[VOLG] Van lelijk eendje naar....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:47

Je ziet dat hij alweer een stuk sterker is geworden, leuk drafstukje.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:15

Dat stuk los in draf! Wat fijn om te zien dat hij veel en veel losser
vanuit zijn schouder aan het bewegen is, dat vond ik namelijk bij hem
op andere filmpjes nog veel te strak!

Knap hoor! Je doet het toch maar mooi met hem :j Hij is zienderogen aan het uitbloeien tot knappe zwaan!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:47

Leuk om te zien dat hij blij is! En fijn dat hij zijn lichaam steeds beter kan gebruiken. Maar ondanks dat zijn ruggebruik nog erg stram is (hij is ook wel erg kort gelijnd) laat hij al zoveel springtechniek zien...als dat lichaam nog soepeler wordt dan wordt het vast een springcrack :9

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 10:49

Dat denk ik ook! Dus als iemand een leuk ruitertje weet :)) hij is nu 1,54 dus valt in de E categorie. Geen idee wat die gaat doen in de hoogte.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:53

Hoe oud is hij nu?

Edit: zag net dat ie 5 is. Mm dan zal hij denk ik niet heel groot gaan worden

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:55

1,54 kan ook makkelijk meekomen bij de paarden hoor :)).
Zelf met een new forest x fries in het L gesprongen. Zijn herstellend bij de cross was alleen vaak te lang dus daarom verkocht en m'n paard gekocht. Maar nu toch voor het springen weer 1 gekocht van 1,58m. M'n grote KWPN is weer te groot voor het fijne springen. Deze red zich nu al een stuk makkelijker. Geen optie om er zelf straks mee te beginnen?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:00

suikermeisje schreef:
1,54 kan ook makkelijk meekomen bij de paarden hoor :)).
Zelf met een new forest x fries in het L gesprongen. Zijn herstellend bij de cross was alleen vaak te lang dus daarom verkocht en m'n paard gekocht. Maar nu toch voor het springen weer 1 gekocht van 1,58m. M'n grote KWPN is weer te groot voor het fijne springen. Deze red zich nu al een stuk makkelijker. Geen optie om er zelf straks mee te beginnen?

Als ik daar toch tijd voor had. Heb het helaas al te druk met werk en 1 paard om er nog 1 bij te doen. Mijne is nu 4 en 157, dus die wordt net een paard. Qua maat had het gekunt. Maar helaas, als je zoiets doet, dan moet je het goed doen,ik heb daar de tijd niet voor, maar vind het leuk om te zien hoe jij met hem bezig bent en hoe hij opknapt

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:06

Hij is ook paard gefokt toch? Kan best dat hij straks ineens nog een groeispurt krijgt als hij bijgekomen is van alle ellende. Je hoort wel vaker dat ze tot hun 8e nog wat cm's erbij krijgen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:20

Hij is paard gefokt ja. M'n grote kocht ik met 6 en 1,68 en is nu 1,73 dus kan allemaal.

Of ik hem echt kan houden weet ik niet, heb een fulltime job en woon samen vanaf zondag dus moet kijken hoe het gaat qua tijd. Ben wel echt gek van hem :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:23

Hij is al een stuk losser zeg! En hij ziet er beter uit. Goed werk hoor!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:24

Capriootje schreef:
Hij is paard gefokt ja. M'n grote kocht ik met 6 en 1,68 en is nu 1,73 dus kan allemaal.

Of ik hem echt kan houden weet ik niet, heb een fulltime job en woon samen vanaf zondag dus moet kijken hoe het gaat qua tijd. Ben wel echt gek van hem :j

Wij hebben een KWPN tuigpaard gefokt (van Cizandro), hij is nu 6 en 1.64.
Vorig jaar was hij nog 1.59.
Het kan allemaal met die late groeispurters zeker paarden met een achterstand hebben nog goede kans om een goede groeispurt te krijgen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:26

Ja precies, hij kan nog alle kanten op. Voor mij zelf maakt het niet zoveel uit, maar als ik wel besluit hem te verkopen is het wel handig als diegene weet of hij pony blijft of paard word.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:34

Goed bezig capriootje!

