En dan jaaaaaaren later, paard heeft er geen weet van en schiet er niks mee op, ineens dit. Dit doen ze niet voor dit paard. Maar om een heel andere reden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hieperdi schreef:Cayenne schreef:Op Horses staat nu ook dat dit absoluut niet de eerste keer was dat Dujardin zo uit d'r plaat ging met de zweep.
Maar dat maken de beelden zelf eigenlijk ook al duidelijk.
Edit: Eens met Dees.
Ik kan dat niet vinden. Waar staat dat
Hieperdi schreef:BeFunny schreef:Ik ben niet zo geschokkeerd.
De eerste prof ruiter of amazone die echt oprecht goed is voor paarden moet i.m.o nog geboren worden.
Als iemand zo los kan gaan op een paard dan is daar geen liefde voor paarden iig. En als het ook nog eens geen eigen paard is geweest dan was het eerder wachten op wanneer het uit kwam. En ik denk dat over haar ook wel meer te zeggen valt wat ook nog wel naar buiten gaat komen nu.
Alizee froment
Cer schreef:het is wel jammer dat juist een aantal mensen die hoog zijn in de sport, zo naar voren komen.. dat kan denk wel gevolgen hebben voor de hobbiest.. want wellicht wordt het dan 'alles of niks', dus geen sport meer en geen hobby rijden meer, maar alleen nog als je ze ergens in een weiland kan houden om naar te kijken (ik weet niet hoeveel geld er in de paardenrijderij omgaat, en hoe snel dat dan gestopt kan worden, maar goed)
maar het is wel weer zo dat mensen nog steeds kinderen naar de BSO brengen, omdat ze ook wel weten dat niet alle peuterleiders kinderen misbruiken.. wellicht dat mensen het dan ook niet allemaal over 1 kam scheren?
karuna schreef:Koper schreef:Wat mij vooral steekt is dat noch de amazone, noch de filmer of eventuele andere aanwezigen voor het paard opkomen. Ik had als ik in deze les reed al lang iets van effe kappen trut geroepen![]()
.
Dat vind ik bijna nog het ergste van allesniemand reageert alsof ze het abnormaal vinden
karuna schreef:Koper schreef:Wat mij vooral steekt is dat noch de amazone, noch de filmer of eventuele andere aanwezigen voor het paard opkomen. Ik had als ik in deze les reed al lang iets van effe kappen trut geroepen![]()
.
Dat vind ik bijna nog het ergste van allesniemand reageert alsof ze het abnormaal vinden
GabberGill schreef:Ik heb het idee dat er teveel paarden heel lelijk behandelt worden om de beste te zijn. De beste op concours of in de ring. Dat brengt onbewust een prestatiedrang mee. De ene gaat daar fijner mee om dan de ander.
karuna schreef:En de filmer dan? Ook daar komt geen enkele reactie of protest geluid, gewoon niks. Bekend of niet zo ga je niet met een levend wezen omen om dat als diereneigenaar of aan de kant meekijker gewoon te laten gaan zonder enige merkbare blijk van dit is niet ok.
karuna schreef:En de filmer dan? Ook daar komt geen enkele reactie of protest geluid, gewoon niks. Bekend of niet zo ga je niet met een levend wezen omen om dat als diereneigenaar of aan de kant meekijker gewoon te laten gaan zonder enige merkbare blijk van dit is niet ok.
office schreef:Ik heb bij het begin van wedstrijden paarden op hun plek zien galopperen van de stress voor ze konden starten.En dat zijn paarden van geprezen ruiters tegen wie op gekeken wordt .
Beetje heet zeggen ze dan dood leuk…..nee …op van de zenuwen en stress.
https://www.youtube.com/watch?v=3Y8_ROb0ZUk
Cayenne schreef:karuna schreef:En de filmer dan? Ook daar komt geen enkele reactie of protest geluid, gewoon niks. Bekend of niet zo ga je niet met een levend wezen omen om dat als diereneigenaar of aan de kant meekijker gewoon te laten gaan zonder enige merkbare blijk van dit is niet ok.
Lees anders even terug. Het gaat om iemand van 19 jaar.
karuna schreef:Geen verstand van trainen? Jonger? Beiden in mijn ogen geen reden om een dier slaan normaal te vinden. Of niet op zijn minst een geluid of beweging maken dat het niet ok is. Ik mag hopen dat het de gemiddelde mening is van mensen dat je dieren en mensen niet slaat?