Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_vA

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:10

Vandaag voor de derde keer het zadel opgehad en voor de tweede keer met stijgbeugels. Eerste keer met stijgbeugels (vorige week), werd ie bij aangaloperen boos omdat de stijgbeugels tegen zijn buik klapperde. Ten heeft ie 2x boos geschopt. Vandaag reageerde hij helemaal niet :)

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:39

Aaai cubalibre dat is minder. Maar is de snee wel oppervlakkig of ook pezen door gesneden?

Charica hea jakkes jullie zelf niks? Gelukkig gaat het longeren goed!

Marleen_vA haha was het dus toch een stukje onwennigheid! Super hoor :D

Ik heb momenteel een ruin met heeeel veel hormonen hij kan niet normaal in het land staan zonder hij de merries gaat beschermen en de rest aanvalt. Wandelen is die ook heel erg aan het brullen en maaien met zijn voorbeen. Weet echt ff geen raad ermee. Ik corrigeer hem telkens maar wil nu toch iets tegen zijn hormonen geven... maandag belt de dierenarts pas terug. Iemand hiermee ook bekend of wat mee gedaan?

Hij is 2-3 maanden terug gecastreerd en twee ballen eruit gehaald.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:36

Oppervlakkige snee dus gelukkig valt t mee en zal hij hopelijk snel weer genezen zijn....

Helaas kan ik je niet echt helpen met je ruin maar heb wel eens gehoord dat ze hengsten/net gecastreerde ruinen soms moody mare oid geven voor de hormoonhuishouding maar heb daar zelf geen ervaringen mee...

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 07:00

Mandy_B schreef:
Marleen_vA haha was het dus toch een stukje onwennigheid! Super hoor :D

Haha ja de eerste keer reageerde hij niet bang. Hij ging schoppen omdat de stijgbeugels alle kanten op gingen en toen gingen die oren naar achter. Hij vond het stom. Ik hoefde maar 1x "hé!" te roepen en toen was het klaar.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:08

CubaLibre schreef:
Oppervlakkige snee dus gelukkig valt t mee en zal hij hopelijk snel weer genezen zijn....

Helaas kan ik je niet echt helpen met je ruin maar heb wel eens gehoord dat ze hengsten/net gecastreerde ruinen soms moody mare oid geven voor de hormoonhuishouding maar heb daar zelf geen ervaringen mee...

Gelukkig maar!

Oke ik ga daar is wat meer informatie over opzoeken! dankjewel

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:51

Oh nee toch CubaLibre, wat een pech zeg. Hopelijk houdt hij zich rustig en knapt hij snel weer op. Vind het wel een super knap ding hoor.... :D

Heb zondag wat foto's gemaakt van mijn lieverd. Zal ze zo even uploaden. Op Yori heeft nu 3x iemand op zijn rug gezeten. We doen het rustig aan en gaan pas verder als hij hier echt helemaal safe mee is.
Als het goed is komt er vanavond voor het eerst iemand foto's maken dat er nu ook echt iemand op zit. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet, ik heb hem nog vast, maar heb nog niet echt de tijd om te kijken hoe er nu daadwerkelijk uitziet.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:53

Afbeelding
Afbeelding

Als ik hem zo op de foto zie wordt het toch al een heuse kerel

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:50

Ik gooi mezelf bij deze even in de groep! :+ Hopelijk is dat oke? Wij hebben een twee jarige van charmeur staan die deze zomer niet meer naar de opfok gaat, maar lekker thuis blijft om onder de mensen te blijven. We hebben m al lekker losgegooid vorige week en dat ging super! Eind dit jaar (3 jaar) gaan we er pas echt intensief mee aan de slag, maar alle beweging en oefeningen zijn al leuk meegenomen! Hij mag eerst nog even lekker een jaartje groeien. Onderstaand een foto en filmpje!

https://youtu.be/z7ggLan_uZY
Afbeelding

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:59

vickiva schreef:
Ik gooi mezelf bij deze even in de groep! :+ Hopelijk is dat oke? Wij hebben een twee jarige van charmeur staan die deze zomer niet meer naar de opfok gaat, maar lekker thuis blijft om onder de mensen te blijven. We hebben m al lekker losgegooid vorige week en dat ging super! Eind dit jaar (3 jaar) gaan we er pas echt intensief mee aan de slag, maar alle beweging en oefeningen zijn al leuk meegenomen! Hij mag eerst nog even lekker een jaartje groeien. Onderstaand een foto en filmpje!

https://youtu.be/z7ggLan_uZY

Wat een leukerd, mooie bewegingen ook. Wees er maar zuinig op!

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:11

Tymone: Dankjewel, gaan we zeker doen! :o

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:02

@CubaLibra hopelijk geneest het snel!