Vind het ook echt een leukje maar heb met 2 paarden geen tijd voor een 3e helaas. Je vindt vast straks een leuk en goed huisje voor m!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:37

Als ik er nog wat bij kon hebben dan had ik ook interesse maar heb nu 2 merries drachtig voor volgend jaar en manlief vind dat ik maar eens rustig aan moet gaan doen met paarden kopen (hihi heb er nu 9 + 2 in de maak).

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:38

HopeMyDay schreef:
Als ik er nog wat bij kon hebben dan had ik ook interesse maar heb nu 2 merries drachtig voor volgend jaar en manlief vind dat ik maar eens rustig aan moet gaan doen met paarden kopen (hihi heb er nu 9 + 2 in de maak).

Dat is meer dan genoeg :=

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 12:25

Kwam nog een leuke foto tegen, ik maak veel foto's :=

Afbeelding

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:50

Ik heb je hele topic zojuist doorgelezen en ik kan alleen maar zeggen: wauw!
Wauw voor de manier waarop je het doet, dat je je niet op laat jagen door wat er allemaal gezegd wordt, maar dat je de tijd neemt en je deze knapperd ook de tijd geeft. Mensen willen soms zó ontzettend snel, willen snel resultaat (vaak té snel) en dat vind ik altijd zo jammer. Geef het paard de tijd en kijk naar hoe hij zich gedraagt, want daar kun je vaak zó ontzettend veel uithalen. Het feit dat hij steeds meer een blij ei wordt zegt al erg veel.
Hoe klein de verbetering ook, het is er weer eentje en dat hoeft niet iedere dag of iedere week. Gestage vooruitgang, zodat het paard ook de kans krijgt om ermee om te gaan en zich aan te passen, zowel mentaal als fysiek.
Je bent nu ruim 2 maanden verder en ik vindt dat er al heel erg veel gebeurd is en er veel vooruitgang is. Who cares al duurt het nog 6 maanden, of nog een jaar? Dat is toch helemaal niet belangrijk?
Ik zie geen enkele reden dit paard op de foto te zetten, zeker niet zolang er nog resultaat door een fysio/osteo/chiro behaald kan worden icm oefeningen, licht werk en de tijd daarvoor te nemen.
Knap dat je je gevoel blijft volgen, tips aanneemt waar je iets mee kunt maar verder gewoon kijkt naar het paard, wat hij aanbiedt, wat hij vraagt, wat hij nodig heeft. Beter langzaam vooruit, dan te snel en een stap terug moeten doen, maar dat is mijn persoonlijke mening. De weg naar iets toe kan vaak zelfs nog mooier zijn dan het bereiken van het doel ;)
En dan die drafpassen tussen de galop door in de laatste filmpjes.... dat gaat nog wat worden :) en nu al zo springen... joh!
Dit is een dankbaar paard, hoe fijn is dat!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 13:23

Bedankt Mabotje ! /3

Longeren gaat goed! Hij begint stelling te geven en daar ook op te zakken, halsstrekken breid zich steeds meer uit. Dus ik klaag niet. Gisteren voor het eerst touwtjes eraan gehangen, vond ie heel gek maar deed ie enorm braaf dus na 5 min er af gehaald en lekker gaan uitstappen.

Afbeelding
Afbeelding

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:01

Net je topic doorgelezen en wat leuk dat je dit doet!
Deze laatste foto's word ik echt blij van.
Zijn rug gaat er echt al een stuk beter uit zien.

Verder heb ik een zwak voor schimmels, dus vind hem sowieso leuk :)

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:13

Die twee laatste foto's zijn echt een wereld van verschil met de foto's die in je in het begin gepost hebt, goed bezig TS :)!!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:54

Ziet er goed uit. Je ziet hem vooruit gaan. Je bent op de goede weg.

SannaFotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:42

wauw echt een mooi paardje geworden

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 12:53

Doe mij een stal vol van deze brave dieren <3

2 rondjes gestapt alsof die niet anders gewend is.

Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:23

Wat fijn!

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:03

Jeetje wat een super vooruitgang zeg en wat doet hij het goed. Je ziet echt duidelijk het verschil in lopen en bouw. Echt super leuk beestje. Ga je veel plezier mee hebben