VOLG: de reis van overleven naar Leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:31

Dieren voelen meer aan dan wij denken, ze zal er op haar eigen manier vrede mee hebben, ze heeft enorm veel gevochten, voor haar veulens en zichzelf. Het is een prachtige foto van der. Inderdaad bedankt voor de updates die je plaatst ondanks jouw enorm zware tijd. Veel sterkte :knuffel:

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 21:11

Nosey is heel rustig en vredig gegaan.

Beter had het niet kunnen gaan eigenlijk.
Vandaag ging haar ademhaling weer veel slechter, ze is nu 2 dagen van de medicatie af. En dat geeft alleen maar de bevestiging die ik ook nodig had.

Ze heeft vreselijk veel gegeten vandaag en heel veel liefde gehad.

Zoals ik eerder ook al schreef, ze leek er zelf totaal vrede mee te hebben en mij te begrijpen.

Het inslapen ging heel mooi. We hadden haar naar een rustig plekje genomen, op het gras. Volle emmer met haar lekkerste brokjes onder haar neus. Terwijl ze eerst de verdoving kreeg stond ze in een recond tijd die emmer weg te werken. Daarna de injectie, ze heeft daar niets van gemerkt dankzij die katheter die nog in haar hals zit, geen geprik of ellende gelukkig.

Ze kreeg de spuit, ze nam een enorme hap brok, Aurora hinnikte net op dat moment. Nosey keek op, mond vol lekker eten, ze keek richting haar vriendje, totaal zonder stress, angst of paniek. En ze was weg. Ze viel om en dat was het.
Het ging zo mooi rustig, op de manier die ze verdient. Haar mond zit nog vol met brokjes.

Een paar minuten daarna kwam uit het niets een enorme windstoot. Terwijl het de hele tijd bijna windstil was. De deuren knalde, alles waaide om. Daarna viel de wind weer weg. Voor mijn gevoel is Nosey mee gegaan met de wind.

Waar ze eeuwig mag genieten zonder de hinder van haar kapotte lichaam. Met een altijd gevulde buik.

Het is goed zo. Ze heeft gekregen wat ze zo verdiende. En nu op een hele vredige en liefdevolle manier mocht ze het leven loslaten.

Dank je wel lieve Nosey voor alles wat je mij gegeven hebt en voor wat ik jou mocht geven.
Mijn lieve, dappere, hoopvolle, levendige ezeltje met je lieve scheve neusje.
Ik heb enorm veel van je gehouden, ondanks dat je niet lang hier mocht zijn.
Je blijft voor altijd in mijn hart en in de harten van vele.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Vanochtend hebben we ook een paar kerst fotos gemaakt. Nosey zal fysiek de kerst niet meer mee maken maar ze zal altijd in mijn/ons hart blijven. Deze fotos zijn deels ook symbolish, Nosey heeft haar lichaam niet nodig om geliefd te zijn en deze kerst mee te maken met heel veel liefde.

Afbeelding

Afbeelding

Dank jullie allemaal enorm, voor het onvoorwaardelijk meeleven, steun geven en het op afstand ook houden van onze lieve Nosey... Ze blijft in heel veel harten zitten, met eeuwige liefde en dankbaarheid <3

Ik zal met dit topic door blijven gaan, met updates over Aurora en Nouri.
Nu eerst even dit een plekje geven, een plekje in mijn hart...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:14

Goed en mooi gegaan. Prachtig de wind.
Denk nu ook aan jezelf want dit is heftig. Je bent een vrouw met een heel mooi innerlijk. Je mag trots op jezelf zijn!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:15

Heel veel sterkte met het een plekje geven. :(:)
Pfff die foto's. Ze oogt zooo blij, zo vol leven, en dan het lichaam zo kapot. Ik ben niet gauw emotioneel maar nu moet ik toch even een traantje laten hoor, wat een bijzonder diertje was ze toch <3

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:15

Heel veel sterkte! Het is goed zo.

Mooie lieve foto's. Y;(

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:18

De tranen stromen over mijn wangen.. dag lieve, lieve Nosey. Wat een voorbeeld ben je! Zo vol vertrouwen en levenslust ondanks al je lichamelijke issues en alles wat je meegemaakt hebt. Ga maar lekker mee met de wind, wees maar vrij!

Sterkte lieve Lyona, dank je wel voor alles wat je gedaan hebt!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:19

Super veel sterkte. :knuffel: Deze foto's zijn echt goud waard, wat een paardje met uitstraling ondanks haar toestand. <3 Je hebt alles gedaan wat je kon, hopelijk voel jij dat ook zo.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:19

Damn nu zit ik te janken als een malle.
Wat mooi beschreven en wat een waardevolle blije foto’s van Nosey. Koester die maar en je weet dat dit de juiste beslissing was voor haar.

