Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:06

Sanet schreef:
Ik ga ook een podcast delen over het stekken van rozen, als je er niets mee hebt, dan doe je er maar niets mee :Y)

Goed idee :j

Ik ga deze dadelijk luisteren.

Case 63 een fictie die gaat over een tijdreiziger uit het jaar 2062 die anno 2022 de wereld wil redden van de ondergang

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... e=copylink

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:07

Sanet schreef:
Ja, een mod heeft het aangepast. Maar dit klopt ook niet, lijkt mij.

Nee lijkt me ook niet :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:08

DuoPenotti schreef:
Kaja
Ik ben niet gediend van jou pbs waarin je zelf al aangeeft dat ze de bokt regels overtreden en daarom in pb.

Heb dan ballen en plaats het hier!

De mods hebben je bericht nu wel ter kennisgeving gekregen zodat ze weten met wat voor persoon te doen hebben

Mijn reactie (welke inmiddels verwijderd is doordat deze in strijd is met het reglement) heb ik je nogmaals per pb gestuurd omdat ik niets te verbergen heb. Lijkt me wel zo eerlijk.
Hier opnieuw in het topic plaatsen lijkt me niet wenselijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:09

Kaja schreef:
@Pillow ik wijs je nergens terecht. Ik geef aan dat je je tijd en energie beter kan steken in het aanschrijven en/of aanspreken van instanties die er toe doen. Wij kennen de cijfers ook, maar wij staan aan dezelfde kant van de lijn.

Tevens staat er bij “ voor geïnteresseerden”. Als je het niets vind, dan doe je er niets mee. Echter zolang je de podcast niet hebt gehoord, dan kun je er ook niets zinnigs over zeggen en weet je ook niet wat ik aan wil geven. Maar kennelijk is dat bij sommige hier tegen het zere been. Sommige willen echt niets, hakken in het zand en alle opties worden gebagatelliseerd. Een gemiste kans in mijn ogen.

Oh jawel hoor, ik wil wel wat. 0 wolven in Nederland. Dat is wat ik wil.
Oh ja, en geen haaien op de Veluwe, dat wil ik ook.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:10

rien10 schreef:
Kaja schreef:
Nogmaals:

Voor geïnteresseerden;

Er is een podcast Réunion: Shark Attacks in Paradise waarin een soortgelijk verhaal wordt weergegeven, enkel is hier de haai de “boosdoener”. Alhoewel het om diverse redenen uiteenlopend is kent het verhaal diverse raakvlakken, alsmede dezelfde grondslag. Tevens biedt het inzicht in het beide kanten van het verhaal. En dat sommige antwoorden niet zo simpel zijn als ze lijken.

Een kleine kanttekening;
Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Ik geef deze podcast als tip, aangezien de problematiek verenigbaar is. Ook al is het geen 1 op 1 verhaal is, gaat het om een soortgelijk verhaal waarbij de overheid onder andere inzet op de biodiversiteit.

Kaja ik mankeer helemaal niets aan mijn ogen. Kan je aub je dwingend overkomende vetgedrukte teksten achterwege laten. Je hoeft niet te schreeuwen via het toetsenbord.

Quote ik jou ergens dan?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:12

Mellow schreef:
Sanet schreef:
Ik ga ook een podcast delen over het stekken van rozen, als je er niets mee hebt, dan doe je er maar niets mee :Y)

:')

Wbt de podcast...
Denk zelf persoonlijk dat het niet zo zeer om haai/wolf gaat maar de problematiek van voor/tegen en hoe mensen er tegen aan kijken?

Of heb ik dat verkeerd?

Inderdaad. Maar niet enkel dat, ook hoe een overheid erin staat en hoe met een overheid om te gaan mbt beschermde diersoorten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:13

Kaja schreef:
Nogmaals:

Voor geïnteresseerden;

Er is een podcast Réunion: Shark Attacks in Paradise waarin een soortgelijk verhaal wordt weergegeven, enkel is hier de haai de “boosdoener”. Alhoewel het om diverse redenen uiteenlopend is kent het verhaal diverse raakvlakken, alsmede dezelfde grondslag. Tevens biedt het inzicht in het beide kanten van het verhaal. En dat sommige antwoorden niet zo simpel zijn als ze lijken.

