Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:26

[quote="Pinky_girl"]Jullie ookal de nieuwe ontwikkelingen omtrend de boett gezien? Een halsstuk, verbinding via de rug, en staartstuk ipv een hele deken?[quote]

Moet je dan nog altijd dat hele halsstuk over de kop trekken? Dat is bij mij gewoon het grootste minpunt, iets over haar hoofd trekken. Ik zal eens checken op de website.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:35

die moet je nog steeds over het hoofd trekken iid. VOlgens mij is die uitgevonden voor als je gaat rijden

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:44

..bij mij is de Boett officieel overleden, vannacht heeft ie iets gevonden wat erg lekker was om tegen te jeuken, Boett kapot, staart kapot, nu was het al een lappendeken, dus ik denk dat die door al dat maken toch nog vliegjes hem hebben kunnen prikken...nu heb ik met spoed een Ivanhoe besteld bij de paardendrogist, die schijnen wat mooier op het lijf te zitten..dus ik ben benieuwd!..had ook info gevraagd over de Bucas vliegendekens en Weatherbeeta..mar dat schijnt toch niet afdoende te helpen...hopelijk gaat deze wat langer mee...want boett was voor ons DRAMA! ..en zonder deken is er helemaal geen houden meer aan..

weet iemand al wat meer over de hedera plant???...

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:00

Pinky_girl schreef:
Jullie ookal de nieuwe ontwikkelingen omtrend de boett gezien? Een halsstuk, verbinding via de rug, en staartstuk ipv een hele deken?

Ik heb er gister ook even een nieuwe 'studie' van gemaakt , en ben tot de conclusie gekomen dat zo'n hals en staartflap best wel een goed idee is. Heb er dus een van de duitse site besteld (was iets goedkoper dan de boet), ben benieuwd wanneer die dan komt...

Op dit moment heb ik de pagony eczema, maar er zitten nu een paar scheurtjes in, dus ik wilde zowiezo een 'reserve' erbij kopen (ook handig met wassen en zo)

Ben ook wel benieuwd wat dan de werkzame stof in die plant is, ik heb er nog nooit van gehoord...

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:09

Dimitri schreef:
weet iemand al wat meer over de hedera plant???...

Er is een apart topic over geopend.

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:26

Zag het ook, maar daar zit al een slotje op!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:16

Djahil schreef:

Ik heb er gister ook even een nieuwe 'studie' van gemaakt , en ben tot de conclusie gekomen dat zo'n hals en staartflap best wel een goed idee is. Heb er dus een van de duitse site besteld (was iets goedkoper dan de boet), ben benieuwd wanneer die dan komt...

Link?

Pink had trouwens tijdens het rijden vandaag weer erge last... Buiten in de bossen houdt ik altijd een fijne vliegendeken over zijn hals maar vrees dat dat met dit plak weer ook gewoon in de bak zal moeten. Alles voor een schuurvrije zomer!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:13

Heb je dan alleen een hals en staartflap? Voor de rest niks?
Voor Jewel zou het dan niks zijn, die heeft ook jeuk op het kruis een heel erg onder de buik.

Ik merk dat Jewel ook meer last heeft dan normaal, het lijkt me ook écht weer ervoor. Hoofd moet er nu ook aan geloven (ondanks m'n gesmeer) en ze is wat onrustig.
Ik zie ook veel paarden onrustig heen en weer wandelen en veel krabbelen met dit weer.

Hoe is het met de rest van de eczeem-paarden?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:06

Met die van mij gaat het redelijk vandaag.
Het lijkt wat minder te worden ik heb hem vandaag ook weer gewassen met teer shampoo.

Dascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:06

Pinky_girl schreef:
Link?

Ik denk dat Djahil deze bedoeld:

Dascha schreef:
Maar nu kwam ik toevallig dit tegen op een Duitse site:

http://www.einhorn-versand.info/html_b_ ... sch_on.htm

en vroeg me af wat jullie hier van vinden? Zou het goed blijven zitten en kan die staartbeschermer wel 24/7 omblijven omdat het best wel strak lijkt te zitten? Mijn Haf heeft nl echt puur staart- en maneneczeem. Tot nu toe wel steeds voor een hele deken gekozen omdat hier in NL bij mijn weten wel halsdekens te koop zijn, maar geen staartbeschermers. Het lijkt me dat zoiets minder snel gaat schuren dan een hele deken, dus misschien is het wel iets voor m'n Haf...

