Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DDDara

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 09:21

Om die reden maak ik mijn paarden graag alleen zadelmak. Dan heb ik niet meer de problemen met de grondpersoon.
Voelt voor mij ook een stuk veiliger.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:56

Ja als dat lukt is dat ideaal inderdaad.
Ik merk dat ik met Trevo vaak ook dingen beter alleen kan doen omdat hij dan beter reageert en minder druk lijkt te voelen, maar hoe dat straks moet gaan als ik erop wil moet ik dan maar weer even bekijken… voorlopig zijn we daar nog niet.

Hier nog 2 korte filmpjes van het begin gisteren toen het nog goed ging

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:59

ziet er leuk uit Nouvel!

@DDDara ik merk dat hij het toch wat spannend vindt als er niemand naast staat. Met instructrice ook overlegd en zij vond dat ook niet zo'n goed idee.

We mogen alleszins de overdekte longeercirkel van de manege in de buurt gebruiken, dan is de ruimte wat kleiner en dat is misschien wel fijn om meer zelfstandig aan de slag te gaan. Alleen is dat natuurlijk wel weer een onbekende locatie, dus moeten we dat eerst even oefenen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:17

Kun je je moeder anders niet wat vaker met haar laten lopen, kijken of het dan beter gaat?
Ik snap dat je er niet zomaar alleen op wilt stappen, ik zou ook zeker geen onnodig risico daarin nemen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:28

Nouvel schreef:
Kun je je moeder anders niet wat vaker met haar laten lopen, kijken of het dan beter gaat?
Ik snap dat je er niet zomaar alleen op wilt stappen, ik zou ook zeker geen onnodig risico daarin nemen.

Ja we gaan straks kijken met de instructrice, ik zei ook al dat het misschien zou helpen als zij hem ook een keer zou longeren, maar ze heeft helaas maar weinig tijd.
We merken ook wel gewoon echt dat het een soort van 'mijn' paard is. Hij heeft mij wel echt uitgekozen als mens, wat opzich niet erg is, maar wel even onhandig nu. En zij heeft ook bijna enkel ervaring met haar eigen paard, en zij zijn natuurlijk erg op elkaar afgesteld. Net als ik dat met Wiz heb.
We gaan dus even kijken vanmiddag!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 22:26

Is het nog gelukt vandaag Waidida?

Vanavond was de bak bij ons op stal zowaar weer een keer helemaal leeg, we hebben eerst even de Fries gedaan, weer even erop gezeten en aan de longe een paar rondjes gedraafd, op zich doet hij dat braaf maar hij is slecht echt voorwaarts te houden en dat vind ik dan wel weer lastig en houd me ook een beetje tegen om al los te gaan draven.

Daarna even met Trevo aan de lijn wat gedaan, als ik meeloop kan hij nu in de bak gewoon keurig om me heen draven en zelfs een rondje galopperen zonder te draaien.
Ook even op het krukje naar hem gestaan en wat overheen heen gebogen zo, daar gaf hij niks om. Hij wilde eigenlijk het liefst zelf op het krukje staan :D

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 22:55

Nouvel schreef:
Is het nog gelukt vandaag Waidida?

Vanavond was de bak bij ons op stal zowaar weer een keer helemaal leeg, we hebben eerst even de Fries gedaan, weer even erop gezeten en aan de longe een paar rondjes gedraafd, op zich doet hij dat braaf maar hij is slecht echt voorwaarts te houden en dat vind ik dan wel weer lastig en houd me ook een beetje tegen om al los te gaan draven.

Daarna even met Trevo aan de lijn wat gedaan, als ik meeloop kan hij nu in de bak gewoon keurig om me heen draven en zelfs een rondje galopperen zonder te draaien.
Ook even op het krukje naar hem gestaan en wat overheen heen gebogen zo, daar gaf hij niks om. Hij wilde eigenlijk het liefst zelf op het krukje staan :D

Wij hebben vandaag plassen gestampt. Alles helemaal doorweekt :')

Maar wel lekker aan de slag gekunnen, mijn moeder heeft ook wat les gekregen in wat zij moet doen en dan kunnen we het dus beter onderhouden.

Vandaag wel geen draf meegenomen door de regen en wind. We vonden het wel goed zo, we hebben best wat gefocust op sturen en halthouden en dat was voor hem ook wel goed geweest na een tijdje.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 23:59

Wat goed waidida. Hier ook vandaag daarmee bezig geweest
Nouvel wat fijn klinkt dat. Snap dat voorwaarde houden lastig is, wat zijn de paardjes dan verschillend he

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 14:03

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 15:15

Het straalt altijd zoveel rust uit bij jullie <3 prachtig!

Fijn waidida, en als het goed gaat, gaat het goed en dan hoef je ook geen ‘risico’ op te zoeken, dat is ook mijn motto :j

Leuke filmpjes nouvel! Jammer dat jullie niet wat langer konden oefenen.

