Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

miloetje schreef:maarja dan moeten fokkers de prijzen maar wat minder hoog doen, dan kopen mensen ook eerder hun shet van bijv 250 euro dan eentje van de broodfokker van 85 euro
ik ben 1.60 en 19 jaar.Tschiffel schreef:Wat maakt het nou in godsnaam uit hoe groot je bent of niet.
Als jou benen en kilometers onder vandaan halen, doet dat echt niks bij die pony hoor,
Zolang die pony maar plezier heeft, en je niet te zwaar benn want DAN beschadig je je pony.
Je moet mij echt goed uitleggen waarom dat in vrdesnaam slecht is voor je pony want daar maak je mij echt geen wijs uit nou
superwoman schreef:@Tschiffel: omdat je door je lengte op de verkeerde plek van z'n rug kan gan zitten. Vaak doen ze de beugels te kort en dan zit je niet goed. Ook wanneer je te lang bent, zit je al gauw aan het maximun te dragen gewicht. bij een beetje onbalans door je lengte wordt het gewicht niet meer evenredig verdeeld, dus kan leiden tot slijtage van de gewrichten.
Een pony kan het leuk vinden, maar zal nooit denken dat het misschien niet goed is voor 'm. Dat moet z'n verzorgster beoordelen....
superwoman schreef:@xxmichellexx: jij bent niet té lang hoor
karoliena schreef:De grootste fout is denk ik wel als mensen dei te groot zijn ook ngo eens zonder zadel gaan rijden, zo richt je nog veel meer schade aan