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:22

Ik ben een stille meelezer, maar wil toch een berichtje voor je achterlaten. Je verhaal grijpt me aan en ik bewonder met hoeveel liefde en toewijding je je inzet voor Aurora, Nouri en vooral ook Nosey. Ik wil je veel sterkte wensen met het verdrietige verlies van Nosey. Wat was het fijn geweest als het anders had gelopen, maar wat mag je trots zijn op de mooie laatste dagen en het waardige afscheid dat je haar hebt gegeven. :knuffel:

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:23

Heel veel sterkte Lyona!

Heel fijn, dat ze vredig en snel is gegaan. Dat is ook een teken, dat haar lichaam er wel klaar voor was. :knuffel:

Wat fijn, dat Nosey met de wind is mee gegaan. Nu is ze vrij, vrij van pijn en leed en rent met de wind en de liefde die ze van jou heeft gekregen over de hemel.

Ik wens je veel sterkte de komende tijd! Dikke knuffel!

Tinka

Re: VOLG: de reis van overleven naar Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:33

Heel veel sterkte. Fijn dat het zo rustig is gegaan en mooi symbolisch mer die wind.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:33

Wat een opluchting dat ze zo vredig is heengegaan. Op een wel heel bijzonder mooie manier! Wauw, dat van die wind.. En wat lief die kerstfoto. <3

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:36

Heel veel sterkte!

Maar wat fijn dat ze is meegenomen door de wind naar het eeuwige :knuffel:

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:03

Ach, wat was ze toch mooi.... die blik...... Mooie reis Nosey!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:08

Wat heb jij je liefde voor haar mooi laten blijken. Nogmaals sterkte, ze heeft nu haar rust.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:13

Poehh.... dit bericht komt binnen, jeetje wat was en is Nosey een zeer bijzonder paard. Lieve dame, rust in vrede. In liefde los gelaten. rust zacht meisje!

Daarbij Lyona, wat ben je een bijzonder en inspirerend mooi persoon! Wat heb je een mooie en pure ziel en wat heb je een prachtige kijk op het leven. Heel veel kracht en sterkte gewenst!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:24

Gone with the wind.
Prachtig
Wat heb je haar op een mooie manier begeleid.
Sterkte

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:02

Heel veel sterkte Lyona

En joh... wat heb je dit liefdevol, integer, en góed gedaan

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:01

Poeh nou zit ik ook even met een brok in m'n keel. Het is bizar hoeveel harten dit paard gestolen heeft, zo ook de mijne. Ze heeft zo'n lieve blik <3

Wat heb je goed voor haar gezorgd Lyona! Je hebt alles voor haar gedaan en ik weet zeker dat ze die liefde gevoeld heeft. Ik denk dat het einde voor haar zo goed als vast stond, maar jij hebt haar nog iets heel moois kunnen geven.

Ik hoop dat als die eeuwige groene weides bestaan, zij ergens vooraan dik in het gras mag staan Y;(

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:05

Wat heb je dit mooi omschreven, gelukkig heeft ze een waardig afscheid gekregen bij jou en wat heeft ze veel mensen geraakt. Veel sterkte!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:20

Wat "fijn" dat het zo mooi en rustig gegaan is en die windvlaag dat is vast geen toeval. Ik vind het heel verdrietig voor Nosey en voor jou dat jullie niet langer bij elkaar mochten zijn. Je hebt het echt heel goed gedaan, alle respect voor jou, ze heeft in die paar weken veel liefde gekregen en ze genoot er zichtbaar van. Dus alles is niet voor niets geweest. Heel veel sterkte! Y;( Ik lees graag mee over de updates van de andere 2.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:16

Je hebt Nosey alles en meer gegeven, daar mag je echt ontzettend trots op zijn. Liefde, verzorging en op het laatst heb je ook voor haar gekozen.

Nosey is mee met de wind, ongehinderd door haar kapotte lichaam.

Veel sterkte TS, neem alle tijd die je nodig hebt om dit een plekje te geven.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:43

;(
Bedankt voor de liefde die je Nosey nog hebt gegeven, heel veel sterkte.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:52

Wat heb je het mooi omschreven.
En ik weet zeker dat ze jou liefde voelde. En dat is een groot geschenk. Een die ze nooit heeft gehad.
En zonder angst en honger over de regenboogbrug.
Je bent een topper.
Veel sterkte :knuffel:

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:29

Slik ….
Een mooi en waardig afscheid voor een prachtig paard. Veel sterkte TS !