Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:22

Ik ben nog niet echt vaak gevallen, maar als ik het doe, doe ik het goed:
Het was 12 mei 2000 en ik was bezig een paard te beleren op mijn werk bij een grote stal. Normaal worden er alleen friezen beleerd, maar omdat hun dierenarts graag zijn paard beleerd wilde hebben, werd er een kwpn'er gebracht. Had zelf 1x zelf 1 beleerd en was daar afgetorpedeerd en heb hem toen laten beleren...Bij deze viel het onder mijn werk en ik moest er wel op.. Het paard was trouwens goed voorbereid: vaak gelongeerd, reageerde op stem, dus niks om je druk om te maken dus... De eerste keer erop heeft hij best behoorlijke bokken gemaakt, maar ik bleef erop OK dan! . Daarna was hij vrij rustig. De dag erna weer erop en toen gebeurde het..: er hinnikte een paard in stal, hij stopte , ging omhoog en sloeg achterover. Dat ging zo snel, ik kon niet eens een voet uit de beugel halen! Het paard sloeg altijd veel met zijn hoofd, waardoor ik altijd een beetje scheef erop zat. Dit is mijn geluk geweest: het paard is tot mijn schouders bovenop mij gevallen, mijn hoofd heb ik niet bezeerd Ziek . Natuurlijk eerst blijven liggen om te stabiliseren. Er is altijd iemand met 1ste hulp aanwezig en die was direkt bij mij. Na 15 minuten opstaan en naar de kantine, maar dat heb ik niet gehaald, ben in de stal bewusteloos geworden. Ze hebben me toen in de auto gezet en zijn naar het ziekenhuis gereden. Daar heeft een arts me onderzocht (vraagt: "wat doet er zeer"? ALLES!) en geconstateerd dat ik mijn benen gekneusd had. Pfff, gelukkig niks gebroken. Volgens hem kon ik na het weekend wel weer rijden, maar zou alles ook goed blauw worden. Naja, daar kan ik mee leven dacht ik.
Helaas was het na het weekend nog niet beter, eerder slechter: kon niet slapen, lopen deed erg zeer en van de bank omhoog kon ik niet zonder hulp....Ben na een week naar mijn huisarts gegaan en die vroeg waarom er geen foto's gemaakt waren? Tsja, ben ik arts ofzo! Direkt doorverwezen naar een ander ziekenhuis voor foto's. Daar kwam uit dat ik mijn bekken op 5 plaatsen gebroken had......toen viel ik echt even stil.....Was elke dag al een kilometer aan het lopen op krukken en stiekem ook al een beetje in de stal aan het werk. Dat mocht dus absoluut niet meer van de arts! Mocht niks meer tillen omdat ik een grote scheur achter in mijn rug had, en als die verder zou scheuren lag ik zeker een half jaar in het ziekenhuis... Conclusie: 6 maanden ziektewet, na die tijd geen werk meer (konden het blijkbaar zonder mij af) en een angst voor paarden die omhoog gaan.... Gelukkig is alles goed geheeld en heb ik van de breuk lichamelijk niks over gehouden. Ben overigens nog wel naar het 1ste ziekenhuis geweest om even mijn foto's te laten zien,de reactie van de directeur was : "ach, het is toch goed afgelopen"? Hamer Stoom uit je oren

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:59

Vorige week dinsdag, heel banketstaaf gevallen (niet eens hard) en m'n rug gebroken Clown

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:53

Dioxide schreef:
Vorige week dinsdag, heel banketstaaf gevallen (niet eens hard) en m'n rug gebroken Clown

Dat meen je niet Boos! En wat gaat er nu gebeuren??

58Jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:57

Mijn ergste val was toen ik in bos er af gevallen was, daarna wilde opstijgen, mijn paard er onder het opstijgen er als een gek vandoor ging, ik in een stijgbeugel hing en langzaam op de kop naast het paard gleed (nog altijd met 1 voet in de beugel). Uiteindelijk op m'n hoofd recht naar beneden gevallen en er met een hersenschudding vanaf gekomen. Paard heeft kwartier door bos gerend, overal hoorde je mensen schreeuwen en kwam uiteindelijk weer terug. Ben erop gegaan en paard is al dribbelend en snuivend naar huis terug gelopen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:24

kaatje89 schreef:
Dioxide schreef:

Dat meen je niet Boos! En wat gaat er nu gebeuren??

Er staat een topic op LZP, maar ik ben sinds vrijdag thuis met een corset aan. Komende 6 weken afwachten en niets doen dan zitten, liggen en kleine stukjes lopen. 9 mei op controle en hopelijk af gaan bouwen met het corset, anders wordt het nog 6 wkn erbij.. Gelukkig is het ventraal gebroken en is er dus weinig gevaarlijks aan behalve het verzakken van de wervels.

Komende jaar iniedergeval alleen maar groomen en longeren.. Kusje(

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:35

ik was met anka bij de manege aan het rijden omdat onze eigen bak nat was, ik was aan het galloperen en een paard voor mij struikelde en viel op z'n knieeën en ik kon niet met op tijd remmen dus knalde er vol tegenaan.
anka schoot erlangs maar mijn been paste niet dus die bleef achter de kont van dat ander paard haken en verdraaide helemaal,
toen viel ik op de grond en had mijn knie uit de kom en kniebanden verrekt.

en een andere keer ging ik springen in de regen en mijn zadel was helemaal nat dus ik zat niet meer erg stevig en ineens ging ze er langs en viel ik er heel knullig af, maar anka die schopte achteruit zo tegen mijn hoofd aan, dwars door mijn cap heen
het voorklepje van mijn cap was helemaal afgebroken en ik had een afdruk van een hoef op mijn voorhoofd staan.
op dat moment was ik heel blij dat ik mijn cap op had, Haha!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 13:50

Er staat een topic op LZP, maar ik ben sinds vrijdag thuis met een corset aan. Komende 6 weken afwachten en niets doen dan zitten, liggen en kleine stukjes lopen. 9 mei op controle en hopelijk af gaan bouwen met het corset, anders wordt het nog 6 wkn erbij.. Gelukkig is het ventraal gebroken en is er dus weinig gevaarlijks aan behalve het verzakken van de wervels.

Komende jaar iniedergeval alleen maar groomen en longeren.. Kusje([/quote]

Woow Wat erg Heel erg vee beterschap met je rugg !

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:55

Ik had een paar bladzijdes hiervoor ok al mijn verhaal verteld maar ik zal t even opnieuw vertellen want ik heb ander nieuws.

