Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:11

Wel echt in Rotterdam helaas :)

parelYee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:51

oke :evaw:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:10

MRIIIS schreef:

Huh wat bedoel je nu? Je hebt het over regio Rotterdam, als iemand uit bij wijze van Barendrecht komt kan degene toch naar Rotterdam toe rijden?

Ik ben zelf al een tijdje zoekend in Bergen Op Zoom, maar dat is blijkbaar ook zoeken naar een speld in een hooiberg of rijden staat ala minute op de eerste plek. Ik wil eerst gewoon dat iemand een band opbouwt en elkaar vanaf de grond leert kennen, geen heel gekke gedachte toch? :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:58

Ik sta op zich ook nog wel open voor wat extra handjes. Paarden staan in Aarle-Rixtel aan huis dus goede klik met ons is ook heel belangrijk :=

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:52

xDenies schreef:
MRIIIS schreef:

Huh wat bedoel je nu? Je hebt het over regio Rotterdam, als iemand uit bij wijze van Barendrecht komt kan degene toch naar Rotterdam toe rijden?

Ik ben zelf al een tijdje zoekend in Bergen Op Zoom, maar dat is blijkbaar ook zoeken naar een speld in een hooiberg of rijden staat ala minute op de eerste plek. Ik wil eerst gewoon dat iemand een band opbouwt en elkaar vanaf de grond leert kennen, geen heel gekke gedachte toch? :)

Zo sta ik er inderdaad ook in. Klik met de paarden, maar ook met mij. Je vertrouwt toch je dieren aan een ander toe. Hier ook nog wel plek voor wat extra handjes. Tussen eindhoven - den bosch in. Voornamelijk verzorging en wat trainen aan de hand. Wellicht op de langere termijn eventueel ook rijden onder begeleiding met de juiste klik en kunde, maar dat moet zeker niet de drijfveer zijn om te komen en is ook geen belofte vooraf.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:07

Vind dat ook lastig te vinden maar ook een jong, klein ruitertje is erg lastig te vinden..

Mocht iemand op zoek zijn in de buurt van Steenbergen (drenthe) Ik heb een 19jarige shetlander merrie die bereden kan worden door ruitertje van max 35kg en anders met een volwassene mee gement kan worden en natuurlijk andere leuke dingen wat je kan doen. Ze staat samen met haar veulen van bijna 6 maand oud, deze mag ook wel extra aandacht maar wel met een volwassene en dat is een eis want ze is jong en onvoorspelbaar.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:31

Hoihoi, interessant topic! Ik ben ook een zoektocht gestart voor mijn oudere maar nog enorm fitte pony. Hoewel hij wel bereden kan worden ben ik daar met anderen vanwege zijn leeftijd en formaat erg voorzichtig in en ik zoek dus een volwassen persoon die fijn met hem aan de slag wil gaan op de grond. Poetsen, tutten, eindeloze wandelingen, grondwerk. Moeders met (jonge) kinderen gaat helaas niet, omdat mijn paard daar wat minder betrouwbaar mee is. Verder is het een hartstikke leuk beestje, super werkwillig en heel leergierig!

Hij staat in het Groene Hart, tussen Zoetermeer en Leiden in.

Horsejansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:25

Mocht iemand nog zoekende zijn in omgeving Barendrecht/Heerjansdam, houd ik me aanbevolen! Ik ben volwassen en heb geen behoefte aan rijden :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:47

Horsejansdam schreef:
Mocht iemand nog zoekende zijn in omgeving Barendrecht/Heerjansdam, houd ik me aanbevolen! Ik ben volwassen en heb geen behoefte aan rijden :)

Nou ik woon zelf in Barendrecht maar mijn paard staat in Bergen op Zoom :P En daar zoek ik dan wel iemand voor haha!

Horsejansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:30

xDenies schreef:
Horsejansdam schreef:

Nou ik woon zelf in Barendrecht maar mijn paard staat in Bergen op Zoom :P En daar zoek ik dan wel iemand voor haha!

Ah, jammer, xDenies! Ik zoek bewust heel erg in de buurt, omdat de drempel dan lekker laag blijft om te gaan. Ik hoop dat jij snel een hele leuke verzorgster gaat vinden!

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:55

Hier ook nog steeds opzoek.
Ik heb een verzorgster voor een dag in de week en meer bij ziekte of vakantie. Maar zij gaat emigreren in het nieuwe jaar.
En onze back up verzorgster gaat ook verhuizen in januari.

Gaat om 2 Arabisch volbloeden in Woubrugge.
eentje met pensioen en de ander nog niet ingereden.
Wordt wel grondwerk mee gedaan, heeft ook een singeltje om en enkele keer een zadel opgehad.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:30

Heeft hier iemand een tip waar ik op zoek kan naar iemand die het leuk vind om een pony te verzorgen zonder echt te kunnen rijden?
Zou graag mijn oudere merrie wat meer aandacht gunnen, maar door blessureleed kan ze niet echt meer getraind worden voorlopig.
Wel gaat ze graag mee wandelen, wat grondwerk of bijvoorbeeld een stapritje. Ik heb alleen geen idee of ik daar nog iemand een plezier mee doe?

