[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:51

Het advies was toch 6 weken aan de hand stappen? Dat heb je meermaals zo herhaald. Aan de hand is niet erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:11

Tieneke schreef:
Het advies was toch 6 weken aan de hand stappen? Dat heb je meermaals zo herhaald. Aan de hand is niet erop.

Ja afgelopen vrijdag is de da geweest advies komende 3 maand stappen, eens in de 2 weken kijken hoe hij draaft en belast stappen op het harde. Over 3 maanden foto's en filmpjes sturen en dan kijken we weer verder mocht hij weer volledig goed lopen gaan ze hem wss opereren voor het fragmentje, er word dan gelijk gekeken hoe het kraakbeen is. De dierenarts die dit heeft gezegd opereert ook. En gaat de operatie ook doen mocht het zo ver zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:27

Dus dat belast stappen ook eens in de twee weken?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:10

Dat bedoelde ik ook met dat het misschien niet gek is om te kijken om een nieuw paard, om Corazon echt zijn rust te kunnen gunnen. Ik weet hoe verleidelijk het is om toch op te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:11

Tieneke schreef:
Dus dat belast stappen ook eens in de twee weken?

Nee. Belast stappen op het harde mag ook gewoon, dit doe ik alleen niet te vaak. Maar ook weer niet te weinig. Anders heb ik straks weer problemen met rijden. Hij vind het helemaal prima. Als hij iets niet wil geeft ie dat duidelijk aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:13

Ketly schreef:
Dat bedoelde ik ook met dat het misschien niet gek is om te kijken om een nieuw paard, om [***] echt zijn rust te kunnen gunnen. Ik weet hoe verleidelijk het is om toch op te stappen.

Rijden zonder zadel kan ik niet, en ik mag nu belast stappen op het harde. Dat is hooguit een paar minuutjes, omdat ik het ook spannend vind. En echt niet elke dag. We kunnen nu wel meer afwisselen, dus daar ben ik blij mee. Krukje oefenen hoeft niet daar blijft ie nu netjes naast stilstaan.

Ik hoef hier uiteraard geen commentaar op. Omdat dit besproken is met de dierenarts. Rijden word het toch niet. Het is een beetje rond sjokken met iemand er naast. Puur voor vertrouwen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:21

Ik ga even in op het stukje over de leeftijd. Een paard kan je op het jaar schatten tot de leeftijd van 8 jaar. Een goede tandarts moet dit zeker kunnen zien. Dat is denk ik nog wel de moeite waard voor je om uit te zoeken.

Verder veel succes met je paardje en je eigen gezondheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:35

Anna79 schreef:
Ik ga even in op het stukje over de leeftijd. Een paard kan je op het jaar schatten tot de leeftijd van 8 jaar. Een goede tandarts moet dit zeker kunnen zien. Dat is denk ik nog wel de moeite waard voor je om uit te zoeken.

Als je hebt gelezen zie je dat de dierenarts zei dat hij 7/8 denkt, maar de andere dierenarts kan dit beter zeggen. Dus ik houd de leeftijd van 6 aan. De andere dierenarts moet nog komen, deze komt zo nu en dan wel eens langs. Stal eigenaresse weet er ook van (want zij was ook bij de dierenarts vrijdag). Hij is zeker geen 2.5 en ook geen 3. Maarja dat wist ik al wel. De voornaamste reden dat ik hem voorlopig niet ga rijden (dus echt rijden) is ook de blessure en het uitzwaren. Alles lijkt wel heel goed te gaan. Dus wellicht dat her eerder als volgend jaar kan. Maar dat zien we dan wel. Ik bekijk het van tijd tot tijd.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:37

Marije_1997 schreef:
Anna79 schreef:

Als je hebt gelezen zie je dat de dierenarts zei dat hij 7/8 denkt, maar de andere dierenarts kan dit beter zeggen. Dus ik houd de leeftijd van 6 aan. De andere dierenarts moet nog komen, deze komt zo nu en dan wel eens langs. Stal eigenaresse weet er ook van (want zij was ook bij de dierenarts vrijdag). Hij is zeker geen 2.5 en ook geen 3. Maarja dat wist ik al wel. De voornaamste reden dat ik hem voorlopig niet ga rijden (dus echt rijden) is ook de blessure en het uitzwaren. Alles lijkt wel heel goed te gaan. Dus wellicht dat her eerder als volgend jaar kan. Maar dat zien we dan wel. Ik bekijk het van tijd tot tijd.

Een dierenarts en paardentandarts is wel heel wat anders. Denk dat een tandarts veeel meer ervaring heeft om leeftijd te bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:39

Voor de duidelijkheid, de andere dierenarts doet ook tanden. Heeft hier ook voor gestudeerd. Deze mensen weten waar ze over spreken. Ik zie zelf ook wel dat hij eerder 6 is dan 2.5 ik ga dan ook van hun uit.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:36

Ok dat was me niet helemaal duidelijk ik dacht dat er nog twijfel over was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:09

Hoefsmid is weer geweest gister. En wat een verschil al na 2 keer corrigeren.

Afbeelding

Over 5 weekjes weer, aangezien meneer z'n hoeven snel groeien. Wat hopelijk wel tijdelijk is. Anders moet ik het zelf maar leren haaha

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:03

Ik zie die wereld van verschil eigenlijk niet, kan je dat toelichten? De foto rechts ziet er in mijn bescheiden opinie slechter uit dan de linker, de voeten staan daar meer naar buiten gedraaid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:05

ik zit ook te turen maar zie het ook niet?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:11

Tieneke schreef:
Ik zie die wereld van verschil eigenlijk niet, kan je dat toelichten? De foto rechts ziet er in mijn bescheiden opinie slechter uit dan de linker, de voeten staan daar meer naar buiten gedraaid.

Precies, minder stijl maar wel scheef :') ik zie het ook niet

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:39

Kinke schreef:
ik zit ook te turen maar zie het ook niet?

Hier hetzelfde, ik zie het niet......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:58

Ik heb me bewust buiten alle andere discussies gehouden, maar deze voeten :n .
De voeten van een paard zijn zijn basis. No feet no horse zeggen ze toch wel?
Wat zie jij precies voor verschil aan de voeten? Kun je ook merken dat hij er beter mee loopt dan eerder? En heb je toevallig ook een standfoto van de zijkant van dit paard?
Hij is verder wel een plaatje hoor <3 ! Snap dat je hier verliefd op bent geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:08

Humpiedumpie schreef:
Ik heb me bewust buiten alle andere discussies gehouden, maar deze voeten :n .
De voeten van een paard zijn zijn basis. No feet no horse zeggen ze toch wel?
Wat zie jij precies voor verschil aan de voeten? Kun je ook merken dat hij er beter mee loopt dan eerder? En heb je toevallig ook een standfoto van de zijkant van dit paard?
Hij is verder wel een plaatje hoor <3 ! Snap dat je hier verliefd op bent geworden!

Zowel dierenarts en hoefsmid zien een duidelijke verbetering. Net als ik. Hoe hij loopt kan ik niet zeggen, stap alleen met hem, en her weer laat momenteel niet veel toe. En mijn emotionele gesteldheid ook niet. Wel merk ik dat ie met z'n ijzers steeds beter word. Hij heeft ook weer zin om dingen te doen, wil graag rennen ging zelfs laatst steigeren na het rollen.

Omdat ik het eens ben met no feet no horse, laat ik hem corrigeren. Zoals menig mens zegt, als je z'n voorbenen er vanaf de knieën zou afhakken zou het een goed paard zijn. Dus probleem zit echt in die voorbenen. Gelukkig is er wat aan te doen en daar zijn we mee bezig. Om nog beter te corrigeren gaan we de interval ook korter doen. En in overleg met dierenarts hoop ik dat de ijzers er binnen kort onder weg kunnen, zodat ik eventueel zelf ook bij kan houden om die interval langer te maken.

Mocht hij overigens weer goed gaan lopen en blijven, gaan ze hem opereren aan het fragment. Waarbij dan gelijk ook naar het kraakbeen word gekeken. Dat is wel iets wat de dierenarts dan graag wil doen. En als de kans klein is dat ie daardoor slechter word, ga ik dat natuurlijk doen. Want hij moet zich wel goed voelen. Of ie nou als hobbel paard word gebruikt of als "sportpaard"

Het is overigens wel sowieso een traject van een jaar ongeveer. Mocht hij over een jaar niets zijn verbeterd met alles wat we hebben gedaan is de kans zeer klein dat het ook beter gaat. Dan moeten er wel keuzes gemaakt worden. Maar heb wel besloten er voor te gaan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:13

Maar... wat is er dan zo duidelijk te zien op die foto's? Ik wil graag bijleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:17

Tieneke schreef:
Maar... wat is er dan zo duidelijk te zien op die foto's? Ik wil graag bijleren.

Linkerfoto is gister. Rechter foto van een hele poos geleden. De scheve hoef staat al een aardig stukje rechter. Ik denk niet dat het op de foto goed te zien is, maar dit zie je ook aan de "lijnen" in de hoef. Het zijn ook niet de beste foto's, maar ik krijg het zelf niet beter in beeld. Misschien lijkt het minimaal, maar voor mij is het al een enorm verschil.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:19

Maar ik vraag me vooral af; waarom zijn ze zo stijl gekapt? Is daar een medische reden voor?

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:45

SinneJ schreef:
Maar ik vraag me vooral af; waarom zijn ze zo stijl gekapt? Is daar een medische reden voor?

Dit kun je niet echt met zekerheid zeggen. Ligt ook een beetje aan hoe de foto is genomen. Namelijk schuin van boven, dus lijkt het extra stijl.

Ik begrijp het gevoel om te reageren. Maar de hoeveel deskundigen die de TS heeft ingeschakeld, mogen het toch hopelijk wel beter weten dan het gros hier.

Edit: hetgeen ik overigens wel zorgelijk vind, is het verschil in hielhoogte, de asymmetrie op de meest recente foto.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:24

Ik ga volgen! Hij is zoo knap <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:26

Zertab schreef:
Ik ga volgen! Hij is zoo knap <3

Super leuk! Dankjewsl :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:10

Even weer een kleine update

We zijn nog steeds druk met stapwerk en heb er nu 2 keer weer eventjes opgezeten (puur voor het vertrouwen, max 5 minuten). En we zijn ook lekker bezig met langs de weg lopen. Meneer vind het gras interessanter, dus verkeersmak is ie wss wel. Wel lopen we met z'n tweeën beide aan 1 kant. Puur voor de veiligheid aangezien het langs een best drukke 80 weg is.

Verder voelt ie zich super goed, maar wil wel graag wel aan het werk. Dus hopelijk binnenkort wel een go om weer op te bouwen.