Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xXGRIETJEXx schreef:Inderdaad en ik denk er precies hetzelfde over.
Via PB weet ik dat Marigold nu onderweg is naar de Zeedijk.
Als het een beetje meezit ga ik straks ook nog even kijken, hoe en wat er aan de hand is.
Heb gehoord dat ze er nu druk bezig zijn met veewagens om de paarden er weg te halen.
Marigold schreef:ik kan nu niet bijlezen, kom net terug van die paarden, en moet de mijne zo gaan voeren, maar even snel een verslag alvast:
de paarden staan en liggen om drie grote bulten hooi of kuil heen, de rest van het land is blubber, de boer met nog drie mensen zijn druk in de weer om met karren en hekken een kraal te maken, misschien is hij ze inmiddels daar al in aan het jagen.
het is dus duidelijk dat hij ze gaat verplaatsen, ik weet niet of hij dat nu doet of straks in het donker of morgen.
er zijn nog een paar bokkers, ik moest weg, hun bleven nog en zouden verslag uitbrengen.
ik heb foto's, maar moet die nog opladen en de software nog helemaal instaleren dus kan even duren.
er was een bonte pony die mank liep, de koeien zijn al tussen de paarden weg gehaald, er was geen politie of weet ik veel, echt niks.
politie wou niet komen ook niet toen ik zei dat hij straks met de ongechippede paarden op pad zou gaan.
snap daar niks van maar het is niet anders.
tot straks, Marigold.
Marigold schreef:ik kan nu niet bijlezen, kom net terug van die paarden, en moet de mijne zo gaan voeren, maar even snel een verslag alvast:
de paarden staan en liggen om drie grote bulten hooi of kuil heen, de rest van het land is blubber, de boer met nog drie mensen zijn druk in de weer om met karren en hekken een kraal te maken, misschien is hij ze inmiddels daar al in aan het jagen.
het is dus duidelijk dat hij ze gaat verplaatsen, ik weet niet of hij dat nu doet of straks in het donker of morgen.
er zijn nog een paar bokkers, ik moest weg, hun bleven nog en zouden verslag uitbrengen.
ik heb foto's, maar moet die nog opladen en de software nog helemaal instaleren dus kan even duren.
er was een bonte pony die mank liep, de koeien zijn al tussen de paarden weg gehaald, er was geen politie of weet ik veel, echt niks.
politie wou niet komen ook niet toen ik zei dat hij straks met de ongechippede paarden op pad zou gaan.
snap daar niks van maar het is niet anders.
tot straks, Marigold.
nikkiej_86 schreef:
Jij was dat dus vanmiddagwas vergeten je bokt naam te vragen
ik ben diegene met die blonde kuif:P
jij had nog kindjes in je auto zitten toch???
avanti4ever schreef:ik had echt willen helpen heb alleen niet de mogelijkheid om in friesland te komen helaas sorry
Marigold schreef:nikkiej_86 schreef:
Jij was dat dus vanmiddagwas vergeten je bokt naam te vragen
ik ben diegene met die blonde kuif:P
jij had nog kindjes in je auto zitten toch???
ja klopt, daarom moest ik ook weg.
zijn jullie nog langer gebleven?
is er verder nog iets gebeurd??
Marigold schreef:kan goed kloppen dat hij ze maandag ophaalt, zo staat het ook op tv friesland teletext!
daarop staat dat ze nu druk bezig zijn kralen te maken, en maandag worden de paarden naar verschillden adressen gebracht!
er staat ook bij dat het idd handelspaarden zijn, en een deel voor de slacht bestemd is..
Marigold schreef:op tv friesland teletext stond te lezen dat maandag de paarden naar verschillende lokaties worden gebracht, en dat het handelspaarden zijn die deels ook naar de slacht gaan uiteindelijk