Jeskoo schreef:Ik heb zelf meerdere malen meegemaakt wat er kan gebeuren wanneer ze een dier laten inslapen. Wat een gevecht zeg, vreselijk om te zien en zeker dieronwaardig. Waarschijnlijk zijn er gevallen dat het wel rustig en vredig verloopt maar ik ga er niet op zitten wachten wanneer het zover is.
Nu weet ik niet als het hier al gezegd is gezien er zoveel topics over slachten zijn dat ik het even moeilijk uit elkaar kan houden maar dan herhaal ik toch maar eens

Ik heb ergens gelezen op bokt dat veel DA's vaak net te weinig of maar juist genoeg van het dodelijk middel inspuiten omdat het zo duur is. Of niet eerst verdoven en het dadelijk inspuiten. Waardoor het paard de kans krijgt om te vechten. Correct me if I'm wrong, maar als je tegen je DA zegt dat je geen risico neemt en desnoods bij wil betalen als ze maar eerst onder narcose worden gebracht en dan een vodoende hoge dosis krijgt, is de kans dat ze nog terugvechten zeer nihil.
Ik ben zelf ook wel meer voor de slager, maar ik moet ook toegeven dat inslapen ook een humane manier is en dat ik zelf ook denk dat het vaak gewoon aan de te lage dosis te wijten zou zijn dat het paard terugvecht*en inderdaad, dat zal wel helemaal geen leuk gezicht zijn...*