slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:10

Binckydenice schreef:
Heb je nooit opgelet op school? Waarom heeft een kip poten en een paard benen? Er is wel degelijk een verschil hier tussen. (Edel en niet edel)En een dier was vroeger een last dier die werd gebruikt om te werken en nu afgedankt op je boterham...

Wat voor last droeg een kip dan? Of een konijn? Of een varken?
Raar dat een vegetarier onderscheid maakt tussen verschillende dieren. Je discrimineert een beetje Haha! .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:11

En nog iets: kun je me eens vertellen welke stoffen er in vlees / vis zitten die jouw lichaam mist? Pure nieuwsgierigheid hoor.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:12

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Heb je nooit opgelet op school? Waarom heeft een kip poten en een paard benen? Er is wel degelijk een verschil hier tussen. (Edel en niet edel)En een dier was vroeger een last dier die werd gebruikt om te werken en nu afgedankt op je boterham...

Wat voor last droeg een kip dan? Of een konijn? Of een varken?
Raar dat een vegetarier onderscheid maakt tussen verschillende dieren. Je discrimineert een beetje Haha! .

Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:41

Maar als het zo lang duurt eer ze dood zijn bij inslapen, is dat dan ook bij honden/katten zo?

En worden ze echt neergeschoten bij de slacht, dat wist ik niet! Ik dacht altijd vergast of iets!
Gaat dat bij koeien en varkens hetzelfde als bij paarden of niet?

Sorry, misschien domme vragen, maar ben daar wel benieuwd naar! Bloos

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:50

LiNdA1986 schreef:
Maar als het zo lang duurt eer ze dood zijn bij inslapen, is dat dan ook bij honden/katten zo?

En worden ze echt neergeschoten bij de slacht, dat wist ik niet! Ik dacht altijd vergast of iets!

Kijk het hangt wel van het lichaamsgewicht af. Een paard is groter dan een hond of kat, dus de vloeistof heeft wel even nodig om door de aderen te stromen, bij een paard. Een hond of kat is kleiner, dus de vloeistof heeft dan ook snellere werking. (Even gevraagd aan mijn DA voor je Knipoog )

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:28

Bedankt! Daar dacht ik ook al aan ja, maar dan geef je een paard toch een hogere dosis of zie ik dat verkeerd?

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:11

Klopt, een paard krijgt een hogere dosis. Het verschil zit hem ook meer in het feit dat een paard een vluchtdier is en een kat of hond niet. Daardoor zou een paard eerder in verzet gaat en in paniek raken als hij merkt dat hij door z'n benen zakt, hij kan immers niet meer vluchten! Honden en katten hebben hier dus veel minder last van. Heeft iemand een paar pagina's terug mooi uitgelegd. Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:24

Ja maar er zijn hier wel meer dingen uitgelegd die niet kloppen hoor Haha!

Denk overigens dat je in dit geval wel gelijk hebt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:26

IKbenEllen schreef:
Ja maar er zijn hier wel meer dingen uitgelegd die niet kloppen hoor Haha!

Denk overigens dat je in dit geval wel gelijk hebt.

Tegen wie heb jij het?

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:26

Tegen mij Knipoog

edit: Degene die dat had uitgelegd is zelf bijna dierenarts, dus dan mag je wel aannemen dat het klopt. Maar idd, nooit alles klakkeloos geloven!
Laatst bijgewerkt door Perlina op 21-12-06 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:27

Okay. Lachen
Ik dacht al Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:35

De een gaat koffie drinken met de slager en de ander beschrijft een bloeddorstige woesteling. Haha! Dat bedoel ik.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:36

