Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:08

Ik ga morgen toevallig twee stallen kijken!
Ben super benieuwd, ik sta bij eentje al op de wachtlijst alleen is daar geen plek en ik wil toch maart haar uit de opfok halen...

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:21

Wat een mooi paard!! Groot ook? Of lijkt dat maar zo?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:23

Wat een leuk paard Snollygoster! Nieuwsgierig koppie heeft ze, maar ook vooral ondeugend!

Ik heb de paarden thuis staan en hier een goede rijbaan thuis, vrijwel altijd goed (ook met veel regen of droogte). Verder is alles klei grond, maar goed met 20/25 en (veel) meer cm sneeuw en -25 merk je daar toch niets van.

Verder heb ik mijn paarden op blote voeten staan nu (ik mag toch nog niet rijden ivm hersenoperaties), maar daardoor durf ik ook niet zo goed met ze aan t werk in de rijbaan. Het is absoluut niet glad (doordat het zo koud is plakt de sneeuw ook niet), dus in principe zou het moeten kunnen in de rijbak. Vandaag vond ik het alleen al te koud om deken eraf te halen om alleen te poetsen. :=

Maar ik wil op korte termijn met de 2,5 jarige beginnen met clickeren, vrijheidsdressuur en grondwerk richting longeren. Met de andere wil ik ook gaan clickeren en verder vrijheidsdressuur uit gaan bouwen (ze kent al wat dingen, zo leuk!).

De 2,5 jarige vandaag, zo'n enorme knuffel! <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe wisselen die van jullie trouwens? Liberty wisselt nu behoorlijk, ze heeft daardoor een bult op haar onderkaak (dop te lang blijven zitten). Vraag me alleen af hoe snel die bult weer verdwijnt? Dat zou namelijk wel weer moeten (het is een eruptiecyste). Ze heeft er verder geen last van of iets, eet heel goed en tanden zien er verder netjes uit. Alleen wil ik niet eerder een bit en hoofdstel omdoen voor die bult (grotendeels) weer weg is.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:32

enjoy86 schreef:
Wat een mooi paard!! Groot ook? Of lijkt dat maar zo?

Ja ze is behoorlijk groot! Weet niet hoe groot precies, maar zal wel rond 1.75 zitten aangezien ik 1.72 ben en haar schoft nu al hoger dan mij komt.

Bedankt Quir! Ondeugend is ze zeker en vast, maar gelukkig wel op een lieve en speelse manier <3
Jij hebt ook een knappe knuffel bij je staan zo te zien!

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:42

Zijn jullie ook zo blij als het weer warmer gaat worden :brr: :brr:

Wij hebben vandaag mijn ukkie naar utrecht gebracht waar ze hem morgen gaan opereren voor een zaadleider verwijdering. Ben echt heel zenuwachtig ervoor :(

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:22

Oh bah. Spannend!

De bak helaas bevroren dus weer even voor de lol steeds op- en afgezadeld :) Ook maar een hoofdstelletje om gedaan en wat leuke foto's gemaakt :D
Afbeelding
(Ik weet dat het zadel te lang is. Dit is het zadel van mijn andere pony en die er voor het oefenen op gelegd omdat zijn eigen thuis lag ivm invetten/schoonmaken) :o

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:43

Sterkte morgen Dawson :(:)
Ik heb ook geen bak. Alleen een heel groot weiland. Ben wel van plan daar een stuk van af te zetten, is toch fijner met longeren he :P

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:36

Ik ben 4 maanden geleden op een stal met paddock en bak gegaan. Hij staat hierdoor veel buiten en kan toch veilig met hem aan de slag. Ik sta met 2 andere meiden de een heeft 4 paarden de andere 1 en ik ook 1. Genoeg maatjes dus, maar ook het werk kunnen doen.

Wat een leuk paard snolygoster

Braaf kind ook Eline!