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:44

Ja klopt, t betalen gaat alleen niet heel soepeltjes tot nu toe zeg maar, een code klopt niet volgens mij dus moet nu gaan mailen ;helaas stelt mijn duits niets voor , dus moet hulptroepen in gaan schakelen en zo, lastig, lastig (misschien was die nederlandse variant toch makkelijker...)
Maar goed, als ik t heb laat ik t wel weten

Voor Djahil is het op dit moment gewoon weer lekker topschuurweer

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:05

Bedankt Vind de site beetje moeilijk (wat je nou moet bestellen mocht je het willen (mn duits op school was prima, maar dit gaat me te ver haha)). Denk dat ik toch voor de orginele boett ga, a omdat het nederlands is (haha) en b omdat me die tot nu toe prima bevalt eigenlijk..

Met mijn excemertje gaat het nog steeds wonder boven wonder prima. Geen geschuur, niets. Alleen dan zonder deken tijdens het rijden ondervind hij last van de klote beesten (is dan ook meestal net zo rond 8 uur savonds, klotetijd natuurlijk...)

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:51

In de wei gaat alles prima. En ja, tijdens het rijden moet dat deken uit. Tijdens het poetsen wordt dan al aangevallen door vele vliegen. Na het poetsen spuit ik haar overvloedig in met anti-vliegenmiddel.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 08:00

..ik heb nu de Ivanhoe deken binnen van de paardendrogist, ik heb hem net uitgepakt en hij ziet er een stuk sterker uit als de Boett deken, de stof kan veel meer meerekken, de bevestigingen zien er ook een stuk beter uit!..ben erg benieuwd ga hem vanavond passen!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:30

joyce B schreef:
Mijn dekens hielden het vorige jaren best lang uit, maar sinds Andrew een weidemaatje heeft met scherpe haaktanden (een andere ruin dus ) was ik wel drie keer per week aan het naaien. Er liggen er nu weer twee die hersteld moeten de worden. De laatste ligt nu op.
Ik heb nu anti-bijt spul gehaald en hoop dat dat voldoende werkt om de stoeilust en slooppartijen van de andere ruin wat te temperen. Merries zijn blijkbaar toch deken-vriendelijker...

Andrew heeft wel een kaal plekje op de staartwortel gekregen, het plekje onder de maantop en bij het hoofdstel is goed hersteld en verder gaat het redelijk goed met de eczeem. Ben begonnen met een homeopatisch "drainagecomplex" (druppeltjes), om te kijken of dat de allergische klachten helpt te laten afnemen als de afvalstoffen beter afgevoerd worden, en fenonolf i.p.v. eczema balm. Afwachten hoe hij de laatste 2/3 maanden door komt dus... en hopen dat ze de dekens nu verder met rust laten, want ik wil die naaimachine wel weer eens opruimen!

*voelt zich totaaal NIET aangesproken!

Mijn paard die dekens sloopt van Andrew..? Welneeeeeeeeeeee

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:23

Ik heb mijn paard ook een boett opgedaan dit jaar voor het eerst. En ik moet zeggen van alles wat ik tot nu toe heb gebruikt, werkt dit het beste.

Enkel vooraan zijn manen, waar de deken tijdens het grazen een beetje open komt te staan, zijn zijn manen weg.

Het enige wat ik zo vreselijk aan die deken vind, is dat ik er zo statisch van wordt, en mijn paard ook. Dus dat zorgt nog wel eens voor rare situaties

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:32

Soeskia schreef:
Het enige wat ik zo vreselijk aan die deken vind, is dat ik er zo statisch van wordt, en mijn paard ook. Dus dat zorgt nog wel eens voor rare situaties

Ja dat heb ik ook dikwijls. Dan heb ik schrik dat er een te hard vonkje/knettertje gaat zijn waardoor Luna schrikt en op de kletter gaat, want zo'n knetter kan soms hard aankomen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:50

ja inderdaad dan denkt je paard dat je hem een tik geeft, haha arm dier

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:02

Soeskia schreef:
Enkel vooraan zijn manen, waar de deken tijdens het grazen een beetje open komt te staan, zijn zijn manen weg.

