Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
miss_lizje schreef:Leuke filmpjes komen er voorbij en wil ook even vermelden dat ik de sfeer betreft tips erg fijn vind in dit topic (ook al heb ik zelf nog geen filmpje geplaatst).
Hoe meer ik lees en zie hoe meer ik mij ga afvragen waarom ik stiekem misschien toch niet te veel met de afgelopen hypes ben meegegaan terwijl ik beter had moeten weten. Erkenning is de eerste fase van verbetering toch?
Anyway, vandaag fysio langs geweest die weer wat handgrepen heeft gegeven. Voorlopig alleen longe werk en stappen onder de man.

En er komen nog meer video's. Joki schreef:.....Ik ga me richten op stil zitten, hand mooi in verbinding proberen te houden en toen was het resultaat een kameel x planken een gefrustreerde ruiter (Want in tegenstelling tot sjolvir moet ik eerlijk toegeven dat ik helemaal achteraan stond toen het geduld werd uitgedeeld
)
écht funny Lauke schreef:[ Video ]
Hierbij mijn filmpje
Lang niet perfect! Stoor me zelf mateloos aan de te lange teugels
Ook ff mooi in beeld wat ze dus rechtsom doet bij het schouderbuiten en wijken. Hoppa die schouder er uit.
Ik ben het met Mirjam eens dat de teugels wat korter kunnen zodat je je handen wat meer voor je kunt houden. En oh ja, zweep aan de buitenkant bij het schouderbuitenwaarts!connepon85 schreef:Ha Mrijn, inmiddels is het meer materiaal hoor. Ik heb die tijd niet bijgewerktEn er komen nog meer video's.
Maar, er zit zoveel informatie in dat 1 keer kijken inderdaad niet genoeg is. Toch kan ik niet wachten om meer te zien. Vooral de lessen aan de gewone stervelingen zijn voor mij erg waardevol.
Zijn daar in de les mee aan de slag gegaan en hebben een periode een heel fijne, constante aanleuning gehad waarbij ik echt het gevoel had dat mijn paard mooi op zichzelf liep. Van daar uit is de aanleuning te zwaar en star geworden. Eigenlijk is dat geen aanleuning meer, maar puur leunen. De oorzaak weet ik niet precies. Ik denk dat ik me te veel heb gefocust op stabiliteit en de luchtigheid wat uit het oog ben verloren. En eigenlijk staan we daar nu nog. Om dit op te lossen ging ik vooral hard werken. Veel voorwaarts, veel been, veel oefeningen, veel buigen... Dat heeft dan wel wat resultaat, maar fijn voelt het niet.
. Daarna is het ook meteen weer weg hoor, maar die momenten kunnen erg bepalend zijn in mijn training. Ik heb nu vanaf het begin alleen maar naar de hand toegereden, ook in de schrikmomenten en dat werkte (duhhh). Blijkbaar anticipeer en reageer ik normaal behoorlijk terug in dat soort situaties waardoor mijn paard op voorhand al op de rem gaat en dan volledig achter mijn hulpen kruipt om vervolgens te staken en springen. Ik heb dan altijd de grootste moeite om haar weer vooruit te krijgen. Nu heb ik de impuls om controle aan de voorkant te houden onderdrukte en haar heel simpel doorgereden. Ik moest soms een kleine correctie links of rechts maken, maar dat mag van Rien. Toch? Dit werkte in stap, draf en galop perfect!
. Vandaag ook maar goed aandacht aan besteed.