Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ceasario schreef:
En kun je dit onderzoek niet afmaken met een malloot.
Want dan hebben we in Utrecht nog veel malloten zitten die voor een onderzoek met minder arbeid en veel meer erkenning gekregen hebben.
Pipo"]
[quote="ceasario schreef:
Want dan hebben we in Utrecht nog veel malloten zitten die voor een onderzoek met minder arbeid en veel meer erkenning gekregen hebben.
Tyrza"]
[quote="ceasario schreef:Sjef Janssen:
"How we work the young horses depends on the horse. Some we ride real deep, some we ride 'half deep' or however you want to call it. You cannot tell until you go ride the horse. If a horse has a lot of back problems, problems accepting the bit, and very difficult to stretch out, then those horses we very often ride very deep.
But what is deep?
Most of the time a horse has different blocks in his neck and jaw. Before you get to the deepest point, sometimes then especially with stallions, you have four or five of those frontiers that you will hit before you get him that far down that when you open your hand and give, you have the feeling that he really wants to stretch out without falling on the forehand, you really feel the back come up - they want to go round and stay round. Every time you open your hand and the horse wants to put his head straight up, that's a sign that he has not been deep enough - it's as simple as that. So with some horses you have to go very deep before you feel that they really want to stretch out and stay over their back. Some horses have that feeling more naturally, and they have a stronger back - so you don't need to ride them that deep, but you should be able to do it."
Pipo schreef:Ik ben trouwens benieuwd naar of de professor voor het onderzoek al een mening had over het achter de ll en Ldr rijden.
ceasario schreef:Mijn vraag ?
Wie heeft nu werkelijk het artikel gelezen.?
En de reactie van bv. de bondscoach.
"Strikte naleving van het FEI-reglement door juryleden en ruiters is daarvoor heel belangrijk.
Zo zegt artikel 100.6 dat paarden hun hoofd bij al het werk,met inbegrip van het halthouden,iets vóór de loodlijn dragen.
Wordt het paard achter de loodlijn gereden,moet de jury keihard tegen optreden.Dat doet men tegenwoordig gelukkig ook.
Het resultaat daarvan is dat ruiters thuis hun paard op een correcte manier trainen.
Immers: train je thuis verkeerd,krijg je je paard in de ring niet in de correcte houding" Aldus Bert Rutten.
Pipo"]
[quote="Sjuimpje"][quote="Pipo schreef:[. Jij bent zelf al een keer aanwezig geweest bij één van mijn uitstapjes richting het klassieke en hebt gezien wat dat met mijn paard deed.
[/quote]
In een uurtje rijd je niet zomaar even een systeem. Daar doe je jaren over, paardrijden is een studie op zich volgens mij.
Verder weet je hoe ik over Juud denk, dus daar is het geen aanval op. Alleen denk ik dat Ozep en On Top niet te vergelijken zijn met elkaar.
Sjuimpje schreef:Maar nergens staat bij welke paarden en hoe die paarden gereden waren,
daardoor concludeerde ik dus dat de hele Engelse rijsport omgegooid moet worden.
Samsam"]
[quote="ceasario schreef:Mijn vraag ?
Wie heeft nu werkelijk het artikel gelezen.?
En de reactie van bv. de bondscoach.
"Strikte naleving van het FEI-reglement door juryleden en ruiters is daarvoor heel belangrijk.
Zo zegt artikel 100.6 dat paarden hun hoofd bij al het werk,met inbegrip van het halthouden,iets vóór de loodlijn dragen.
Wordt het paard achter de loodlijn gereden,moet de jury keihard tegen optreden.Dat doet men tegenwoordig gelukkig ook.
Het resultaat daarvan is dat ruiters thuis hun paard op een correcte manier trainen.
Immers: train je thuis verkeerd,krijg je je paard in de ring niet in de correcte houding" Aldus Bert Rutten.
ceasario"]
[quote="Sjuimpje schreef:Die opmerking staat er wel, maar zoals de rest van het stuk is opgesteld kan je die constatering absoluut niet in verband brengen met de resultaten van het onderzoek.
Of ze hebben heel onhandig geknipt in de uitkomsten.
Samsam"]
[quote="Pipo"][quote="ceasario schreef:
SuperPepeijn schreef:mee eens pipo, als het waar is dan is er geen ontkomen aan en dan moet er een andere manier gevonden worden. de vraag is, wanneer is het "waar"? en dan bedoel ik niet wat de prof zegt, maar wat aqua zegt en dat achter de ll lopen per definitie slecht is.
Aqua8horse"]
[quote="Pipo schreef:Samsam......ik heb het erover dat als het waar zou zijn. Ik zeg niet dat het waar is.
Maar wat nou..............als het echt waar is? Wat dan?
Aqua8horse schreef:Waarom niet? Ik denk namelijk van wel. Ik begrijp hier van bokt dat een groot aantal wedstrijdruiters kleine probleempjes hebben. Het gaat hier dan oa. over ruggebruik, tempowisselingen, nageeflijkheid. In mijn beleving zie ik dit als basisonderdelen. Vier van mijn paarden, die overigens allemaal probleem paarden waren, hebben deze problemen allemaal niet. Ze gebruiken hun rug op het moment dat je er op gaat zitten, zijn vrijwel uitzichzelf nageeflijk en goed aan de hulpen. Ze hebben schwung en tact en met ongeveer 2 ons in je hand. Verzamelen hebben ze geen problemen mee.