Wat een leukerd quir

Loic_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:43

Ik ben nu bezig met longeren, zadel op en dat soort dingen. Wanner dat goed gaat erop! Hij heeft er in ieder geval veel plezier in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:04

Iedereen gaat zo lekker snel! Ik wil ook aan de slag haha.
Op de opfok waar [***] nu staat kan helaas niks gedaan worden omdat ze niet in de bak mag en in hun paddock geen doen is. Echt super jammer, want niemand kan in die 2,5 jaar eigenlijk zien hoe zijn of haar paard los loopt. :(
Dus hopelijk 1 maart verkassen naar een leuke stal! :)

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:08

Ik ben nog steeds bezig met longeren met zadel, stijgbeugels, hoofdstel en bijzet. Heb ondertussen ook er aan gehangen en wat gestapt, hij leek net dronken toen hij ging stappen :') maar deed voorderest helemaal niks dus ben super blij daarmee! Gisteren is iemand langs geweest die voor mij erop gaat aangezien ik daar zelf gewoon niet handig genoeg ik ben. Maar als hij eenmaal zonder problemen iemand op zn rug laat ga ik het wel zelf verder doen! Oja en gisteren hebben we dus ook aan allebei de beugels geduwd en behoorlijk wat gewicht erop gezet, en hij gaf geen kick <3

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:08

ik ben nu bezig met longeren met hoofdstel en longeer hulp alles lekker losjes en ze doet het erg goed zakt af en toe zelf lekker in. Vanaf maart is mijn plan te beginnen met zadel te longeren.

Volgende maand komt de tandarts langs vind dat wel belangrijk voor dat het echte werk straks begint.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:11

KirstenChes schreef:
ik ben nu bezig met longeren met hoofdstel en longeer hulp alles lekker losjes en ze doet het erg goed zakt af en toe zelf lekker in. Vanaf maart is mijn plan te beginnen met zadel te longeren.

Volgende maand komt de tandarts langs vind dat wel belangrijk voor dat het echte werk straks begint.

Tandarts is inderdaad heel belangrijk, zeker als dat de eerste 3 jaar nog niet gebeurd is. Was deze zomer erg veel werk aan Diva.
Hier komt de osteopaat ook nog voor ik begin.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:17

Wat een prachtige paardjes komen er voorbij zeg...leuk om te zien.

Bobje26: Hopelijk vind je een fijne plek voor je paard en kunnen jullie aan de slag. Of heb je al wat gevonden?

Hier gaat het alles behalve snel hoor, ben nog steeds bezig om een soort inhaal slag te maken met m'n paard.
Dingen die je meestal met een 3 jarige doet en eigenlijk bij vele al vanzelfsprekend zijn moeten hier nog bevestigd worden.
Die van mij wordt in mei 6 maar loopt wbt beleren behoorlijk achter op de gemiddelde leeftijdsgenoot.
Komt allemaal wel goed, alleen wat later allemaal.

De tandarts is 1 keer geweest en heeft helaas wat werk moeten verrichten een half jaarlijkse controle is nodig bij de mijne.
Afgelopen week weer de fysio/masseur op bezoek gehad...gelukkig was zij erg tevreden nog 1 plek in dr nek/hoofd die nog wat extra aandacht vergt maar ook dit gaat de goede kant op.
Als ze echt helemaal los is in dr lijf ga ik er pas op...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:08

Eventjes een off-topic vraag: mijn zadel ligt aan de voorkant wat te diep op de schoft, omdat ze nog moet ontwikkelen in spieren wil ik niet gelijk een nieuw zadel kopen. Ik kwam op Divoza de CSO Anatomic front riser tegen en heb er zowel goede als slechte dingen over gehoord, zo zou deze net iets te veel druk op de schoft geven. Nu heb ik hier nog een Prolite correctiepad liggen voor mijn veelzijdigheids zadel van mijn ander paard, maar deze zou op anatomisch niveau niet zo goed gevormd zijn om een zadel langs de voorkant wat op te krikken. Heeft iemand ervaringen? Dit is slechts een TIJDELIJKE oplossing, bezoekje aan de zadelmaker zal binnenkort wel ervan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:03

