Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 18.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:30

@ Rock; thanks voor de uitgebreide tips!
Heb ik nog wel een opmerking; ik vindt het persoonlijk heel naar om een foto van een mens proberen te lezen. Wat eruit komt is niet altijd leuk en aardig, maar is wel meteen persoonlijk. Bij een dier gaat het om dat dier, kan ook l*llig uitpakken (reader; beestje leeft nog, eigenaar; beestje is dood) maar is het toch minder persoonlijk voor de eigenaar.
Hoe ga jij met minder prettige boodschappen om die uit het lezen van een 'mensenfoto' naar voren komt? Tot nu toe is bovenstaande voor mij namelijk de reden nog niets eens te proberen een foto van mens te lezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:15

Om eerlijk te zijn lees ik ook 1000 keer liever dierenfoto's om precies die reden die je aangeeft.

Zo las ik ooit een foto van een meisje op een ander forum. Mijn gevoel zei dat ze een hele slechte band had met haar familie, maar dat ga je toch niet zomaar zeggen?? Ik maakte ervan "je familie is niet de makkelijkste, maar je houdt wel heel veel van ze".

Lekker safe he?

Nou, ik zat er dus naast met wat ik opschreef, want de band met haar familie was heel slecht, en ze zei dat ook openlijk op dat forum.

En toen dacht ik: Tja, dat wist ik wel... En ik ging het nu lopen afzwakken om haar te sparen waardoor niet alleen de reading ontzettend algemeen werd, maar ik ook nog eens mezelf aan het verloochenen was, en mijn intuïtie liep te bagetaliseren.

Toen heb ik mezelf gerealiseerd dat als mensen je een foto geven waarvan ze een reading willen, ze waarde hechten aan je oordeel. Ze willen weten wat jij ervan denkt, en staan open voor jouw verhaal, anders plaatsen ze die foto niet!

Als reader vertel je het liefst een fijn verhaal zoals "dit dier is compleet gelukkig en heeft nergens last van" of "je bent een zeer aangename persoonlijkheid en de wereld houdt van jou". Helaas is dit niet altijd mogelijk, want soms krijg je gewoon een doodongelukkige rotbok met hoefkatrolontsteking, of een kreng van een mens voor je neus.

Probeer dat dan dus niet te verloochenen. Je krijgt de foto onder ogen, en mensen weten dat je gaat proberen daar de waarheid uit te halen.

Dat is en blijft moeilijk, ook voor ervaren readers denk ik...

Zo heb ik een paar dagen geleden een complete paniekaanval gehad toen ik een foto van iemand onder ogen kreeg. Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar er kwam in één klap zóveel negativiteit naar me toe dat ik maar een halve seconde die foto heb gezien voor ik héél gauw het scherm van mijn browser dichtklikte. Ik voelde het als een soort zuignap, en werd er compleet naar van, en ook erg bang dat ik het niet van me af zou kunnen krijgen... Uiteindelijk was ik weer gekalmeerd... En toen?

Je gaat niet zomaar iets dergelijks opschrijven... Dus ik wachtte eigenlijk eerst op het oordeel van een ander, die misschien wel hetzelfde had ervaren. De eerste reading die die persoon terugkreeg was heel erg positief... Ik heb toen toch maar eerlijk verteld wat ík bij die foto voelde, en er bleken nog een aantal mensen te zijn die weliswaar andere negatieve dingen voelden, maar toch inderdaad negatief.

Degene die de foto heeft laten lezen verwierp alle negatieve readings als 'onzin' en alles wat positief was prees ze de hemel in als zijnde waar.

Natuurlijk is het niet aan mij om haar te overtuigen van mijn gelijk, maar de manier waarop ze mijn gevoel bagetaliseerde, en uiteindelijk dingen begon te typen in de trant van 'jij kan niet lezen, lekker puh' (inclusief kotssmiley) maakte mij erg kwaad.

Ik heb toen ook duidelijk gezegd: Jij plaatst je foto, en vraagt daarmee om een mening. Ik geef die mening en verwacht dan ook dat je daarvoor open staat. Doe je dat niet, dan is het voor mij verspilde energie, en daar kan ik slecht tegen.