Ik ging heel vrolijk met een vriendin mee naar haar manege en ik mocht bij haar mee rijden in de les ook al rijd ik 5 jaar langer als haar.
Eerst mocht ik op een hele leuke fjord speciaal om gevraagd want daar ben ik zoow verliefd op.
Was er een stom wijf die het weer eens moest veranderen dat ik op een groot paard moest.
Ik nog vragen mag ik op een pony want ik rijd normaal ook nog op pony's zij zo nee want het is een beginnerspaard dus hij doet niks.
Nou okee.
Dus ik kwam er niet op hij was te groot en ik lachen hoor je de lesgever zoo ik haal wel ff een krukje
Toen had ik het niet meer ik heb een kwartier zitten laggen.
Het ging heel goed hij liep super ontspannen en alles.
Tot hij plots schrok en toen ging diej rennen toen maakte hij een soort sprongetje en ik dacht vrolijk dat hij nog een sprongetje ging maken maar dat wasd us niet zoo.
Hij gaf ineens een super hooge bok. ( hij scheen altijd zoo te bokken dat je wel viel vertellen ze je ok niet ff ).
Das ja.........
Dus ik vlieg eerst met mijn hoofd tegen de bakrand en daarna met mijn rug ertegenan en mijn benen waren dus aan de bovenkant een beetje moeilijk uit te leggen.
En toen gleed ik zo naar beneden en dan lag je plots op de hoefslag en iedereen zeggen gaat het gaat het.
ik ja hoor wel een beetje last van mijn rug.
Ik wel verder gereden opgestapt met een krukje. :d
Niet meer in galop geweest.
Ik hoorde dat de dag ernaa de lesgever er ook was afgevallen Clown Clown Clown Clown Clown omdat die zo fris was gelukkig dus ik val niet zomaar Clown
Ik bleef s'avond heel erg last houden van mijn rug en ik had een hele groote bult in mijn nek.
Het was trouwends ook 1 dag voor mijn moeders verjaardag.
En op mijn moeders verjaardag had ik last en last dus wij s'avond met mijn nichtje en vriendin diej bleven alle 2 slapen naar het ziekenhuis.
Dus wij heel het verhaal verteld ja kom de volgende dag maar terug voor foto's te laten maken.
Nou daar was niks op te zien.
Dus wij verder nog wel super last en je voelde echt heel mijn ruggenwervels zitten.
Dus via een vriendin van on s werden we door gestuurd naar een manuele therapuit ( Ook wel de kraker) Mevouw sikkes ik weet niet hoe je het schrijft.
Dus wij erheen ze was heel erg chagerijnig.
Het verhaal verteld en ze ging vragen waar heb je pijn enz En als ik iets niet wist werd ze ook helemaal boos enz.
Dus zij ging beginnen ik moest gaan liggen en zei het doet geen pijn hoor dat verwacht je dat ook niet.
En dan duwt ze met haar hand op je werves en dan voel je het zo terug schieten en ik werd misselijk en het deed pijn en pijn dus ik huilen Ja Verdrietig
En toen werd ze helemaal boos ja zo kan ik haar niet behandelen en ga an maar weg.
ze was ook helemaal niet vriendelijk.
Dus ik me aan het aankleden en zei nog ja je moet je wel laten behandelen want het is heele rg en dit veroorzaakt ook je faalangst en je gedrag.
En het klopte wel want ik heb faalangst en soms gedraag ik me raar en dat wist ze niet.
Dus wij zijn daar weggestuurd.
En wij naar huis gereden en min moeder ook wat moet ik nu enz dus wij naar de dokter gegaan.
Die vertelde door je val zitten je spieren helemaal vast.
En je benen zijn ongelijk dus daardoor ben je een beetje scheef gaan lopen.
En ik moest zooltjes dragen en pijnstillers om te ontspannen.
Dus dt gedaan enz nog super vaak last van gehad en ik mocht niet gymen op school maar wel paardrijden ik snap het nog steed sniet maarja.
Dus wij naar een fysiotherapuit geweest.
En daa masseerde hij ej dan los echt heerlijk en oefeningen en dankzij hem gaat het nu veel beter en wat diej kraker heeft gedaan heeft heel mijn rug verpest en soms heb ik er nu nog steeds last van.
Ook mocht ik 8 weken niet rijden omdat ik er zoon last van heb.
Maar nu gaat het al veel beter alleen soms nog last hup pil erin en veel minder.

Groetties Claire

zinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:39

haha,mijn val, ik weet hem nog zooooo goed(a)
het was mijn eerste paardrijles, ik was ong 8 jaar ofzo,
en meteen moest ik op een paard dat stijgerde wanneer er
een zweep aan kwam. nou, jekan het wel raden. en meisje naast
de bak stond hevig met een longeerzweep te zwaaien! het paard stond
helemaal rechtop, vervolgens zette hij het op een lopen, en liep recht
op eenhindernis af. Net voor de hindernis maakte hij een scherpe bocht
naar links, en ja hoor, daar lag ik met mijn grote jankkop ;p
nog nooit zo'n grote blunder gehad Nagelbijten / Gniffelen
na die val hebik een verzorgpony gekregen die ik nu nog steeds
verzorg, en ben daar nog nooit afgevallen Pling

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:45

Ik ben nooit echt heel erg van een pony af gevallen.. heb er zelf iig nooit wat aan over gehouden en de pony ook niet!

