Pepperrr schreef:Een na laatste foto, doe hem een tutu aan en hij is de perfecte ballerina!
Beelddenker
Maflinger_S schreef:Geinponempje.
Zo te zien zit ie lekker in zijn vel.
Gelukkig wel!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hij is zo grappig.

Joep en Rims maakte zich een beetje zorgen over het sinterklaasmuziekje bij het winkelcentrum achter de dijk.
Beetje jammer dat ze niet te gelijk gingen waardoor het even duurde voordat de kalmte weer terug was. 
Soms vraag ik me echt af wat er in zo'n paardenhoofd omgaat.

Pas als de gekte voorbij is gaat hij pas echt uit zijn dak.

) 
Wandelen met Joep is een uitdaging maar hij blijft gelukkig heel braaf. Ik vond hem alleen minder grappig toen hij wilde rollen op het iniminie laagje blaadjes.
Op de track kan dat. Op asfalt - no sir.
Maar dat was niet het enige (want waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan?). Een paar maanden geleden had hij een aanvaring met zijn hooiruif waardoor hij erg hard heeft moeten trekken om los te komen. Het resultaat daarvan was dus de eerste paar nekwervels en zijn schedel zo rond zijn oor helemaal vast. Waarschijnlijk was hij al vast maar door de kou is het erger geworden.
) warm houden. Mijn paard-natuurlijk-hart draait drie maal in de rondte, maar hij heeft gewonnen hoor. Meneer heeft een halsdeken om zijn nek en bijbehorende wervels weer behaaglijk warm te houden.

Joep is een om-je-vinger-winder. Ik heb zo’n merrie. Als ze heel blij vanachter het hekje staat te kijken, loop ik tóch altijd de zadelkamer nog even in voor een schepje grasmix. “Huhuhu”, zegt ze dan. Smelt. Hilary schreef:Joep is een om-je-vinger-winder. Ik heb zo’n merrie. Als ze heel blij vanachter het hekje staat te kijken, loop ik tóch altijd de zadelkamer nog even in voor een schepje grasmix. “Huhuhu”, zegt ze dan. Smelt.
Is dat trouwens een hals van Bucas? Zo ja, welke maat is dit? Mijn ruin heeft ongeveer dezelfde formaten als Joep volgens mij en ik overweeg ook een hals voor zijn deken.
Bij mij wacht hij heel braaf voor het hek en loopt pas naar binnen als ik zeg: kom maar. Dan krijgt hij een snoepje (of twee) en ga ik mijn merrie halen. Hij gaat dan op een heel tactische plaats staan waarbij hij wel een extra aai over zijn neus krijg van mij, maar niet een klap van mijn merrie.

Hij vond het maar bijzonder dat hij niet nat werd maar toch druppels op zijn neus kreeg. Hij draaide niet om overigens. Alle paarden stonden braaf met hun kont in de wind.
) Zijn rug draagt hij al een stuk hoger nu hij met zijn winterdeken én hals loopt en dat betekend ook dat ik het aandurfde om voor het eerst een echt stukje te gaan wandelen. De afgelopen periode hebben we wel rondjes gedaan, maar allemaal vrij dicht langs stal en niet te veel dijken op en af. Maar ik vond het tijd om gewoon weer een rondje van 20 minuten te lopen. Een paar weken geleden waren we al twintig minuten met hem weggeweest, maar toen hebben we vooral veel foto's gemaakt en was de wandeltijd maximaal tien minuutjes.
Ik laat mij natuurlijk niet kennen door een eigenwijze puber, dus ik draai om een deken te halen. Wij. Gaan. Op. Pad.
Ik ben niet écht handig maar Joep vatte dit op als: "We gaan spelen!".
Ik gleed door het natte gras een stukje achter hem aan voordat ik bedacht: "Laat ik hem naar me toe vragen via onze vroegere speelmethode." Het risico kon zijn dat hij nu écht zou denken dat we aan het spelen waren, maar het kon ook werken. Gelukkig kwam hij heel braaf (wel met springveren onder zijn voetjes) naar mij toe. Overleefd en nu snel naar huis.
Hopelijk flikt hij met dit niet nog een keer.

Uiteindelijk hebben we hem maar los gelaten in de bak zodat hij even kon rollen. Ik had het hek van de bak dichtgedaan en daarom dacht Joep dat het nu écht de bedoeling was dat hij ook los zou lopen. In mijn ogen was dat niet mijn bedoeling, maar na een kort overleg toch maar de paarden losgezet. Zeker omdat Joep inmiddels ongecontroleerd om mij heen begon te lopen omdat hij NIET MOCHT ROLLEN. Ik heb nooit gezegd dat het niet mocht, ik heb wel duidelijk geprobeerd te maken dat ik het niet waardeer dat hij in mijn ruimte gaat lopen bokken omdat er een paard aan het rollen is.

Het is okay. Hij vind het super leuk en elke paar rondjes komt hij even bij mij een knuffel scoren.
Om daarna weg te sprinten en mij achter te laten met modder tot achter mij oren - natuurlijk. 

Nu ga ik slapen.