Een kleine kanttekening;
Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Ik geef deze podcast als tip, aangezien de problematiek verenigbaar is. Ook al is het geen 1 op 1 verhaal is, gaat het om een soortgelijk verhaal waarbij de overheid onder andere inzet op de biodiversiteit.

Kaja schreef:
DuoPenotti schreef:
Kaja
Ik ben niet gediend van jou pbs waarin je zelf al aangeeft dat ze de bokt regels overtreden en daarom in pb.

Heb dan ballen en plaats het hier!

De mods hebben je bericht nu wel ter kennisgeving gekregen zodat ze weten met wat voor persoon te doen hebben

Mijn reactie (welke inmiddels verwijderd is doordat deze in strijd is met het reglement) heb ik je nogmaals per pb gestuurd omdat ik niets te verbergen heb. Lijkt me wel zo eerlijk.
Hier opnieuw in het topic plaatsen lijkt me niet wenselijk.

Helemaal niet verwijderd. Lieg niet zo.
Het staat er gewoon nog.

En omdat ik het moeilijk heb met zo'n uitspraak omdat mijn halve familie er er jaren ligt stuur je het met een sneer extra erbij nog even per pb.

Bah bah..
:r

Weten we meteen hoe je bent.

En al word dit verwijderd. Genoeg mensen die het lezen.

Edit 7 ondertussen het woord dit blijkt erg moeilijk :D
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 18-09-23 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:14

Maar een overheid.... Haaien...... dat is niet relevant. Nederland is niet een willekeurige overheid. Dat is -jawel- de Nederlandse overheid. En die doet geen reet tegen de wolven overlast. Dus dat.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:18

DuoPenotti schreef:
Helemaal niet verwijderd. Lieg niet zo.
Het staat er gewoon nog.

En omdat ik het moeilijk heb met zo'n uitspraak omdat mijn halve familie er er jaren ligt stuur je het met een sneer extra erbij nog even per pb.

Bah bah..
:r

Weten we meteen hoe je bent.

En al word duty verwijderd. Genoeg mensen die het lezen.

De reactie die ik je per pb heb gestuurd is verwijderd door Balance, moderator.
Dus je kunt me niet betichten van liegen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:19

rien10 schreef:
Maar een overheid.... Haaien...... dat is niet relevant. Nederland is niet een willekeurige overheid. Dat is -jawel- de Nederlandse overheid. En die doet geen reet tegen de wolven overlast. Dus dat.

Je wilt toch stappen ondernemen? Of ga je het wiel opnieuw uitvinden?

rien10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:20

Wil ik stappen ondernemen? Wist ik niet.
Oh ja, ik heb de KNHS gemaild. Ja, dat is zo.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:23

rien10 schreef:
Wil ik stappen ondernemen? Wist ik niet.
Oh ja, ik heb de KNHS gemaild. Ja, dat is zo.

Eerder op de dag plaats je onderstaande reactie, waarin je zelf aangeeft te willen ageren.

rien10 schreef:
Wat als ik geen dieren heb die beschermd moeten worden (ik woon aan de rand van Rotterdam). Mag ik dan geen mening hebben?

Edit:
Nou Rien, niet zo narrig.

Ik zal het even anders verwoorden. Ik woon aan de rand van Rotterdam. Mijn pony en hond zijn veilig qua wolven betreft. Dus beelden tonen, ageren, is voor mij een manier om bezig te zijn op dit gebied. Ik hoef geen hek te plaatsen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:27

Ja, en dat doe ik toch? Of ben ik niet actief in dit topic? Ik laat iedereen weten die pro-wolf is, dat ik dat niet ben. Ik laat iedereen weten die vraag "hoe zie jij dat dan?" dat ik 0 wolven acceptabel vind.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:28

Kaja schreef:
Voor geïnteresseerden;

Dat is uren en uren luisteren Kaja en eer dat geluisterd is, zijn we hier al vele paginas verder, misschien kun je samenvatten wat dan die raakvlakken precies zijn?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:29

Kaja.
Wat snap jij niet aan ik wil je pbs niet?!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:30

Ik ben weer helemaal de draad kwijt. Wat is er zo verderfelijk aan iets van meerdere kanten bekijken en beseffen dat iets niet simpel is. Hoezo mag een soortgelijk issue waarbij haaien het onderwerp van problemen zijn, daartoe niet gebruikt worden? Het gaat om zelf blijven nadenken en handelen in dat stukje waarin je kan handelen binnen alle beperkingen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:31

DuoPenotti schreef:
Kaja.