Alleen toen ik een jaar of 9 was en nog van die "vrolijk achter elkaar aan hobbel" manege lessen volgde ben ik toch wel 2x achter elkaar op de precies dezelfde manier van een pony afgevallen...

Het ging namelijk zo:
Op de manege moesten we altijd 1 voor 1 galopperen.. de rest moest op de A-C lijn wachten.. nou als ik eenmaal aan de beurt was wou ik er ook voor gaan natuurlijk.. Mijn pony dacht daar waarschijnlijk, jammer genoeg, iets anders over...

Zodra we rechts achter in de hoek waren, vond ze het waarschijnlijk toch wel even nodig om een rechts om keert te maken zodat ik er af lag...

en dat dus 2x achter elkaar, op de zelfde manier, in de zelfde hoek!!
We konden er wel om lachen Haha!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:48

mijn ergste val was vorig jaar 14 april..

Ik zou met mijn paard even wat sprongetjes gaan maken, het is een lummel van 1.80.

het was mooi weer, en had een rijbroek aan zonder zakken, en ik denk laat ik mijn jas ook maar uit doen, want is mooi weer, dan maar geen mobiel bij mij, ( de bak ligt 300 meter achter huis) ik stap op, en denk ik hou het hek ook maar open, had ik meestal dicht..

het inrijden ging goed, hij liep onstpannen en ik had wat sprongetjes meegenomen, ik dach laat ik nog 1 nemen dan stop ik.. nou dat kwam uit, mijn paard wiegerde ik gaf m een schop mee, en zou er opnieuw opaf, maar wat deed hij, springt vanuit het niets over een hindernis van 1 meter.. daar hong ik scheef naar hem, ik ben er weer op gekomen, en ik wou links, maar karandasj dacht lekker ik ga rechts, en daar lag medam.. plat op de rug gevallen, paardje kwam bij mij kijken van is alles goed (zo lief). paard was weer onderweg naar stal (maar goed dat ik het hek open had, want anders springt ie erover heen) deed die wel vaker.. ik zou proberen op te staan, maar wou niet.. ik nog even blijven liggen en na een tijdje als een oud vrouwtje gaa staan.. helemaal krom liep ik, ik pakte ook nog mijn zweep.. en begon helemaal te zweten en te hyperventileren.. ik kwam het huis binnen zegt die vrouw wat zie jij er bleek uit, ik had het koud maar zwete best.. ik zo van ben eraf gevallen, zei het paard afzadelen ik was inmiddels gaan liggen op een klein houten bakje in de tuin(lag hard) ik mijn moeder bellen, die was gekomen, duurde euwen had ik het idee,, en wij naar mijn ouders huis.. toen voelde ik me aardog beter, maar toch voor de zekerheid even naar het ziekenhuis, enja hoor 1e lendewervel gebroken. dus kon 2 nachten blijven. daarna heb ik 8 weken bedrust gehad, en ook met kortset om gelopen..was net zo warm in die tijd.. dus lag ekker met mijn bed buiten..

het is nu bijna een jaar verder, en nog heb ik er wel last van, vooral met lang zitten, het paard is verkocht (was van iemand anders) ik rij nu alleen op mijn eigen, maar al mijn vertrouwen is weer terig! Lachen

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:52

Woow wat een ervaringen allemaal! Niet de leukste, maar wel interressant om te lezen! Clown

