Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flevolander schreef:ik moet zeggen dat ik in mijn omgeving nog nooit heb meegemaakt dat een koudbloed x-ray gekeurd werd, maar tegenwoordig licht de marktwaarde wellicht iets anders.
Flevolander schreef:ik moet zeggen dat ik in mijn omgeving nog nooit heb meegemaakt dat een koudbloed x-ray gekeurd werd, maar tegenwoordig licht de marktwaarde wellicht iets anders.
Alja schreef:Flevolander schreef:ik moet zeggen dat ik in mijn omgeving nog nooit heb meegemaakt dat een koudbloed x-ray gekeurd werd, maar tegenwoordig licht de marktwaarde wellicht iets anders.
Mijn Ijslander die ik in 2022 verkocht is ook helemaal op de foto gezet voor de kopende partij maar die was ook niet bepaald goedkoop dus snap het wel
Flevolander schreef:Alja schreef:Mijn Ijslander die ik in 2022 verkocht is ook helemaal op de foto gezet voor de kopende partij maar die was ook niet bepaald goedkoop dus snap het wel
Gezien menig (sport) -Ijslander begint vanaf 10k snap ik dat zeker..
ik doelde met mijn post meer op de haflinger, Tinker, Fjord of Pony kruising met een stevige bouw in de D/E maat..
mavantos schreef:Phonix schreef:Als iemand tips hebben van stallen waar ze leuke dressuurpaarden heb staan hoor ik het graag.
Had een oproep gedaan op Facebook, maar kwam niks door dat ik echt leuk vond.
Welke prijs en leeftijd? Ken genoeg stallen, maar ligt er wel aan wat je zoekt en wat je budget is.
elinedeau95 schreef:Ik meld mij ook! Ik ben langzaam op zoek naar een nieuw paard maar vind het wel lastig. Helaas mijn beste maatje overleden en merk dat ik het zo erg mis dat ik weer opzoek ben naar iets nieuws. Toch blijf ik de zoektocht wel lastig vinden. Een paard gaat om flinke bedragen en ben vrij kritisch. Veel advertenties spreken mij niet aan ondanks een paard realistisch wel in mijn zoektermen past. Dan heb ik nog steeds niet zo: ja bij die ga ik kijken. Vandaag wel bij eentje gaan kijken maar het hele wauw gevoel mist. Lief paard maar niet voor mij. Dat maakt mij wel wat onzeker soms....
mavantos schreef:Ik zit er wel aan te denken om de overstap te maken van een standaard dressuurpaard (KWPN, NRPS, Duits e.d.) naar een Fries of PRE.
Laten we het erop houden dat ik straks meer zoek naar een bepaalde braafheid en nuchterheid dat de vorm waarin het paard komt bijzaak is. Dat kan een normaal dressuurpaard zijn, maar ook wat anders. Wel eentje die het leuk zou kunnen doen in de dressuurring.
Earth schreef:mavantos schreef:Ik zit er wel aan te denken om de overstap te maken van een standaard dressuurpaard (KWPN, NRPS, Duits e.d.) naar een Fries of PRE.
Laten we het erop houden dat ik straks meer zoek naar een bepaalde braafheid en nuchterheid dat de vorm waarin het paard komt bijzaak is. Dat kan een normaal dressuurpaard zijn, maar ook wat anders. Wel eentje die het leuk zou kunnen doen in de dressuurring.
Nou als je braafheid en nuchterheid zoekt, zou ik niet voor een fries gaan. Die zijn echt niet veel braver dat de gemiddelde KWPNer.
mavantos schreef:Ik zit er wel aan te denken om de overstap te maken van een standaard dressuurpaard (KWPN, NRPS, Duits e.d.) naar een Fries of PRE.
Zonnetje81 schreef:mavantos schreef:Ik zit er wel aan te denken om de overstap te maken van een standaard dressuurpaard (KWPN, NRPS, Duits e.d.) naar een Fries of PRE.
Dat ga je niet in een gemiddelde fries of pre vinden![]()
![]()
![]()
mavantos schreef:Paard moet braaf zijn, niet dood. Dan nam ik wel een stokpaard
![]()
Alsof de gemiddelde KWPNer wel onwijs nuchter en braaf is. Je hebt in ieder ras brave en minder brave paarden. Ik zoek ook niet perse een 'ras', maar meer een 'type' paard.
Als je een beetje in de sport mee wilt doen moet het ook geen flegmatieke zijn. Bij ons staan in ieder geval 4 Friezen op stal die allemaal braaf zijn. Niet dood, maar wel normaal braaf. Stonden ook PRE's die gewoon normaal waren.