Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:41

Strikje erom!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:42

@ prom ..dat is ook zo..........

maargoed ik kijk naar mezelf en als ik zoveel geld neer moest tellen, zou ik er toch gruwelijk zuinig op zijn Lachen

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:43

Nooit!! Niet eens voor 10miljoen!! En dat meen ik echt.
Ze voelt voor mij als familie en die verkoop je niet.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:44

KiWiKo schreef:

maargoed ik kijk naar mezelf en als ik zoveel geld neer moest tellen, zou ik er toch gruwelijk zuinig op zijn Lachen

Maar op wat voor manier zuinig? Op stal met drie dekens en peesjes etc.?

prompter

KiWiKo schreef:

De mijne zijn gewoon niet te koop - hoef ik me ook niet druk te maken of ze het ergens anders wel goed krijgen, hele zorg minder Knipoog

Rosebud

Horsii_mine schreef:
Ik zou zeggen.. Veel plezier bij je nieuwe baas.. Bloos

Veel mensen zeggen wel van niet, maar ik denk dat als het je echt zou overkomen je het toch echt wel zou overwegen hoor! Ik houd ontzettend veel van mijn pony maar een miljoen is veel geld.. HEEL veel geld! Vroeger riep ik ook altijd dat ik dat never nooit zou doen, maar nu denk ik toch van wel hoor. Maar het beessie moet natuurlijk wel een prettig leven hebben verder en ik zou d'r willen kunnen opzoeken. Ik zou dan maanden, jaren janken maar toch blij zijn dat ik het heb gedaan Lachen

nou ik anders niet hoor
ik bedoel wat is er verkeerd aan werken
ik ben super gelukkig met mijn paardje
en nee ik doe hem voor geen miljoen weg
het is egt een sgat
trouwens als die mensen echt voor mijn neus zouden staan..
zou ik zeggen
is er hier een dokter in de zaal!!!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:45

Oeh ja meteen. Haha, 1 miljoen is echt wel welkom. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:45

VeerenAshley schreef:
KiWiKo schreef:

Maar op wat voor manier zuinig? Op stal met drie dekens en peesjes etc.?

ik lees de pennie al een paar jaar niet meer Lachen Lachen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:58

Als er een gek bestaat die voor de mijne een miljoen biedt dan mag ze mee.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:00

nee nooit die van mij gaat niet weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:12

KiWiKo schreef:

Is zuinig goed?

Ik vind van niet
Laat ik maar ff lomp zijn
Ik heb liever dat mijn paard met de 10 jaar overlijd, maar paard heeft mogen z ijn
Dan 25 wordt en alleen maar die gouden stal heeft gezien waar hij net met zijn neusje de ander kan aanraken door de tralies

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:25

Als iemand zo gek was om zo veel geld neer te willen tellen voor mijn paard, mocht hij hem zo meenemen.
Maar niet voor minder....

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:26

Nee, absoluut niet. Onbespreek baar.. Ik verkoop mijn maatje nooit, al kreeg ik álles wat ik wil Vork

rissie1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:33

Ik zou mijn pony niet verkopen!!! Ook niet voor een miljoen.

Als ik dat wel zou doen zou ik ruzie thuis krijgen ( ook al hebben mijn pa en broer niks met paarden)

Mijn pony heeft voor mijn hele familie een enorme emotionele waarde, dat is dus veel meer waard dan diemiljoen die ik ervoor zou krijgen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:26

Citaat:
Sorry maar ik neem de mensen die het níet zouden doen niet serieus hoor, tenzij het paarden zijn die écht in de HOGE prijsklasse zitten en waar hoge verwachtingen van zijn en er niet veel van rondlopen. Maar voor de huis tuin en keuken paarden...??

Walgelijk Lips are sealed Frusty .

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:27

voor nog geen 88 miljoen.. Cool

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:31

Per direct, alleen hebbik momenteel geen paard .... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:06

Heb je een hond?
Zou je die ervoor weg doen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:10

_Mirthe schreef:
Citaat:
Sorry maar ik neem de mensen die het níet zouden doen niet serieus hoor, tenzij het paarden zijn die écht in de HOGE prijsklasse zitten en waar hoge verwachtingen van zijn en er niet veel van rondlopen. Maar voor de huis tuin en keuken paarden...??