Nee hoor Marjolein, ik had het niet tegen jou Lovers

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:50

Geen probleem dat iemand vegetarier is. Maar dat een paard als edel bestempeld is heeft de mens verzonnen. Een paard is niets meer of minder dan een ander dier met hetzelfde intelligentieniveau. Zoals bijvoorbeeld een varken. Een varken staat qua intelligentie gelijk aan honden en misschien hoger als een paard. Krijg jij je paard maar eens zindelijk ! Een varken eten is algemeen geaccepteerd, misschien omdat we hem geen aantrekkelijk uiterlijk vinden hebben. Als ik een paard, varken, koe of schaap of geit of wat dan ook heb als huisdier, vind ik het van allemaal even erg dat ze doodgaan. Je kunt als vegetarier wel roepen dat je tegen het eten van vlees bent maar niet dat je tegen mensen bent die paarden eten. Je verheft het paard dan ver boven de andere dieren en dat is niet realistisch. Dan discrimineer je inderdaad, of ben je erg selectief in je dierenliefde. Je kunt er helemaal gek van zijn, maar ook een paard blijft een dier net als alle andere.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:06

Perrokai schreef:
Geen probleem dat iemand vegetarier is. Maar dat een paard als edel bestempeld is heeft de mens verzonnen. Een paard is niets meer of minder dan een ander dier met hetzelfde intelligentieniveau. Zoals bijvoorbeeld een varken. Een varken staat qua intelligentie gelijk aan honden en misschien hoger als een paard. Krijg jij je paard maar eens zindelijk ! Een varken eten is algemeen geaccepteerd, misschien omdat we hem geen aantrekkelijk uiterlijk vinden hebben. Als ik een paard, varken, koe of schaap of geit of wat dan ook heb als huisdier, vind ik het van allemaal even erg dat ze doodgaan. Je kunt als vegetarier wel roepen dat je tegen het eten van vlees bent maar niet dat je tegen mensen bent die paarden eten. Je verheft het paard dan ver boven de andere dieren en dat is niet realistisch. Dan discrimineer je inderdaad, of ben je erg selectief in je dierenliefde. Je kunt er helemaal gek van zijn, maar ook een paard blijft een dier net als alle andere.

idd, helemaal mee eens!!!

ik ben zelf eerlijk gezegd echt gek op vlees.... alleen puur uit prncipe eet ik geen paardenvlees....
krijg ik het ergens voorgeschoteld zonder dat ik het weet tja, ga er geen heisa om lopen maken maar als ik de keus heb, nee dan eet ik he tniet maar jah vind daarom niet dat iemand die wel graag paardenvlees eet stom is ofzo... nee dat dan weer niet....

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:09

IKbenEllen schreef:
Nee hoor Marjolein, ik had het niet tegen jou Lovers

Gelukkig maar Lovers

Ach je kan ook met je kopje koffie bij de bloederige worsteling zitten kijken, leuke horrorfilm. Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:22

LiNdA1986 schreef:

Je zou even terug moeten lezen, ja een paard wordt doodgeschoten, niet door een kogel maar door een pen in de hersens. Het paard is dan niet gelijk dood maar in coma, hoe ver weet niemand.
Volgens mij worden koeien ook zo doodgeschoten en varkens onder stroom gezet of ook met de pen.
Deze info heb ik van de tv, dus weet het niet zeker. Als het slaapspuitje er langer over doet betekent het dat de bloedsomloop niet snel genoeg meer gaat. Volgens mij gaat dat bij een hond en kat standaard sneller als bij een paard, en het heeft ook een kortere weg af te leggen.
Kom je met een doodzieke kat die nog net leeft, dan heb je ook kans dat het wat langer duurt omdat hij de boel al niet goed meer rondpompt. Het is allemaal van zoveel verschillende factoren afhankelijk wat nu echt het beste rustigste en vriendelijkste is voor je paard op dat moment dat je kunt er eigenlijk nog niets van zeggen. Wel waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat...........

