Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
LuvdaTossa schreef:2Lein87 er is zeker wel wat te controleren. De extreme gevallen zijn er zo wel tussen uit te pikken. Daarnaast is er ook wel een handboek hoe de oefening eruit hoort te zien. Een beetje goed jurylid ziet dat direct. Consequentie? Een enkeltje naar huis en eerst maar eens goed rijden lijkt mij.
runningkawa schreef:Maar wat er in de ring te zien is, is al niet correct....
LuvdaTossa schreef:Het probleem is juist dat veel mensen van het publiek het niet in de gaten hebben. Al heb ik wel het gevoel dat steeds meer het in de gaten krijgen hoe er gereden wordt buiten de ring.
Lein87 schreef:[*olduser*] schreef:
2Lein87 er is zeker wel wat te controleren. De extreme gevallen zijn er zo wel tussen uit te pikken. Daarnaast is er ook wel een handboek hoe de oefening eruit hoort te zien. Een beetje goed jurylid ziet dat direct. Consequentie? Een enkeltje naar huis en eerst maar eens goed rijden lijkt mij.
Lein87 schreef:En je denkt echt dat ze dat ooit gaan doen op dat niveau? ik geloof er niets van.
En er zullen op dat niveau heus goede juryleden zitten.
Lein87 schreef:en dat ben ik helemaal met je eens! en ook op het hoge niveau ben ik met je eens.
Maar wie gaat dat controleren? Wie trekt de lijn van kan net wel/kan niet? en ga zo maar door. En dat is het meest lastige van eht verhaal.
Sorry voor de quote zal even aanpassen
_angela_ schreef:De FEI en de KNHS kunnen best veel, maar doen niets. Dit is waar het publiek nou eenmaal voor loopt te klappen, en nog belangrijker: hun geld voor betalen...
Sizzle schreef:Een zweefdraf wordt nu eenmaal mooi en indrukwekkend gevonden door veel mensen, daarnaast zit het ook nog eens makkelijk. Als je er dan ook nog punten voor krijgt, dan ga je dat vanzelf haast wel doen om te kunnen scoren. Dat je daarmee de verzameling om zeep help is blijkbaar ondergeschikt. Waar zijn de klassieken eigenlijk gebleven? Een ruiter in de ring als op de foto die Arie53 geplaatst heeft zou tenminste laten zien hoe het ook kan. In plaats daarvan zien we naast de zweefdrafpaarden een soort oorlogspaard (frankrijk) die eruit ziet alsof hij er elk moment mee kan gaan stoppen en de baksleper van van lieren.
De consul (tuigpaard) merrie uit Frankrijk vind ik wel een prima voorbeeld van een goed gereden vriendelijk geheel. Daar zouden er wel meer van mogen zijn.
detour schreef:Zo is er een Zwitserse, 58 jaar oud, die vrouw gaat geweldig om met haar paarden en rijdt ze super, Eenvoudige stal, geen sponsors, maar leidt haar paarden zelf op en heeft er drie op Grand Prix nivo, alleen Anky en Isabell hebben er ook zo'n aantal staan.
Haar instelling en geduld en tijd die ze neemt voor de dieren zijn geweldig.
Of ze echter kan winnen van Anky met de Olympische Spelen volgend jaar? Ik weet het niet, hoor, ookal zou ze beter rijden..
Ben haar naam trouwens ff kwijt. Ze rijdt een geweldige donkerbruine grote ruin.
detour schreef:alleen Anky en Isabell hebben er ook zo'n aantal staan.
Cayenne schreef:detour schreef:alleen Anky en Isabell hebben er ook zo'n aantal staan.
Neuh, kijk maar naar Andreas Helgstrandt bijvoorbeeld, en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen