Maartje_M schreef:Je bent echt heel mooi met haar bezig! Kan echt genieten van jouw verhalen en jullie groei!
Wat zou je met het veulen willen? Voor jezelf of voor de verkoop?
Dankje
Hoe ik er op dit moment in sta zou ik het veulen graag zelf willen houden, maar ligt ook een beetje aan de klik die ik ermee heb natuurlijk. Al denk ik denk ik met een baby Zara al snel wel een klik zou hebben, want het is een kind van mijn kind en daar heb je sowieso wel liefde voor.
Maar mocht iemand mij benaderen en het veulen willen kopen, dan denk ik dat ik dat ook zou overwegen, mits het een fijn persoon is. Als het een hengstje wordt houd ik het sowieso zelf denk ik, maar bij mij op stal worden alleen maar merries geboren om de een of andere reden. 
herr_balou schreef:Ben het wel met Isabel_k eens dat een koudbloed waarschijnlijk een verstandige keuze zou zijn.
Casanova du Bois zou een weinig originele keuze zijn, ik zie die naam echt te veel voorbij komen.
Qua bouw is een Fjord inderdaad niet zo'n goed idee.
Fries zou ik ook niet doen, dat kunnen ook nogal opgewonden standjes zijn.
Maar wat wel... Pfff er zijn zoveel koudbloed rassen, ook niet allemaal rustig in de kop vind ik, vooral de nieuwerwetse (sport)lijnen.
Ik moet trouwens denken aan Frieberger en Irish Draught, maar ook aan de Connemara.
Ja Casanova komt inderdaad veel voorbij, maar is ook wel begrijpelijk, want hij is erg knap
Met koudbloed rassen is het inderdaad tegenwoordig ook niet meer zeker dat je een kalm en stabiel karakter krijgt. Fjorden vond ik over het algemeen altijd wel erg stabiel, sterk en koppig, dat wel, maar daar waren ze wel stabiel in.
Ik ben alleen het afgelopen jaar twee fjorden tegengekomen waarvan ik dacht, oei, toch niet zo koel in het hoofd.
Frieberger en Irish Draught ben ik niet bekend mee, daar moet ik even naar gaan googelen. Connemara is denk ik vergelijkbaar aan de PRE qua karakter? Of denk ik dat verkeerd? Die kunnen namelijk nog wel best temperamentvol zijn.
Ik zat er ook nog aan te denken om een westernras erop te zetten, zoals een quarter. Dan wordt het denk ik helemaal een bijzonder gevormd paard
Maar alle quarters die ik ken zijn wel erg chill qua karakter.
Isabel_k schreef:Er zijn zeker wel goed gebouwde fjorden

Maar ik ben wat dat betreft een beetje bevooroordeeld.
Met een connemara moet je net geluk hebben, die kunnen ook bijzonder eenkennig zijn soms. Persoonlijk zou ik terugfokken op een fjord. Simpelweg omdat dat ras er al in ‘verwerkt’ is. Daarnaast zijn het in mijn ogen hele fijne paarden.
Ik neig ook nog steeds het meest naar een fjord.
Denk dat dat qua karakter nog de beste optie is. Ken jij toevallig fijne Fjord dekhengsten in Nederland? Ik moet me wat Fjorden hengsten betreft nog volledig oriënteren.