Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joanieke schreef:En TS.. Heel eerlijk denk ik dat als er een zaak komt, je sterk in je schoenen staat...
Babootje schreef:Joanieke schreef:En TS.. Heel eerlijk denk ik dat als er een zaak komt, je sterk in je schoenen staat...
Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen in het rechtssysteem. TS sterkte in ieder geval. Jij kunt er feitelijk niets meer aan doen dan het nu overlaten aan juristen. Het zou wel fijn zijn als het andere meisje en haar ouders een getuigenverklaring op schrift zoude willen geven.
Babootje schreef:Ik vind het toch een bizar fenomeen dat kinderen zomaar zonder toestemming op een pony van iemand anders stappen. Ik zou het niet in mijn hoofd hebben gehaald.
Babootje schreef:Ik vind het toch een bizar fenomeen dat kinderen zomaar zonder toestemming op een pony van iemand anders stappen. Ik zou het niet in mijn hoofd hebben gehaald.
_San87_ schreef:Babootje schreef:Ik vind het toch een bizar fenomeen dat kinderen zomaar zonder toestemming op een pony van iemand anders stappen. Ik zou het niet in mijn hoofd hebben gehaald.
Er zijn echt zoveel kinderen die dat doen. En het is iets van alle jaren.
Toen ik 12 was en naar mijn pony fietste, kwam ik altijd langs een weiland met shets. Daar stonden altijd kuddes met kinderen om voor de pony's te zorgen.
En dat is ruim 15 jaar geleden.
Picasso schreef:Ik ben ook zo opgevoed en had idd een eigen pony._San87_ schreef:Er zijn echt zoveel kinderen die dat doen. En het is iets van alle jaren.
Toen ik 12 was en naar mijn pony fietste, kwam ik altijd langs een weiland met shets. Daar stonden altijd kuddes met kinderen om voor de pony's te zorgen.
En dat is ruim 15 jaar geleden.
Het zal misschien gescheeld hebben dat mijn zus en ik onze eigen pony's hadden om voor te zorgen, maar ik ben gewoon echt zo opgevoed; niet ongevraagd aan andermans spullen/dieren zitten. En dat je dan ook nog verantwoordelijk bent voor eventuele ongelukken, vind ik zo bizar.
Ibbel schreef:Je bent niet verantwoordelijk, je bent - in beginsel - aansprakelijk. Je bent ook niet automatisch schuldig, als/omdat je wettelijk gezien aansprakelijk bent. Dat zijn drie heel verschillende begrippen. En als de schuld bij de ander ligt, heeft dat (of kan dat hebben) gevolgen voor de wettelijke aansprakelijkheid.
Picasso schreef:Okay, dank. Maar je zal dat dan wel moeten bewijzen?
Ibbel schreef:Nee, je hoeft als eigenaar niet te bewijzen dat je onschuldig bent. Volgens de wet ben je onschuldig tot het tegendeel is bewezen. De tegenpartij moet dus jouw schuld aantonen.
Jij bent wél volgens de wet aansprakelijk. En als jouw aansprakelijkheidsverzekering de SCHULD bij de tegenpartij kan neerleggen (en kan bewijzen) dan kan jouw AANSPRAKELIJKHEID verminderen/wegvallen.
Lanolynn schreef:Van het meisje met het gebroken been hebik nog niks gehoord. Het andere meisjeis vanochtend hier geweest en we vonden het beide erg leuk.
Verder staan er in de buurt niet echt pony's maar ik heb verder ook nog niet echt navraag gedaan. Ik heb aangifte gedaan van mishandeling en eerroof, dit vanwege de onjuiste informatie naar de dierenbescherming toe.