Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
office schreef:Mee eens en inderdaad, als ik daar was geweest had ik de Appaloosa en haar veulen beide meegenomen.Leuk om de foto s te zien maar toch wordt ik misselijk bij de gedachte dat een van mijn paarden daar ooit zou komen te staan.
Respectloos om zo verhandeld te worden .Paarden zijn zulke gevoelige dieren.
Die appaloosa is ook mijn favoriet met dat veulentje …
nieky1993 schreef:nieky1993 schreef:Heeft iemand info over deze tinker?
Lijkt op eentje die wij verkocht hebben. Is een oudere tinker met 1 blauw oog als ze dat is..
[ Afbeelding ]
Ik quote mijn eigen even maar ben 98% zeker dat het ze is. Weet iemand welke handelaar dr had/heeft?
Lante schreef:Het viel ons op, dat een wat oudere dame heel onopvallend alles aan het filmen en versturen was, op dat moment bij het opladen in de vrachtwagens. (B)leek een tegenstander van de markt.
Nou ja… ze plakte zichzelf in ieder geval niet vast aan iets.
Marigold schreef:Nou….. maar vanuit paarden gezien is het ook wel zielig.
Doordat de animal rights clubs zo overdreven kunnen doen ligt er nu misschien een stigma op het ‘iets zielig vinden’.
Misschien was het ook wel gewoon iemand van de NVWA die de situatie in beeld bracht voor trainingsdoeleinden of zo he, je weet het niet.
Maar voor de paarden:
Uit hun vertrouwde omgeving, hele dag te grabbel staan. Al die andere paarden. En geen idee waar ze vervolgens belanden. Veulens net van de merrie weg. Door de vaste datum van de markt late veulens mogelijk te vroeg van de merrie af.
Mee met een nieuwe eigenaar die niks van het verleden van die dieren weet.
Gelukkig is er al veel verbeterd en volgens mij is ook wel te merken dat er in de aanvoer rekening gehouden wordt met de huidige normen, en waarschijnlijk dan ook voorafgaand aan de handel.
Zo langzaam maar zeker wordt het vriendelijker, en worden de paarden gezien voor wie ze zijn.
Gevoelige lieve veel te vriendelijke vlucht,- en kudde dieren.
Dan zo’n merrie (de appaloosa op de foto’s) met veulen aan de voet de hele dag op een markt zetten. Geen wonder dat zij stress krijgt en boos wordt.
Inmiddels zijn alle dieren alweer weg denk ik? Of is er nog een tentfeest waarbij sommige ponies van dronken eigenaren er nog staan of dergelijke toestanden?