pol1 schreef:Nou voor onze paarden werkt het prima..Ik promoot ook niks ik vertel alleen Hoe wij het hebben gedaan. En als je dan de vergelijking maakt met vele andere stallen dan blijkt onze afmeting ineens behoorlijk ideaal.
Ik zeg niet dat jij iets promoot, ik zeg dat ik zoiets niet zou promoten. Oftewel ik zal het niet aanraden en ook niet als leidraad voor een goede paddock willen terugvinden.
En in vergelijking met andere stallen kan het beter zijn dan sommigen, maar dat maakt het nog niet ideaal voor paarden op zich.
De nadelen van een zeer smalle strook op zich worden niet ineens weggenomen omdat anderen het anders hebben....
Dat het prima werkt voor jouw paarden wil ik best aannemen, maar leg je dan ook neer bij de situaties die anderen prima vinden werken voor hún paarden, ook al voldoen die niet aan jouw eisen.
Dat is dus precies wat ik probeerde uit te leggen eerder.
Zonder de situatie en de paarden helemaal te kennen, moet je niet oordelen over andermans situaties als niet afdoende. Het kan namelijk voor hun paarden wél afdoende zijn. Net zoals je jouw situatie vindt voor jouw paarden....
Overigens vind ik ook de hoeveelheid paarden die men per paddock heeft gewoon aan de eigenaar(s) zelf. Er is geen standaard voor wat goed of slecht is, paarden moeten elkaar vooral ook mogen en het moet leuk en veilig voor ze blijven.
Wel vind ik van die kleine stukjes met in elk 1 paard gewoon een openlucht stalling. Ik zie daar niet echt voordelen aan.