n paard dat je nooit vind zeuren en op de een of andere manier vrolijkt hij me altijd op. Dan ben ik niet zo vrolijk en is hij echt super vrolijk! En dan kijkt hij zo lief!
Lekker je verhaal bij kwijt! Helemaal top!

Precies Bloos

Bianca_palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:27

ja Clown als straf én beloning!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:58

Ik heb soms hele verhalen tegen m'n paard, helaas ook soms in de proef .. kan d'r niets aan doen Bloos
Verder reageren de mijne erg op m'n stem, zowel qua correctie, waarschuwing als beloning Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:59

Ik vertel Misty altijd hele verhalen, en ook als ze iets goed of fout doet vertel ik dat haar.
Ze begrijpt me maar al te goed Haha!

x_Lana_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:02

hahahaha, ik praat eigelijk vet veel tegen mijn paard Tong uitsteken
soms onder het rijden in eht bos ofzo hele levensverhalen enzo Clown
Hahaha, je moiet toch wat zegge, hahaha!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:30

ik had het met mij oude tinker altijd als er iets was vertelde ik het tegen hem

ook een kaar naar de wedstijden ben ik bij hem in de stal gaan zitten was boos op mijn moeder en had een net een frietje en fricandel bestelt pak hij zo een hap uit mijn fricandel hihi
verder heb ik complete levens verhalen verteld het was gewoon echt mijn maatje hij staat nu ergens wat ik om priveci van de eigenaar van het stukje grond waar hij op staat om te revalideren die hem ook verzorgen etc

ook mensen die hem denken te herkennen die mij kennen ik wil geen namen en plaats horen

als ik zie hoe hij er nu bij staat om te janken echt ik krijg spontaan weer tranen in mijn ogen

hij draagd dus heel wat verhalen en ook sirieuze verhalen bij zich niet nog nooit iemand gehoord heeft

Coconut_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:27

Ik praat ook altijd tegen mijn pony, vooral als er verder niemand is waarmee ik kan praten Tong uitsteken

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:42

ik praat altijd tegen me paard waar ik op rijd, als iets goed gaat dan zeg ik wat maar als het fout gaat ook hoor haha, ze luistert ook altijd naar me aan de oortjes te zien! en als ik dan tijd niks zegt dan heft ze geen interesse meer in mijn doen:P

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:25

Ik praat omdat het haar gerust lijkt te stellen. Ze is dan meer op mij aan het letten dan op al het engs dat we tegenkomen. Ik heb echt het idee dat ze het prettig vind om mijn stem te horen als ik op haar rug zit, dan reageert ze alsof ze me kan zien (ik naast haar loop dus) en ik vind het gewoon prettig om tegen haar aan te kletsen. Ze lijkt ook ontspannener als ik tegen haar praat dan bijvoorbeeld als ik met iemand anders aan het rijden ben en daarmee klets.

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:50

Hey,,

Ik praat ook eigenlijk altijd tegen de pony waar ik op rijdt,
Ik kom binnen, met uitgebreid hallo, en knuffelen enz,
En onder het rijden en poetsen, zeg ik ook gewoon iets tegen hem,,
Of als hij schrikkerig is: Hooo zeggen,, heel rustig en gewoon btj tegen hem rpaten op een rustige manier, dat helpt echt!!
Niet dat ik hele verhalen tegen hem vertel hoor!! Knipoog Tong uitsteken
Maar gewoon iets liefs, en zeg hem ook altijd gedag,,
En jaa ik heb ook gelezen dat dat niet zo goed is,, maar mijn paardje wordt er rustiger van, en vindt het juist heel fijn, als je lief tegen hem praat, dus waarom zal ik het laten??!!
Gr. Alice

Faithfull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:51

Natuurlijk! Zou niet weten waarom ook niet. Ik doe dat al sinds ik met paarden werk.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:54

Soms erg lekker hoor. Als ik een verhaal heb dat ik aan niemand kwijt kan op dat moment is er altijd een luisterend oor. Althans, ze doet goed alsof! haha.

Nee maar zonder dollen, ook in de omgang praat ik met haar. Met commando's, maar ook gewoon een beetje slap kletsen

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:54

Ik zeg soms wel is het is maar goed dat Filou niet kan praten
want ze kent al mijn geheimen Bloos

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:55

vertel 1 van mijn paarden echt alles..
weet niet waarom, maar het is nou eenmaal zo..
al vanaf het moment dat we een goeie band hebben en het lekker klikt tussen ons..

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:02

Ik praat altijd tegen m'n paard! mij is geleerd dat het juist goed is om te praten tegen je paard!!

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:04

Ik praat ook tegen mijn paard. Helemaal als ik heel boos ben omdat hij niet luisterd ofzo! Meestal zeg ik alleen iets als hij het goed doet!

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:08

Ik praat ook veeel, gewoon gezellig ofzo, of tijdens het rijden, goed, fout, of bemoedigend. Probeer wel altijd op toonhoogte te letten en hoe hard/snel je het zegt. Dat het duidelijk is of ik blij of niet blij ben met wat hij doet.
het neemt bij mij trouwens wel extreme vormen aan: ik zit altijd te zingen tijdens het rijden vooral als ik zonder zadel rijd, ik weet ook niet wat dit is Clown

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:24

Ik praat ontzettend veel tegen Ninthe, hele verhalen *LOL* ik vind het belangrijk, vooral met grondwerken komt mijn stem goed van pas, en dat kan ik straks ook gebruiken bij het beleren. Ze reageert op stemcommando bijvoorbeeld op "HO" dat is echt een pluspunt voor als ik er straks op ga Ja

Lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:58

Ik heb juist altijd geleerd om veel van mijn stem gebruik te maken. Bijvoorbeeld wanneer hij niet meteen in de galop wil aanspringen, geef ik een "hulp" met mijn stem en zeg ik "galop!" en dan springt hij vaak wel meteen aan. Ook bij het longeren (logisch) gebruik ik veel mijn stem, maar dan dus ook om te belonen of als ik het niet goed vind gaan.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:19

Tuurlijk praat ik tegen mijn paard, in volmondig brabants (heb daar leren paardrijden, voor de rest helemaal geen accent alleen tegen paarde, zul je altijd zien).
Maar geen hele verhalen, over wat zij doet (ja, klopt... die schaduw is ook vreselijk angsaanjagend) of over wat ze niet doet (kijk, een beetje stelling is natuurlijk altijd leuk) enz enz.
Denk dat het zeker wel zal kunnen helpen.