Mijn ergste val is 3 jaar geleden gebeurd. Met mijn toemalige paardje Bachelor's boy ging ik voor de 6e a 7e keer een buitenrit maken.
Op de terugweg moesten we een stuk langs een autoweg. Het was niet druk en we waren bijna terug bij de stal... Totdat Bachelor plotseling ergens van schrok en een rare sprong maakte. Geen idee wat die precies deedt, maar ik lag er naast!
Gevallen op het asfalt (net naast de berm) op mijn hoofd en schouder. Later in het ziekenhuis bleek dat ik mijn bovenarm en sleutelbeen had gebroken. Maar geen hoofdletsel dankzij mijn cap!! Bachelor's boy bleef na de val rustig naast me staan. Een voorbijkomende fietser heeft me toen geholpen en afgezet bij de stal Ach gut

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:56

Zeker wel 1,5 jaar geleden. Van mijn pony(toen nog verzorgpony) in de springles. Het was een dubbelsprong de eerste kwam hij niet uit maar sprong hij toch. Ik was al helemaal uit balans. De 2de Stormde hij op af maar omdat ik al uit balans was en hij dus ook, en hij kwam ook nog eens niet uit, weigerde hij. De eerste weigering met hem! Ik hing ernaast en hij ging in paniek rennen. Ik dacht dat ik het toch niet meer zo lang zou kunnen volhouden dus liet me vallen. Maar mijn ene voet ging niet uit de beugel. Boos! En blazer bleef in paniek rennen (ongeveer nog 3 passen na mijn halve "val") ik schopte per ongeluk met mijn vrije been tegen zijn achterbenen. En hij trapte terug. Net onder mijn bodyprotector. Hij voelde dus iets achter zich en keek om. Hij keek mij aan en schrok er zo van dat hij meteen stil stond! Huilen Geweldig paard! Haha! De beugelriem schoot los. En toen rende hij weer verder. Ik kon niet meer lopen door de klap. Dus ik lag daar in de bak. De instructeur liet mij gewoon liggen! Mijn moeder moest helemaal uit de kantine komen en hij stond wel 5 meter bij mij vandaan! Boos! Zegt die verschrikkelijke vent ook nog: Pijn is fijn! ik kon hem wel wurgen. Ik stond eigenlijk bes snel op. Nouja dat probeerde ik. Toen (waar ik woedend om werd!! Boos! ) Zag ik dat er mensen achter mijn pony aan het jagen waren omdat ze hem niet te pakken kregen! En hij was al zo in paniek. Ik ben gewoon op gestaan en naar mijn pony toe gestrompeld om hem te pakken en te kalmeren. Hij werd snel weer rustig. Lachen Toen ik er weer op. En ik wou een hele lagen hindernis springen voor het geval ik nooit meer zou durven.(het was iets van 20cm:P) Het deed onwijs pijn maar toch doorgezet. De dag erna kon ik niet meer lopen Bloos! Nou durf ik niet hoger meer dan 60-70 cm te springen terwijl ik toen 1,10-1,20 m sprong:) Nou heb ik het meer op Blazer dan op andere paarden maar ik ben wel een stuk voorzichtiger geworden. Ik kan nu ook niet zo heel hoog meer springen want dat doet gewoon zeer. Mijn bekken staan nu ook gekanteld en dat komt niet meer goed. Soms doet het heel veel pijn als ik iets moet tillen van meer dan 5kg maar verder kan ik er wel aardig meeleven.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:57