Dit is op te lossen door de hoofdkap te bestellen. Dit beschermd uiteraard het hoofd maar valt ook een deel over de hals, precies het deel wat er vrij komt als je paard zijn hoofd naar beneden doet. Super dus!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:03

mijn paard heeft ook een boett deken om, en deze is ook aan vervanging toe, nu heb een site gevonden die een stuk goedkoper is dan divoza. Mijn paard heeft maat 7 en dan ben ik daar (www.demeulenkamp.nl) 190 euro kwijt, dit is dan een deken met hals en een hoofdkap, bij divoza ben ik 250 euro kwijt, dat scheeld nogal in de kosten. Dus volgend jaar ga ik de deken hier bestellen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:46

Welke paarden van jullie hebben er geen deken op? Hoe staat het daarmee? Of het ligt aan het nieuwe middel. Of de vliegjes zijn gewoon weg. Klaartje's staartwortel is alweer vol haren. En haar manen beginnen ook wel te groeien. Ze heeft wel jeuk, maar schuurt niet meer Niet dat ik dat erg vind. Maar tijdens het poetsen gaat ze er echt voor staan.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:51

irmalouise schreef:
mijn paard heeft ook een boett deken om, en deze is ook aan vervanging toe, nu heb een site gevonden die een stuk goedkoper is dan divoza. Mijn paard heeft maat 7 en dan ben ik daar (www.demeulenkamp.nl) 190 euro kwijt, dit is dan een deken met hals en een hoofdkap, bij divoza ben ik 250 euro kwijt, dat scheeld nogal in de kosten. Dus volgend jaar ga ik de deken hier bestellen.

Ik heb even snel op de site gekeken maar dat zijn niet de echte boett's toch? Niet dat dat geeft ofzo maar ik dacht zo he das goedkoop voor een boett

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:56

Zoals het eruit ziet, is dat idd geen originele boett.., maar als het even goed werkt, daar gaat het om toch
Ik heb gewoon mazzel met m'n kleintje maatje en dat Jewel heel zuinig op de deken is, er zit nog geen beschadiging aan!

Hier gaat het ook nog steeds super
Ook bij Jewel schuurt het stukje achter de oren, een klein stukje manen verdwijnt daar..ik heb het nu maar bijgeknipt (lijkt wel een beetje raar, maar goed) en dat staat stukken beter.
Statisch heeft mijn deken ook, maar Jeweltje geeft er niks om

Hoe gaat het bij de rest van jullie?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:36

de deken die mijn paard nu aan heeft, komt daar ook vandaan, en daar zit een labeltje in waar Boett op staat. De deken heeft misschien nu een nieuwe naam, maar als je het zeker wil weten dan kun je ze misschien even bellen. Ik ga mijn nieuwe deken daar zeker bestellen, want ik heb ze een tijdje geleden gebeld en die mevrouw vertelde me dat ze de deken en de kap hadden aangepast, om het nog beter te laten functioneren, en ze waren nu de kap aan het testen met gaas voor de ogen, hun testpaard is een hengst die samen met een aantal merrie's in de wei staan.
Ik vind dat de deken bij demeulenkamp, er erg mooi uit ziet vergeleken die van de divoza, maar het is natuurlijk ieder voor zich, vind 190 euro trouwens ook nog erg veel geld voor een deken, maar ja je doet alles voor je knollie om zijn leven met zomerexceem aangenamer te maken, want jeuk is soms,nog erger dan pijn

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:59

Zijn ze dan toch weer terug veranderd van neem? Is was het idd de meulenkamp, toen in eens protex ofzo en nu zie ik toch de naam meulenkamp weer voorbij komen??? (of ik heb het fou) heb mijn boett wel bij hun vandaan 3 jaar geleden. Volgens jaar moet ik ook een nieuwe hebben. Eigenlijk gewoon weer boett want daar heb ik nu de goede ervaring mee...