Vandaag voor het eerst een groot blok gedaan, 5 km gewandeld langs en over de grote weg. En geen stap verkeerd :D alleen stapjes naar het gras _O-

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 23:07

Wat stoer Emori. Die loopt braver mee dan mijn 22 jarige :')

Boedjang lekker aan het knutselen samen. Hoe gaat het met de zoektocht naar een nieuwe stalgenoot?

Nouvel wat een leuke filmpjes! Niet gevraagd aan die andere ruiters of ze even wilde wachten? Snap dat je er van baalde.

Mijn puppy is eindelijk gearriveerd en ik ben verliefd <3 Ze is wel echt nog heel erg jeugdig maar oh zo lief, heel erg sociaal zowel naar mensen als paarden.

Afbeelding

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 23:27

Dee-es wat fijn en wat een mooierd
Emori ziet er super chill uit heerlijk
Zoektocht naar vriend is nog lopende. Er kwam 1 leuke 2.5 jarige voorbij met eigenaar die, dachten we, ook enthousiast was.
Blijkbaar niet ,want stuurde app dat ze niet deed zonder reden. Wel jammer want dan weet je niet waarom niet passend is.
Maar goed goede moed houden
Dank voor compliment dat het er rustig uitziet. Dat hoop ik ook uit te stralen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 12:41

Wat gaaf boedjang, knap zo aan de hand!
Balen dat er nog geen nieuw maatje is…

Dee-es wat fijn en wat een leuk dier zeg!

Emori wat heerlijk zeg, ziet er goed uit! Super dat het zo goed gaat langs de weg!

Nou degenen na ons wisten niet dat ze voor ons de pauze tijd gereserveerd hadden, dat hadden ze er even op de lijst bij moeten zetten… dus die dachten juist fijn wij zijn na de pauze, kunnen we er wat eerder in…
Nou ja, jammer, volgende keer beter, we hebben er nog even wat van kunnen proeven zo.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:14

Emori wat knap zeg 5 km is echt wel een eind!
Dee_es hoe oud is deze? Ziet er nog jong uit, wel mooi slank van alle beweging op het land vast al redelijk in balans. :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 14:44

Nouvel, ik kan me haast niet voorstellen dat mensen dat express zouden doen.

Maar, is het niet juist handig om te gaan oefenen met anderen in de bak?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 15:32

Er is gisteren een vrachtwagen zand gestort.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 18:47

Wat een boel updates weer echt super leuk om alle vooruitgangen (en ook struggles want die horen er ook bij) te zien bij iedereen!

Ik heb niet de tijd om uitgebreid te antwoorden op iedereen (dat is sowieso lastig via de Iphone met quoten |o ) maar ik wilde toch dit filmpje van ons even delen hier. Dit paard is zó onwijs slim niet normaal. <3
Dat is meteen ook een valkuil want dat werkt 2 kanten op, de goede en de slechte dus ik moet de grenzen goed in de smiezen houden altijd O:)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 18:58

Ah jammer kan niet kijken zonder insta

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 19:18

Oh dat is super fijn boedjang!

Dais, nee dat deden ze ook niet expres , ze wisten niet dat wij betaald hadden voor dat half uurtje in de pauze . Zij dachten juist fijn dat we na de pauze zitten, dan kunnen we wat eerder de bak in… ook logisch , zou ik ook gedaan hebben .

Ja hij zal er inderdaad aan moeten gaan wennen maar dat wordt rustig opbouwen en niet in een setting die al spannend is .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 19:19

Ik zat het net te kijken Sanso, heel gaaf en knap zeg !

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 19:41

boedjang schreef:
Ah jammer kan niet kijken zonder insta

Hier helaas ook geen insta :o

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 19:43

Ik weet niet hoe ik hem hier kan delen zonder instagram linkje.. op youtube uploaden gaat niet denk ik want het is verticaal gefilmd..

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 19:59

Sanso wat een heerlijk fanatiek paard. Knap hoor.

Boedjang wat super! Wij hebben vorig jaar zand erbij gehad in de bak en hebben de hele winter kunnen rijden. Echt zo fijn.

Noukie, je zou het niet zeggen maar ze wordt over 3 weken 3 jaar. De fokker had al aangegeven dat dit lijntje wat laat is met uitgroeien. Er moet nog zo'n 8cm bovenop komen. Ze is qua voeding niks te kort gekomen, heeft gewoon wat meer tijd nodig.

Vandaag liep ze weer net zo lief mee aan het touwtje en ik heb even haar voetjes opgetild. Super braaf

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 08:40

sanso schreef:
Ik weet niet hoe ik hem hier kan delen zonder instagram linkje.. op youtube uploaden gaat niet denk ik want het is verticaal gefilmd..

Kun je de film niet draaien met video rotate ofzo? Wel leuk om het te volgen.

Dee_es wat fijn dat het zo goed gaat, ze ziet er inderdaad jonger uit.
Mithras is ook een langzame groeier. Alhoewel ik hem nu wel echt body vindt krijgen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 16:45