Coupeerverbod, waarom iedereen voor???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Coupeerverbod, waarom iedereen voor???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:45

Heb je de mensen waar het paard nog een staart had bedankt voor de keuze om het paard MET staart door het leven te laten gaan?
Afgelopen weekend in Zeeland geweest en her en der in het land ook paard zonder staart zien staan...ronduit zielig gezicht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:24

Klijntje schreef:
Tsja, zaterdag was ik toevallig op een keuring in Sevenum, ik heb alles eens van dichtbij kunnen bekijken, en van de stompjes wordt bijna alles helemaal kaal afgeschoren behalve een heel smal plukje wat omhoog wordt gevlochten.
Kan me niet voorstellen dat dat genoeg is om alles te bedekken bij een fikse windvlaag/regenbui Clown
Er liepen er gelukkig ook een stel tussen met staart, waarvan er een de keuring heeft gewonnnen Cool Een ander had een leuke oplossing: de staart was van boven netjes ingevlochten, met van dat touw er doorheen en daar hadden ze dan zo'n rechtopstaand kwastje van gemaakt.

Alle staarten waren trouwens mega dik maar ze konden ze stuk voor stuk uitstekend optillen en met de staart zwiepen, zelfs zodanig dat de punt met een krul boven de heup uitkwam.

Voor mijzelf is het dus in elk geval bewezen dat een trekpaard met een hele staart prima uit de weg kan Lachen

En dan heeft de jury in iedergeval een positief signaal afgegeven door een paard met staart bovenaan te plaatsen.

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:09

Tolstoj schreef:
En dan heeft de jury in iedergeval een positief signaal afgegeven door een paard met staart bovenaan te plaatsen.

Een jury moet letten op de bouw van het paard en zijn gangen, niet of het paard
(g)een staart heeft. Waarshijnlijk was dat paard gewoon het beste, dat het paard "toevallig" wel een staart had heeft er niets extra's aan toegevoegd.
Maar ik geef toe: mooi is het wel dat een paard mèt staart wint Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:24

Ben ik het niet mee eens. Als het op de keuring niet uitmaakt of een paard wel of geen staart heeft, wordt er nog geen voorbeeld gesteld, dus mensen blijven het doen, omdat het toch geen verschil maakt. Ik ben sowieso van mening dat alles wat gecoupeerd is en jonger is dan het tijdstip waarop dat verbod in is gegaan, onherroepelijk bij de ingang al de toegang wordt ontzegd. Jammer voor de enkeling die geimporteerd is en daardoor niet mee mag doen...

Het winnende paard behoort correct te zijn. Maar wordt alleen gemeten aan wat er nog meer in de ring loopt. Dus als een goed paard wat helaas gecoupeerd is wordt gediskwalificeerd, is dat toch hetzelfde als dat hij niet in die ring staat?