Wat vreemd, waarom blijf je dan privé berichten sturen?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:34

Sanet schreef:
Pillow haar post klopt nu niet meer…

Ja er is kennelijk iets verwijderd. En dus DP ik quote jou niet maar Kaja.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:34

Jongens, klaar nu.
Kaja, niet iedereen is het met je eens. Het is goed om dat te beseffen. Er bestaan verschillende meningen in Nederland. Het is een groot goed dat dat mag, het is fijn om in een democratisch land te leven. De een is ergens voor, de ander tegen. Nog geen 56 podcasts of 395 posts van jou kan mijn mening over het voorkomen van wolven in Nederland veranderen. Ik ben niet te overtuigen. Spaar je de moeite. Soms liggen meningen uit elkaar.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:35

Dames, of vecht het uit via PB of laat elkaar links liggen en negeer elkaar.

Niet iedereen hoeft er van mee te "genieten" toch?

Enige nuance mist hier soms wel een beetje hoor. Ook al ben je het niet met elkaar eens. Kun je toch alsnog wel een beetje vriendelijker op elkaar reageren toch?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:36

Kaja schreef:
DuoPenotti schreef:
Kaja.

Wat vreemd, waarom blijf je dan privé berichten sturen?

Tuurlijk meid... Tuurlijk :')

Mellow
Per pb aub niet word al gestalkt.
Inks laten liggen. Ja graag

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:37

josien_m_ schreef:
Ik ben weer helemaal de draad kwijt. Wat is er zo verderfelijk aan iets van meerdere kanten bekijken en beseffen dat iets niet simpel is. Hoezo mag een soortgelijk issue waarbij haaien het onderwerp van problemen zijn, daartoe niet gebruikt worden? Het gaat om zelf blijven nadenken en handelen in dat stukje waarin je kan handelen binnen alle beperkingen.

Niets is daar verderfelijk aan. Het is ook niet verderfelijk op te merken dat een Haai iets anders is en andere problemen veroorzaakt dat een wolf. Het is ook niet verderfelijk om aan te geven dat een willekeurige regering wellicht andere afwegingen maakt dan de Nederlandse.

Er is niets verderfelijk tegen het feit dat meningen naast elkaar kunnen bestaan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:37

rien10 schreef:
Jongens, klaar nu.
Kaja, niet iedereen is het met je eens. Het is goed om dat te beseffen. Er bestaan verschillende meningen in Nederland. Het is een groot goed dat dat mag, het is fijn om in een democratisch land te leven. De een is ergens voor, de ander tegen. Nog geen 56 podcasts of 395 posts van jou kan mijn mening over het voorkomen van wolven in Nederland veranderen. Ik ben niet te overtuigen. Spaar je de moeite. Soms liggen meningen uit elkaar.

Maar welke mening, ik vraag enkel aandacht om gezamenlijk een vuist te maken tegen de wolf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:40

Ik maak dat er niet uit op. Ik maak er uit op dat jij -met maatregelen- vind dat er wel wolven in Nederland kunnen zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:42

DuoPenotti schreef:
Mellow
Per pb aub niet word al gestalkt.
Inks laten liggen. Ja graag

Dan dus negeren.
Het is zo jammer dat het hier steeds weer zo oploopt. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn en soms zou je nog best eens wat kunnen leren van een andere zienswijze.

En nee ik ben niet voor de wolf, zeker niet. Maar heel misschien is er toch iets wat je kan leren van iemand die wel voor is.

Ik hoop dat er beheer komt. Ze hoeven van mij niet allemaal weg. Als ze niet gezien worden en er word geen vee aangevallen betekend dat mijn inziens dat het dan op een natuurlijke manier een plekje geeft aan de wolf. Wat er nu gebeurd klopt niet en moet ook zeker niet als normaal worden gezien.

Max 10/15 zou misschien kunnen. Maar niet zoveel als dat er nu zijn.

Het liefste 0, maar ze zijn er nou eenmaal.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 18-09-23 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt