Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:20

polly_hvj schreef:
Ninx schreef:
Haha! Thanks...*bloost* Maarre...hoe wist je zo zeker dat ik een vrouw was? Ik had ook een man kunnen zijn....*lol*

Hoeveel mannen ken jij die zichzelf Polly noemen Knipoog ???

goh mijn verzorgpony was 3 maanden geleden nog hengt nu ruin en die heet ook polly Clown[/quote]

Hmmm ja...da's waar. Polly was mijn allereerste pony...dertig jaar geleden...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:21

Helaas ken ik ook zo'n persoon als de TS bedoelt. Kocht een paard maar wist van te voor dat ze er niet meer dan 75€ per maand aan kan uitgeven.

Ik denk dat er ook een hoop niet paardenmensen geen idee hebben wat een paard hebben inhoud en wat zijn behoeftes zijn.
Ik ben het dus ook met Kiwiko der laatste opmerking eens.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:21

Joscaa schreef:
Ik vind dit een zo extreem dom topic.
Naturals willen gewoon zoveel mogelijk op een '' natuurlijke'' manier doen, zijnn ze nou meteen paarden bezitters die zo goedkoop mogelijk willen doen?
Nee hoor.. Dat is gewoon hun manier, wat maakt dat nou uit.
Geen biks, als ze aan gras/hooi genoeg hebben en ze het daarop goed doen; Waarom doen ze nou weer '' lekker goedkoop''?
Geen ijzer stuk in ze mond, maar een bitloos hoofdstel op zijn neus:
Ohjee, wat proberen we toch weer goedkoop te doen.
Verward

Sorry, maar hier kan je boze reacties op verwachten, vind het een nutteloos topic & van te voren kan je weten dat er een rel komt. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb het idee dat het helemaal niet meer gaat over wie er duurder uit is.

Maar wie nou beter voor zijn / haar paard zorgt.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:22

Ik ken juist het tegenovergestelde van de TS!
Die vrouw heeft ezlf een stal met alles er op en er aan, keuken, bak met verlichting, vier weides, binnenstallen.
Toch zet ze één van de vier pony's op een manege Nagelbijten / Gniffelen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:30

Joscaa schreef:
Ik vind dit een zo extreem dom topic.
Naturals willen gewoon zoveel mogelijk op een '' natuurlijke'' manier doen, zijnn ze nou meteen paarden bezitters die zo goedkoop mogelijk willen doen?
Nee hoor.. Dat is gewoon hun manier, wat maakt dat nou uit.
Geen biks, als ze aan gras/hooi genoeg hebben en ze het daarop goed doen; Waarom doen ze nou weer '' lekker goedkoop''?
Geen ijzer stuk in ze mond, maar een bitloos hoofdstel op zijn neus:
Ohjee, wat proberen we toch weer goedkoop te doen.
Verward

Sorry, maar hier kan je boze reacties op verwachten, vind het een nutteloos topic & van te voren kan je weten dat er een rel komt. Nagelbijten / Gniffelen

hohoho lezen is ook een kunst...
Het gaat niet niet over de 'echte' natural maar over de 'pseudo-natural' die het natural gebeuren gebruikt als smoes om maar zo weinig mogelijk geld uit te geven.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:30

_rosita_ schreef:
Midasje schreef:
.

Maar je stop de niet naturals wel in een hokje dat ze niet goed voor de paarden zijn Zij zijn groot en ik is klein!

Heb je dat nu tegen mij???
Wie beweert dat nu weer? Niet ik hoor!
Ik heb alleen gezegd dat ik vind dat mensen die hun paard niet voldoende vrije tijd geven en 23 uur in een stal zetten ík dat per definitie erg fout vind. Verder heb ik totaal niets veroordeeld en zeg al helemaal niet dat 'niet natural of normals' niet goed zijn voor hun paarden.

*edit: én ik heb gezegd dat wanneer ik een paard geen 24-7 weidegang kan bieden, ík niet aan een paard begonnen zou zijn.

Ja ik had het tegen jou. Knipoog
Maar ik heb hier eigelijk niet zón zin meer in. Verdrietig
Heb in je profiel gespiekt, ziet er allemaal prima uit toch.
Dus we hebben een totaal andere mening, nee dat is ook niet waar.
Ik vindt dat een paard absoluut naar buiten moet kunnen en niet een uurtje per dag maar toch wel een aantal uren, en een paard alleen vindt ik ook erg triest ( mischien nog wel triester )

Maar om nou te zeggen dat een paard 24/7 naar buiten moet, tja ben ik het niet mee eens.