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:38

Josien_ schreef:
Heeft hier iemand een tip waar ik op zoek kan naar iemand die het leuk vind om een pony te verzorgen zonder echt te kunnen rijden?
Zou graag mijn oudere merrie wat meer aandacht gunnen, maar door blessureleed kan ze niet echt meer getraind worden voorlopig.
Wel gaat ze graag mee wandelen, wat grondwerk of bijvoorbeeld een stapritje. Ik heb alleen geen idee of ik daar nog iemand een plezier mee doe?

Heey josien! Ken je de FB groep verzorgpaarden Noord Brabant / Kempen daar heb ik een hele fijne bijrijder gevonden

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:46

Ik ben wel weer serieus op zoek naar iemand die wil helpen. Ik heb een super leuke dressuurpony - aan de hand - die echt super fanatiek is. We werken echt dressuurmatig en ze kan verschillende zijgangen zoals ook appuyeren. Alleen is het een Welsh A en vindt ze werken onder het zadel gewoon echt stom. Ruitertjes die wel passen krijgen haar dus ook niet aan het lopen (letterlijk :+ )
Ik heb al advertenties op verschillende facebookgroepen staan en op horsify, maar blijkbaar is niet rijden nog altijd een ding :\

Aarle-Rixtel, regio Helmond. Weet je iemand, let me know :D

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:10

Hoi allen, ik schop dit topic weer even omhoog.

Ik ben op zoek naar iemand die wil helpen met de verzorging van de paarden. Eigenlijk met name een stalhulp die de stallen bijv 1-2keer per week bij wil houden (5 stallen), met eventueel uitbreiding van extra taken / tijd met de paarden / groom. Nou ben ik bereid om hier voor te betalen, zeker als het alleen klusjes betreft. Maar wat is reëel om hiervoor te geven?

Wat eventueel ook kan is klusjes in ruil voor begeleiding met de paarden (dus zonder betaling). Er kan niet gereden worden, maar wel wandelen of helpen met de opvoeding/opleiding van jonge paarden en grondwerk als er genoeg kennis en ervaring is (en klik van alle kanten).

Denken jullie dat hier een geschikt iemand voor te vinden is? Wat vinden jullie reëel qua bijdrage? En welke kanalen gebruiken jullie om zo iemand te vinden?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:24

Zoek je echt een volwassene of zou een tiener ook geschikt kunnen zijn? Een 15 jarige zal doorgaans tevreden zijn met een lagere bijdrage dan een volwassene. Is het alleen drollen rapen en natte plekken of ook eens de hele stal leeghalen? Hoe lang ben je zelf met deze klussen bezig?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:28

Mijn zoontje van 13 helpt bij iemand ik de stallen te mesten. Hij heeft niets met grote rijpaarden. Wil dus ook niet rijden. Hij mest de stallen, de paddocks of weilanden, helpt onkruid weten. Hij mag nu op de zitmaaier en kleine tractor.
Hij krijgt 3 euro per uur. Elk jaar dat hij ouder wordt komt er een euro bij. Hij doet het voornamelijk omdat hij het leuk vind om bezig te zijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:34

Lijkt mij geweldig, maar durf het niet meer aan betreffende gezondheid. -O-

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:39

Mag ook een tiener zijn. Maar zodra de wens er is om met de jonge paarden aan de gang te gaan dan wel bij voorkeur 18+.

Is alleen de natte plekken + drollen. Mocht het ooit zo uitkomen met de planning dat er weinig gemest kan worden (wel voldoende bij gestrooid) dan wel eens de stal volledig leeghalen. Bedoeling is met name dat ik erbij ondersteund wordt dus afhankelijk van hoevaak de betreffende persoon komt mesten zal ik de rest zelf doen. Bij dagelijks bijhouden is het in totaal denk ik een klein uurtje met mesten + bijstrooien. Volledig leeghalen zal in totaal denk ik een uur bijkomen.

Zit zelf ook te twijfelen of uurloon iets is, of per stal (en eventueel per bijkomende klus) een bijdrage. Dat ze zelf kunnen zien hoe snel of langzaam ze willen werken.

@wescha, zoiets klinkt voor mij ook goed, jonger geeft voor mij niks zolang ze gemotiveerd zijn om iets te doen en afspraken nakomen (qua dagen dat ze komen, maar ook dat ik ze niet ineens tussen de jonge paarden uit de wei moet vissen ofzo). Hoe is hij bij dit adres aan de gang gekomen?

