[VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 11:53

Zooo, drukte blijft enorm aanhouden. Alles reeds volzet tm eind maart :D Ik ben ook ondertussen op een andere plek beginnen werken waardoor ik nu elke dag in de voormiddag thuis ben. Alles is dus iets beter te combineren nu haha :Y)

Afgelopen 2 weken is er erg veel veranderd! Alles is nu verhard *\o/*

Afbeelding

Deze knapperds staan hier ook alweer een tijdje om doorgereden te worden:

Afbeelding

Bosal is ondertussen beter naar de neus gevormd :)
Afbeelding

Deze 2 jonkies zijn weer naar huis toe en doen het daar geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Dus ik weet wat te doen :D Nu ga ik aan de slag om een jaaroverzichtje te maken denk ik!

Questquedit

Re: [VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:11

Heel leuk Lau! Plaats je hier even een linkje als je het overzicht klaar hebt? Ik ben benieuwd :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:30

Super tof!!!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 23:01

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:20

gaaf hoor!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:06

Leuk jaaroverzicht TS! Hopelijk mag 2020 nog veel meer moois brengen voor je! :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 17:47

Fijne feestdagen voor iedereen!
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 09:38

Voor jou en de dieren ook!! {:)

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:26

Knap gedaan allemaal, je doet het enorm goed. Heb je topic met veel interesse gelezen. Nog veel plezier in je werk met de paarden.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 22:36

Manadeluca schreef:
Knap gedaan allemaal, je doet het enorm goed. Heb je topic met veel interesse gelezen. Nog veel plezier in je werk met de paarden.

Wat een leuk compliment. Dankjewel!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 21:20

Verlichting ook goedgekeurd **\O/**

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:58

Gelukkig nieuwjaar!!!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:52

Gelukkig nieuwjaar en op naar weer een mooi jaar vol met paarden En nieuwe ervaringen...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 12:18

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Momenteel 1 merrie staan om zadelmak te maken en 3 'pensiongasten'. Maandag komen er nog 2 om zadelmak te maken :)

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:24

Gaat goed he! Zag je zadelmakmaak merrie foto op FB :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 12:46

Silly_Woman schreef:

Ja, het draait echt gewoon heerlijk!

Nieuwe merrie (4yo) is ook echt iets leuk. Tot voor ze bij mij kwam eigenlijk niet in de hand geweest. Wel geschoten en vrijgesprongen, maar meer dan dat gewoon niet; had enkel een halster aan in de stal... Super lieve, leergierige merrie. Maar gewoon niet gewend in de hand. Ze pakt alles zooooo snel op! Longeren lukte perfect op 2 dagen, zadeltje ging er in alle rust (en eens een error momentje) op, en gisteren kon ik er zo opstappen! Heerlijk <3

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:52

Laurievc schreef:
Silly_Woman schreef:

Ja, het draait echt gewoon heerlijk!

Nieuwe merrie (4yo) is ook echt iets leuk. Tot voor ze bij mij kwam eigenlijk niet in de hand geweest. Wel geschoten en vrijgesprongen, maar meer dan dat gewoon niet; had enkel een halster aan in de stal... Super lieve, leergierige merrie. Maar gewoon niet gewend in de hand. Ze pakt alles zooooo snel op! Longeren lukte perfect op 2 dagen, zadeltje ging er in alle rust (en eens een error momentje) op, en gisteren kon ik er zo opstappen! Heerlijk <3

De tijd nemen is Het halve werk :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 12:55

Absoluut! Geen stress, geen druk en het is zoveel makkelijker voor mij en de paarden. :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:16

Gefeliciteerd met je jubileum!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:30

Wat superleuk om te lezen dit! En bij ons in de buurt! :D Heel tof dat je dit op zo'n jonge leeftijd vol aanpakt! En hoe!! Super! :D Hoe gaat het op het moment?! Nog vorderingen aan je erf, of overzichtsfoto's?! :):)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 09:16

xXutopiaXx schreef:
Wat superleuk om te lezen dit! En bij ons in de buurt! :D Heel tof dat je dit op zo'n jonge leeftijd vol aanpakt! En hoe!! Super! :D Hoe gaat het op het moment?! Nog vorderingen aan je erf, of overzichtsfoto's?! :):)

Wat een leuke reactie haha!
Het is erg druk voor nu. Tot eind april heb ik er eigenlijk altijd 11 staan, veel zadelmak maken. Momenteel heb ik 1 merrie staan waar ik me niet echt raad mee weet, dus dat is wel jammer. Maar verder doet iedereen het goed!

