Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Klijntje schreef:Tsja, zaterdag was ik toevallig op een keuring in Sevenum, ik heb alles eens van dichtbij kunnen bekijken, en van de stompjes wordt bijna alles helemaal kaal afgeschoren behalve een heel smal plukje wat omhoog wordt gevlochten.
Kan me niet voorstellen dat dat genoeg is om alles te bedekken bij een fikse windvlaag/regenbui![]()
Er liepen er gelukkig ook een stel tussen met staart, waarvan er een de keuring heeft gewonnnenEen ander had een leuke oplossing: de staart was van boven netjes ingevlochten, met van dat touw er doorheen en daar hadden ze dan zo'n rechtopstaand kwastje van gemaakt.
Alle staarten waren trouwens mega dik maar ze konden ze stuk voor stuk uitstekend optillen en met de staart zwiepen, zelfs zodanig dat de punt met een krul boven de heup uitkwam.
Voor mijzelf is het dus in elk geval bewezen dat een trekpaard met een hele staart prima uit de weg kan
Tolstoj schreef:En dan heeft de jury in iedergeval een positief signaal afgegeven door een paard met staart bovenaan te plaatsen.