jasmijn78 schreef:Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat een jury om het aankoopbedrag van mijn paard vroeg om dit mee te kunnen nemen in zijn beoordeling.
Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit bij mij gereden...........
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jasmijn78 schreef:Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat een jury om het aankoopbedrag van mijn paard vroeg om dit mee te kunnen nemen in zijn beoordeling.

runningkawa schreef:Onbewust neemt een jury dat wel mee
want wees eerlijk, ik denk niet dat jij 50.000 euro neerlegt voor een paard met slechte gangen
En ik ga er dus vanuit dat dat duurdere paard wel meer swingt in de proef en de jury daar meer punten aan kwijt kan
runningkawa schreef:Onbewust neemt een jury dat wel mee
CGJ12 schreef:Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit bij mij gereden...........

jasmijn78 schreef:Eh... Wanneer jureer jij? Val je op dure of goedkope paarden? Dan zal ik even een prijskaartje met jou favorite aankoopbedrag door mijn paard zijn oor jassen. Hihihi

.Citaat:En dat de jury mede de kwaliteit van het paard beoordeeld is toch logisch? Zelfs al kan jij nog zo goed rijden, met een slecht paard zal je niet gauw bovenin eindigen omdat het gewoon veel moeilijker is het ideaalbeeld van dressuur te benaderen. Bij gelijkwaardig getalenteerde ruiters zal degene met het beste paard winnen, want een proef rijden doe je niet in je eentje

CGJ12 schreef:Ik val veelal op dure paarden.
fransheijs schreef:Kwaliteit kost geld!
jasmijn78 schreef:Ik zal van mijn levensdagen geen paard van 50.000,- kopen. Dat heb ik ten eerste niet eens en ten tweede heb ik het er niet voor over. Ik heb geen wereldinkomen en toch heb ik twee knappe paarden. En als het voor mij mogelijk is zonder wereldinkomen aan een knap paard te komen, dan is dat voor een ander toch ook mogelijk?

jasmijn78 schreef:Dus ik blijf van mening dat het aankoopbedrag geen invloed heeft op de beoordeling van de jury.
runningkawa schreef:Maar dat is ook zo met alle andere dingen in de wereld, want het leven is niet eerlijk
jasmijn78 schreef:Je kan kwaliteit kopen en je kan kwaliteit creeeren.
amondi schreef:Waarom speelt deze discussie toch alleen in de dressuurtak?
Iedereen vindt het doodnormaal dat een goed racepaard meer kost dan een mindere en dat een goed/duur paard ook nog wint.
Idem met springen, idem met polo.
Volgens mij ligt het nog steeds aan de onozelheid van mensen die gaan dressuurrijden en niet gehindert zijn door enige kennis.
We kunnen niks anders dus gaan we rondjes in de bak rijden.... dat kan iedereen. En dan blijkt het toch een stukje serieuzer te zijn dan 1 keer per week naar de manegeles en dan heeft de jury of de rest het gedaan...
jasmijn78 schreef:Als kind ben je afhankelijk van je ouders en hun mogelijkheden. Dan is net zo eerlijk/oneerlijk als dat niet iedereen evenveel geld heeft.

fransheijs schreef:Ik snap je punt jasmijn
fransheijs schreef:dit volgens mij ook omdat wij in het begin van dit topic de twee (of vond jij het ook oneerlijk? Heb geen zin om het terug te zoeken) waren die het juist NIET oneerlijk vonden
CGJ12 schreef:Dan is een paard van 50 ook best te doen door op die andere dingen enigszins te bezuinigen...........
jasmijn78 schreef:Een paard van 50.000,- is ook te doen als je wel handig bent maar geen wereld inkomen hebt. Kijk: je leidt gewoon een betaalbaar paard op en verkoopt hem voor meer geld als dat je er voor betaald hebt en koopt een kwalitatief beter paard er voor terug. Als je dit een paar keer achter elkaar doet dan komt het paard van 50.000,- ook binnen het bereik van de getalenteerde Jan met de Pet. Het is maar welke keuzes je maakt. Dat is ook een manier.
Spreken we hier dan van eerlijk/oneerlijk? Of gewoon van inzicht, talent en keuzes maken?