de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:04

Leuk zeg NYC! Een Totilas. Wauw!
Heb je al een foto?
Hopelijk bevaltie :)

Galant heeft iets raar op de singelplek
Waren eerst precies kleine insectenbeetjes... bobbeltjes. En nu plekjes die vervellen... toch maar ff in de gaten houden.

9 oktober komt de tandarts!

mavantos

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:14

Ondanks dat het nog niet officieel je eigen paard is wil ik je toch alvast feliciteren. Klinkt als een super leuk paard!

Mijn jonge (b)engel liep vandaag los over het terrein... gelukkig zo weer gevangen, maar had het wel even benauwd. Haalde hem uit de wei, en er loopt ondertussen iemand van het trappetje het terras af, dus meneer werd wat jolig en stond ineens omhoog voor m'n neus (nog een beetje hengstengedrag, niet lang gecastreerd). Heb hem los moeten laten (hij maait met mijn voorbenen) en toen draafde/huppelde hij naar de deur en daar hield iemand hem tegen, ging hij eerst nog wipkippen en daarna liep hij zo naar me toe. Snuiven dat hij deed! Hij is onwijs jolig, maar af en toe wordt het dan wel een beetje spannend := . Verder als je erop zit zo mak als een lammetje <3 .

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:39

Alizee volgens eigenaars is hij maar 1.62 maar hij staat zo hoog op zijn benen! Ik gok dat hij toch rond de 1.65 is en zijn kont staat nog wat hoger… Hier zit de driejarige met schimmel, opgelopen op de stal waar hij zadelmak werd gemaakt.. Hopelijk steekt hij die van mij niet aan, want met de winter voor de deur is dat niet handig

NYC wow!! Spannend! Plaats maar vlug een foto! Hopelijk kan je hem meenemen naar de States :D

Mavantos gelukkig zo geen gekkigheid ohz :D

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:52

Heb ff opgezocht, en Galant zal ook een schimmel hebben aan de singel. Snel behandelen!

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:03

Hoe kan je vanaf de telefoon een afbeelding plaatsen?

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:16

Wat een aapje Mavantos!
De scherpe randjes gaan er aan de hand ook snel genoeg af.
En schimmel komt best veel voor bij jonge dieren.
Ze zijn toch wat kwetsbaarder in de afweer en moeten nog wat reserves op bouwen.
Mijn merrie heeft het afgelopen winter gehad.
Imaverol werkt super.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:32

NYC wat gaaf, ben benieuwd naar foto's.

Oh Gameboy was boefje aan het spelen. Reageert hij altijd zo heftig als hij schrikt?

Gisteren Broer weer lekker gereden en daarna heeft mijn zoontje van 4 jaar hem uitgestapt. Natuurlijk onder begeleiding van papa en mama. Maar Broer vind het allemaal prima.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:41

dat klinkt echt super witoto, jouw Bon bravour
Ik ga zaterdag mijn 2,5 jarige BBb x Ro-lex ophalen, hoop dat die ook zo heerlijk baraf en meewerkend is.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:43

Leuk ff, heb je een foto? Ben zo dol blij met mijn BB. Mega lief in de omgang en heerlijk gretig in het werk en heel heet te krijgen maar ook weer af te vloeien.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:51

Afbeelding

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:56

Al knap als veulen zeg en ziet eruit als een spierbundel. Hoe groot is hij?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:00

hij is echt heel groot en fors, nu al wel net zo groot als zijn moeder, 1.70m
hoofd is niet het mooiste, maar ala

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:03

Oh dan is hij echt al groot. Broer is niet een grote maar beweegt wel groot en maakt front. Wie weet trekt zijn hoofd of bij en anders met een mooi hoofdstel zie je het vaak al niet. En karakter is veel belangrijker

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:14

idd, en met een oranje strik eraan is elke kop mooi!

ik hoop idd dat de mijne ook mooi front maakt, dat zou bij zijn moeder iets meer mogen.
ik heb geen idee of hij fijn kan lopen, als veulen deed hij alleen galopperen en verder heeftie in de opfok gestaan.
Zaterdag gaat hij met nieuwe paarden de wei op, dus dan kan ik direct zien hoe of wat.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:42

NYC: gefeliciteerd, ben erg benieuwd naar foto! Wanneer vertrek je richting de states?
Jessica24: Gaaf dier, ook al zo volgroeid voor een driejarige!
Lizzy1; lijkt zo op de foto een stuk groter dan 1.62! Maar daar komt ook nog wel wat bij dan is het wel een mooi maatje. Mijne is nu 1.66 maar die groeit ook nog lekker door.