Echt veranderingen zijn er niet meer geweest. Het voorbije jaar hebben we zoveel geïnvesteerd dat het nu wel even klaar is :+ :+

Normaal staan er 2 paarden buiten in de schuilstallen, maar met de stormen vertrouwden we het niet echt, dus hebben we binnen nog extra plek gemaakt :brr:

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:29

Haha wij hebben ook noodstallen gemaakt voor de afgelopen weekenden, durfden het ook niet aan! :P Wij zijn namelijk ook een project aangegaan om de paarden aan huis te krijgen, maar dan voornamelijk eigen en af en toe een trainingspaardje die ik dan zelf koop, zadelmak maak en verkoop :P Dus op iets andere schaal dan jij haha, wij gaan ook een stúk langzamer! := Wij wachten nu nog op onze stallen, dus vandaar de noodstallen..

Snap dus ook wel dat het na alle investeringen ook wel even genoeg is :P Maar je hebt wat moois neergezet al zeg... echt heel tof :D Leuk om te horen dat 't zo goed loopt, verdiend! :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 16:32

Nou, het moment dat je 2 paarden van jezelf ergens anders moet stallen om je klanten goed van dienst te kunnen zijn :+
Normaal gingen de veulens vanaf begin deze maand 24/7 buiten, maar met de zondvloed van de afgelopen weken liggen de schuilstallen zo slecht dat we t niet willen. Maar natuurlijk stond alles vol :+

Verder gaat het heerlijk. Net weer eentje naar huis laten gaan die netjes zadelmak was.
Op de jonge hengst ook al enkele keren gezeten en dat gaat super. Maar voor nu vind ik het ook wel weer eens fijn om 'bevestigde' paarden op stal te rijden om te rijden :D Jammer genoeg ook eentje weer naar huis gestuurd waar ik gewoon niet door geraakte. Gewoon niet bijleren en richting gevaarlijk toe gaan...

De plannen om nog 3 stallen bij te zetten worden nu wel echt heel concreet want de vraag blijft enorm hoog...

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:24

Oei, da's ernstig, zo succesvol zijn dat je geen plek meer hebt voor je eigen paarden. :D
Gaaf hoor, dat het zo goed loopt.

Kan je bij elk paard dat je zadelmak moet maken gebruik maken van het door de eigenaar bijgeleverde harnachement of heb je een soort "basisset" die in principe voor (bijna) elk paard geschikt is?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 18:00

Maflinger_S schreef:
Oei, da's ernstig, zo succesvol zijn dat je geen plek meer hebt voor je eigen paarden. :D
Gaaf hoor, dat het zo goed loopt.

Kan je bij elk paard dat je zadelmak moet maken gebruik maken van het door de eigenaar bijgeleverde harnachement of heb je een soort "basisset" die in principe voor (bijna) elk paard geschikt is?
Hangt er een beetje vanaf. Zijn de paarden al een bepaald bit/hoofdstel gewend, dan vraag ik dat wel erbij. Om het duidelijk te houden voor het paard.
Heb ook mensen die echt hun eigen zadel erop wilden, en dat wil ik ook best proberen... Maar als ze dan afkomen met een dressuurzadel, dan bedank ik toch vriendelijk :+ Als ze dan 1 bok geven, dan lig ik ernaast denk ik haha. Geven ze een passend vzh/springzadel mee waar ik vrij goed op zit, dan maakt het voor mij weinig uit.

Heb het geluk dat ik zelf heel verschillende paarden heb (1 ronde merrie, 1 slanke merrie met hoge schoft, 1 vrij normaal gebouwde) en dus eigenlijk altijd wel een passend zadel heb. Verder heb ik ook nog enkele pads waar ik iets mee kan corrigeren indien nodig :)