Ik neem aan dat we allemaal wel verstand van paarden hebben en dat iedereen wel weet wat het beste voor zijn / haar paard is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:38

_rosita_ schreef:
katiavl schreef:
mijn verzorgpaard staat 24 uur op stal, en ze heeft een mooi leven Lachen

Tsja, wanneer dat dus echt zo is, vind ik dat pure dierenmishandeling, maar goed.... Dat is niet de discussie in dit topic

ik vind dat je dit niet zo mag stellen! want jij zegt hier dat dit meiske aan dierenmishandeling doet.....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:43

KiWiKo schreef:
ik vind dat je dit niet zo mag stellen! want jij zegt hier dat dit meiske aan dierenmishandeling doet.....

Wanneer het normaal is dat dat bewuste paard altijd 24-7 op stal staat( om wat voor reden dan ook), kan ik er niet meer van maken...helaas.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:47

_rosita_ schreef:
KiWiKo schreef:

Wanneer het normaal is dat dat bewuste paard altijd 24-7 op stal staat( om wat voor reden dan ook), kan ik er niet meer van maken...helaas.

En ik vind dat je niet om die reden iemand uit kan maken voor dierenbeul omdat jij nou eenmaal een andere visie hebt! Zeer ongepast, en dit zijn nou net de opmerkingen waar normals van gaan steigeren........... en terecht denk ik. Ik vind een paard dat 3 weken in de zeikregen op een modderig stuk land staat zielig.......... maar ik zal het nooit dierenmishandeling noemen, want dat is toch echt wel een stuk ernstiger!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:50

Wanneer een paard altijd 24 uur per dag ( of 23) op stal staat, mist hij dus beweging én contact. Dit vind ik 2 essentiele dingen om een paard gezond te houden.
Wanneer je dit een dier nooit biedt, vind ik dat vallen onder dierenmishandeling ja...
Helaas kan ik er niet meer van maken....

Wat jij zielig vind of dierenmishandeling vind, moet je zelf weten, dat is je goed recht. Ík vind een paard altijd op stal houden zonder vrije bewegingstijd en contact met soortgenootjes niet kunnen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:51

_rosita_ schreef:
KiWiKo schreef:

Gaat geloof ik om een paard met een pacemaker, dat kan Katiavl het beste zelf even komen uitleggen.

Mensen die direct een conclusie trekken zonder de achterliggende reden te weten, tsjaa.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:53

_rosita_ schreef:
Wanneer een paard altijd 24 uur per dag ( of 23) op stal staat, mist hij dus beweging én contact. Dit vind ik 2 essentiele dingen om een paard gezond te houden.
Wanneer je dit een dier nooit biedt, vind ik dat vallen onder dierenmishandeling ja...
Helaas kan ik er niet meer van maken....

Wat jij zielig vind of dierenmishandeling vind, moet je zelf weten, dat is je goed recht. Ík vind een paard altijd op stal houden zonder vrije bewegingstijd en contact met soortgenootjes niet kunnen.

en hoe weet jij dat hij geen contact heeft met soortgenootjes....... is puur een suggestieve aanname! En ik vind ook heel hinderlijk in een discussie om iemand voor dierebeul uit te maken omdat deze het paard op stal houd.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:55

KiWiKo schreef:
en hoe weet jij dat hij geen contact heeft met soortgenootjes....... is puur een suggestieve aanname! En ik vind ook heel hinderlijk in een discussie om iemand voor dierebeul uit te maken omdat deze het paard op stal houd.

Weet je Kiwiko, dit is niet de eerste keer dat ik met jou dit soort discussies heb.
Jij mag vinden dat ik dat niet mag zeggen en het hinderlijk vinden. Ík vind het hinderlijk wanneer dieren zoveel vrijheid ontnomen wordt en het 24 uur per dag opgesloten staat.

*edit: in principe is mijn aanname betreft het contact inderdaad suggestief, maar een paard op stal kán simpelweg geen contact hebben met soortgenootjes zoals zij kunnen wanneer ze vrije tijd hebben. Ze spelen, kroelen, bepalen rangorde etc etc... Dit valt weg wanneer een paard op stal staat. In die zin bedoel ik dus contact, niet over een tralies of balk heen aan elkaar snuffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:58

dat is jouw goed recht, maar dat geeft je niet het recht deze mensen voor dierenbeul uit te maken!..... gewoonweg omdat JIJ iets vind. Ik vind namelijk dat ook een stalpaard een goed leven kan hebben, komt omdat ik beide kanten goed genoeg ken!

Excessen heb je altijd! zowel bij naturals als bij normals! maar iemand die op een normale manier met zijn paard omgaat (of het dier nou op stal staat of op het land) is GEEN dierenbeul! en wil daar ook niet voor uitgemaakt worden.

Dat zijn lage opmerkingen die alleen maar meer agressie opwekken bij lezers van dit soort posts.