@Tymone wat een mooi paard! Ben benieuwd naar de foto's :)

Bij mij ging het gisteren niet zo goed. Paard schrok ergens van en rende me zo omver. Paard heeft gelukkig niks... Alleen ik heb 2 blauwe benen en kan niet meer goed lopen. Vanaf gisteravond rust gehouden maar vanavond heb ik weer een les dus we gaan gewoon weer aan de slag. Pijn of geen pijn :+

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:17

Hier gaan we nog goed vooruit, iets te goed... Takoda is behoorlijke spieren aan het kweken en aan het uitzwaren. Ze was al breed aan de voorkant maar nu zo erg dat ze uit mn zadel is gegroeid := Nu heb ik meerdere paarden gehad en dus ook zadels maar inmiddels is ze uit haar 3de zadel gegroeid en is mijn voorraad op _O- Mijn zwarte Ruitergilde zadel is breed genoeg voor haar schoft maar de zweetbladen vallen nu een stukje over haar schouderpartij heen. Mijn bruine Stubben is qua zweetbanden prima maar te smal. Mijn bruine prestige ligt al helemaal niet goed... Dus mijn vakantiegeld heeft al een bestemming 8)7

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:23

Ah lekker zeg _O-

Gaaf paard, die Charmeur!

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:24

Neverland schreef:
@CubaLibra hopelijk geneest het snel!

@Tymone wat een mooi paard! Ben benieuwd naar de foto's :)

Bij mij ging het gisteren niet zo goed. Paard schrok ergens van en rende me zo omver. Paard heeft gelukkig niks... Alleen ik heb 2 blauwe benen en kan niet meer goed lopen. Vanaf gisteravond rust gehouden maar vanavond heb ik weer een les dus we gaan gewoon weer aan de slag. Pijn of geen pijn :+

@Neverland, Thx. Ben ook echt heel blij met hem. Hij is echt goed gelukt al zeg ik het zelf.

Maar dan heb je een behoorlijke smak gemaakt zeg als je zo blauw bent en niet goed meer kan lopen. D :(:) oe maar voorzichtig met je zelf :(:) .

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yori voor de 4de keer onder het zadel. Hij vindt het nog wat spannend dus we stappen alleen nog en de ruiter doet voor de rest nog niks. Volgende keer willen we hem wat ruimte aan de longe gaan geven.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:05

Hier vandaag de nietjes uit z'n knie laten halen en volgende week gaat iemand m even voor me rijden (3x in de week), merk dat ik t niet meer aandurf na m'n snoekduik van 7 weken geleden... dus vandaag afgesproken dat er n paar keer iemand anders opgaat voordat ik m zelf ga oppakken.

Ik heb m'n merrie nog staan die ook weer aan het werk moet en wegens rugklachten moet ik gewoon wat voorzichtiger zijn... zeg en doe dit niet snel maar dit is even beter voor ons allebei en hopelijk kan ik er snel zelf weer op.

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:54

Na een tijdje afwezig zijn meld ik mij ook weer :o
Carel is zo ontzettend relaxt de laatste tijd dus ben pas zo opgestapt kijken wat hij deed.. Nou totaal helemaal geen reactie zo braaf wat hij is en hij vind alles best <3
Wat leuk om te zien hier dat er zoveel verschil is tussen hoe paarden het oppakken.. Cubalibre wat een pech zeg! Fijn dat de nietjes eruit zijn.
Hier een foto van een uberbrave Carel!
Dit is van de 4 e keer erop zitten, we doen eigenlijk alleen stappen en hebben 2 meter gedraafd..
Afbeelding
Afbeelding

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:59

Wat een brave jonkies allemaal zeg op het moment! :D
Heerlijk om te zien hoe het bij iedereen gaat ^_^
Fijn dat de nietjes eruit zijn Cubalibre, nog maar even rustig aan doen en voor je het weet, zit je er zelf weer op joh, dat komt wel goed!

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:44

Santos is 2 mei bij de tandarts geweest. Alles is weer netjes. Hij vond het gebit best netjes voor de eerste keer :) . Alles nu weer 'glad' en netjes, wolfskiesjes eruit. Hij moest even wennen aan zijn kiezen met eten. Maar hij doet het goed. Over precies een maand wordt hij 4 jaar oud en dan gaan we beginnen met gewicht en inrijden :)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:36

Zo trots op m'n baby pownie. Vandaag weer bij hem langs geweest. Als hij zo braaf blijft komt hij 21 mei weer naar huis. Tot nu toe heeft hij nog geen stap verkeerd gezet met het rijden. Stap, draf, rem, stuur en gas zitten er al goed op voor een paard wat nu een weekje onder het zadel is. Galop hebben ze alleen nog aan de longe gedaan maar daarbij deed hij ook niet gek.

Afbeelding

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:12

Gister 2x kort gehangen onder de wandeling in het bos. Vond hij helemaal prima *\o/*

Nog heel even en dan voor het eggie :j

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:09

Iedereen is zo goed bezig !
Bij mij komen ze morgen mijn nieuwe wow zadel brengen! Zo spannend :=
Voor de rest nu gewoon wat grondwerk en longeren met Siebert

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:45

Wat leuk dat het bij iedereen goed gaat!! Ik heb Impala gister met zadel gelongeerd, was pas de tweede keer en eerste keer met beugels gewoon los. Hij gaf er echt niks om. Moet eigenlijk ook dit weer hebben als ik er op ga, dan is hij liever lui dan moe :')

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:34

Zag dat de foto het niet deed hm

Dit is hij momenteel :)

Afbeelding

Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:48

Daarnet Siebert gelongeerd, enkele serieuze bokken van vreugde maar liep daarna keurig door.
Als hengst zijnde is hij best rustig voor de tijd van het jaar :)
Word elke dag meer en meer verliefd op hem <3
Afbeelding
Afbeelding