Moraal van dit verhaal:
Voor de mensen die een reading willen laten doen; verwacht niet dat het altijd alleen maar zuurstokroze met hartjes is, en weeg woorden altijd af, plaats ze in context (want interpretatie blijft moeilijk) maar sta er wel bij stil dat een reader het heus niet leuk vindt (over het algemeen) om negatieve dingen te zeggen.

Voor readers (of mensen die het proberen); schrijf op wat je voelt, wat je denkt, en verloochen je eigen gevoel en ideeën niet! Je kan veel meer trots scheppen uit luisteren naar je gevoel, dan dingen afzwakken om mensen te sparen.

Sorry voor het lange verhaal Bloos

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:47

Thanks voor het lange verhaal Knipoog

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:58

Pff, ik wil het wel weer gaan proberen, maar ik heb nog niet echt een *klik* met een van de foto's en dat was de vorige keer wel zo.
Dus ik ga maar een tijdje staren en als ik zover ben, dan spui ik mn ideeën wel weer! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:36

Ik vind het best leuk om te lezen dat ik er vorige keer helemaal niet zo ver naast zat eigenlijk, en wil deze ronde weer graag meedoen. Iemand had van de vorige 'ronde' nog een vraag over of ik iets specifieker kan uitleggen, geloof dat 't de eigenaar van 't schimmeltje was, dat zal ik proberen maar later Lachen

Rock, je posts zijn interessant om te lezen, bedankt Lachen

De grijzige kat van de laatste foto:
Spoiler:
Wat een prachtige kat, dat ten eerste. Ik krijg snel contact, volgens mij is dit een ‘hij’. Een erg mooie vent, helaas lijkt hij wat ‘ver weg’ van de gewone wereld, waarmee ik wil zeggen dat ik denk dat hij overleden is. Toch komt hij nog vrij levendig over, niet als een hele oude kat, ik denk dat hij misschien jong gestorven is. Hij lijkt niet erg neerslachtig. Wel mist hij ‘baasjes’ en ‘thuis’, maar hij zegt dat hij niet ver van huis is ondanks zijn dood. Ik zou wel willen vragen wat hij daar precies mee bedoeld maar dat lukt me niet zo goed, ik krijg bij mn readings meer éénrichtingsverkeer door zegmaar dan dat ik zelf vragen kan stellen (tips, iemand?). Het was een ietwat kieskeurige kat, die wist wat hij wilde. Hij had een beetje zijn eigen trekjes en niet iedereen begreep hem en andersom denk ik. Wel was er één iemand die hem beter begreep dan de rest, waar hij een specialere band mee had, hij vertrouwde diegene meer dan de anderen en kon beter communiceren, was ook veel bij diegene. Volgens mij een ‘zij’.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:49

foto 1, bruin paard

Spoiler:
Heeft hij eens iets kapot gemaakt, of iemand verwond oid? ik krijg een schuldgevoel en als hij iets kapot gemaakt heeft of iemand verwond krijg ik direct het idee dat het absoluut niet de bedoeling was..

Heeft hij het er moeilijk mee mensen te leren vertrouwen? vind hij het vervelend om een ander op zijn rug te hebben dan jij zelf? in de groep lijkt het mij een 'simpel kudde lid' wil niet boven aan staan in rang, is tevree met een midden plaatsje, vrij rustig in de wei.

Hij lijkt me erg bedenkelijk, met dingen doen enzo? hij wíl het wel en is ook niet erg bang ofzo, maar gewoon onzeker er over? want wat als.....

Ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:50

Ik heb ook nog foto 1 geprobeerd, gedeeltelijk, en ga kijken of ik daar later meer over te horen krijg, maar nu valt het even stil. Kan ook komen omdat ik echt moe ben (net 1 dag terug uit Spanje en niet veel slaap gehad, dat werkt niet echt handig geloof ik Clown )

