[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:34

Stoer van je! Lekker genieten!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:42

Wauw wat knap van jullie zeg!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 09:04

Bedankt allemaal! :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:51

Super hoe jullie samen groeien en ontdekken! Heel veel veilige kms toegewenst!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 17:17

Dankjewel!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:37

Keigoed! Erg dapper van je maar daar gaan jullie beiden veel voordeel uit halen! Op die manier wordt jullie band nog sterker. En ik vind persoonlijk dat een paard ook regelmatig zijn hoofd moet kunnen leeg maken.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 18:28

Dankje! Dit is ook echt mijn doel om lekker buiten te rijden en uiteindelijk lange ritten naar het strand te maken. In de bak rijden is ook leuk, alleen op een gegeven moment wordt het een beetje saai.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:39

_mjwb schreef:
Dankje! Dit is ook echt mijn doel om lekker buiten te rijden en uiteindelijk lange ritten naar het strand te maken. In de bak rijden is ook leuk, alleen op een gegeven moment wordt het een beetje saai.

Ja, en dat vinden zij ook!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:24

_mjwb schreef:
De AH in Brielle, kimberlyve :)

Romy - Jaa dit is echt mijn doel! :D Nu kunnen we samen buiten gaan rijden en dan ook lekker naar het strand! Hij liep als een held langs het drukke kruispunt dus dat kleine stukje oversteken naar de andere kant zal ook geen probleem zijn!

Ooh! Die ken ik wel. Ik werk daar vlakbij.. Lekker druk altijd daar

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 18:34

Vandaag ging het mis bij de AH... Ik dacht bij mezelf dat het heel goed ging en toen net voorbij de AH sprong hij achteruit de weg op. Ik raakte zelf een beetje in paniek en verstijfte een soort van. Het duurde even voordat ik zelf kon ontspannen en toen heb ik de teugels los gelaten en kon degene waarmee ik buiten reed Ducky naar voren trekken aan zijn hoofdstel. Ze hoefte niet veel te trekken want hij ging zo mee. We hebben wel voor een hele file gezord en ik voel me zo schuldig! Hij heeft ook zijn springschoen kapot getrapt en zijn rechterhoef is ook niet meer helemaal goed. Toen we verder reden kwam er een man achter ons aangerend met zijn springschoen. Echt super lief!

De rest van de rit ging wel heel erg goed. Ik heb hele stukken voorop gereden en we hebben ook veel gedraafd (naja ik met Ducky draven en mijn vriendin met haar paard in galop want die kon hem niet bijhouden :') ). Ik heb ook hele stukken ontspannen kunnen lopen dus het incident bij de AH was een beetje uit het niets, maarja het is goed afgelopen!

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:41

Waarom voel je je schuldig? Voor de file haha.. Paarden blijven prooidieren en kunnen overal van schikken. Hier kan je niks aan doen! Maar fijn dat je het goed heb kunnen afsluiten en volgende keer weer met "clear mind" erop stappen.

Natuurlijk is het schikken om daar midden op de weg te staan.

Blij dat nu alles goed gaat! :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 19:03

Ik weet het, alleen ze moesten stoppen voor mij en daar voelde ik me schuldig over. Gelukkig is alles goed gegaan en de volgende keer gaan we gewoon weer!

Dankje!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:42

Vandaag heb ik ontdekt dat Ducky een telgang heeft. Hij vindt het heel moeilijk om rechtsom te buigen dus was ik kleine voltes aan het rijden en toen begon hij heel raar te draven. Ik keek mijn instructrice aan van wat doet hij nou. Zat hij in de telgang. Het voelt zo grappig en je zit echt lekker :D

Hij wordt trouwens ook echt al lekker bol!
Afbeelding
Afbeelding

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:02

Ja ze kunnen nog wat in die draf!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:46

Is het telgang of tolt?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 13:09

Mijn instructrice zei telgang maar ik zou het zelf echt niet weten. De volgende keer als hij het doet dan vraag ik of iemand het even wilt filmen. Ik weet eigenlijk vrij weinig van de telgang en tölt en wat het verschil is.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:14

Meestal zit tolt lekkerder en pakken ze dat makkelijker op een kleine volte dan telgang. Maar telgang kan ook best natuurlijk :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 14:55

Naja misschien is het wel de tölt, ik zou het echt niet weten haha! Ik vind het wel heel leuk dat hij het zomaar deed :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:51

Oh, hij ziet er goed uit zeg!
Is zijn rechterhoefje nu oke?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 14:23

Ja, hij is weer helemaal mooi! :D (op zijn straal smeer ik wel elke dag nog dat spul, maar verder is heel dat stuk wat afgebroken was weer mooi terug gegroeid)

Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 13:34

Vandaag een jaar geleden werd Ducky naar mij gebracht! :D

Hij heeft vandaag heeel veel wortels gehad en extra muesli. Ik wilde vandaag ook even een half uurtje lekker rijden, maar dat gaat de laatste tijd een beetje anders. Het rijden met Duck gaat zo mega goed en de galop gaat ook echt super! Hij springt nu rustig aan en naast dat ik hem wel na de hoeken een beetje terug moet nemen, galoppeerd hij ook heel rustig :). Alleen de laatste tijd komt er een meisje bij mij in de bak rijden waarvan haar moeder vraagt of ik niet wil galopperen omdat ze denkt dat Ducky heel hard gaat rennen ofzo? Maarja vandaag was dat ook zo dus ben ik uiteindelijk naar buiten gegaan om in de buitenbak te rijden, maar daar was het gewoon echt te warm. Na nog een rondje links- en rechtsom galop heb ik uitgestapt.

Ducky is ook heel wat aangekomen in een jaar! Hij was echt heel veel afgevallen nadat hij gestopt was met koersen, maar nu is hij anders bespierd en krijgt hij al lekker vet :)

Een jaar geleden:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:36

Ziet er goed uit! Mooie ronde billen ook :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:43

ziet er goed uit :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:17

Al een jaar :wow: ?! Nou gefeliciteerd!

En ... tja .. oke, ik wil die moeder wel begrijpen maar haar vrees is toch onterecht? Persoonlijk vind ik dat jij je niet uit de piste moet laten jagen hoor. Nu kan je nog buiten, straks niet meer. Kan je die moeder niet uitleggen dat Duck inmiddels wel gecontroleerd kan galopperen en indien zij dat nog steeds een probleem vindt, je zal verwittigen dat je gaat galopperen zodat zij de bak uitkan of kindlief even in het midden kan gaan staan?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 21:38

Bedankt allemaal! :)

De eerste keer dat ze het zei heb ik aan haar uitgelegd dat Ducky heel erg veranderd is en dat hij nu gewoon rustig aanspringt in de galop en dat hij nu ook in een rustig tempo galoppeerd. Ik wilde het zelfs aan haar laten zien, maar het leek alsof ze er niks van wilde weten want ze negeerde het verder.
Op de een of andere manier vind ik het eng om te zeggen dat ik gewoon mijn ding ga doen en dat ze niet zo moeten zeuren. Dat de bak van iedereen is die daar staat met zijn paard en niet alleen van hun, maar daar ben ik te verlegen voor...
Ik snap zelf ook niet echt wat het probleem is, want dag meisje zegt zelf altijd dat ze heel goed kan rijden, dus dan neem ik aan dat ze gewoon kan sturen en remmen?
Maarja de volgende keer als het weer gebeurd dan moet ik er iets van zeggen en gewoon niet bang zijn voor hun reactie.