Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieS

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:48

Omdat de politie tegen de boer van mijn stal had gezegd dat de dieven nog wel terug zouden komen en noordwijkerhout wel erg dichtbij is, heb ik een alarmslot voor mijn zadel gekocht. Ik hoop dat ze bij de aanblik alleen al besluiten mijn zadel met rust te laten.

liies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:58

Dat is handig Ilindra!!! Ik hoop dat bij ons niks word gestolee op de stalling!! Maarjah bij een manege bij ons heel vlakbij in de buurt waren ook zadels gestolee!! Ik snap et nie hoor wrm ze dat doen !! Ze gaan se alleen maar doorverkopee!!

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:45

bij de diefstal in noordwijkerhout zijn gisternacht 11 zadels gestolen, ook vertelde ze dat ze echt alle sloten door kunnen knippen, maakt niet uit wat voor vorm etc.

de hond heeft zeer waarschijnlijk wat 'lekkers' gehad, aangezien hij voor pampus lag.

LolaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:44

Afgelopen weekend, in Noordwijkerhout, in de nacht van vrijdag op zaterdag is 'de bende ' weer actief geweest. Ze hebben bij ons 8 zadels meegenomen ... alle kasten opengebroken en ze hebben een selectie gemaakt...de nieuwst uitziende zadels hebben ze meegenomen

Mocht je in de buurt wonen en ze zijn hopelijk nog niet bij jou geweest, hou dan ogen en oren open, wellicht dat je iemand ziet die de omgeving alvast verkent. Meldt dit dan bij de politie...

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:24

lolalisa: Welke stal was dat? er staat een paar berichten een stukje van astridastrid, misschien is dat hetzelfde voordat er verwarring ontstaat?

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:17

candorlover schreef:
ook vertelde ze dat ze echt alle sloten door kunnen knippen, maakt niet uit wat voor vorm etc.

Als ze mijn alarmslot kapotknippen gaat er een knetterhard alarm af, dus hoop dat dat helpt!

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:20

hoop het ook voor je! stelletje brutale lui!

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:46

Pff, waarschijnlijk is dit een bende die ergens in de buurt woont ofzo, aangezien ze toch goed de weg weten en ook al bij Kees Wassenaar in Noordwijk zijn geweest..
Gruwelijke mensen joh, echt zóó stom!

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:22

volgens mij bedoel je klaas wassenaar, voordat er weer onduidelijkheden ontstaan?

Overigens hoef je daar niet voor in de buurt te wonen, iemand die bekent is in die bussines en daar komt om bijvoorbeeld zadels te passen oid. die kan die lui zo verder helpen...dat is zo gebeurt, voor je het weet ligt jouw zadel op een knol in polen...

0nina0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:46

zijn er ook zadels gestolen in friesland? Ik heb namelijk een heel duur nieuw zadel in een zadelkist met slot liggen mja zo'n slot knippen ze zo dus open:S volgens mij zijn we ook niet verzekerd tegen diefstal..mja mijn pony staat naast mn kist dus ik heb liever een zadeldief dan een paardendief:O Maja allebei natuurlijk niet..Nederland is ook veel te makkelijk..politie doet weinig en het rechtssysteem slaat ook nergens op:S

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:12

candorlover schreef:
volgens mij bedoel je klaas wassenaar, voordat er weer onduidelijkheden ontstaan?

Overigens hoef je daar niet voor in de buurt te wonen, iemand die bekent is in die bussines en daar komt om bijvoorbeeld zadels te passen oid. die kan die lui zo verder helpen...dat is zo gebeurt, voor je het weet ligt jouw zadel op een knol in polen...

Nee, ik bedoelde kees Ik zei het, zo van: Ze zijn nu bij Klaas wassenaar geweest, en óók al bij kees wassenaar. Als je begrijpt wat ik bedoel.. Aangezien ze bij allebei zijn geweest

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:05

O, ja, ben weer is in de war, je bedoelt kees wassenaar van het industrie terrein...ik dacht die andere. Volgens mij is het tegenwoordig 'kleihoeve'?

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:28

Zo, dus het blijft akelig in de buurt..
Het is echt diep triest wat die mensen doen, zomaar iets waar iemand waarschijnlijk hard voor heeft gespaard en een hoop geld voor neer heeft moeten leggen in één keer weg.. echt verschrikkelijk.

Wij hebben toendertijd nog wel geluk gehad dat ze niet alle tien de zadels hebben meegenomen, want dan hadden we de tent kunnen sluiten..
(Lees: Manege de Eendenkooi is een stichting die dus geen winst maakt. De 3 nieuwe zadels zijn voor een groot gedeelte door sponsoring van de ruiters betaald. Als het meer zadels waren geweest, zou dat niet betaald kunnen worden..)

Gelukkig hebben ze de rest laten hangen en is de zadelkamer nu extra beveiligd.

EllenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:04

Waarschuwing voor alle zadeleigenaren in Gooi en omstreken: helaas kan er weer een nieuwe gelukte kraak op de trieste, lange lijst worden gezet. Afgelopen nacht was na bijna 1 jaar opnieuw De Kamphorst in Hilversum aan de beurt. Zo'n 10 zadels zijn meegenomen. Ik ben voor de 2e keer de "gelukkige", en deze keer is ook het zadel van mijn partner gejat. Op de alom bekende manier (zondag op maandag/hang- en sluitwerk kapot geknipt/zadeldekjes eraf gesneden), terwijl iedereen na de vorige keer toch echt zijn spullen met ruim zwaarder materiaal had beveiligd. Zo langzamerhand ontkom je er dus niet meer aan om je spullen consequent mee naar huis te gaan nemen.
Het is echt om ziek van te worden dat deze bende nog steeds kans ziet om zulke geraffineerde diefstallen zo vaak met succes te organiseren.

Dus: blijf opletten, hou je spullen goed in de gaten en waarschuw bekenden in je omgeving!!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:58

Jezus elsie..... alweer!!
Ik kreeg net een mail van Kees en Sander dat ze ook weer "de gelukkigen"waren.
Heb meteen de stal geinformeerd bij ons en iedereen staat weer stijf!!!
Weer goed opletten allemaal dus !!!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:53

EllenW schreef:
:( Waarschuwing voor alle zadeleigenaren in Gooi en omstreken: helaas kan er weer een nieuwe gelukte kraak op de trieste, lange lijst worden gezet. Afgelopen nacht was na bijna 1 jaar opnieuw De Kamphorst in Hilversum aan de beurt. Zo'n 10 zadels zijn meegenomen. Ik ben voor de 2e keer de "gelukkige", en deze keer is ook het zadel van mijn partner gejat. Op de alom bekende manier (zondag op maandag/hang- en sluitwerk kapot geknipt/zadeldekjes eraf gesneden), terwijl iedereen na de vorige keer toch echt zijn spullen met ruim zwaarder materiaal had beveiligd. Zo langzamerhand ontkom je er dus niet meer aan om je spullen consequent mee naar huis te gaan nemen.
Het is echt om ziek van te worden dat deze bende nog steeds kans ziet om zulke geraffineerde diefstallen zo vaak met succes te organiseren.

En heeft de eigenaar van de stal niet meer bewakingssystemen bedacht na de vorige inbraak?
Dus: blijf opletten, hou je spullen goed in de gaten en waarschuw bekenden in je omgeving!!!

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:12

Wilde het net melden, de diefstal bij de Kamphorst, maar dat is zo te zien al gedaan Ik trof de boel aan samen met een collega. Er zijn 17! kasten opengebroken. Stelletje *&^%$#!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:57

Stomme is wel weer dat er diverse kasten opengebroken zijn en niks eruit is gehaald (wel 2 kieffers erin) en sommige kasten waar niets in zat zijn dicht gebleven....zet je toch aan het denken....
Blijft klote in elk geval...

ik ben blij dat ik zondag naar huis gegaan ben en dat er geen stal vrij was om een nachtje te blijven na onze strand rit....pfff

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:16

Kan me voorstellen dat je daarom blij bent Chantal!

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:12

Hopelijk blijven ze dit keer bij Doets weg. Ons kasten staan nu gelukkig wel in een afsluitbare ruimte. Waar ze alleen in kunnen komen door een hoop herrie te maken.

Rot dat het bij jullie weer is gebeurt Georgette.

Frekja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:51

khorizon schreef:
Hopelijk blijven ze dit keer bij Doets weg. Ons kasten staan nu gelukkig wel in een afsluitbare ruimte. Waar ze alleen in kunnen komen door een hoop herrie te maken.

Rot dat het bij jullie weer is gebeurt Georgette.

Wees verstandig noem geen namen en feiten, alsjeblieft !!

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:43

Ehm waarom niet Frekja?

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:26

Namen en feiten levert de dieven weer ideetjes op, ze gaan weer kijken op de stallen en volgende keer ben je weer de klos.

Maak ze gewoon niet wijzer dan ze zijn !!!

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:57

Ze hebben zoizo eerst op de stallen gekeken voordat ze de zadelroof pleegde. Dat is bij ons stal toen wel duidelijk geweest. Ze wisten zelfs de kasten te vinden die uit het zicht staan. Ze waren bekend met het terrein. En hoe je er helaas ongezien op kon komen.

En het is inmiddels ook wel duidelijk dat ze nog een keer terug zullen komen.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:49

Tja.... hoe goed er ook beveiligd wordt, ls ze echt iets willen lukt ze dat heus wel. Of het nu om zadels, paarden of andere zken gaat.

We kunnen het ze wel zo moeilijk mogelijk maken !!!!!! En dat doen we!!!