De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:53

Misser schreef:
Ik las hier ergens dat de verzekering niet vergoed als je van je paard valt en zonder cap reed. Maar hoe willen ze daar achter komen? Tenzij je met de ambulance afgevoerd moet worden natuurlijk... Als je op de 1e hulp komt met een gebroken arm, hoeven ze volgens mij niet eens te weten waar het door komt...

Ik heb een tijdje geleden een ongeluk gehad waarbij ik geen cap ophad. Het was op een westernmanege waar ik toen les had. Niemand van het ambulancepersoneel heeft het woord cap in z'n mond gehad hoor. En alles was gewoon verzekend.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:42

En omdat ik net een topic over de bodyprotector zie; Is iedereen die er geen draagt dan ook maar meteen arrogant en egoistisch? Ik vraag me af of de topicstarter er eentje draagt?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:01

idd
en op de vraag of ze veiligheids beugels heeft is ook nooit op gereageerd.
veilig schoeisel zal ik maar niet meer vragen Lachen

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:58

Zelf heb ik altijd een cap op. Op mijn eigen pony, waar ik in de 4,5 jaar dat ik hem heb maar twee keer ben afgevallen. Ik zette zelfs mijn cap op toen ik op een pony van 28 stapte. (Is goed fit voor zo'n leeftijd!)

Wat de rest doet maak ik me geen drukte om. Alleen het excuus dat een cap vervelend zit vind ik een beetje vreemd. Ik heb een oud model, maar dan wel de dikke variant met een dikke laag piepschuim.
Ik heb er totaal geen last van. Gewoon niet miepen en door rijden, als je aan het werk bent merk je er niks meer van!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:30

He Desiree

Zullen wij van cap ruilen? Tong uitsteken
Ik reed vorig jaar wel eens op een manege waar een cap verplicht was, als ik zou vallen zonder cap waren zij niet verzekerd.
Maar hoe het particulier precies zit weet ik niet.

kootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:41

ten eerste vind ik dat iedereen zelf moet weten of hij/zij een cap op doet.
zelf rijd ik zonder cap, maar als ik zou gaan springen doe ik hem voor alle zekerheid op want vind het risico groter om te vallen tijdens springen als tijdens dressuur. maar dat is mijn mening en want andere mensen ervan denken maakt mij niet uit!!
MAAR die stelling van dat mensen arrogant zijn als ze geen cap dragen vind ik BULL ..... Boos! Boos! misschien bij sommige mensen dat het klopt maar ik doe het niet om stoer te zijn en omdat ik vind dat ik goed kan rijden want dat zal ik nooit over mezelf zeggen!! het is gewoon dat het ding in de weg zit!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:24

MissJ schreef:
He Desiree

Zullen wij van cap ruilen? Tong uitsteken
Ik reed vorig jaar wel eens op een manege waar een cap verplicht was, als ik zou vallen zonder cap waren zij niet verzekerd.
Maar hoe het particulier precies zit weet ik niet.

dat stomme ei is onderhand uit elkaar gevallen.... anders had ik hem best willen ruilen! *LOL*

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:51

Haha, helaas.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:54

Wat ik hier van vind?
a) waar maak je je druk om
b) waar bemoei je je mee

Taruta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:12

ik rij alleen met springen en naar het strand met cap maar ik irriteer me dood aan dat ding egt waar . Maar mensen die geen cap dragen doen het echt niet omdat ze dat stoer vinden hoor Scheve mond .
Natuurlijk kan er wat gebeuren en je kan wat krijgen als je op je hoofd valt maar dat is dan je eigen schuld denk ik dan maar ook voor mij ik ridj ook zoinder cap Schijnheilig

Langtand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:59

bij ons is het verplicht opp de manege om met een cap op te rijden als ik dat niet doe dan mag ik het terrein niet op en ik voel het als een veiligheid als ik opstap zonder cap dan heb ik zoiets ik ben iets vergeten ... dan stap ik af en weet ik nog steedts niet wat en ineens komt het dan in me op ....

