waarom zon heisa om een hengst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:27

Als ik met een hengst op wedstrijd zou gaan, zou ik idd wat scherper zijn op hengstige merrie's...

Eigenlijk vind ik dat jouw ouders onverantwoordlijk bezig zijn, jij bent "nog maar" 14 (ook al wil je je ouder voordoen). Mocht mijn dochter gek zijn van een paard zoals Explosion, prima, maar dan wel zonder ballen...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:27

Anya schreef:
als ik een hengst zou rijden wel jah... Bijvoorbeeld omdat ik zou willen voorkomen met de voorbenen van mijn hengst in de rug van mijn mederuiter te eindigen....

Dat heb ik 1 keer gehad terwijl ik op een merrie zat.. ( de hengst was een pony van 1.30m) en dat voelde echt niet fijn.. Sindsdien heb ik het niet zo op hengsten als ik met een merrie rondrijd..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:28

Ann schreef:
Als ik met een hengst op wedstrijd zou gaan, zou ik idd wat scherper zijn op hengstige merrie's...

Eigenlijk vind ik dat jouw ouders onverantwoordlijk bezig zijn, jij bent "nog maar" 14 (ook al wil je je ouder voordoen). Mocht mijn dochter gek zijn van een paard zoals Explosion, prima, maar dan wel zonder ballen...

OK dan! Helemaal mee eens..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:28

pharagirlke schreef:
het is ook dom om een hengst alleen te laten wanneer ie vlak langs een merrie staat

De hengst stond achter een omheining van 1m60 (ruim voldoende hoog normaal gesproken). De merries stonden in een wei aan de andere kant van de ruim 4 hectare land.

Als eens ooit geprobeerde een dekkende hengst van een merrie af te krijgen?

Al eens ooit geprobeerd vechtende hengsten uit elkaar te krijgen.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je de moed zult hebben om dat te proberen als het voorkomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:28

heel erg bedankt youngster.
en anya: hij ís er, en hij blíjft er!
of jij nu denkt dat ik m aan kan of niet Knipoog
dat zien we wel weer.
en vind me nu maar een penny of naief Knipoog
we zien wel weer wie gelijk krijgt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:30

Het gaat er niet om wie gelijk krijgt Scheve mond Denk je nu echt dat ik mij beter voel als ik lees dat het verkeerd is gegaan...
Jij begrijpt echt niet waar het wel om gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:30

heb appart mogen rijden van degene die de wedstrijd organiseerde
ann: ook maar zielig om een 14-jarige hengst te castreren. vind t wel wat oud...
kan zijn datie alsnog gecastreerd word hoor. Dat hangt volledig van hem af. maar nu is het gewoon nog niet nodig.
ann: wat ik hieruit begrijp. is dat bokkers vinden dat ik mijn hengst maar beter kan castreren nog vor ik hem gezien heb, want dat k m toch nooit aan kan. en dát allemaal zonder hem te zien Knipoog
vind t wel goed van de bokkers dat ze dat zo weten Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:33

Als het in een goede kliniek gebeurt, is er niets zieligs aan.
Jij vindt het niet nodig...maar het maakt toch niet uit wat er allemaal aan advies wordt gegeven, je doet er toch niets mee.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:33

Diepe diepe diepe zucht

Het gaat niet om gelijk krijgen, dat je dat niet begrijpt heeft ook met je leeftijd te maken.

I rest my case.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:36

pharagirlke schreef:
ann: wat ik hieruit begrijp. is dat bokkers vinden dat ik mijn hengst maar beter kan castreren nog vor ik hem gezien heb, want dat k m toch nooit aan kan. en dát allemaal zonder hem te zien Knipoog
vind t wel goed van de bokkers dat ze dat zo weten Knipoog

Je krijgt deze reacties door wat je zelf ooit hebt gepost over je andere paarden, aan de hand daarvan heeft men zich een beeld gevormd van jou en je paarden. Daar heb je zelf voor gezorgd, niemand heeft jou gedwongen om iets te posten over alle "probleempjes"...

Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:37

[quote="pharagirlke"] nu is het gewoon nog niet nodig.
quote]
Je verwacht dus eigenlijk al dat het in de toekomst (nadat het kalf verdronken is) wel nodig zal zijn. Sorry, kon het niet laten.... Haha!