Je kan je punt ook duidelijk maken zonder dat je iemand zo de grond intrapt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:01

Ik roep dit niet zomaar klakkeloos omdat diegene anders met haar paard omgaat dan ik.
Ik rij bitloos, maar iemand die met bit rijdt heb ik geen moeite mee. Iemand die zijn paard 's nachts op stal zet ook niet, mijn manier is het niet, maar goed.. het dier komt er in ieder geval uit.

Maar een paard wat 24 uur op stal staat, zonder contact en zonder bewegingsvrijheid, tsja... nogmaals... heeft niet met iemand die grond in trappen te maken, maar ik vind dat werkelijk een vorm van mishandeling

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:06

Bloos Denk en geloof dat er best redenen zijn dat paarden beter op stal kunnen staan dan buiten op de wei of in een paddock. Je moet gewoon naar je paard kijken en hem de mogelijkheid bieden wanneer dit mogelijk is qua omgeving qua paard. 24 uur paard op stal in een kleine ruimte zodat ie gelukkig en gezond blijft zou best kunnen. Denk wel dat je je zal afvragen of dit nog een goed leven is voor een paard. Wanneer je denkt dat het zo is en je het kan verantwoorden voor jezelf is er niets aan de hand. Ga je twijfelen dan klopt er iets niet. Heb nu gemerkt dat mijn paard totaal anders was toen ik hem eens pijnstillers gaf. Heb al die tijd niet gezien wat hij eigenlijk niet meer deed wat ie anders wel deed. Dat heeft mij wakker geschud. Maar dat is ieders beslissing. Er is nooit een algemene oplossing. En ieder doet zijn best. Maar je mag natuurlijk altijd wel kanttekingen plaatsen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:07

_rosita_ schreef:
katiavl schreef:
mijn verzorgpaard staat 24 uur op stal, en ze heeft een mooi leven Lachen

Tsja, wanneer dat dus echt zo is, vind ik dat pure dierenmishandeling, maar goed.... Dat is niet de discussie in dit topic

Ze is een proefpaard, dus veel optie laat dit niet. Spijtig dat je dit dierenmishandeling noemt die mensen doen het puur om andere paarden een kans te geven tot redding. En wij van de vereniging proberen alles te doen voor zo een goed leven.

Spijtig dat ik tot het vakje dierenmishandeling hoor, maar mij aangesproken voelen doe ik niet heb meer medelijden met mensen die zo denken en zo snel gooien met dierenmishandeling. Maar het geeft wel duidelijk weer waar de problematiek ligt. Zou ik zeggen ze staat 24 op de wei zou iedereen het aanmoedigen, ook al zouden ze de omstandigheden niet weten bv geen staart, erge arthrose, geen contact met andere, maar dat zou dan wel onbewust vallen in het hokje goed
Laatst bijgewerkt door lesilla op 16-11-07 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:10

proefpaard???? Zoiets als proefdier

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:10

Dinopino schreef:
proefpaard???? Zoiets als proefdier

Ja vaccintesten, pacemaker paarden enzo Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:11

katiavl schreef:
_rosita_ schreef:

Ze is een proefpaard, dus veel optie laat dit niet. Spijtig dat je dit dierenmishandeling noemt die mensen doen het puur om andere paarden een kans te geven tot redding. En wij van de vereniging proberen alles te doen voor zo een goed leven.

Spijtig dat ik tot het vakje dierenmishandeling hoor, maar mij aangesproken voelen doe ik niet. Maar het geeft wel duidelijk weer waar de problematiek ligt. Zou ik zeggen ze staat 24 op de wei zou iedereen het aanmoedigen, ook al zouden ze de omstandigheden niet weten bv geen staart, erge arthrose, geen contact met andere, maar dat zou dan wel onbewust vallen in het hokje goed

Nee, dat is absoluut niet het geval!
Ik plaats mezelf al niet in een hokje, dus anderen ook niet. Mijn oudje heb ik op het laatst ook 's nachts binnen gehad en als ie langer had geleefd, had ik ook een regendekje opgehad.
Ik vind dat je moet kijken naar een paard en niet naar het hokje waarin je graag wilt horen, of past volgens anderen.

Maar een paard dat 24 uur op stal staat/moet(?), kun je zo;n dier een waardig leven geven? In mijn ogen niet, om redenen die ik al eerder gaf ( contact/beweging/vrije tijd) en om díe reden vind ik dat dus wel degelijk vallen onder mishandeling. Mishandeling is echt niet alleen slaag geven of geen eten geven.... Psychische mishandeling bestaat ook.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:20

_rosita_ schreef:
Ik rij bitloos, maar iemand die met bit rijdt heb ik geen moeite mee. Iemand die zijn paard 's nachts op stal zet ook niet, mijn manier is het niet, maar goed.. het dier komt er in ieder geval uit.