Da's dan heel stom van je, want ik ben bloedserieus. .
Mijn 'huis tuin en keuken' paard gaat voor 1 miljoen echt niet weg. Zelfs niet voor 100 miljoen. Het geld kan me gestolen worden. Ik ben al heel gelukkig, zoals ik het heb in mijn leven en mijn schat blijft fijn bij ons.
Als ik jou was zou ik mij maar heeeeeeel serieus nemen, want ik spreek de absolute waarheid. Ja

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:47

Citaat:

Gelukkig denken niet alle mensen op de wereldbol hetzelfde als jij. Lachen
Dit is een ethische kwestie, je doet het voor het geld en het luxeleven of je doet het voor een simpel paard.
Ik kan ook beginnen:
Sorry hoor ik kan me niet voorstellen dat er iemand tegen abortus is Lips are sealed .
Bah, wie is er nu tegen euthanasie Lips are sealed .
Welke idioot is er nu voor de doodstraf Lips are sealed .

Omdat dit MIJN standpunten zijn, omdat IK zo tegen het leven aankijk en omdat dit belangrijke waarden voor MIJ zijn.
Maar er zijn zeker een hele hoop mensen die bijvoorbeeld euthanasie wel een vreselijke moord vinden. Omdat jij dat dan niet vind, ga je dan ook zeggen 'sorry hoor, maar als je zelf op bed ligt te sterven piep je wel heel anders.'
Nee dat zeg je niet, omdat iedereen over ethische kwesties andere gevoelens heeft en het best kan zijn dat die persoon als het moment daar is zich liever doodvecht dan opgeeft. Zij vinden andere waarden belangrijker dan mij, zijn ze dan ongeloofwaardiger?

Jij vind het geld misschien het beste, en dat is prima zo. Voor het paard maakt het toch geen hol uit, als hij maar goed terrecht komt. Maar er bestaan echt mensen die niets om een vette villa of een stuk kreeft geven, en die de vriendschap van een paard boven alles zetten, al is het maar een dier dat niet dezelfde liefde kan teruggeven en op elk moment kan blesseren of doodgaan (dat allerlaatste geld trouwens voor al je dierbaren..) .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:57

Inderdaad. Als je de mening van anderen niet serieus wilt nemen, steek je blijkbaar je kop in het zand.
Beetje lastige benadering van het leven, lijkt me. Niet iedereen denkt hetzelfde of heeft dezelfde behoefte aan rijkdom, villa's, vette auto's en kaviaar. Slapen

Ik woon al in een mooi huisje, heb een fijn autootje en het allerallerbelangrijkste is dat ik en mijn gezin gezond en gelukkig zijn met elkaar en met onze dieren. Met mijn 36 jaar en levenservaring weet ik allang dat heel veel geld hebben echt niet gelukkig maakt. Ik ben er in elk geval niet mee bezig.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:59

Ik zelf niet, maar mijn vader zou me wellicht wel duidelijkmaken wat hij daar van vind!
Zeg zelf: 1 miljoen is behoorlijk veel geld!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:06

Soet schreef:
Ik zelf niet, maar mijn vader zou me wellicht wel duidelijkmaken wat hij daar van vind!
Zeg zelf: 1 miljoen is behoorlijk veel geld!

Ja, het is een hoop geld. En iedereen moet zelf weten of 'ie het doet of niet.
Ik ben nou eenmaal iemand die geld niet zo belangrijk vind. Ik heb het al goed financieel, ook al ben ik echt de rijkste niet. Ik heb alles al wat mijn hartje begeert. Haha!

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:21

Ik ben echt wel mega gek op mijn paard, maar voor €1 miljoen mochten ze hem metéén meenemen. hoef ik écht niet over na te denken. Kan ik een heel leuk ander paard voor kopen en als mensen 1 miljoen euro voor mijn paard willen neertellen zullen ze er vast ook wel goed voor zorgen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:37

Wat me opvalt, is dat heel veel mensen zeggen: dan koop ik wel een ander paard. Ja, dat kan. Maar dat "andere paard" is niet hetzelfde als mijn huidige paard - ander karakter, andere aanleg. Juist de paarden die ik nú heb, zijn er omdat ze zo uniek zijn, omdat ik gek op ze ben, omdat ze bij mij horen. Dat kan met geld niet terug gekocht worden.

Mijn man is ook uniek. Die mogen ze voor 100 miljoen ook niet meenemen, ook al heb ik er zó een ander voor terug als ik zoveel geld heb Knipoog. Het gaat mij om het wezen van mijn paarden, dat is niet in geld uit te drukken. De band die ik met mijn paarden heb gaat diep, ik kan ze niet missen. Dat kan geen zak geld vergoeden Lachen