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:38

Tyrza heb je Wempire wel eens gezien? Dat is toch echt een Haflingerhengst en er zit en verschrikkelijke kop op. Hij hoeft maar een paard te zien en je houd hem nooit. Hij heeft z'n eigenaar hard tegen de muur gedrukt toen ie mocht schouwen!!!!! Ga niet zeggen dat een Haflinger minder temperament heeft dan een kwpner, je komt er vies mee op de koffie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:46

Boris"]
[quote="pharagirlke schreef:
nu is het gewoon nog niet nodig.

Je verwacht dus eigenlijk al dat het in de toekomst (nadat het kalf verdronken is) wel nodig zal zijn. Sorry, kon het niet laten.... Haha!
[/quote]
ik sluit niets uit. das een verschil.
en ehm. in een goede kliniek. god weet naar waar ik hem dán mag verhuizen Verward

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:49

Tja, je moet wat voor je paard overhebben Clown Er zal heus wel iets te vinden zijn, als je wilt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:54

Nou Phara, ik vind je best dapper dat je nog antwoord blijft geven aan de dames hier die zelf zo graag erop blijven hameren hoe goed ze het allemaal weten Lachen.

Veel succes met je hengst, ik hoop echt van harte dat er geen ongelukken gaan gebeuren. Je hebt trouwens al verteld dat bokt de laatste plek is waar je kenbaar zal maken dat er iets naars gebeurd is Haha!.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:59

Lovely is altijd in om een positieve draai te geven aan het geheel Haha!
Idd, ik wens ik je ook veel plezier met Explosion, pharagirlke

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:01

mz. zou kunnen. dan zal ik wel even een pb'tje sturen naar zij die stilletjes toch hopen dat ze gelijk krijgen Knipoog
de damens hier zullen wel weten waar ze t over hebben.
alleen. daarom hoef ik t er nog niet mee eens te zijn Knipoog
dat 14-jarige geen hengsten aan kunnen is voor mij nog steeds een vooroordeel. en ik ga proberen te bewijzen dát het een vooroordeel is..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-09-04 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:03

Lovely schreef:
Nou Phara, ik vind je best dapper dat je nog antwoord blijft geven aan de dames hier die zelf zo graag erop blijven hameren hoe goed ze het allemaal weten Lachen.

Daar heb je helemaal gelijk in.... Maar ze blijft zo lekker happen Tong uitsteken
't is eigenlijk niet eerlijk, ook gezien haar leeftijd, zal er dus maar mee op houden.

Overigens wil ik je alle succes wensen en natuurlijk hoop ik dat het allemaal goed gaat. Ik vind het een leuk paardje en kan me best voorstellen dat je ervoor gevallen bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:05

Boris schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in.... Maar ze blijft zo lekker happen Tong uitsteken
't is eigenlijk niet eerlijk, ook gezien haar leeftijd, zal er dus maar mee op houden.

dat stukje snap ik niet helemaal.
ik antwoord op vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:05

Boris schreef:

Precies, met zijn allen tegen een 14 jarig meisje...

Ze heeft nu zo verschrikkelijk veel waarschuwingen gehad dat de boodschap wel duidelijk moet zijn. Je moet een dood paard niet blijven schoppen (zeer vrije vertaling van een van oorsprong Engelse uitdrukking).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:08

pharagirlke"]
dat stukje snap ik niet helemaal.
ik antwoord op vragen.
[/quote]
[quote="Ann schreef:

Ik reageer op jou omdat het niet op een andere manier kan, maar eigenlijk wil ik wel eens met je ouders praten Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:10

Ann schreef:
Misschien moeten je ouders een account aanmaken, dan is het volwassenen tegen elkaar.

mijn moeder en internet Haha! hoe lang wil jij wachten eer zij een antwoord heeft ingetypt? Haha!
ik ben minder naief dan haar
en ben minder opvliegend op dit gebied Knipoog
dus Knipoog of dát zo slim is Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:12

Dat maakt niet zoveel uit, het is dan een "gelijkwaardigere discussie".
Ik geniet er echt niet van om een 14-jarig meisje "de grond in te stampen" Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:14

stamp je mij de grond in dan Verward
t is een flinke discussie maar...bij mijn weten word er niet echt iemand afgekraakt...
kheb je trouwens een pb gestuurt Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:15

Ik ga hem even lezen. Het is in ieder geval niet de bedoeling om je de grond in te stampen Clown