Spoiler:
Het eerste paard, de bruine.
Dit is een merrie, en wat voor eentje… ik krijg door dat ze best een moeilijke tante kan zijn. Ze is niet het type dat je met ieder ander willekeurig paard in de wei gooit en dan maar lekker laat staan met de gedachte dat het wel goed gaat, want ze vindt lang niet ieder ander dier leuk en dat laat ze volgens mij ook wel merken. Degene die ze echter wel leuk vindt zal ze ook echt willen beschermen tegen anderen, zeker als ze die anderen wat minder mag.
Als ze iets duidelijk wilt maken probeert ze dat op alle mogelijke manieren te doen, ze zal niet gauw zich inhouden wat dat betreft, kan dan ook heel druk worden. Ze zegt dat ze het idee heeft dat baasje meestal wel goed begrijpt dat ze dan iets duidelijk wilt maken, en wat. Een enkele keer misschien niet. Ze heeft problemen gehad met haar buik en benen, maar dat is allebei volgens mij weer helemaal goed, hoewel de benen (of het been? dat vind ik ook lastig, ik krijg ‘benen’ door maar zou bij god niet weten welke of wat er was) nog wel een tijdje geduurt hebben.

Ik ga zometeen verder met deze, ben nu echt erg moe en het lukt dan niet echt meer halverwege.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:37

De britse korthaar (grijze kat op de wazige foto)

Spoiler:
Ik zie een grote hond bij hem, zijn maatje of misschien juist niet?
Is hij of zij gestorven? Ik voel wat misselijkheid, heeft/had ie problemen met de voeding, of vergif binnen gekregen?
Ik denk dat het een mannetje is van 5 jaar.
Of op 5 jarige leeftijd gestorven.
Er is iets met zijn neus, snuffelde hij vaak aan je of heeft ie met vechten ooit wat met zijn neus gehad?
Meer krijg ik even niet binnen.... (als er al iets binnenkwam Tong uitsteken )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:44

Foto 5 het fries/merens achtige paard/pony

Spoiler:
Volgensmij gaat het om een vrij jeugdig dier. Wel erg makkelijk.
Rechtsom is zijn moeilijke kant, dit komt vanuit de schouder heb ik het idee.Wellicht jongigheid.
Heeft ie droes gehad? Of bronchites? Ik voel een kuchje
Ik voel ook een verlangen ergens naar, net of hem iets ontnomen is, een vriendje of een verzorger?
Soms kan ie wat apathisch zijn en helemaal in zijn eigen wereldje vertoeven.

Hehe ik zal er wel helemaal naast zitten Haha! Maar was leuk om weer te proberen.

Ik hoop dat er nog veel meer mensen het lef hebben om het te proberen, het is zo stilletjes hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:14

Het paard van foto 1 lukt me nog steeds niet echt, probeer ik van de week nog wel, ik kom er gewoon niet verder mee maar misschien is het ook genoeg zo.

De bonte pony van 2 ging echt heel soepel eigenlijk, heel gemakkelijk, weet niet of wel klopt want bij de anderen kost het me steeds veel meer moeite, maar ik krijg ook echt best veel hier:
Spoiler:
Deze leuke bonte dame kan best ondeugend zijn, dat krijg ik meteen door. Echt een lolbroek wel, houdt best van wat rellen en druk doen. Lekker showen zit er ook wel in, dat vind ze leuk om af en toe te doen als ze lekker mag uitrazen. Het liefst doet ze dat los, maar aan een touwtje vind ze het ook erg leuk. Ik denk zelf dat ze daarmee dus gewoon longeren bedoeld, of aan het halster wandelen? Het is in ieder geval een pittige dame af en toe hoor. Ze is dan ook nog niet echt oud, maar ook niet piepjong overigens, ik denk rond de 10 jaar? Ze vind baasje een leuke persoon maar heeft het ook veel over een verzorgster die ze erg leuk vindt en waar ze dan veel mee omgaat. Ze kan als ze aan iemand gehecht raakt dat echt duidelijk laten merken, bijvoorbeeld door te begroeten als ze diegene ziet of lekker te knuffelen. Wat dat is ze ook wel, een echte knuffel. Ze is gelukkig met haar leventje zoals het is, alleen mist ze eigenlijk wel een maatje. Heeft ze een weidemaatje of staat ze alleen? Volgens mij alleen omdat ze wel een beetje een andere pony mist waarmee ze samen lekker kan dollen. Gelukkig kan ze met mensen ook heel goed dollen hoor, aan dat touwtje (zo noemt ze het dus echt Haha! ) en leuk op het gras. Alleen rijden vind ze niet altijd even leuk, dan is ze misschien soms ook wel wat ‘vervelend’? Dat komt ook omdat ze af en toe, sorry als het onaardig klinkt maar zo krijg ik het door, wat last van haar mond krijgt door het ‘trekken’. Ik weet niet of de baas of de verzorgster dat doet onder het rijden, misschien heeft ze wel gewoon een gevoelige mond. Verder heeft ze wel wat jeuk af en toe, schuurt ze ofzo? Ze heeft ‘t over erge jeuk die gelukkig wel al sinds een tijd over is, dat vind ze wel fijn, maar ze heeft het wel heel erg gehad zegt ze. Ze denkt dat baasje haar goed geholpen heeft van de jeuk af te komen en daar wilt ze nog voor bedanken.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:34