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:29

Ik ben gevoelsmatig meer voor het spuitje. Maar stel ik doe hier aan de dorpsvossejacht mee (komt geen vos aan te pas) en ik rijdt tussen de jagers met geweren. En ik val van mijn paard en mijn paard valt of is zodanig gewond of heeft zn rug gebroken of iets wat echt nooit meer goedkomt. En mijn paard ligt daar te kronkelen van de pijn en iedere seconde is eigenlijk teveel. Dan ga ik dus niet eerst de DA bellen of hij komt, maar als iemand van de jagers aanbied hem uit zijn lijden te verlossen in 2 seconden, dan doe ik dat toch ??? Opeten doe ik hem niet en ook een ander niet.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:36

Trouwens, ik heb er nog even langer over nagedacht, maar als je vegetarier bent omdat je het zielig vind voor het dier, dan moet je ook niet andere "afvalproducten" gebruiken van hetzelfde zielige dier, zoals leren schoenen e.d. of patat eten in ossenwit gebakken en er zijn er nog zoveel meer ! Dan moet je ook consequent zijn anders ben je hypocriet net als ik !

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:28

Perrokai schreef:
Ik ben gevoelsmatig meer voor het spuitje. Maar stel ik doe hier aan de dorpsvossejacht mee (komt geen vos aan te pas) en ik rijdt tussen de jagers met geweren. En ik val van mijn paard en mijn paard valt of is zodanig gewond of heeft zn rug gebroken of iets wat echt nooit meer goedkomt. En mijn paard ligt daar te kronkelen van de pijn en iedere seconde is eigenlijk teveel. Dan ga ik dus niet eerst de DA bellen of hij komt, maar als iemand van de jagers aanbied hem uit zijn lijden te verlossen in 2 seconden, dan doe ik dat toch ??? Opeten doe ik hem niet en ook een ander niet.

Haha! Haha! dat je dat uitlegt, er komt geen vos aan te pas Haha! Haha! , zo van: anders heb ik direct heel die club over me heen.
BinckyDenice en TS reageren maar niet meer...

Even off topic: dat lijkt me super gaaf, jacht rijden!!! maar niet schieten he...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:30

Perrokai schreef:
Trouwens, ik heb er nog even langer over nagedacht, maar als je vegetarier bent omdat je het zielig vind voor het dier, dan moet je ook niet andere "afvalproducten" gebruiken van hetzelfde zielige dier, zoals leren schoenen e.d. of patat eten in ossenwit gebakken en er zijn er nog zoveel meer ! Dan moet je ook consequent zijn anders ben je hypocriet net als ik !

Afgod

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:03

Citaat:
Degene die dat had uitgelegd is zelf bijna dierenarts, dus dan mag je wel aannemen dat het klopt.

Hoezo bijna Haha! hardstikke helemaal afgestudeerd hoor Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:14

Ik verbaas me echt over sommige hypcriete reacties hierro Scheve mond

Onderscheid maken tussen dieren vind ik not-done. OF je eet helemaal geen vlees, maakt geen gebruik van de restpartijen OF je miept niet en eet ook gewoon paardenvlees.

Mijn paarden staan op een varkensfokkerij en geloof me; dat is niet hoe jij en ik onze dieren zouden houden. En daar moet ik dan weer niet teveel over nadenken... De schapen gaan ook naar de shoarma-boer als de lammetjes eraf zijn, tja... Het is niet anders. Maar de schapen -in dit geval- en paarden hebben het over het algemeen beter dan ieder(e) ander varken of koe.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:26

Ellebel schreef:
Citaat:
Degene die dat had uitgelegd is zelf bijna dierenarts, dus dan mag je wel aannemen dat het klopt.

Hoezo bijna Haha! hardstikke helemaal afgestudeerd hoor Haha!

Oh, ik dacht dat Marije_jiplover het geschreven had, die is toch nog niet klaar? Had ook geen zin om terug te lezen Bloos

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:53

het maakt hier toch niets uit of je nou wel of niet verstand van zaken hebt, want iedereen heeft zijn eigen mening, waar uiteraard niks mis mee is, zolang deze gefundeerd is op feiten, maar als die hier gegeven worden, is niemand erin geinteresseerd