@marcella, jammer dat het je niet gaat lukken met je gezondheid. Anders welkom geweest!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:48

Helpen met jonge paarden, grondwerk e.d. zou ik ook gewoon zien als werk. Ik zou zo iemand gewoon betalen per uur en een aantal uur per week afspreken. Afhankelijk van de leeftijd en ervaring ergens tussen de €5-15 per uur.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:57

mavantos schreef:
Helpen met jonge paarden, grondwerk e.d. zou ik ook gewoon zien als werk. Ik zou zo iemand gewoon betalen per uur en een aantal uur per week afspreken. Afhankelijk van de leeftijd en ervaring ergens tussen de €5-15 per uur.

Ik zie dat niet als werk. Aangezien de meeste mensen die goed met jonge paarden om kunnen gaan incl aanleren van grondwerk etc. niet bij een particulier gaan mesten ;)
Houdt dus in dat ik alsnog erbij moet zijn als ze met jonge paarden aan de gang willen gaan (ik ga geen ongelukken riskeren. Jonge hengsten die nog weinig kennen vind ik dan te tricky om iemand alleen mee aan de gang te laten gaan). Dus dan investeer ik mijn tijd weer in het opbouwen van ervaringen van die persoon en lijkt het mij een mooie ruil.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:19

Kim_W schreef:
mavantos schreef:

Ik zie dat niet als werk. Aangezien de meeste mensen die goed met jonge paarden om kunnen gaan incl aanleren van grondwerk etc. niet bij een particulier gaan mesten ;)
Houdt dus in dat ik alsnog erbij moet zijn als ze met jonge paarden aan de gang willen gaan (ik ga geen ongelukken riskeren. Jonge hengsten die nog weinig kennen vind ik dan te tricky om iemand alleen mee aan de gang te laten gaan). Dus dan investeer ik mijn tijd weer in het opbouwen van ervaringen van die persoon en lijkt het mij een mooie ruil.

Jij ziet dat misschien niet zo, maar een hele hoop mensen wel. Het is in ieder geval niet mijn hobby om andermans (jonge) paard op te voeden of iets te leren. Een fijn opgeleid paard mogen rijden en daarbij les krijgen zou ik wel als beloning zien.

Ik zou gewoon iemand betalen én dat grondwerk misschien na 'werk' als extraatje doen als ze het leuk vinden. Ik denk dat je dan de persoon vind die ook langer blijft plakken in plaats van telkens opnieuw opzoek te moeten. Als ze dan uiteindelijk wel goed kunnen mesten, maar misschien niet zo fantastisch met de paarden zijn hoef je je ook niet schuldig te voelen als je het extraatje niet doet.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:14

Kim_W schreef:
Mag ook een tiener zijn. Maar zodra de wens er is om met de jonge paarden aan de gang te gaan dan wel bij voorkeur 18+.

Is alleen de natte plekken + drollen. Mocht het ooit zo uitkomen met de planning dat er weinig gemest kan worden (wel voldoende bij gestrooid) dan wel eens de stal volledig leeghalen. Bedoeling is met name dat ik erbij ondersteund wordt dus afhankelijk van hoevaak de betreffende persoon komt mesten zal ik de rest zelf doen. Bij dagelijks bijhouden is het in totaal denk ik een klein uurtje met mesten + bijstrooien. Volledig leeghalen zal in totaal denk ik een uur bijkomen.

Zit zelf ook te twijfelen of uurloon iets is, of per stal (en eventueel per bijkomende klus) een bijdrage. Dat ze zelf kunnen zien hoe snel of langzaam ze willen werken.

@wescha, zoiets klinkt voor mij ook goed, jonger geeft voor mij niks zolang ze gemotiveerd zijn om iets te doen en afspraken nakomen (qua dagen dat ze komen, maar ook dat ik ze niet ineens tussen de jonge paarden uit de wei moet vissen ofzo). Hoe is hij bij dit adres aan de gang gekomen?

@marcella, jammer dat het je niet gaat lukken met je gezondheid. Anders welkom geweest!

De afspraak was eerst elke zaterdag. In overleg gaat hij nu ook wel meerdere dagen doordeweeks heen. Alles gaat in goed overleg. Als hij een keer niet kan is het ook geen probleem.

Ik kende haar van vroeger, kwam haar bij de manege tegen, kwam aan de praat, en zo kwamen we op het onderwerp dat zij het druk had en eigenlijk wel iemand zocht voor de stallen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 23:17

Kim_W schreef:
Denken jullie dat hier een geschikt iemand voor te vinden is? Wat vinden jullie reëel qua bijdrage? En welke kanalen gebruiken jullie om zo iemand te vinden?

Je zou eens op een website als Pawshake kunnen kijken of er iemand in je buurt zit met paardenervaring.
Zo verzorg ik regelmatig de paarden van iemand in mijn straat als hij op vakantie gaat of een weekend geen tijd heeft. :P
Op facebook zit ook een groep ‘paardenoppas gezocht/aangeboden’, misschien kan je daar een oproepje plaatsen. Ook op de website van ringtwice zou je iemand kunnen vinden.