Ik ben wel eens met een paard door de hindernis gevlogen inplaats der over heen.
Paard viel zelf ook en ik lag er half onder.
Scheelde niet veel of ik had met me paard de kantine ingevolgen. Clown
Ik had niks paard ook niet daarna weer verder gesprongen. Clown
Echt hele lompe actie maar de hindernis had niet verder bij de kantine moeten staan anders was het een stukkie anders afgelopen denk.
En hadde we wel door het glas kunnen vallen of ik ergens tussen het paard en de muur nou weet niet hoe ik er dan aan toe was geweest maar gelukkig is het zo niet gegaan. Haha!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:58

roxxxiejjj schreef:
Zeker wel 1,5 jaar geleden. Van mijn pony(toen nog verzorgpony) in de springles. Het was een dubbelsprong de eerste kwam hij niet uit maar sprong hij toch. Ik was al helemaal uit balans. De 2de Stormde hij op af maar omdat ik al uit balans was en hij dus ook, en hij kwam ook nog eens niet uit, weigerde hij. De eerste weigering met hem! Ik hing ernaast en hij ging in paniek rennen. Ik dacht dat ik het toch niet meer zo lang zou kunnen volhouden dus liet me vallen. Maar mijn ene voet ging niet uit de beugel. Boos! En blazer bleef in paniek rennen (ongeveer nog 3 passen na mijn halve "val") ik schopte per ongeluk met mijn vrije been tegen zijn achterbenen. En hij trapte terug. Net onder mijn bodyprotector. Hij voelde dus iets achter zich en keek om. Hij keek mij aan en schrok er zo van dat hij meteen stil stond! Huilen Geweldig paard! Haha! De beugelriem schoot los. En toen rende hij weer verder. Ik kon niet meer lopen door de klap. Dus ik lag daar in de bak. De instructeur liet mij gewoon liggen! Mijn moeder moest helemaal uit de kantine komen en hij stond wel 5 meter bij mij vandaan! Boos! Zegt die verschrikkelijke vent ook nog: Pijn is fijn! ik kon hem wel wurgen. Ik stond eigenlijk bes snel op. Nouja dat probeerde ik. Toen (waar ik woedend om werd!! Boos! ) Zag ik dat er mensen achter mijn pony aan het jagen waren omdat ze hem niet te pakken kregen! En hij was al zo in paniek. Ik ben gewoon op gestaan en naar mijn pony toe gestrompeld om hem te pakken en te kalmeren. Hij werd snel weer rustig. Lachen Toen ik er weer op. En ik wou een hele lagen hindernis springen voor het geval ik nooit meer zou durven.(het was iets van 20cm:P) Het deed onwijs pijn maar toch doorgezet. De dag erna kon ik niet meer lopen Bloos! Nou durf ik niet hoger meer dan 60-70 cm te springen terwijl ik toen 1,10-1,20 m sprong:) Nou heb ik het meer op Blazer dan op andere paarden maar ik ben wel een stuk voorzichtiger geworden. Ik kan nu ook niet zo heel hoog meer springen want dat doet gewoon zeer. Mijn bekken staan nu ook gekanteld en dat komt niet meer goed. Soms doet het heel veel pijn als ik iets moet tillen van meer dan 5kg maar verder kan ik er wel aardig meeleven.

OMG wat een verhaal Nagelbijten / Gniffelen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:03

12 jaar terug mijn rug op 3 plaatsen en 2 jaar terug mijn bekken op 2 plekken.
Van mijn bekken heb ik nog steeds last (SI gewricht is beschadigd) Orthopeet zei dat ik nooit meer kon paardrijden, en dat laat ik me niet 2x vertellen (heb toen gelijk een paard gekocht hahaha). Rij nog steeds!!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:11

Sjukke schreef:
roxxxiejjj schreef:

OMG wat een verhaal Nagelbijten / Gniffelen

Ja en jammer genoeg echt waar:(. Nu kan ik er nog wel een beetje om lachen:P

santi_shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:11

Mijn zus was eens een keer met onze pony gevallen tijdens het springen.
Die pony maakte een halve koprol en me zus lag eraf.
Gelukkig hadden ze allebei niks(alleen het hoofdstel zat vol met zand Tong uitsteken )

