Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pinky_girl schreef:Jullie ookal de nieuwe ontwikkelingen omtrend de boett gezien? Een halsstuk, verbinding via de rug, en staartstuk ipv een hele deken?
Dimitri schreef:weet iemand al wat meer over de hedera plant???...
Djahil schreef:
Ik heb er gister ook even een nieuwe 'studie' van gemaakt, en ben tot de conclusie gekomen dat zo'n hals en staartflap best wel een goed idee is. Heb er dus een van de duitse site besteld (was iets goedkoper dan de boet), ben benieuwd wanneer die dan komt...
Pinky_girl schreef:Link?
Dascha schreef:Maar nu kwam ik toevallig dit tegen op een Duitse site:
http://www.einhorn-versand.info/html_b_ ... sch_on.htm
en vroeg me af wat jullie hier van vinden? Zou het goed blijven zitten en kan die staartbeschermer wel 24/7 omblijven omdat het best wel strak lijkt te zitten? Mijn Haf heeft nl echt puur staart- en maneneczeem. Tot nu toe wel steeds voor een hele deken gekozen omdat hier in NL bij mijn weten wel halsdekens te koop zijn, maar geen staartbeschermers. Het lijkt me dat zoiets minder snel gaat schuren dan een hele deken, dus misschien is het wel iets voor m'n Haf...
joyce B schreef:Mijn dekens hielden het vorige jaren best lang uit, maar sinds Andrew een weidemaatje heeft met scherpe haaktanden (een andere ruin dus) was ik wel drie keer per week aan het naaien. Er liggen er nu weer twee die hersteld moeten de worden. De laatste ligt nu op.
Ik heb nu anti-bijt spul gehaald en hoop dat dat voldoende werkt om de stoeilust en slooppartijen van de andere ruin wat te temperen. Merries zijn blijkbaar toch deken-vriendelijker...
Andrew heeft wel een kaal plekje op de staartwortel gekregen, het plekje onder de maantop en bij het hoofdstel is goed hersteld en verder gaat het redelijk goed met de eczeem. Ben begonnen met een homeopatisch "drainagecomplex" (druppeltjes), om te kijken of dat de allergische klachten helpt te laten afnemen als de afvalstoffen beter afgevoerd worden, en fenonolf i.p.v. eczema balm. Afwachten hoe hij de laatste 2/3 maanden door komt dus... en hopen dat ze de dekens nu verder met rust laten, want ik wil die naaimachine wel weer eens opruimen!
Soeskia schreef:Het enige wat ik zo vreselijk aan die deken vind, is dat ik er zo statisch van wordt, en mijn paard ook. Dus dat zorgt nog wel eens voor rare situaties
Soeskia schreef:Enkel vooraan zijn manen, waar de deken tijdens het grazen een beetje open komt te staan, zijn zijn manen weg.
irmalouise schreef:mijn paard heeft ook een boett deken om, en deze is ook aan vervanging toe, nu heb een site gevonden die een stuk goedkoper is dan divoza. Mijn paard heeft maat 7 en dan ben ik daar (www.demeulenkamp.nl) 190 euro kwijt, dit is dan een deken met hals en een hoofdkap, bij divoza ben ik 250 euro kwijt, dat scheeld nogal in de kosten. Dus volgend jaar ga ik de deken hier bestellen.