Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
nienke07 schreef:Ik ben niet tegen natuurlijk bekappen en naturals (wat je er dan ook allemaal wel of niet onder verstaat) Ik ben vooral vóór paarden houden op een paardwaardige manier.. Voor mij betekent dat 24/7 buiten met schuilstal, zonder deken, onbeperkt ruwvoer en natuurlijk bekappen door een goed opgeleide NB-ster waarbij ik tussen de bekapbeurten door de voeten zelf bijhoud als nodig. PUNT.
opala schreef:Zullen ze nu nog wat van mij willen aannemen
KiWiKo schreef:Ik heb het nooit op tekeningen, doe mij maar gewoon foto's![]()
als ik een tekening van mijn paard maak.......... dan issie NOG mooier
![]()
Dennis schreef:Steunsels laten zitten: les 1 opleiding hoefsmid. Weet je wat er in de naam zit? Steun-sels, geven dus steun. Haal de steunsels weg, weg steun
.
Ik geef toe, ben een groentje en heb nog een hele lange weg te gaan.
T@nj@ schreef:
Kim, Nienke zegt "Voor mij betekent dat" dan heeft ze het dus niet over de manier waarop jij je paard houdt. Ik denk het zelfde als Nienke maar vind dat jij een geweldige grote vent hebt en ik weet zeker dat hij echt gelukkig is
nienke07 schreef:Ik ben niet tegen natuurlijk bekappen en naturals (wat je er dan ook allemaal wel of niet onder verstaat) Ik ben vooral vóór paarden houden op een paardwaardige manier.. Voor mij betekent dat 24/7 buiten met schuilstal, zonder deken, onbeperkt ruwvoer en natuurlijk bekappen door een goed opgeleide NB-ster waarbij ik tussen de bekapbeurten door de voeten zelf bijhoud als nodig. PUNT.
KiWiKo schreef:wel probeer ik hem zoveel mogelijk en zo lang mogelijk buiten te zetten, en als de temperatuur het toelaat lekker zonder deken.
Jovarna schreef:Dennis schreef:Steunsels laten zitten: les 1 opleiding hoefsmid. Weet je wat er in de naam zit? Steun-sels, geven dus steun. Haal de steunsels weg, weg steun
.
Ik geef toe, ben een groentje en heb nog een hele lange weg te gaan.
Serieuze vragen aan jou:
Waar bieden volgens jou en de hoefsmidopleiding de steunsels dan steun aan? Wat gebeurt er zonder deze steun en dus wat is het nut c.q. de functie van steunsels? Waarom is het goed en de bedoeling dat ze doorgroeien, over de zool klappen en over de zool heen groeien?
Wat gebeurt er volgens jou wanneer je de steunsels kort houdt (gelijk met de zool)?
Jovarna schreef:Waar bieden volgens jou en de hoefsmidopleiding de steunsels dan steun aan? Wat gebeurt er zonder deze steun en dus wat is het nut c.q. de functie van steunsels? Waarom is het goed en de bedoeling dat ze doorgroeien, over de zool klappen en over de zool heen groeien?
Wat gebeurt er volgens jou wanneer je de steunsels kort houdt (gelijk met de zool)?
KiWiKo schreef:nienke07 schreef:Ik ben niet tegen natuurlijk bekappen en naturals (wat je er dan ook allemaal wel of niet onder verstaat) Ik ben vooral vóór paarden houden op een paardwaardige manier.. Voor mij betekent dat 24/7 buiten met schuilstal, zonder deken, onbeperkt ruwvoer en natuurlijk bekappen door een goed opgeleide NB-ster waarbij ik tussen de bekapbeurten door de voeten zelf bijhoud als nodig. PUNT.
Fijn dat ik mijn paard niet op een paardwaardige manier hou![]()
![]()
over onaangename dingen zeggen gesproken
Fronton schreef:slecht onderhouden steunsels krullen naar binnen en veroorzaken dan pas een probleem
Dennis schreef:Steunsels laten zitten: les 1 opleiding hoefsmid. Weet je wat er in de naam zit? Steun-sels, geven dus steun. Haal de steunsels weg, weg steun
.
Jovarna schreef:Waar bieden volgens jou en de hoefsmidopleiding de steunsels dan steun aan? Wat gebeurt er zonder deze steun en dus wat is het nut c.q. de functie van steunsels? Waarom is het goed en de bedoeling dat ze doorgroeien, over de zool klappen en over de zool heen groeien?
Esther schreef:Even een vraagje van mijn kant, waarom zouden de steunsels doorgroeien terwijl de rest van de hoef wel slijt (onbeslagen paard). Of de grond niet eens raken (bij beslagen paarden) en weggesneden worden door de smid als ze te lang worden.
Als ze ook afslijten of regelmatig weggesneden worden klappen ze toch niet over de zool en groeien er dan toch ook niet overheen? Ik zie het probleem niet bij TB en aanwezige steunsels.?