Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sinds het zo hard gewaaid heeft is ze weer begonnen met enorm hoesten. Ze heeft vaker periodes gehoest hier op stal, maar met een weekje ondersteuning (NAF Kof Eze en dennenknopsiroop) was dat verholpen. Deze hoest klinkt toch wel een beetje eeh.. Rot. Voor de zekerheid wil ik dit dus even laten onderzoeken. Ik verwacht geen extreme dingen, waarschijnlijk een virusje of verkoudheid door de wind vorige week. Ze heeft geen neusvloei, droge hoest en doet het enkel in stap/rust. Met rijden in draf en galop niks aan de hand. Alleen als ze hoest, dan blijft ze er in hangen lijkt wel.
Aankomende woensdag hebben we weer les, dan laat ik mijn instructrice even kijken naar het zadel en dan zien we wel of het nog past of niet.
Dus besloot ik om erop te klimmen
Levensgevaarlijk paard joh, niet te doen. Hahah. Nee ze vond het allemaal prima, we hebben heel relaxed door de bak gestapt (zonder stuur) en ze ging netjes stilstaan als ik dat vroeg. 
. Hopelijk is het niks ernstig.
Tot die tijd rijden we lekker met de barebackpad, wat ik echt totaal geen probleem vind. Daarmee kunnen we werken aan de scheve bespiering, zodat dat weer een beetje recht wordt als we bij CM op controle komen.
Lukt het een beetje, is ze trots op zichzelf maar wordt ze gigantisch enthousiast. Ze staat dan wel goed aan mijn hulpen haha. Onze trainingen bestaan nu voornamelijk uit tempowisselingen, schijnovergangen, progressieve overgangen en veel zijgangen. Nu de basis er redelijk in zit, wordt het meer puntjes op de i krijgen. Al werken we natuurlijk altijd nog aan de basis, dat blijft een belangrijk onderdeel.

Overigens gaat het rijden bizar goed, qua aanleuning hebben we eigenlijk geen problemen meer. Enkel bij het halthouden trekt ze zich eruit. Ze kan enorm fijn lopen en schrikreacties hebben we vrijwel nooit meer. Ook zijn we begonnen met de travers in stap, letterlijk net begonnen want ze snapt er nog niks van. Elke poging die ze doet beloon ik uiteraard haha.
Ik ben er alleen maar blij mee want zo leert ze zelf nieuwe dingen ontdekken en dat dat allemaal niet eng is. Longeerzweep? Die zou ze bijna zelf mee naar binnen nemen

Nee zonder gein, ik wilde hem al heel lang maar vond (vind) hem eigenlijk veel te duur. Nu was hij in de sale en nog steeds veel te duur, maar toch maar gekocht.. Ben benieuwd of het werkt of dat ik nu even 150 euro heb weggegooid
Ze heeft de afgelopen tijd echt helemaal niet meer gehoest, niet in rust en niet tijdens het rijden, dus dit kwam wel weer even hard aan.. Hoop toch echt niet dat ik weer de dierenarts moet gaan bellen. Ik heb al één rekening liggen van 150 euro die niks heeft geholpen en ik wacht nog op de andere rekeningen. Snap er gewoon niks van, ze zit zo gigantisch goed in haar vel. Dat zie je niet alleen aan haar, maar je merkt het ook gewoon qua karakter. Na een dikke twintig duizend euro in twee jaar mag het toch hopelijk wel een keer klaar zijn?
Dat is dan wel inclusief alles hoor, van borstels tot dierenartsrekeningen tot nieuwe zadels en andere (onnodige) uitgaven. Allemaal in het kader van 'pony opknappen' 

Deni11 schreef:Wat een geld haha. in mijn familie had iemand ook een pony die hoeste, en die heeft lettelijk allés geprobeerd en toen opeens bedacht ze zich dat hij een paar jaar terug ook hoeste en dat verholpen was met chinese kruiden. Dus zij koopt chinese kruiden en gaat het voeren: hoppa hoest is weg. Misschien het proberen waard?
Tijdens het longeren/rijden hoest ze vrijwel niet meer en ook op stal hoor ik haar niet meer.
Helaas dit weekend ook geen tijd gehad om de Recuptex goed te testen, maar aangezien ik komende periode heel veel vrij heb komt dat wel goed!
Dat laat ze ook duidelijk merken.
Mijn vorige zadel kon prima aangepast worden, maar kon ik zelf niet meer in zitten (rugpijn) dus er moest toen wel een nieuwe komen. Deze ben ik nog steeds super tevreden over! Hij zit zo gigantisch fijn en ze loopt er top mee, behalve dat ze nu te breed is geworden haha. Ik denk dat we inmiddels zeker op een boommaat wijd zitten.