Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 00:43

Palhaço schreef:
Wie weet waar ik een brave D pony kan vinden voor een stalgenootje van mij? Hey is een klein meisje van 11 jaar. Ze wil graag een wedstrijdje springen. Moet echt een brave kinderpony zijn. Haar te drukke pony is net verkocht. Ze heeft haar elleboog gebroken en en half jaar geleden haar enkel. Wie heeft tips? Of weet een goede site? Ze zoekt in de prijsklasse 2000-3000.

Groetjes Manon! :D

Kijk eens op sporthorses, tweedehands, ehorses... Vast iets te vinden!

SandravdB

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:45

Niet helemaal fit maar ga zo toch de bezichtiging door laten gaan, dan merk ik gelijk of op dagen dat ik zelf niet zo fit ben het ook goed gaat. Wel zin om weer te gaan kijken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:53

Palhaço schreef:
Wie weet waar ik een brave D pony kan vinden voor een stalgenootje van mij? Hey is een klein meisje van 11 jaar. Ze wil graag een wedstrijdje springen. Moet echt een brave kinderpony zijn. Haar te drukke pony is net verkocht. Ze heeft haar elleboog gebroken en en half jaar geleden haar enkel. Wie heeft tips? Of weet een goede site? Ze zoekt in de prijsklasse 2000-3000.

Groetjes Manon! :D

Een superbrave kinderpony in de D-maat die potentieel heeft als wedstrijdpony, ik zou het budget iets naar omhoog trekken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:00

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:38

Toch zou ik dan zelf niet snel voor een 5 jarige gaan (puur op gevoel!) het is wel een enorm leuk dier om te zien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:18

SusanH schreef:
Toch zou ik dan zelf niet snel voor een 5 jarige gaan (puur op gevoel!) het is wel een enorm leuk dier om te zien.

Op Boktmarkt staat een18-jarige ervaren nrps-pony die ik dan liever zou hebben. Wel een e-maat maar die nrps-ers zijn heel smal.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:25

anjali schreef:
SusanH schreef:

Op Boktmarkt staat een18-jarige ervaren nrps-pony die ik dan liever zou hebben. Wel een e-maat maar die nrps-ers zijn heel smal.

Gezien het meisje elf is, ga ik er vanuit dat ze de komende jaren nog wel wat gaat groeien. Dan is een smalle e-maat ook nog niet eens zo verkeerd.
Qua budget denk ik dat het ook wel mogelijk moet zijn om een leuke pony te vinden die al het een en ander van de wereld heeft gezien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:40

Het budget is ook niet heel verkeerd, maar ik zou het iets naar omhoog trekken om meer speling te hebben. Je ziet dat die 5-jarige al aan de uiterste grens van het budget zit en dat heb je het over een jong beestje, binnen 2-3 jaar zou dit dier (mits het gezond blijft en het op wedstrijd niet mis doet) zomaar meer waard zijn. Dus als je met het oprekken van het budget (moet maar een beetje hoor) een perfect doorgereden achtjarige kunnen kopen, is het leuker te weten dat je die mogelijkheid hebt. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:22

Het is mijn zaak uiteraard niet. Maar het betreffende meisje is in korte tijd al 2 keer geblesseerd geraakt door haar vorige pony die ze daarom heeft verkocht. Het voornaamste nu lijkt me dan dat ze een zeer brave nieuwe pony krijgt om weer vertrouwen te krijgen.En dat eventuele toekomstige wedstrijdresultaten en waardevermeerdering van de pony nu minder belangrijk zijn dan samen met de pony een fijne tijd gaan hebben. Zo denk ik erover,maar ieder zijn paard uiteraard.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:46

Ik zou zo'n D pony dan wel gereden willen zien onder een kleinere ruiter als degene die er nu op zit.... belangrijker is braaf en goed karakter, die oefeningen kunnen er zo ingereden worden.
kennis heeft een 16 jarige gekocht, die ooit Z had gelopen. Wel n hele brave pony. 3500.

Mochten er mensen fijne freibergers zoeken: weet nog 2 hele betrouwbaare adressen in Wallonie, Belgie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:54

Hoe groot zijn Freibergers normaal gesproken?

Een 18 jarige nrps klinkt interessant. Ik ga die advertentie eens opzoeken.

En idd ouder ( en ietsje groter) is voor een 11 jarig meisje niet verkeerd. Onze dochter is nog geen 10 maar al 1.46. Koop ik ook geen D meer voor. Of hij moet echt breder gebouwd zijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:03

Tussen de 1m54 - 1 m 63 meestal. met uiteraard uitschieters naar boven . Die van mij was als 3 jarige 1m54, maar denk dat ze nu ( wordt dit jaar 7) 1m57 is ongeveer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:17

Mmm, ik zoek wel echt een E. Dus zou op zich kunnen. Maar vind Wallonië wel te ver rijden om even langs te gaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:24

anjali schreef:
Het is mijn zaak uiteraard niet. Maar het betreffende meisje is in korte tijd al 2 keer geblesseerd geraakt door haar vorige pony die ze daarom heeft verkocht. Het voornaamste nu lijkt me dan dat ze een zeer brave nieuwe pony krijgt om weer vertrouwen te krijgen.En dat eventuele toekomstige wedstrijdresultaten en waardevermeerdering van de pony nu minder belangrijk zijn dan samen met de pony een fijne tijd gaan hebben. Zo denk ik erover,maar ieder zijn paard uiteraard.