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:10

In m'n manegetijd, lang geleden. Ik had niet zo goed aangesingeld, zou ik nog doen. Pony maakt een paar rare sprongen, zadel hangt onder z'n buik en ik vlieg er met een rotgang af. Ben toen gewoon door gaan rijden, springen zelfs, en het werd steeds wazig voor m'n ogen. Na de les kreeg ik knallende koppijn. Gauw m'n vader gebeld en die heeft me opgehaald. Eenmaal thuis kreeg ik overal tintelingen en kon ik niet goed meer praten. Nagelbijten / Gniffelen Toen is de huisarts langs geweest, en constateerde dat ik een hersenschudding had.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:03

ik heb hier al een poos geleden gereageerd, maar kom ik even op terug Clown
ben 3 weken terug gevallen van een jong paard.
hij vloog er ineens vandoor, ik links hij rechts boem vol met me linkerarm op de grond en met me gezicht in het zand Clown
nou ja sleutelbeen gebroken Boos!
naar t ziekhuis, foto's maken enzo zaten ze nog te denken of ze wel of niet moesten opereren omdat het heel raar was gebroken.
morgen terug naar ziekenhuis voor controlle, hopen dat het goed zit..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:25

Toen ik op mijn 17e voor de 4e keer op mijn verzorgpaard wou stappen ging zij helemaal flippen, al voordat ik de mogelijkheid had om mijn rechterbeen in de beugels te doen. Ik deed mijn andere beugel ook maar uit (de week ervoor was ik door het aanhouden van de linkerbeugel daar te veel druk op gaan zetten, zodat ik mezelf er af drukte, toen weer opgestapt en niks geen problemen meer) en probeerde te blijven zitten.
Alleen ging dat: van de ene hoek naar de andere, op de achterbenen draaien en weer door naar de volgende, bij de 3e draai bleef ik niet meer zitten en kwam ik met mijn rug op een stroompaaltje terecht en met mijn borst op de grond.
Ik lag daar zonder lucht te krijgen op de grond en die muts maar doorrennen.
Gelukkig had de overbuurvrouw het gezien (zul je altijd zien: normaal was er altijd iemand thuis of had ik beltegoed en nu dus niet) en haar man er op afgestuurd. Daar heb ik mijn paps en mams kunnen bellen en toen naar het ziekenhuis. Gelukkig niks gebroken ofzo, maar nog steeds is mijn rug er gevoelig door.

liss21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:13

Hoihoi

mijn ergste val was vorig jaar januari 1 dag voor mijn verjaardag.
de merrie waarop ik reed was al een paar dagen hengstig en heel erg hyper.
toen ik op haar stapte ging het goed maar toen ik in draf ging begon ze idioot te bokken en te springen ik heb het 4 keer volgehouden tot op het moment ik mijn evenwicht verloor en op de grond terecht kwam, waarna ik een trap tegen mijn hoofd kreeg van en afgevoerd werd naar het ziekenhuis.

tsja dit is wel mijn ergste val tot nu Verdrietig

groetjes

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:29

Mijn ergste val gebeurde vorig jaar, was vakantie, ik ging buitenrijden, meneer schrok van een koe en zette het plotseling op een loopje. Totaal niet voorbereid op zijn schrik gepaard met een bokreactie viel ik eraf en ik kreeg nog eens een stamp van zijn achterbeen op mijn hoofd (gelukkig droeg ik een helm Knipoog ) had er een hersenschudding aan over gehouden (heel raar gevoel) gepaard met hoofdpijn en ja enkele dagen geen tv of computer... Maar ach zo erg vond ik het niet, heb er niks aan over gehouden buiten een black-out van de gebeurtenis.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:33

Hmm toen ik een keer met m'n rug tegen de paal aan viel.
En toen hij op me sprong toen ik eraf viel, heb weken niet kunnen lopen en was helemaal blauw. Vork

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:43

take_one schreef:
Hmm toen ik een keer met m'n rug tegen de paal aan viel.
En toen hij op me sprong toen ik eraf viel, heb weken niet kunnen lopen en was helemaal blauw. Vork

woow