Gister weer lekker gereden, sproeier stond aan maar ze keek nergens naar. Verder zit ik erover te denken om in oktober keer naar mn instructrice te gaan, lijkt me wel leuk!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:17

Zo is het maar net ff. Oh spannend dus wat hij doet qua beweging. Volgend jaar komt onze Charmeur binnen, ben ook benieuwd wat hij gaat doen.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:27

Het plan was om 1 december naar de States te gaan. Vanaf dan gaat mijn. 1 jarige verblijfsvergunning in. Woon nu in een caravan, huis is verkocht. Mijn paarden Trailer is inclusief mijn trekauto verkocht,Word morgen avond opgehaald. Breng mijn PRE morgen naar het Schiphol, hij vliegt overmorgen. - heb hem toch maar vooruit gestuurd want hij heeft daar een betere stalling waar hij wel naar buiten kan.- alles is eigenlijk geregeld. Moet als enigste grote ding mijn Audi A3 verkopen, heb ik mij een beetje op verkeken dacht zet eerst de trek auto te koop moet echt een liefhebber voor wezen maar die was zomaar verkocht! Dealer zij dat het bij wat duurdere auto's in deze tijd wel moeilijk is. En wil hem toch echt particulier proberen te verkopen, bij een dealer krijg ik er te weinig voor vind ik.
Heb nog wat laatste dingetjes die ik te koop heb staan.

Ben er dus wel klaar voor! :D
Vriend komt begin oktober hier voor mijn verjaardag, we hebben het er al overgehad dat ik ook tegelijk met hem mee naar de VS kan vliegen, makkelijker met de baggage en mijn zoon. We hebben contact gehad met de instantie die verblijfs vergunningen uitgeeft, je mag 90 dagen in de VS verblijven zonder verblijfsvergunning, zou dus 90 dagen voor mijn verblijfsvergunning naar de VS kunnen, is geen probleem zolang ik mij in die 90 dagen aan de regels hou. Advocaat heeft bevestigd dat het mag, en ik de regels bevestigd die verbonden zijn aan die 90 dagen.

Dus we gaan misschien eerder, hangt er vanaf hoe alles gaat.

Voor de 3 jarige hebben we een afspraak gemaakt voor de medische keuring. Eigenaar wou sowieso de papieren voor immigratie regelen, de sportstal die wou de papieren er ook bij. Voor eventuele snelle doorverkoop.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:08

wat spannend zeg NYC! Ook spannend voor je PRE, die vliegt na 90 dagen ook weer mee terug neem ik aan? Veel succes!!

Wat een mooie afstamming zie ik hier steeds voorbij komen zeg, voel me toch bijna een buitenbeentje met mijn kruising (ook al heeft ze van twee kanten een top afstamming).
Als mijn merrie een jaar of 18 is wil ik ook een kwpn veulen. Eerst maar eens zien hoe ver we met dit toverballetje komen :p

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:36

Oh wat spannend zeg. Komt vast nog wel veel bij kijken om je paard mee te nemen naar Amerika.

Je hoeft je toch geen buitenbeentje te voelen. :+

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:05

haah nee doe ik ook niet, maar lees allemaal mooie bloedlijnen van volbloedjes dus wij steken wel een beetje af :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:11

Nsky86, mijn Shire is ook de enige hier dus voel je vooral niet te apart ;)

NYC, nou ben ik wel benieuwd naar een foto. Toot x Jazz moet wel aansprekend zijn.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:17

ja daar heb je ook gelijk in Selka!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:20

Haaai allemaal. Ik heb even flink bij gelezen, wat gaat het snel zeg!

Ik zie echt prachtige paarden voorbij komen en ze lopen allemaal al lekker onder het zadel zo te zien.

Jeetje NYC! Wat een kans joh! Ik ben benieuwd naar je verhalen als je aan de overkant zit!

Nsky86 en Selka, ik sluit me gezellig bij jullie aan met mijn Gelderse haha.

Ik heb definitief besloten dat ik er dit jaar nog niet op ga. Of nou ja, afgezien van die paar staprondjes die ik zonder zadel doe 1 keer per week. Ik zie het niet zitten om met een net (of net niet) zadelmak paard in de herfst en winter in onze binnenbak te moeten rijden. Vind het te druk en daardoor ook eng.

Ga gewoon door met vrijwerken, longeren en wandelen. Heb nu 3 keer gelongeerd en gisteren voor het eerst alleen met kaptoom. Ging super goed eigenlijk.

De smid vond haar kleddervet. En helaas kon ik dat niet ontkennen... Toch wist ze drie tellen na die opmerking nog wel met dat dikke lijfje van haar over diverse draadomheiningen in de wei te springen, zonder ook maar iets te raken. Denk dat ik echt een springkanonnetje heb gekocht haha. 1 keer vrijspringen en ze doet het nu te pas en te onpas :-).

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:41

Leuk Olympia96 je hebt een jonge Ginus! Natuurlijk kan die springen!!!
Tinus is een bekende van ons in de familie

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:47

Hahahahaha die genen heeft ze duidelijk van haar vader en opa gekregen. Doordat mijn focus meer op de Gelderse allroundheid lag, was ik toch wat verbaasd toen ik haar zag gaan. En leuk dat ze het vindt!

Wie is Tinus?