Ik denk dat je mijn bericht ietsje verkeerd begrijpt. Het aangehaalde budget is 2000-3000 euro. Daar raad ik dus bij aan om het budget een klein beetje op te rekken om meer pony's binnen je wensen te vinden. De pony die hier getoond werd was namelijk al 2950 euro, dan zit je al aan de bovengrens en dat gaat om een jonge pony. Diezelfde pony gezond en goed gereden 2-3 jaar later en je zit aan een prijs die boven budget is. Niet dat er helemaal geen pony's in deze prijscategorie vallen, maar je maakt je speelveld aangenaam groter als je net iets meer te besteden hebt.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:57

Dankjulliewel!! Super dat jullie zo mee denken! Het is nog een heel klein meisje van 11, ik denk qua lengte het beste een B pony. Maar omdat ze vast nog iets zal groeien gaan ze voor een D. Moeder is ook maar 1.58 ongeveer. Meisje heeft lengte van een kind van 8.
Prioriteit is inderdaad braaf en betrouwbaar. Al hoopt het meisje eens een spring concours te rijden. Hoeft dus geen echte wedstrijd pony te zijn.

Budget kunnen ze helaas niet omhoog trekken. Voorkeur gaat uit naar een ruin, omdat we ook een hengst op stal hebben.

Ik zal nog eens naar die advertentie kijken! Super bedankt!:D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:00

Mijn referentie is mijn dochter van 9 die dus een stuk groter is. Past ook nog op een B/C maar nog maar net. D past beter. Is vast wat te vinden voor die prijs waarin jullie zoeken. Een tip, hou Facebook in de gaten. Door creatief met de regels om te gaan komen daar nu ook weer veel paarden en pony's voorbij die te koop staan. Zo hebben wij in 2018 ook ons paard gevonden. Vind dat fijner en sneller werken als advertentie sites.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:24

Toch zou ik voor een kind liever een brave goedzak kopen die groot genoeg is, maar niet om nog in te groeien. Lol met je knol is makkelijker met een paardje waar je zo op- en afspringt. Mijn oudste is nog net niet te groot voor de (grote maat) shet, maar daardoor kan hij wel zelf ermee rommelen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:26

Gisteren heb ik kennis gemaakt met 2 jonge paardjes, een veulen van mrt '19 en een jaarling van mrt '18. Totaal verschillend, maar kan ze allebei met veel plezier in mijn kudde en met mij aan 'het werk' visualiseren. Tjonge, wat een moeilijke keuze!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:09

Chubby schreef:
Gisteren heb ik kennis gemaakt met 2 jonge paardjes, een veulen van mrt '19 en een jaarling van mrt '18. Totaal verschillend, maar kan ze allebei met veel plezier in mijn kudde en met mij aan 'het werk' visualiseren. Tjonge, wat een moeilijke keuze!

Neem je ze toch allebei :D je hebt je eigen stekkie en volgens mij ruimte zat ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:14

x_tico schreef:
Misschien leuk/fijn om een overzichtje te maken voor mensen die wat zoeken?
Ik heb 2 super fijne, leuke en lieve dressuurpaarden te koop die dit jaar 3 en 4 worden. Mocht er iemand zoiets zoeken mag je me altijd een berichtje sturen :).

Yes goed idee!
Ik start wel:

Citaat:
(boktnaam) zoekt. - stokmaat - geslacht - leeftijd - doel - budget - bijzonderheden
1. Elin_ - E pony of klein paard - merrie of ruin - 4 tot 9 jaar - recreatief crossen - €7000 - geen rillerig paard

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:41

Mer1980 schreef:
Chubby schreef:

Neem je ze toch allebei :D je hebt je eigen stekkie en volgens mij ruimte zat ;)

-O- heb niet het budget om ze allebei te kopen. Stom he!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:54

Citaat:
(boktnaam) zoekt. - stokmaat - geslacht - leeftijd - doel - budget - bijzonderheden
1. Elin_ - E pony of klein paard - merrie of ruin - 4 tot 9 jaar - recreatief crossen - €7000 - geen rillerig paard

2. Appaloosa9 - Fries - 162 t/m 168 - merrie - 3 tot 7 haar - dressuur wedstrijden/ recreatief - €8000 - volpapier en stamboekpapier, al zadelmak en liefst verkeersmak

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:28

Appaloosa9 schreef:
Citaat:

2. Appaloosa9 - Fries - 162 t/m 168 - merrie - 3 tot 7 haar - dressuur wedstrijden/ recreatief - €8000 - volpapier en stamboekpapier, al zadelmak en liefst verkeersmak

Esje01: gezocht springpaard/eventer 5 tot 12 jaar oud
Budget 15000
Er zit nog wel wat ruimte in budget.
Moet fijn in de mond zijn ivm amazone met reuma

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:48

Chubby schreef:
-O- heb niet het budget om ze allebei te kopen. Stom he!

Niet stom, wel jammer :o

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:46

Citaat:

3. Esje01 - springpaard/eventer 5 tot 12 jaar oud - Budget 15000
Er zit nog wel wat ruimte in budget.
- Moet fijn in de mond zijn ivm amazone met reuma