ik zal het ook eens proberen maar denk dat ik alles fout heb hoor Tong uitsteken

foto 5:
het is een slim paard, dat af en toe best koppig kan zijn, hij heeft al heel wat meegemaakt hij houd ervan om op z'n voorhoofd gekriebeld te worden, en er is iets met een van z'n achterbenen ik denk het linker

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:42

Kan ik ook een foto insturen van een paard die ik ken? ( Staat nergens op Bokt. )
Ik wil graag zijn verleden weten Knipoog
, ik weet niet of ik dat hier in kan sturen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:52

Het is niet verstandig dit soort vragen in het topic te zetten, omdat mensen dan al weten dat jij dit paard kent. Bovendien is het de bedoeling om alleen dieren te laten readen waar je zelf de eigenaar van bent (of uitdrukkelijke toestemming voor hebt).

Verder gaat het in dit topic om beginnend (proberend) readers, dus als je een goede reading wil van je paard is het verstandiger om contact op te nemen met een "echte" reader.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:15

Nog maar een poging.

Dit keer het bruine paard van foto 1

Spoiler:
Is een oudere merrie van een jaar of 16, is een ietwat angstig type. Heeft met eten geen haast, staat hoog in rang dus niemand durft ook eten bij haar weg te halen. Heeft al een veulentje gehad denk zelfs al meerdere. Daar is ze heel fijn mee. De omgang met veulens is heel fijn.
Ik heb het idee dat dit paard wat gevoelig is op de rug. Niet extreem maar soms heeft ze dagen dat ze wat last heeft.
En het schoot me door mijn hoofd dat dit paard bang is voor de scheermachine!

Geen idee of het wat klopt. Maar ja ik probeer maar wat!

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:46

Rock schreef:
Het is niet verstandig dit soort vragen in het topic te zetten, omdat mensen dan al weten dat jij dit paard kent. Bovendien is het de bedoeling om alleen dieren te laten readen waar je zelf de eigenaar van bent (of uitdrukkelijke toestemming voor hebt).

Verder gaat het in dit topic om beginnend (proberend) readers, dus als je een goede reading wil van je paard is het verstandiger om contact op te nemen met een "echte" reader.

En als ik nou een foto instuur van een paard die van mij is? Knipoog
En waarvan ik weet wat het verleden is?
Het maakt toch niet uit dat iemand weet dat het mijn paard is, het verleden weten ze niet.
En dat is ook weer 'goed' voor het Experiment, om te kijken of het echt is.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:50

ik vind dit wel heel speciaal, heb mijn paard ook een keer laten readen door iemand op bokt toen ik hem net had. Kwamen veel waarheden uit Lachen. Ondertussen hebben we zoveel meegemaakt dat ik het best nog een keer zou willen laten doen, maar tegelijker tijd ben ik er ook best bang voor Bloos

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:54

Ik ben er ook benieuwd naar.
maar ik hoorde van iemand dat bij reading iemand echt via foto's met het dier praat? Dat lijkt me wel sterk , maar dat van het karakter en verleden kan allemaal wel heel erg kloppen . Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:05

Jakoline, we willen juist foto's die niet herleidbaar zijn, je hebt jezelf nu gelinkt aan een eventueel volgende ronde, we willen juist dat er niet nageplozen kan worden wat het verleden is Knipoog

En trouwens, Rock heeft zoveel foto's gekregen dat we nog wel 10 rondes genoeg foto's hebben volgensmij Huilen van het lachen

@rock, misschien een idee om met grote letters in de beginpost te laten plaatsen dat er geen foto's meer ingestuurd hoeven te worden, en met nog grotere letters dat mensen voor een reading toch echt naar een echte paragnost moeten ... sja en dat ze daar dus gewoon net als iedereen netjes voor moeten betalen Knipoog

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:10

Oh oke, Knipoog
Maar ik dacht , dat je juist wel moest weten wat het verleden was, want nu kan je het niet controleren of het echt is.
Maarja, toch bedankt . Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:11

Nou, naderhand word door de eigenaars bekend gemaakt wat er klopt van de readings.

Lees pagina 1 nog maar eens goed door.

Het experiment houd in dat er niet gesjoemeld kan worden, er zijn namelijk mensen die beweren dat paragnosten eerst heel bokt afzoeken voor ze een live reading doen van iemand Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:19

Uiteraard is het de bedoeling dat er wat bekend is over het paard, ter controle, maar het is dus niet de bedoeling dat mensen weten van wie de foto's zijn.

Momenteel heb ik er inderdaad zat, zal vanavond eens een mod PB'en Ja

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:24

Ik vindt dit wel een leuke manier om eens ongedwongen te kunnen proberen of je ook echt wat uit de foto's kan halen.
Vooral bij de eerste was ik voornamelijk aan het observeren. Bij de 2de had ik geprobeerd om te luisteren naar mijn gevoel en wat er in mij op kwam.
Nu moet alleen nog blijken of mij gevoel overeen komt met de waarheid. Zo niet heb ik het toch geprobeerd. En blijf ik het ook nog wel proberen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:59

Het laatste paardje:

komt op mij over als een dier dat heel sceptisch kan zijn. Hij moet altijd eerst vanalles beoordelen voor hij het ook werkelijk doet. Ook kennis maken met mensen of andere dieren moet uitgereid gebeuren want anders vind hij het echt niet leuk. J emoet dit dier voor je winnen en dan zal hij veel voor je doen. Hij is een goede leermeester tot op zekere hoogte. Dit paard is duidelijk in zijn doen en laten en weet wat hij wel en niet wil. Als hij maar de tijd krijgt hierover na te denken. Zo kan hij iets wel eens een beetje eng vinden om langs te gaan maar houd je dan even halt, laat je hem rustig kijken dan loopt hij meestal prima verder. Will je hem er echter meteen langs loodsen dan gaat hij of heel erg in verzet en besluit dat het niet goed is om te doen of hij raakt vreselijk gespannen terwijl hjij er langs gaat en doet de volgende keer weer moeilijk.

Ik heb het gevoel dat dit paard makkelijker naar links als naar rechts te buigen is (ik buig mijn hoofd namelijk naar links als ik probeer te voelen). Naar rechts kanteld hij zijn hoofd sneller. Het komt misschien heel raar over maar ik heb het idee dat dit met de manen van dit paard te maken kan hebben.... Bloos Misschien gebeurt dit minder snel als de manen naar de linkerkant gevlochten worden?

Verder heb ik het gevoel dat dit paard prima in zijn vel zit en niet veel te klagen heeft. Ik voel echter geen duidelijke connectie en weet niet wat ik daar uit op moet maken. Ik voel nu niets en ga er dus vanuit dat het goed is.

Wel moet er dus rekening gehouden worden met bedenktijd voor dit paard. Pak iets rustig aan en hij leert heel snel en vol vertrouwen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:29

crossmonster schreef:
.

Het experiment houd in dat er niet gesjoemeld kan worden, er zijn namelijk mensen die beweren dat paragnosten eerst heel bokt afzoeken voor ze een live reading doen van iemand Huilen van het lachen

Daar gaat het hier niet om. Met dit topic kan het tegendeel ook niet "bewezen" worden omdat de mensen die beweren een reader te zijn, hier niet aan mee doen.

Dit topic is gewoon om te zien of er idd goed gelezen kán worden Knipoog

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:00

Even een tikkeltje off-topic.
Is er hier een reader (een echte dus) die voor mij een reading (beetje spoed) kan doen. Zou mij heel erg kunnen helpen

Misschien even via pb reageren!