Ik heb op mijn vorige paard een prolite frontriser gebruikt omdat zij atrofie had. Werkte perfect en toen de spieren weer aan de betere hand waren kon hij eronder uit en lag het zadel super.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:07

Afbeelding
Ik heb het voorlopig zo. Ik ga hem eerst goed bespieren voordat ik erop stap dus koop dan een zadel wat hem goed past. Er zijn veel dingen om het op te lossen hoor alleen ben ik hier niet zo in thuis.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:20

Owh wat ben ik jaloers met jullie makkelijk aanpasbare zadels... Mijn westernzadel is te lang voor binkie dus ik kan hem er wel op leggen en stappen maar voor de rest niet want dan gaat het knellen in zijn lies ben ik bang... Alleen ja ik moet dan eigenlijk een nieuw zadel kopen, maar ja hij gaat ook nog groeien dus ja. Ben bijna geneigd om hem zadelmak te maken met een dressuur/veelzijdigheids zadel

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:35

Dat is toch niet raar Melanietje... ipv zo'n zwaar westernzadel... makkelijker passend te maken, makkelijker goedkoop aan te schaffen etc etc.... en hoe veel verschilt het zadelmak maken in het eerste begin van een later western of engels paard?

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:44

Evelijn schreef:
Dat is toch niet raar Melanietje... ipv zo'n zwaar westernzadel... makkelijker passend te maken, makkelijker goedkoop aan te schaffen etc etc.... en hoe veel verschilt het zadelmak maken in het eerste begin van een later western of engels paard?

Niks alleen ik heb al in jaren niet meer in een Engels zadel gezeten. En de laatste keer dat ik erop zat was niet zo daverend succes zullen we maar zeggen... Ik was heel mijn balans kwijt vanwege dat ik in dat zadel in een positie werd geduwd en bij mijn westernzadel niet.

Maar het is zeker te overwegen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:45

Opstappen met een niet passend zadel zou ik absoluut niet durven, denk dat ik er sneller naast lig dan dat ik foei kan zeggen. Plus dat ze in het begin wekelijks zal veranderen in bespiering als ik echt begin. Vandaar mijn keus ook voor boomloos, je kan zeggen wat je wil maar knellen doet het niet gauw ;)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:13

Mijn zadel ligt in principe niet verkeerd, alleen te laag op de schoft. Een bezoekje aan de zadelmaker staat zeker en vast op de planning, alleen is het nu gewoon zonde om al een nieuw zadel te kopen als je weet dat je die binnen een tijdje weer moet gaan laten aanpassen ivm bespiering.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:19

Snollygoster schreef:
Mijn zadel ligt in principe niet verkeerd, alleen te laag op de schoft. Een bezoekje aan de zadelmaker staat zeker en vast op de planning, alleen is het nu gewoon zonde om al een nieuw zadel te kopen als je weet dat je die binnen een tijdje weer moet gaan laten aanpassen ivm bespiering.

Blijft een hekel punt met die boomzadels. Kan elke 3 maanden erg genoeg veranderen om flink aan te moeten passen of zelfs een nieuw te moeten kopen de eerste jaren. Als ik de loterij win begin ik daar weer aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:28

Ik heb een stal gevonden! *\o/*
Super fijn, eerste weekend van maart verhuizen we [***].

Betreft zadels, ik heb toen een prolite gebruikt vanwege een vrij onbespierd gedeelte vd rug. Elke keer dat hij groeide konden we er een inlage uithalen. :)
Maar het is zo lastig, een jonkie ga je ook niet 30 keer opzadelen, rondje rijden, en dan kijken wat het beste past..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:47

Lekker bobje26...nog ff en de dagen worden weer wat langer en is het maart hihi..heerlijk!

Momenteel zit er nog een frontriser in m'n ghost maar vermoed dat ie die er binnenkort wel uit kan.
Gelukkig wordt madam eindelijk wat breeder en ietswat bespieder...al stelt het laatste nog niet zo heel veel voor haha.
Ben het zadelmak maken begonnen met een barebackpad.
De ghost is al jaren m'n favo zadel dus was blij dat mijn paard deze ook prettig vind liggen en echt Super past.