Perrokai schreef:Geen probleem dat iemand vegetarier is. Maar dat een paard als edel bestempeld is heeft de mens verzonnen. Een paard is niets meer of minder dan een ander dier met hetzelfde intelligentieniveau. Zoals bijvoorbeeld een varken. Een varken staat qua intelligentie gelijk aan honden en misschien hoger als een paard. Krijg jij je paard maar eens zindelijk ! Een varken eten is algemeen geaccepteerd, misschien omdat we hem geen aantrekkelijk uiterlijk vinden hebben. Als ik een paard, varken, koe of schaap of geit of wat dan ook heb als huisdier, vind ik het van allemaal even erg dat ze doodgaan. Je kunt als vegetarier wel roepen dat je tegen het eten van vlees bent maar niet dat je tegen mensen bent die paarden eten. Je verheft het paard dan ver boven de andere dieren en dat is niet realistisch. Dan discrimineer je inderdaad, of ben je erg selectief in je dierenliefde. Je kunt er helemaal gek van zijn, maar ook een paard blijft een dier net als alle andere.
idd, helemaal mee eens!!!
ik ben zelf eerlijk gezegd echt gek op vlees.... alleen puur uit prncipe eet ik geen paardenvlees....
krijg ik het ergens voorgeschoteld zonder dat ik het weet tja, ga er geen heisa om lopen maken maar als ik de keus heb, nee dan eet ik he tniet maar jah vind daarom niet dat iemand die wel graag paardenvlees eet stom is ofzo... nee dat dan weer niet....