Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kiki1976 schreef:Ben ik dan zo simpel. 2 avonden een bak bezet voor lessen= zo plannen dat dit mijn paard haar vrije dagen zijn
Poekkie schreef:Verwachten dat de regels eeuwig hetzelfde blijven is nu ook niet realistisch.
Als die persoon het een maand van tevoren had aangekondigd had het gewoon correct geweest imo.
germie schreef:kiki1976 schreef:Ben ik dan zo simpel. 2 avonden een bak bezet voor lessen= zo plannen dat dit mijn paard haar vrije dagen zijn
Dat kan niet altijd he. Als je ergens naartoe gaat omdat de bak dan vrij is, dan verwacht je niet dat het een paar maanden later ineens anders is. Als je zoiets van te voren weet kan het immers een nogo zijn. Dus zo simpel is het niet. Van te voren weten is simpel, dan accepteer je het, of je komt niet. Maar zomaar veranderen is wel wat anders.
germie schreef:Poekkie schreef:Verwachten dat de regels eeuwig hetzelfde blijven is nu ook niet realistisch.
Als die persoon het een maand van tevoren had aangekondigd had het gewoon correct geweest imo.
Nee, maar ik ben helemaal geen verhuizer en heb maar 10 maanden daar gestaan. En in die maanden is zo ontzettend veel steeds veranderd, zonder contractverandering. Tja, dan moet je in mijn ogen geen stalhouder worden.
Ik ben helemaal niet moeilijk als klant, maar afspraken dien je van beide kanten na te komen.
Op de eerste stal was het eerst goed, toen hadden ze 6 stallen, een jaar later 12, toen werd alles al minder en vervolgens werden het er 16 en werd buiten zetten niet meer gedaan. Tja, toen moest ik wat anders zoeken. Dit zag er goed uit, maar helaas was je gewoon niet de eigen baas over je paard. En bij stal nr 3 sta ik dus al weer 12 jaar. Dus iemand die vaak verhuist ben ik helemaal niet.
Xyris schreef:Witte cameltoes die hun witte paardjes niet buiten laten zetten omdat ze dan niet meer wit zijn
germie schreef:Oei ja, dat is wel eng.
Hier was vroeger ook een stal waar ik wel eens de bak met een verzorgpaard huurde. En die was later gesloten wegens misbruik en wietteelt. Ik had nooit wat gemerkt. Er zit nu geen binnenbak meer in de schuur, maar een ander bedrijf.
Met mijn eigen paard huurde ik wel eens de bak bij een hengstenhouderij. Dat was altijd prima. Ik nam daar ook wel eens les.
Sunrise schreef:Kunnen jullie mij misschien advies geven?
Ik ga ik april eindelijk kijken voor mijn eerste paard! Ik denk al te weten op welke pensionstalling ik het paard dan wil.
Ik wil vooral voorkomen dat ik afknap bij die mensen, aangezien ik 28 ben en geen idee heb hoe ik zoiets aan moet pakken.![]()
Ik dacht erover om half januari een bezoekje te nemen aan de stal ( neem uiteraard wel contact met ze op of dat mogelijk is), is dat dan te vroeg als ik pas in april m’n zoektocht begin?
Hoe moet ik zoiets aanpakken?
Welke vragen moet ik stellen en waar letten jullie allemaal op met zo’n bezoek?
Het is dus eigenlijk een beetje omgedraaid met dit topic, ik wil namelijk niet dat ik afknap bij de stalling