Maar een paard wat 24 uur op stal staat, zonder contact en zonder bewegingsvrijheid, tsja... nogmaals... heeft niet met iemand die grond in trappen te maken, maar ik vind dat werkelijk een vorm van mishandeling

Ik heb even in je profiel gespiekt, en dit wordt dus wel een beetje een persoonlijke "aanval".

Je rijdt nu bitloos, maar het bit dat je er eerst in had zou je ook dierenmishandeling kunnen noemen.

Ik ben verder van mening dat jij een beetje te zwaar bent voor je paard, kun je ook dierenmishandeling noemen.

Twee voorbeelden, totaal uit zijn verband getrokken, maar niet leuk om te lezen, of wel? Ik zou natuurlijk kunnen nuanceren (bit in juiste ruiterhand kan geen kwaad, gewicht hoeft geen belemmering te zijn als je het paard er niet mee in de weg zit, en paard er op gebouwd is) maar ik kan het ook laten. En dan komt het wel bikkelhard over. En dat doet jou opmerking over paarden op stal houden ook.

Nogmaals, iedereen heeft zijn eigen idee erover. En er zijn meedere wegen die naar Rome leiden, en we hoeven niet allemaal hetzelfde te denken. Neem de goede dingen mee en laat de minder goede rusten.

Overigens zijn de twee genoemde (onaardige) voorbeelden slechts ter illustratie, ik wil geen discussie opstarten over bitten en/of gewicht.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:24

@pattyoosten: betreft dat bit ben ik het volledig met je eens... vandaar dat ik er 3 x mee heb gereden en toen heb besloten dat dat ding weg moest. Ik kan er niet mee omgaan, mijn paard stond doodsangsten uit.

Te zwaar... tsja... van mij mag je... Je zegt niet leuk om te lezen, maar de mening wat dit betreft van een ander, onbekend persoon interesseerd me werkelijk geen drol..sorry!

Dus wat is nu je bijdrage aan dit topic? Een poging om mij op stang te jagen? In dat geval is het je niet gelukt.

Enig ander verband zie ik niet. Bikkelhard mag mijn opmerking zijn, maar iets anders kan ik er simpelweg niet van maken.....Ik vind het triest voor dat dier, dat is het enige wat ik hier nog aan toe kan voegen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:25

Moderatoropmerking:
Kunnen we persoonlijke opmerking achterwege laten? Die voegen 0,0 toe aan de discussie, integendeel.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:33

_rosita_ schreef:
Dus wat is nu je bijdrage aan dit topic? Een poging om mij op stang te jagen? In dat geval is het je niet gelukt.

Ik wilde je alleen wijzen op dat ongenuanceerde opmerkingen kwetsend over kunnen komen, en dat er daarom nogal heftig gereageerd wordt. Ik wilde jou helemaal niet op de kast hebben.

Nogmaals, iedereen moet het zo doen als het hem goed dunkt, als ik het er niet mee eens ben, jammer voor mij, maar het is mijn paard niet. Loopt het echt de spuigaten uit, kun je altijd nog de Dierenbescherming bellen. Ik trek mij niets aan van anderen, maar als ze goede ideeen, tips of wat dan ook hebben, neem ik die graag over, vind ik het niets, even goede vrienden.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:41

_rosita_ schreef:
@pattyoosten: betreft dat bit ben ik het volledig met je eens... vandaar dat ik er 3 x mee heb gereden en toen heb besloten dat dat ding weg moest. Ik kan er niet mee omgaan, mijn paard stond doodsangsten uit.

Te zwaar... tsja... van mij mag je... Je zegt niet leuk om te lezen, maar de mening wat dit betreft van een ander, onbekend persoon interesseerd me werkelijk geen drol..sorry!

Enig ander verband zie ik niet. Bikkelhard mag mijn opmerking zijn, maar iets anders kan ik er simpelweg niet van maken.....Ik vind het triest voor dat dier, dat is het enige wat ik hier nog aan toe kan voegen.

Ik vind eerlijk gezegd jou opmerkingen toch ook behoorlijk ver gaan!
Wie ben jij om te zeggen dat iemand zijn paard zou "mishandelen".. Weet je wel waar je over praat?
Ik ben het dan ook helemaal eens met Kiwiko en pattyoosten eens.
Mensen hebben nu eenmaal meningen en dat mag maar je hoeft ze niet aan elkaar op te dringen.
Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we zelf beslissen hoe we paarden houden.
Mijn paarden zijn heel erg gelukkig staan in de winter 3 uur per dag los en in de zomer dag en nacht buiten.
Daarom mishandel ik mijn paarden? kom op zeg zijn ze mager? nee mishandel ik ze lichamelijk? nee.
Dus zou ik je opmerkingen hier niet zo op dit forum plaatsen daar kun je mensen mee kwetsen!! En helpt het nee want echt door jou mening verander ik helemaal NIKS.