Ik ga wel in de wei bij ons achter gewoon op de blote rug van het paardje zitten zonder cap om dan eens rond te crossen ( terwijl ik dan het vaakste er af fl***er ) *LOL* Haha!

maar verders ALTIJD een cap Schijnheilig je ben een su**el als je dat niet doet

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:08

Lenn schreef:
Wat ik hier van vind?
b) waar bemoei je je mee

OK dan! OK dan!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:36

sflj"]
[quote="Lenn schreef:
Wat ik hier van vind?
b) waar bemoei je je mee

OK dan! OK dan!
[/quote]

Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:52

Ja sorry ik kan daar echt niet tegen... ik krijg tegenwoordig ook al een boete van 40 euro als het bandje van mn scooterhelm niet dicht zit.. $%@$%&) Dan moeten ze ook boetes gaan geven als mensen zelfmoord willen plegen als ze toch zogenaamd iedereen in leven willen houden. Gewoon een vorm van belasting, maar geef het dan toe.
Sorry voor deze off-topice woede Knipoog

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:54

Lenn schreef:
Ja sorry ik kan daar echt niet tegen... ik krijg tegenwoordig ook al een boete van 40 euro als het bandje van mn scooterhelm niet dicht zit.. $%@$%&) Dan moeten ze ook boetes gaan geven als mensen zelfmoord willen plegen als ze toch zogenaamd iedereen in leven willen houden. Gewoon een vorm van belasting, maar geef het dan toe.
Sorry voor deze off-topice woede Knipoog

Daar heb je wel gelijk in vind ik.

Maar een cap ik toch verplicht voor mensen onder de 16? Of is dit een fabeltje Verward

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:57

Een fabeltje *LOL*

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:42

Op sommige maneges wel. Bij ons moet je tot je 18e verplicht een cap op in de manege, ook voor de verzekering geloof ik. Zelf draag ik hem eigenlijk nooit alleen op ponykamp omdat we dan de kids ook verplicht stellen een cap op te doen en het goeie voorbeeld moeten geven Schijnheilig
Mag gelukkig die mooie paddestoel van WP lenen van het zomer die is tenminste niet zo warm als mijn eigen ouwe cappie. Knipoog

Tja en verder vind ik het inderdaad geen porem een cap, weet wel das geen reden maarja hij is me te warm en heb nog altijd het idee helemaal met die nieuwe caps dat ik die eerder kwijt ben dan dat ik de grond raak.... ben ik misschien toch wel een ego-tripper Cool

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:43

ik rij met body EN cap...ik wil liever niet in het ziekenhuis belanden!

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:49

Ik rij nooit met cap...
En waarom? Ik heb er geen een en vind het k*t rijden op een kruising Shet van 1.16m. Scheve mond

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:00

Lindsjah schreef:
en vind het k*t rijden op een kruising Shet van 1.16m. Scheve mond

ehem, dat je op een kleine pony rijd wil helemaal niks zeggen. zo heb ik van een shet van zo'n 1.10 mn pols zwaar gekneusd en op een shet van nog geen meter mn neus gebroken. en op de grotere nog niks ernstigs....

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:05

Quote schreef:
ik rij met body EN cap...ik wil liever niet in het ziekenhuis belanden!

Dan kan je beter de hele dag in bed blijven liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:08

Nee niet doen!!
De meeste doden per jaar vallen in bed

En dat is wel echt waar

lizzytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:15

ik rij ook met cap en bodyprotector, gewoon omdat het paard waar ik op rij nog niet te vertrouwen is en ik me er gewoon veiliger bij voel. ik ben 1 keer uitgegleden met een pony, met mn hoofd over het asfalt, als ik mijn cap niet op had gehad weet ik niet of ik het na had kunnen vertellen.

Ik vind een cap helemaal niet vervelend zitten en een bodyprotector geeft veel steun in je rug vind ik, daardoor blijf ik beter rechtop zitten. Wat de rest doet moeten ze zelf weten, maar ik vind wel, beter voorkomen dan genezen Knipoog

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:19

runningkawa schreef:
Nee niet doen!!
De meeste doden per jaar vallen in bed

En dat is wel echt waar

haha ja met de ziekenhuisbedden erbij gerekend zeker? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:22

Nou, jij mag nooit meer raden Scheve mond

klopt, ziekenhuizen, verpleeg tehuizen, bejaardenhuizen enz mee gerekend.

Dus in bed blijven liggen is zeer gevaarlijk Haha!